Husk meg
Brukernavn
Passord

Streik eller ikke??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til: 26 mai 06, 14:19
Spennende om det blir kamp på stadion til mandag. Niso truer med streik.
Har sett på forhandlingsagendaen. Forsikringsbiten er jeg enig i bør på plass, At spillerne kansje burde få velge sko selv er vel heller ikke vanskelig å forstå, men at de skal ha mere penger pga mediaavtalen er hårreisende. De tjener godt nok i tipppeligaen fra før av. Pengene fra mediaavtalen skal gå til klubben.

---------------------------

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 26 mai 06, 14:30
Endret: 26 mai 06, 14:34

Full stans i Tippeligaen og Adeccoligaen ved en eventuell streik

26.5.2006

NISO/LO har varslet plassfratredelse for 160 spillere i 16 klubber i Tippeligaen og Adeccoligaen ved en eventuell streik.

FULL STANS: Dersom meklingen mellom NISO/LO og OKI/NHO ender i streik, har NFF besluttet å stanse alle kamper i Tippeligaen og Adeccoligaen. Håkon Mosvold Larsen/SCANPIX

Norges Fotballforbund har besluttet å utsette alle kamper i Tippeligaen og Adeccoligaen om streiken blir et faktum.

- Ut fra en sportslig vurdering har NFF besluttet å utsette alle kampene i Tippeligaen og Adeccoligaen ved en eventuell streik. En streik vil føre til ulike konkurransevilkår for klubbene, og da mener vi det eneste forsvarlige er å utsette alle kampene til en eventuell streik er over, sier generalsekretær Karen Espelund i NFF.

Like konkurransevilkår 

NFF er ikke en part i forhandlingene. NFFs rolle er kun å vurdere og bestemme de praktiske konsekvensene en eventuell streik vil måtte få for de ulike konkurransene. Tippeligaen, Adeccoligaen, 2. divisjon for menn og 3. divisjon for menn, rammes ved at de ovennevnte klubbene ikke lenger har anledning til å stille med sine beste lag.

I Tippeligaen vil 11 av 14 klubber bli direkte rammet av en streik, noe som i praksis lammer alt seriespill.

I Adeccoligaen er det mulig å gjennomføre et visst antall kamper på tross av en streik. Det viktigste og grunnleggende prinsippet for alle av NFFs konkurranser er Fair Play og så like konkurransevilkår som mulig og dermed sportslig likebehandling. Det betyr blant annet at det skal tilstrebes å få en så jevn avvikling av kampene som mulig. Et ulikt kampantall vil senere medføre et fortettet kampprogram og dermed en disfavør for enkelte lag. Derfor velger NFF å stanse samtlige kamper i Adeccoligaen ved en eventuell streik.

Vurderer fortløpende 

I 2. og 3. divisjon for menn utsetter NFF alle kamper som involverer andrelagene til de 16 klubbene i Tippeligaen og Adeccoligaen, så lenge en eventuell streik pågår. Normalt deltar flere av lagets førstelagsspillere på andrelaget, og når disse ikke lenger kan delta, blir laget svekket. Dette ville gitt en uakseptabel fordel for de lagene som skulle møtt andrelagene mens en eventuell streik pågår, og det vil bryte med prinsippet om like konkurransevilkår og sportslig likebehandling

- På kort sikt vil de samlede konsekvensene av å utsette alle kampene i 2. menn (4 avdelinger – 56 klubber) og 3. divisjon menn (7 avdelinger – 84 klubber) bli betydelig større enn de ulemper som påføres de lag som er direkte berørt av streiken. Skulle en eventuell streik bli langvarig, må vi selvsagt vurdere dette standpunktet på nytt ut fra prinsippet om like konkurransevilkår, sier Espelund.

Frist midtnatt 

NFF vil på et senere tidspunkt ta stilling til konsekvensene for NM for menn 2. runde som er oppsatt den 8. juni. Landslagsaktiviteter forberedes foreløpig som planlagt.

Meklingen startet 24. mai og dersom ikke NISO/LO og OKI/NHO finner noen løsning under meklingen, blir det tidligst streik fra og med lørdag 27.05.06 kl. 00.00 – eller ved et senere brudd i meklingen.

