Husk meg
Brukernavn
Passord

Terje Høili mener vi bør styrke laget fremover

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 24 mai 06, 18:47
Endret: 24 mai 06, 18:47

Henning Forsberg og Terje Høili følger fortsatt FFK med argrusøyne. De har begge registrert at prestasjonene har vært variable denne våren. -Laget har spilt bra på hjemmebane, men har ikke vært like heldige borte. Akkurat det sistnevnte ligger nok mer i hodet enn i bena, tror Forsberg som inderlig håper at FFK klatrer på tabellen.
- Det er en veldig jevn serie. Hadde de vunnet over Sandefjord , hadde de jo lagt på femteplass, sier Høili som mener at laget bør styrkes fremover på banen sier han til FB.

Kanskje dette er et tegn på at han er tilbake i manesjen for FFK igjen?

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 24 mai 06, 19:19
Syns det nesten mer minner litt om hovering. "Hei FFK, ser dere trenger penger til en spiss, men har dere penger? Neeei. Men det har jeg, men dere får ikke noen av dem"

Men vi hadde trengt litt ekstra penger, så om Høili har en litt mer ydmyk holdning enn før og ikke blander seg inn i Eggens arbeidsoppgaver, så er han hjertelig velkommen tilbake i mine øyne i hvert fall.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 24 mai 06, 22:34
Opprinnelig postet av FFK1903
Syns det nesten mer minner litt om hovering. "Hei FFK, ser dere trenger penger til en spiss, men har dere penger? Neeei. Men det har jeg, men dere får ikke noen av dem"

Men vi hadde trengt litt ekstra penger, så om Høili har en litt mer ydmyk holdning enn før og ikke blander seg inn i Eggens arbeidsoppgaver, så er han hjertelig velkommen tilbake i mine øyne i hvert fall.

FFK kan med andre ord kan godt komme overens med lommeboka til Høili, men ikke fotballmeningene hans??

---------------------------

Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)

Fortsatt god bedring Dagfinn!

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 24 mai 06, 23:00
Endret: 24 mai 06, 23:11
Jeg er enig med FFK1903. Som jeg ofte er.. Siden han har trukket seg ut som sponsor så mener jeg at han ikke burde uttale seg i den grad han gjør. Klubben bør høre på sponsorene sine. Ikke "besserwissere" som har penger til å hjelpe, men ikke vil det. 

Veldig lett for han å si at FFK burde styrkes fremover på banen. Det er noe de fleste ser. Men som FFK1903 sa så virker dette som hovering. 

Nå skal det sies at det er mulig Høili er med i den eksterne sponsorgruppen som hentet blant annet Kvisvik i fjor. Det vet jeg svært lite om.

Fredd

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 24 mai 06, 23:26
Jeg synes det er helt i orden at Høili lufter sine meninger. Som sponsor eller som supporter. Det er han i sin fulle rett til. Og hvis han vil spytte i noen kroner for å styrke stallen med en spiss, så er han hjertelig velkommen til det for min del. men om han legger en begrensing i det at han vil bestemme hva pengene skal brukes til (f.eks en spiss og ikke en forsvarer), så kan jo FFK heller si nei takk dersom de ikke ser behovet på samme måte.
Hadde jeg hatt noen millioner til overs hadde vel også jeg ønsket å ha føringer med hva mine penger skulle brukes til. Det er jo ikke akkurat snakk om noen investering hvor man kan regne med å få det dobbelte tilbake senere. Man gir jo nærmest bort pengene uten å få noe igjen. Derfor synes jeg at mannen har rett til - og bør få lov til - å uttale seg om klubben. Det viser jo bare engasjement. Og det trenger FFK. Så får jeg bare håpe at Høili vil komme tilbake og støtte klubben - også økonomisk - igjen.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 25 mai 06, 00:05
Alle har da lov til å ha en mening om klubben, så også Terje Høili, synes ikke han er hoverene fordet... jeg mener også at de trenger forsterkninger, men vil ikke si at jeg hoverer fordet...... men nå har ikke jeg penger heller da... 

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 25 mai 06, 01:50
Terje Høili er selvsagt hjertlig velkommen til å diskutere FFK på lik linje med alle oss andre FFK-supportere! Han er også hjertlig velkommen til å spytte inn penger dersom han ønsker det. Det som ble feil sist var at han la seg opp i hvordan FFK skulle styres ved hjelp av pengene sine, i det tilfellet stadionspørsmålet og trusselen om å trekke seg ut om det ikke ble som han ville. Vil han være med å styre hvordan FFK skal styres, får han se å få seg valgt inn i styret. Ønsker han på gjøre det, er han hjertlig velkommen i mine øyne. Jeg ble VELDIG skuffet over Høili da han ville bruke pengene sine som pressmiddel ovenfor FFK sist, men er villig til å gi ham en ny sjanse dersom han skulle ønske å komme inn i klubben igjen.

