Faen så negative!
I dag spiller vi veldig bra i store deler av kampen, Tarek spiller meget bra ved å komme til mange målsjanser, forsvaret har egentlig ganske god kontroll frem til midten av 2 omgang, Shaaban tar det han kan ta (med unntak av det andre målet). I tillegg syns jeg at frisparket som Lyn scoret på ikke var et frispark.
Når det er sagt er det klart at vi trenger forsterkninger. Det er en grunn for at vi ligger der vi ligger men vi trenger ikke halshugge spillere, trenere og ledere etter hvert tap? Det er tross alt bare 3 poeng opp til 4. plass.
Forsøk å se det positive isteden for det negative hver eneste gang!
---------------------------
Ære være Eggen jr.
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Kloke ord indeed. Skulle man dømme etter dette forumet alene skulle en tro vi var på sisteplass uten håp om framgang, men før Lyns to scoringer idag lå vi faktisk på 4.
Vi er nede, greit, men det er kort vei opp.
I gode og onde dager, vil vi trofast møte opp.
Når guttane går på banen står vi i samla tropp.
For sammen er vi sterke, det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
Opprinnelig postet av Culemart
Hvorfor må alt være helsvart så fort vi taper? "Sett ut Tarek, spark Eggen, kjøp nytt forsvar, selg alle de "elendige" spissene." Hvorfor ikke forsøke å se det positive?
I dag spiller vi veldig bra i store deler av kampen, Tarek spiller meget bra ved å komme til mange målsjanser, forsvaret har egentlig ganske god kontroll frem til midten av 2 omgang, Shaaban tar det han kan ta (med unntak av det andre målet). I tillegg syns jeg at frisparket som Lyn scoret på ikke var et frispark.
Når det er sagt er det klart at vi trenger forsterkninger. Det er en grunn for at vi ligger der vi ligger men vi trenger ikke halshugge spillere, trenere og ledere etter hvert tap? Det er tross alt bare 3 poeng opp til 4. plass.
Det du beskriver over her er jo nettopp det som blir skrevet av "de positive" etter hver kamp. Som etter Viking-kampen, Sandefjord-kampen osv. "Se bak resultatet, vi var jo egentlig best". Problemet ligger ikke i enkeltkamper, det ligger i det mønsteret som har vært der hele sesongen. Det er ikke det at alt dette kommer på grunnlag av en kamp, for vi har ikke et tap i serien, vi har fem på tolv kamper. Det er bra at folk er positive, men ikke kall vi som er realister for negative av den grunn. For ser jeg på tabellen så lyver ikke den, vi er Tippeligaens tolvte beste lag i øyeblikket, kanskje det nest dårligste i morgen.
For å svare litt tilbake, det ser ut på enkelte av "de positive" at de hele tiden tror alt skal snus uten at det blir gjort noen endringer. At det bare er å fortsette i samme stilen, så kommer nok resultatene etter hvert. Dette er den tredje vårsesongen på rad vi ligger på nede halvdel av tabellen, igjen må vi ha en god høstsesong for å berge plassen. Er det da rart at noen reagerer og vil ha endringer? En eller annen sesong så kommer ikke de resultatene vi trenger og vi rykker ned, da er det for sent å endre på laget... Er det rart egentlig er oppgitte når vi år etter år slipper inn mye mål, men det er ingen tegn til forbedring? Vi har sluppet inn 22 mål hittil i sesongen, neste på listen er opprykkede Sandefjord med 18 mål. Laget som ligger under oss på tabellen, Start, har sluppet inn hele ni mål mindre (med en kamp mindre spilt), det er nesten et mål mer per kamp!
Kan selvfølgelig bare snakker for meg selv her, men det er ikke slik at jeg kun ser det negative hver eneste gang, men når jeg har opplevd det samme så mange ganger med FFK at vi egentlig er best, så må det være feil et eller annet sted.
