Hvem henter spillere?
Hvordan henter FFk nye spillere? Er det bare tilfeldige mailer og dvder innsendt av agenter, eller har klubben skaffet seg et nettverk som til enhver tid er orientert i markedet, og som vet hva som er ledig? Personlig tror jeg klubben bør se på sitt apparat og evaluere dette. Her bør det jobbes bedre og kanskje inn med andre mennesker. Vi vet at Eggen ikke er god på spillerutvikling og derfor trenger vi ferdige spillere som går inn og forsterker laget. Vi tåler en og annen Tarik men ikke fem seks tronsether og hornsether. Det klassen hører hjemme i 1 - 2 div og er egentlig bare fyllekalk i en tippeliga stall. Det må være bedre å kjøpe en spiller til 3 mill i stedenfor å spre millionene ut på kvantitet. Se på Odd Grenland. Stadig dukker det opp gode spillere fra "hele verden" som hopper inn og forsterker 11en. Har man lite penger må man være kritisk i bruk av de, men ikke handlngslammet.
---------------------------
9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!
Har ingen anelse om hvordan de styrer med henting av spillere og hvem som gjør hva i klubben, men jeg synes nå at det virkelig er på tide at de det gjelder får fingern ut og begynner å jobbe litt...
Men det er kanskje flere som er tegnet som skal komme som en "overraskelse" ??
Men det er kanskje flere som er tegnet som skal komme som en "overraskelse" ??
Tror de har en mann som har som jobb å se på DVD`er.
That`s it.
That`s it.
Opprinnelig postet av Topscorer
Hvordan henter FFk nye spillere? Er det bare tilfeldige mailer og dvder innsendt av agenter, eller har klubben skaffet seg et nettverk som til enhver tid er orientert i markedet, og som vet hva som er ledig? Personlig tror jeg klubben bør se på sitt apparat og evaluere dette. Her bør det jobbes bedre og kanskje inn med andre mennesker. Vi vet at Eggen ikke er god på spillerutvikling og derfor trenger vi ferdige spillere som går inn og forsterker laget. Vi tåler en og annen Tarik men ikke fem seks tronsether og hornsether. Det klassen hører hjemme i 1 - 2 div og er egentlig bare fyllekalk i en tippeliga stall. Det må være bedre å kjøpe en spiller til 3 mill i stedenfor å spre millionene ut på kvantitet. Se på Odd Grenland. Stadig dukker det opp gode spillere fra "hele verden" som hopper inn og forsterker 11en. Har man lite penger må man være kritisk i bruk av de, men ikke handlngslammet.
Hvordan kan du mene at Eggen ikke er flink på spiller utvikling? Han lar da spillere som han henter inn få tid på seg til å prestere samtidig som han har klart og utvikle flere, se på PAC han har da klart og tilpasse seg nivået, se på Berti, han kom fra 1 divisjon 20 år og har tatt TL med storm, Eggen henta Kvisvik til Moss, Storflor. Risholt var jo en spiller totalt uten selvtilit og har vært stor i FFK, visst man ser på det laget Moss startet med i 98 sesongen er det jo flere gode spillere der idag. Byprosjektet hadde aldri kommet igang uten Eggens engasjemanent for lokale talenter. For å si det sann, av alle de talentfulle spillerne som dukker opp kan ikke alle slå igjennom. Og dette er sjeldent en treners feil, bortsett fra vist du er trener i VIF :)
Ikke kom her å si at Eggen har vært pådriveren i byprosjektet. Der har han nemlig ikke vært. Når du henter Hornseth, Blixt, Hoås,Peters, Mommo,Risholt etc må jo en og annen ha noen bra kamper. men totalen er ikke stor. At Berti og PAC har fungert er bra. At Raio og Bora har vært gode sammen . Flott. det samme med Shabaan. Men det er ikke Eggens skyld.
Hvem er det da sin skyld??
Bora innrømmer at gleden ved å spille fotball ikke var til stede under Drillos ledelse.