Bjørn Jervell Hansen

FFK1903

Moderator

Lagt til: 25 mai 06, 08:24
Endret: 25 mai 06, 08:26
Det var vel ikke bare i stadionspørsmålet Høili ga uttrykk for misnøye når han var sponsor. Han lot seg intervjue av TV2 og andre medier over hvor skuffet han var over hvordan pengene han hadde investert ble brukt på spillere. Hvem husker vel ikke hvordan han mente at det ikke nyttet å hente inn lave forsvarsspillere når dem i kampene måtte møte høye spillere som de i LSK? Og hvor feil kunne han egentlig ikke ta, når vi i ettertid ser hva Bertelsen har klart, liten som han er.

Som han selv sa det den gangen, så investerte han i FFK uten å ha noen forventninger om å få avkastning på de pengene, da  var det rimelig amatørmessig og skadelig for klubben at han kritiserte samme klubb når den verste krisen oppstå. At han har engasjement og hjerte for klubben er det ingen tvil om, men det er bedre måter å vise det på enn å kritisere klubben i media...

Han må gjerne bli sponsor igjen, men da får han holde seg til å være det, og slutte å blande seg inn i alt mulig rart annet også.

Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03

Lagt til: 25 mai 06, 08:58
Endret: 25 mai 06, 08:58

Han må gjerne bli sponsor igjen?  Hvem står egentlig bakk Europris ? som pryder ryggen til guttane.

Eggen tar oss til seriegull

FFK1903

Moderator

Lagt til: 25 mai 06, 09:11
Er vel i retning av hovedsponsor tanken er, eller kanskje bare rett og slett spytte inn penger. Når han var hovedsponsor spyttet han vel inn litt mer enn hva en vanlig hovedsponsor ville ha gjort.

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 25 mai 06, 10:06
Det er ganske vanlig at de med penger blander seg godt inn i driften,  se på Berg i Lillestrøm, Røkke i Molde, Start , VIF

Klarer ikke å se at det er noe problem, i men mange har problemer med å ta i mot kritikk fra bemidlede personer. 
Håper nå at Høili er mer på vei tilbake, han sponser pga 20 % eierskap i europris.
,

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 25 mai 06, 12:02
Endret: 25 mai 06, 12:03
Hva er galt med at Høili uttaler at FFK trenger en ny spiss,det er det vel egentlig mange som mener.
Det enkelte henger seg oppi er at mannen har en pengesekk som av diverse grunner FFK ikke har samme tilgang til lenger. ( Kanskje dessverre).
Dersom Høili hadde vært FFK sin hovedsponsor /pengesekk hadde det vel heller ikke vært så unaturlig at han hadde kommet med tanker om hvordan midlene burde anvendes.
Derfor er fortsatt min mening, dersom det  trengs litt ydmykhet eller kanske noen utskiftninger i FFK ledelsen for å få Høili på banen, do it. 
Mener det faktisk vil være til klubbens beste.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 25 mai 06, 12:58
Opprinnelig postet av dracula
Hva er galt med at Høili uttaler at FFK trenger en ny spiss,det er det vel egentlig mange som mener.
Det enkelte henger seg oppi er at mannen har en pengesekk som av diverse grunner FFK ikke har samme tilgang til lenger. ( Kanskje dessverre).
Dersom Høili hadde vært FFK sin hovedsponsor /pengesekk hadde det vel heller ikke vært så unaturlig at han hadde kommet med tanker om hvordan midlene burde anvendes.
Derfor er fortsatt min mening, dersom det  trengs litt ydmykhet eller kanske noen utskiftninger i FFK ledelsen for å få Høili på banen, do it. 
Mener det faktisk vil være til klubbens beste.

Selvsagt må Høili som eks-sponsor, FFK-patriot og menigmann få lov til å uttale seg. 

Men mener du at klubben, for å få inn en enkeltstående sponsor, skal gjøre utskiftninger i klubbledelsen?  Det synes jeg høres helt utrolig ut... Hvis klubben skal gjøre endringer i ledelsen hver gang noen blafrer med sjekkheftet vil det bli vill vest i FFK...

En hovedsponsor kan selvsagt under diskusjonene om sponsoratet sette krav til hva han/hun ønsker av klubben - det er helt naturlig.  Men derfra og til å gå konkret inn i enkeltsaker, laguttak, trenerens disposisjoner, osv - det lukter det galemathias av! 