For når FFK ligger langt nede på tabellen og Eggen bedyret før sesongstart at FFK skulle kjempe på øvre tabell, så er det lov å bli skuffa, frustrert og misfornøyd. Så til "dere positive", hvor lenge har dere tenkt å la dette fortsette før dere reagerer? Nå nedrykket er et faktum? Dette er det tredje året til FFK i Tippeligaen, jeg kan ikke se at laget har bedret prestasjonene nevneverdig på disse tre årene. Hamkam, som rykket opp samtidig med oss, har vel vært foran oss på tabellen både i 2004 og 2005, og ligger foran oss nå med seier mot serielederen på søndag. En klubb med mindre ressurser enn oss. Hvis Grodås klarer å stable på beina et slikt lag med Hamkam som potensialet, Grodås som har sin første skikkelige trenerjobb og med få ressurser (har selvsagt litt penger etter salget av Vaagan Moen), hvorfor klarer ikke Eggen å heve Fredrikstad til et bedre lag enn Hamkam?
Er det Grodås som er genial, eller ligger problemet hos FFK? Mange trodde at det var Solbakkens hjerne som holdt Hamkam oppe, nå viser det seg jo at de klarer seg bra uten han også.
Som sagt, bare vær positive, det er bare flott det i mine øyne, men kall oss andre realistiske, og ikke kom å klag etterpå på hva som burde ha blitt gjort når det er for sent, mens vi realister diskuterer allerede nå hva som BØR skje i skrivende stund...
God natt
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Culemart
Hvorfor må alt være helsvart så fort vi taper? "Sett ut Tarek, spark Eggen, kjøp nytt forsvar, selg alle de "elendige" spissene." Hvorfor ikke forsøke å se det positive?
For å svare litt tilbake, det ser ut på enkelte av "de positive" at de hele tiden tror alt skal snus uten at det blir gjort noen endringer. At det bare er å fortsette i samme stilen, så kommer nok resultatene etter hvert.
Det er jo netop det Eggen sier også, bare vi fortsetter sånn her, så kommer måla, resultatene og bedre plassering på tabbellen, greit nok, men hvor lenge skal vi vente på det?? Eggen har sagt dette siden tapet mot hamkam i år, 3 serierunde.... 9 serierunder senere, og vi er i samme stilen fortsatt, har FFK bestemt seg for at sånn er det,? tar spillere og trenere det for gitt at vi klarer oss til slutt uansett, vi har jo gjort det de siste åra...... Hvis den mentaliteten er i guttane og trenerne nå, da blir jeg ordentlig nervøs for hva som skjer denne høsten.........
Jeg ser at jeg virker negativ, men det må da være lov til det nå som vi går på tredje året på rad med akuratt samme greiene igjen?
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Opprinnelig postet av FFK1903
Dette er den tredje vårsesongen på rad vi ligger på nede halvdel av tabellen, igjen må vi ha en god høstsesong for å berge plassen.
I fjor var vi på 7 plass etter 12 runde, og alt så bra ut. Men så fikk vi en dårlig høst sesong, og måtte berge plassen i de 2-3 siste kampene.
Forskjellen da var at vi egentlig spillte ganske dårlig, og skapte lite men fikk likevel uttelling i poeng. Nå skaper vi ihvertfall masse sjanser, og det kan fort resultere i mål. Mange som vil ha Tarik ut av laget pga. mangel på nettkjenning. Det er jeg ikke enig i, da også mange av de faktiske sjansene kommer fordi nettopp han er på banen.
Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)
Opprinnelig postet av innvandrer
I fjor var vi på 7 plass etter 12 runde, og alt så bra ut. Men så fikk vi en dårlig høst sesong, og måtte berge plassen i de 2-3 siste kampene.
Forskjellen da var at vi egentlig spillte ganske dårlig, og skapte lite men fikk likevel uttelling i poeng. Nå skaper vi ihvertfall masse sjanser, og det kan fort resultere i mål. Mange som vil ha Tarik ut av laget pga. mangel på nettkjenning. Det er jeg ikke enig i, da også mange av de faktiske sjansene kommer fordi nettopp han er på banen.
