Sparta ønsket seg Stian Johnsen og Thomas Pereira
Viking vil ikke slippe Pereira
Kai Andersen vil ha mer sarpedialekt inn i laget sitt. Men Viking sa nei til å slippe Thomas Pereira til Sparta.
sin jakt på nye spillere står en back høyt på Andersens ønskeliste. Få burde være bedre egnet til å spille back for Sarpsborgs beste fotballag enn sarpingen Thomas Pereira.
- Det hadde vært et "scoop" å få Thomas hit. Ikke fordi jeg er misfornøyd med de backene jeg har, men fordi Pereira står for mye bra på fotballbanen. Og dessuten er det jo et stort pluss at han er fra Sarpsborg.
- Jeg tror Thomas ville trukket tusen tilskuere ekstra til sin første kamp på Stadion, sier Kai Andersen til SA.
Vil ikke offentliggjøre ønskelista
Spartas henvendelse til Viking i Stavanger ble imidlertid høflig avvist.
- Vi fikk beskjed om at det var uaktuelt å få Thomas til Sarpsborg på det nåværende tidspunkt, forteller Andersen.
Fra FK Aalesund var svaret et annet da Sparta uttrykte interesse for lynvingen Stian Johnsen (eks. FFK).
- Aalesund var interessert i å slippe Johnsen til oss, men bare dersom vi betalte overgangssum. Det er ikke aktuelt ut fra vår økonomiske situasjon, fortsetter Sparta-treneren.
Ut over dem som allerede har sagt nei til Sparta, vil ikke Andersen kommentere navn på de spillerne han er ute etter.
- Vi vet at konkurransen i markedet er beinhard. Det er ingen vits i å offentliggjøre ønskelista vår, mener han.
Kai ønsker heller ikke å si noe om det finnes spillere i for eksempel FFK som er interessante.
- Ingen kommentar, sier han, samtidig som han innrømmer at klubben har sendt flere skriftlige henvendelser til norske klubber.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914