Det ville omtrent bety at statsministeren i Norge kunne diktere landslagstreneren om spilleruttak, osv, fordi han NFF får penger av staten... 

Til han/hun som lurte på Høilis rolle i Europris er det vel slik at han har solgt (minst) 80% av selskapet. Og ha sitter som styremedlem i selskapet.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 25 mai 06, 14:17
Endret: 25 mai 06, 14:30

hei Deialsander, noen leser innlegg som en viss mann leser bibelen, uten sammenligning forresten.
Mener forsatt at en hovedsponsor /pengesekk kan ha lov til å uttale seg om hva han/hun ønsker pengene brukt til.
Mer  ikke at vedkommende skal bestemme trener, styre, hvilken  spesiell spiller som skal kjøpes/selges laguttak osv. 
Likevel hadde jeg ønsket at begge parter som i utgangspunktet ( slik jeg ser det) ønsker FFK sitt beste, kunne legge vekk personlig motsetninger ( dersom det er slike). 
Hvordan det gjøres, det må bli opp til den enkelte.

PS , uten sammenligning det også, det var vel utspillet fra Statsministerens kontor som hindra komunal streik.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

FFK1903

Moderator

Lagt til: 25 mai 06, 18:39
Endret: 25 mai 06, 18:43
Opprinnelig postet av tomroar
Det er ganske vanlig at de med penger blander seg godt inn i driften,  se på Berg i Lillestrøm, Røkke i Molde, Start , VIF

Har i grunn aldri hørt Røkke har uttalt seg negativt til Molde. Og i Start er vel Solér manager ved siden av investor, da stiller det seg ganske annerledes. Har heller ikke hørt all verden fra Fredriksten når det gjelder VIF. Berg er vel også investor og sitter vel kanskje også i styret i klubben?

Høili var vel en hovedsponsor som betalte oss litt mer enn hva en vanlig hovedsponsor gjorde? Hvis så er tilfelle så stiller det seg i et helt annet lys. Du hører ikke Rema 1000 kritiserer RBK for spillerkjøpene, du hører ikke Hansa kritiserer Brann etc...

Jeg kunne skjønt det hvis han investerte penger i klubben som en investor i håp om å få noe igjen, men når han selv sa at han ikke skulle ha noe igjen for pengene den gang og så senere kritisere for hvordan pengene hans blir brukt så blir det helt feil.

FFK trenger en spiss som scorer mål, helt klart, det er jo noe alle vet, så hvorfor han skal ut i media å si noe åpenlyst vet ikke jeg, vi andre nøyer oss med å diskutere det her inne. Men dette kan likegodt være en journalist som intervjuet han om en helt annen sak hvorpå journalisten spontan spør hva FFK bør gjøre, da er det jo mer naturlig at han forteller hva han mener, fremfor å nekte å kommentere det, og det er kanskje det som har skjedd?

frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04

Lagt til: 26 mai 06, 00:31
Opprinnelig postet av FFK1903

Har i grunn aldri hørt Røkke har uttalt seg negativt til Molde. Og i Start er vel Solér manager ved siden av investor, da stiller det seg ganske annerledes. Har heller ikke hørt all verden fra Fredriksten når det gjelder VIF. Berg er vel også investor og sitter vel kanskje også i styret i klubben?

Høili var vel en hovedsponsor som betalte oss litt mer enn hva en vanlig hovedsponsor gjorde? Hvis så er tilfelle så stiller det seg i et helt annet lys. Du hører ikke Rema 1000 kritiserer RBK for spillerkjøpene, du hører ikke Hansa kritiserer Brann etc...

Jeg kunne skjønt det hvis han investerte penger i klubben som en investor i håp om å få noe igjen, men når han selv sa at han ikke skulle ha noe igjen for pengene den gang og så senere kritisere for hvordan pengene hans blir brukt så blir det helt feil.

FFK trenger en spiss som scorer mål, helt klart, det er jo noe alle vet, så hvorfor han skal ut i media å si noe åpenlyst vet ikke jeg, vi andre nøyer oss med å diskutere det her inne. Men dette kan likegodt være en journalist som intervjuet han om en helt annen sak hvorpå journalisten spontan spør hva FFK bør gjøre, da er det jo mer naturlig at han forteller hva han mener, fremfor å nekte å kommentere det, og det er kanskje det som har skjedd?

Støtter dette innlegget.

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 26 mai 06, 08:45
Nå følger vel ikke  du med på alle andre klubber  og  om hva sponsorer og investorer uttaler seg om.