Vinner vi mot Rosenborg i neste runde, så har vi faktisk like mange poeng som i fjor etter halvspilt serie.
Angående Tarik så er jeg helt enig i at han bør fortsette. Selv om vi spiller 4-3-3, så har han på en måte tatt over rollen til Enerly. Og hans oppgave i fjor var ikke primært å lage mål, men å skape målsjanser, og der har Tarik vist seg om fullgod erstatter, bare på en annen måte. For der Enerly var presise med sine innlegg, så er det teknikken til Tarik som gjør at han får tid og rom til å finne lagkamerater og/eller avslutte selv.
Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da
http://keiko99.net
Opprinnelig postet av keiko99
FFK1903. Vi har tilgode og vinne borte i år om du ikke har fått med deg det. Jeg tror jeg ikke tar så veldig feil og sier at jeg tror vi taper.. Skulle det stemme så venter viking hjemme etter på..
Viking venter hjemme etterpå uansett om det skulle stemme eller ikke!
Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da
Hva er urealistisk positivt
Hva er realistisk positivt
Hva er nøkternt.
Hva er realistisk negativt.
Hva er urealistisk negativt.
Føler vel at nokså mange, etter min mening også KTE har hatt ett "snev " av en urealistisk optimisme, med å utbasunere før seriestart at laget var godt nok til å kjempe trygt på øvre halvdel.
Denne optimismen har etter min mening ført til ett overdrevent eller urealistisk posivivt syn, som mange fortsatt klamrer seg til.
Andre uttalte at laget kunne kjempe om plassene 8-11 , kanskje bedere dersom enkelte spillere slå til, i ettertid kanskje en positiv realisme.
De nøkterne , se som studerer tabeller/formkurver osv uttalte vel også at laget kunne kjempe om plassene 11-8.
De negative uttalte seg vel om nedrykk, ikke så mange av de, her inne før sesongstart, opplevde jeg.
Selvsagt kan disse forskjellige kategoriene diskuteres og andre vil helt sikkert , sette andre navn på folks holdninger.
Nå, nesten halveis i sesongen ser det vel slik ut, (i mine øyne) at den overdrevne optimistiske positivistiske holdningen har fått endel skudd for baugen.
Det som for meg i slike situasjoner, kan virke tragisk eller komisk om du vil er at enkelte vingler fra overdreven optimisme til ett nesten svart negativt syn.
Spillerne er omtrent de samme, pr dato er vel spillestallen svekket siden avslutningen i fjor ( min mening). Dette burde vel i utgangspunktet vært en tankevekker for noen å enhver, også før seriestart.
Fortsatt håper jeg selvsagt på at FFK klarer seg, men tror nok at de må belage seg på en tøff høstsesong.
Så får man etter sesongen se/analysere uten å bruke uttrykk som "brønnpissere" denne gangen..
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
ffkmufc.. hmmm merklig kommentar.. klart det stemmer og jeg ser ikke den kampen enkel eller jegHe he. Han tok deg bare på ordet fra forrige innlegg, hvor du egentlig sier at vi møter Viking hjemme kun hvis vi taper i Trondhjem..
Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)
Opprinnelig postet av innvandrer
ffkmufc.. hmmm merklig kommentar.. klart det stemmer og jeg ser ikke den kampen enkel eller jegHe he. Han tok deg bare på ordet fra forrige innlegg, hvor du egentlig sier at vi møter Viking hjemme kun hvis vi taper i Trondhjem..
Det er bra det er noen som skjønner litt tull. Keiko gjør jo ikke det så...
Ære være Plankebyen
Opprinnelig postet av Per Egil
Meget underholdende samtale, keiko99 og ffkmufc. Fortsett sånn.
Sånt kan man heller ta på PM.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Per Egil
Meget underholdende samtale, keiko99 og ffkmufc. Fortsett sånn.
Sånt kan man heller ta på PM.
Hvorfor det? Er dette forumet forbeholdt sure oppstøt, mishagsytringer og personangrep?
Ære være Plankebyen
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914