Ikke kom her å si at Eggen har vært pådriveren i byprosjektet. Der har han nemlig ikke vært. Når du henter Hornseth, Blixt, Hoås,Peters, Mommo,Risholt etc må jo en og annen ha noen bra kamper. men totalen er ikke stor. At Berti og PAC har fungert er bra. At Raio og Bora har vært gode sammen . Flott. det samme med Shabaan. Men det er ikke Eggens skyld.
Så når noen spillere lykkes så er det ikke Eggen sin fortjeneste, men når de mislykkes så er det Eggens skyld?
Jeg er ikke ute etter å plassere skyld, men sette fingeren på et problem FFK har og det er å rekruttere spillere. Nettverket er ikke godt nok. Vi finner ikke de rette spilerne. Vi finner flest av de som sitter på benken enten i tippeligaen ( Blixt )eller benken i 1 div (Hornseth) Og de spillerne klarer ikke Eggen å utvikle videre. Poenget mitt er da at det er bedre å kjøpe en dyr spiller enn 5 second hands. Dette er Eggens ansvar
Har vel diskutert dette med KTE sin evne til å vidreutvikle spillere tidligere.
Dessverre kan jeg ikke se mange eksempler eller i beste fall meget få hvor KTE har videreutviklet en spiller.
Men det var ikke det som var tankekorset mitt.
KTE har vært mange år i MFK, en klubb som faktisk har vært meget flinke til å hente ykjente spillere som har slått til i Norge, både i MFK og utviklet seg videre i andre klubber.
Har ikke KTE noen kontakter derfra han kan benytte til å hente spillere.???
Dessverre kan jeg ikke se mange eksempler eller i beste fall meget få hvor KTE har videreutviklet en spiller.
Men det var ikke det som var tankekorset mitt.
KTE har vært mange år i MFK, en klubb som faktisk har vært meget flinke til å hente ykjente spillere som har slått til i Norge, både i MFK og utviklet seg videre i andre klubber.
Har ikke KTE noen kontakter derfra han kan benytte til å hente spillere.???
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Det er det jeg lurer på også. Har ikke FFK et slikt kontaktnett må de se å skaffe seg dette snarest. Det er ikke mulig å klare seg i tippeligaen over tid uten slike kontakter.
Det er det jeg lurer på også. Har ikke FFK et slikt kontaktnett må de se å skaffe seg dette snarest. Det er ikke mulig å klare seg i tippeligaen over tid uten slike kontakter.
Får håpe den nye direktøren har bra kompetanse innen det, dette er noe klubben bør ha som en av de viktigste kriteriene når de skal ansette en slik person.
Eggen er en god trener, også til å utvikle spillere. Men FFKs apparat til å finne spillere, ha ett godt nettverk og å samarbeide med gode agenter er på breddeidrett nivå. Og det må Eggen ta en del av skylda for. Altfor mye skal innom Eggen. Som nevnt mange ganger må og bør FFK skaffe seg en topp kvalifisert Sportsjef som tar seg av den biten. Lillestrøm har Fjørtoft, HamKam har Tjernås, Lyn har Bjarmann, Viking har Østenstad osvosv.............
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Eggen er en god trener, også til å utvikle spillere. Men FFKs apparat til å finne spillere, ha ett godt nettverk og å samarbeide med gode agenter er på breddeidrett nivå. Og det må Eggen ta en del av skylda for. Altfor mye skal innom Eggen. Som nevnt mange ganger må og bør FFK skaffe seg en topp kvalifisert Sportsjef som tar seg av den biten. Lillestrøm har Fjørtoft, HamKam har Tjernås, Lyn har Bjarmann, Viking har Østenstad osvosv.............
Det er egentlig samme hvem vi får, det er KTE som bestemmer hvem spillere han skal ha, han gir bare beskjed til f.e.s. Harry at han ønsker seg en spiss, så er det Harry sin oppgave å finne alternativer til Mr Eggen.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914