Det er ikke så mange åra siden investorene i VIF var i media titt og ofte.

Det er som regel slik at en som har suksess i privat/business livet også ønsker å ha dette i alt det andre  han bruker penger på.

Slik tror  jeg de fleste hadde reagert, men det er bare ikke så mange som havner i den posisjonen.

Når du nevner journalist, så er det ikke mannen i gata som blir spurt så mye om det meste, det er lite interesant for hvermansen hva du,  jeg  og de fleste andre her inne mener om spillerkjøp. 

FFK1903

Moderator

Lagt til: 26 mai 06, 09:59
Nå følger vel ikke  du med på alle andre klubber  og  om hva sponsorer og investorer uttaler seg om.

Det er ikke så mange åra siden investorene i VIF var i media titt og ofte.

Det er som regel slik at en som har suksess i privat/business livet også ønsker å ha dette i alt det andre  han bruker penger på.

Slik tror  jeg de fleste hadde reagert, men det er bare ikke så mange som havner i den posisjonen.

Når du nevner journalist, så er det ikke mannen i gata som blir spurt så mye om det meste, det er lite interesant for hvermansen hva du,  jeg  og de fleste andre her inne mener om spillerkjøp. 

Nå trenger jeg ikke å følge med alle klubbene for å vite hva de uttaler seg om. Det holder mer enn nok med å følge med i rikspressen, og det gjør jeg til gangs. Kommer det kritikk av en klubb, så er det ikke lenge før media slår dette stort opp.

Når han sa at han ikke regnet med å få noe igjen for pengene bør vel disse anses som tapt for Høili med en gang, hvorfor han senere likevel ville ha valuta for pengene vites ikke.

Og hvorfor er det så viktig å høre hva Høili mener om spillerkjøp? I skrivende stund er ikke han noe mer viktig for FFK enn deg og meg, han kan selvsagt bli det, men i skrivende stund har han ingen tilknytning til FFK på den måten han var. For meg, som jo en hvermansen, er det like interessant/uinteressant for meg hva Høili mener om spillerkjøp som en hvilken som helst annen person. Jeg setter ikke hans meninger noe høyere enn noen av de her inne.

Jeg forstår selvsagt at det er litt mer blest å få Høili til å nevne noe sånt i ei blekke enn en vanlig borger, men for meg og andre er det sikkert lite relevant hva Høili mener om saken.

Og hvis det er sååå lite interessant for journalistene å vite hvordan den vanlige supporter mener om saken, så kan du kanskje forklare hvordan en enkelt persons mening her inne ble til en stor nyhetssak i Nettavisen? FB er dag også titt og ofte innom her for å finne noe å skrive om, som forummedlemmer har skrevet.

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 26 mai 06, 10:32
Når journalister er her inne og henter saker så er det vel normalt på bakgrunn av fleres meninger og ikke en enkelts.

Når det gjelder Raymond ¨så er den generelle holdningen blant flere og flere at hadde det vært mulig burde kontrakten vært annulert,  om han ikke leverer snart så vil han bli husket som en av de største floppen i norges fotball historie.
Tror nok det bare er starten på innlegg om Raymond om ikke varene blir levert asap.

Han er over eller på høyde  med 2-3 av VIF`s kjempefiaskoer.

Hva kjendiser mener og gjør er normalt interresant for veldig mange. Det er jo  derfor vi har se og hør , nå  , vg og mange av de andre mer eller mindre medier som er fokuserte på kjendiser og andre som er i vinden. 

Det er ikke unormalt å spørre en person om noe mer enn saken de er der for, det er årsaken til hans uttalelse om spillere til FFK.

FFK1903

Moderator

Lagt til: 26 mai 06, 10:47
Joda, selvfølgelig er det mer normalt at det er på bakgrunn av flere meninger at en sak lages, men det var ikke tilfelle i Raymond-saken. Den saken ble til ene og alene på grunn av ett enkelt foruminnlegg, ingen, så vidt jeg kunne se, var enige i at kontrakten skulle avbrytes, selv om enkelte var misfornøyde med innsatsen hans. Så nei, det er sjeldent, men det forekommer jo.

Jeg tror majoriteten av leserne til Se & Hør ikke finner det de leser der interessant, hvorfor de likevel leser det aner jeg ikke, men mangel på annet lesestoff kanskje? Eller at de rett og slett trenger en TV-guide, hvem vet.

Og som jeg skrev, hvis disse uttalelsene om spillerkjøp kom på banen hvorpå journalisten spurte om dette, så er det bedre at han svarte enn om at holdt kjeft, for da hadde vel virkelig konspirasjonsteoriene kommet...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914