Husk meg
Brukernavn
Passord

Spillerne krever forsterkninger ( i Stabukk)- Bra holdning!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 07 jun 06, 14:34
Les stykket.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118828

Det er slike holdninger som skal domminere i en klubb i norsk toppfotball. Stabukk spillerne har skjønt det!

Spillerne er til for klubben, ikke motsatt! 

Steinar Sørlie hadde noen uttalelser om at FFK burde slutte å prate om det å skaffe seg en ny keeper. 
Hvem tror de at de er?
Skjerp dere!

PS: Om de har sagt det som står i F-B da, og det er jo slett ikke sikkert. 
F-B bør også skjerpe seg!!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 07 jun 06, 14:38
Det er jo enklere for nøkkelspillere i en klubb som uansett har en noenlunde trygg plass på laget å ønske forsterkninger. Kan ha forståelse for at de spillerne som føler plassen sin truet ikke er like begeistret.

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 08 jun 06, 08:37
Her er det ikke snakk om å ha forståelse, men å være klok i sine uttalelser. Hadde han sagt at han forstår Eggens bekymring forat vi slipper inn mange mål, og at en konkurranse om plassene er viktig. Ikke minst det at han synes det er så stas å spille for FFK, at han vil kjempe og blø for å beholde plassen sin. Da hadde PAC ledet 1-0, og han hadde fått mye sympati.
Det som han og Sørlie har gjort er både dumt og skaper ikke goodwill for dem.

Det burde de ha skjønt.

FORZA FREDRIKSTAD FK!

---HOLYGANS-----

www.holygans.com

Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 08 jun 06, 09:41
Opprinnelig postet av Jonek
Her er det ikke snakk om å ha forståelse, men å være klok i sine uttalelser. Hadde han sagt at han forstår Eggens bekymring forat vi slipper inn mange mål, og at en konkurranse om plassene er viktig. Ikke minst det at han synes det er så stas å spille for FFK, at han vil kjempe og blø for å beholde plassen sin. Da hadde PAC ledet 1-0, og han hadde fått mye sympati.
Det som han og Sørlie har gjort er både dumt og skaper ikke goodwill for dem.

Det burde de ha skjønt.

FORZA FREDRIKSTAD FK!

Slik som jeg forstod saken om Pac så var vel saken at de HELE TIDEN fikk høre at det trengtes nye forsvarsspillere, han klaget vel ikke for at det hadde stått i avisa en gang. Hvis det er det som er saken så kan jeg være enig med PAC. Blir ikke bedre av å høre hvor dårlig du er gang på gang.  Sånn sett synes jeg ikke det som han var sitert på i avisa nå sist kan klassifiseres som sutring.

Den som kanskje skal kritiseres her er vel kanskje Eggen, han kunne jo hentet flere før sommeren vel, hvis de vi har nå er så dårlige? For det har vel ikke kommet som noen overaskelse på han? I så fall sier vel det sitt synes jeg.
Kanskje ikke det er spillerne som er for dårlige men at systemene og det som blir fokusert på i forsvar fra trener benken som er feil.

Ikke vet jeg, men at PAC sutrer er jeg ikke enig i.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 08 jun 06, 10:01
Endret: 08 jun 06, 10:02
Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Fotball er et lagspill. Når man spiller på et lag er det et kollektivt ansvar å komme seg ut av eventuelle floker, og et kollektivt ansvar for prestasjon, og til slutt kollektiv ære for det som blir oppnådd.

Hvis vi skal drive å kjøpe oss ut av enhver motgang, så vil vi etterhvert ikke bli istand til å løse problemer på den kollektive måten som trengs med jevne mellomrom i et fotball-lag. Spillerkjøp som problemløser vil ikke symbolisere den kraften som gjør fotball så unik, nemlig samholdet, og offervilja og den kollektive tanke på banen.

Jeg er faktisk helt enig med PAC, det har vært et mas så langt om forsterkninger. Det blir prata om det på gata, i avisene, på nettet. Og avisene er flinke til å pumpe opp KTEs uttalelser også om samme sak.

Når Nannskog skriker om spillerkjøp, så tolker jeg det som at mannen spiller for seg sjøl, og at Stabæks dagsorden står langt ned på lista. Hadde han vært en klubbmann ville han ha holdt kjeft om dette, og forsøkt å bidra med en positiv mental kraft innad i laget, for å bygge opp det som trengs for å komme seg ut av uføret.

Nei, takke meg til en spiller som ofrer alt for sine lagkamerater framfor en som syter om spillerkjøp som løsning på mangel på sportslig suksess.

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 08 jun 06, 13:51

Jeg er enig i det at fotball er et lagspill, men det at Eggen har ønsker å styrke laget er vel ingen overraskelse, og heller ikke uventet.
Om han ikke ønsket det hadde det i seg selv vært snodig. Man må alltid være på utkikk etter nye og bedre spillere, ikke det at det nødvendigvis medfører suksess. Det er bare slik at fotballen er blitt slik på dette og andre nivåer. PAC er jo ønsket av Sparta Sarpsborg, og han er jo da en trussel for de spillerne som har en plass bak på høyre kanten der oppe. Det er en dominoeffekt i dette med kjøp og salg av spillere. Skal vi være den eneste klubben som ikke har dette som tema? Nei! Alle andre klubber har det og spillerne har også dette fokuset om det tjener dem. PAC burde være glad for at han får spille for FFK. han får dessuten en del penger for det også. Spillere i dag er ikke noe mer enn kjøpt og betalt. Det må både spillere og supportere forholde seg til.

Hva slags agenda Nannskog har eller ikke vet hverken du eller jeg, men det at han ønsker forsterkninger og ser på det som noe positivt for klubben er en styrke. Det med spiller kjøp er jo bare til glede for oss som er supportere. Vi har mulighet til å få et bedre lag, og det vil vi jo. 

I denne debatten er det viktig at vi ikke tar alt som står i F-B som god fisk. Det er slett ikke slik at PAC har sagt det slik som det har blitt framstilt i avisa.

I kveld knuser vi Sprint, med egne og innkjøpte spillere!

FORZA FREDRIKSTAD FK!

---HOLYGANS-----

www.holygans.com

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 08 jun 06, 13:59
Jeg forstod på PAC i FB at han ikke likte å lese/høre i media at Eggen ville forsterke forsvaret. Han mente vel at dette burde vært diskutert internt først.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 08 jun 06, 14:14
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Jeg forstod på PAC i FB at han ikke likte å lese/høre i media at Eggen ville forsterke forsvaret. Han mente vel at dette burde vært diskutert internt først.

Han må jo tåle å høre om forsterkninger så klart. Men slik jeg forstod det var det vel det å høre det gang på gang som var litt kjipt.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 08 jun 06, 14:37
Helt enig med Chwartek. Eggen må og bør lete etter min mening, både to og tre forsvarsspillere. Men jobben hans er også å gjøre dem vi har bedre. Noe dem neppe blir ved å føle seg ubruklige. Nye spillere bør det jobbes med i det stille uten at sportslige ansvarlige bør si hvor og hva vi trenger mest............

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 09 jun 06, 08:42
Det kan godt hende, men han burde være mer intern selv.
Gå til pressen med slik tøys kan oppfattes som furting.

---HOLYGANS-----

www.holygans.com

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914