Følgende klubber blir berørt av konflikten ved streik:

Tippeligaen: Ham-Kam Fotball, IK Start, Lillestrøm SK, Molde FK, Odd Grenland, Rosenborg BK, SK Brann, Stabæk Fotball, Tromsø IL, Viking FK og Vålerenga Fotball.

Adeccoligaen: Bryne FK, FK Bodø/Glimt, FK Haugesund, Sogndal IL og Aalesunds FK.

Rart at ikke FFK er nevnt her egentlig ??

Les mer om konsekvensene av en eventuell streik her

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 26 mai 06, 14:37
Endret: 26 mai 06, 14:37
Er vist bare FFK, Lyn og sandefjord som ikke blir rammet av streik i tippeligaen

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 26 mai 06, 14:40
Opprinnelig postet av wergis
Er vist bare FFK, Lyn og sandefjord som ikke blir rammet av streik i tippeligaen

Jeg gadd ikke å nevne de 2 andre bevisst. Selvfølgelig måtte noen bemerke det.

wergis

Landslagsspiller

Lagt til: 26 mai 06, 14:44
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Ja hvorfor ikke??

Hadde vært utrolig merkværdig hvis det bare var FFK som ikke hadde blitt rammet av streiken.. 

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 26 mai 06, 14:50

Ja hvorfor ikke??

Hadde vært utrolig merkværdig hvis det bare var FFK som ikke hadde blitt rammet av streiken.. 

Rart du ikke nevner resten av laga i Adeccoligaen også.

wergis

Landslagsspiller

Lagt til: 26 mai 06, 14:53

Adeccoligaen bryr meg midt i ræva, jeg har bare fokus på tippeligaen..

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 26 mai 06, 14:57

Adeccoligaen bryr meg midt i ræva, jeg har bare fokus på tippeligaen..

Du så nok at det sto 4 lag bak Adeccoligaen.

wergis

Landslagsspiller

Lagt til: 26 mai 06, 15:01
Endret: 26 mai 06, 15:02

kverrulant...  

Jeg siterer meg selv fra det første innleget: 

Er vist bare FFK, Lyn og sandefjord som ikke blir rammet av streik i TIPPELIGAEN

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 26 mai 06, 15:06

kverrulant...  

Jeg siterer meg selv fra det første innleget: 

Er vist bare FFK, Lyn og sandefjord som ikke blir rammet av streik i TIPPELIGAEN

Understrek og greier.

DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 26 mai 06, 17:11
utrolig hva man kan diskutere

Barcelonas Beste spillere i CL: Rune Hauge og Borgan! Grattis!!

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 26 mai 06, 17:48
Opprinnelig postet av DeMeNteD
utrolig hva man kan diskutere
mere utrolig at du svarer om det plager deg he he

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 26 mai 06, 23:43
Da ble det ikke streik....

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 26 mai 06, 23:54
...og så stod jubelen i taket 

btw, slettet du innlegget mitt i "fotball generelt" ?

I gode og onde dager, vil vi trofast møte opp.
Når guttane går på banen står vi i samla tropp.
For sammen er vi sterke, det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 26 mai 06, 23:57
Ikke her siden jeg må jobbe på mandag.. hehe

God bedring Dagfinn Enerly

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 26 mai 06, 23:58

Jeg skulle egentlig jobbet eftan mandag jeg oxo, men har byttet vakt

I gode og onde dager, vil vi trofast møte opp.
Når guttane går på banen står vi i samla tropp.
For sammen er vi sterke, det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 27 mai 06, 01:16
Her er det en sak fra VG om streiken som blir avblåst: Står at spillerne kan velge skotøy selv, og at spillernes ønsker angående terminlista vil bli hørt.. Her er en link til saken:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=304452

Dermed blir det kamp på Mandag

God bedring Dagfinn Enerly

wergis

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mai 06, 11:05
Opprinnelig postet av SirLion
Her er det en sak fra VG om streiken som blir avblåst: Står at spillerne kan velge skotøy selv, og at spillernes ønsker angående terminlista vil bli hørt.. Her er en link til saken:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=304452

Det betyr at spillerne i FFK ikke blir hørt ang. ønsker i terminlista det da, siden de ikke skulle blitt tatt ut i streik???

Kanskje jeg er dum, men må jo bli slik...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914