Husk meg
Brukernavn
Passord

Misforstått

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 13 mai 06, 23:04
Det er ikke trenerens jobb å motivere spillerne. 
Merker det er mange som skylder på at Eggen ikke klarer å motivere dem. 
Spillerne skal klare å motivere seg selv. Klarer de ikke å finne motivasjon, så har de ingen
ting på banen å gjøre. Da får de finne på noe annet. 

Men når en av Eggens Store styrkerer i tillegg nettopp motivasjon osv. Da stiller jeg meg mistenksom til mentaliteten i spillergruppa eller i klubben generelt. 

Hva med å leie inn profesjonell hjelp til å analysere klubben, hva som svikter? Det er det bedrifter gjør når ting stagnerer.

frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04

Lagt til: 14 mai 06, 00:34
Endret: 14 mai 06, 00:34
Mener jeg leste en tråd i fjor, som var lik denne???
Merkelig dette her... Så fort noe går galt, skal vi sparke treneren osv...

Jeg er enig... Dette har ingenting med Eggen å gjøre, akkurat som i fjor med Drillo.
Spiller ikke vi i den øverste divisjon?? Synes spillerne kan ta mer ansvar, kan ikke regne med å få alt opp i hendene…

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 14 mai 06, 00:41
Endret: 14 mai 06, 00:42
Spillerne spiller nok utfra de kvalitetene de har. 
Tror dessverre at for mange av de ikke har den rette kvaliteten til å ha den nødvendige stabiliteten. Skippertak kan de klare, men stabilitet, nei.
Dersom f.eks 5 / 6 av spillerne på banen ikke har de rette kvalitetene, må dette selvsagt også smitte på enkelte andre, slik virker bare ett fellesskap.

Derfor tror jeg at kritikken ikke først og fremst bør rettes mot den enkelte spiller, som trolig gjør så godt han kan. 
Kritikken kan derfor rettes mot de som hevder at de har kvalitet nok, sier de ikke trenger forsterkninger og oftest henter kvantitet istenfor kvalitet.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 14 mai 06, 00:58
Jeg har ofte syntes at du har vært i overkant streng Dracula, og til tider uspiselig. 
Mens denne gangen begynner jeg å bli redd for at du har rett. 
Før sesongen var det satt opp en liste over lag som kom til å dominere i toppen av eliteserien i årene framover. Listen inneholdt 8 lag. FFK var ikke blant disse pga den sportslige styringen ble det skrevet. 

Hva skal til dersom FFK trenger et nytt styre. Jeg går ut i fra at de ikke vil gå av selv. 
Penger er jo også et annet problem. Kanskje man ikke har råd til kvalitet, og er nødt til å handle kvantiten.

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mai 06, 13:09
Endret: 14 mai 06, 13:10
Bra du synes jeg har vært uspiselig, for da slipper vi kanabalisme.

"Nam, nam hermetikk"" , sa kanibalen, da han kom på flyplassen.

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 14 mai 06, 13:10
Opprinnelig postet av dracula

Derfor tror jeg at kritikken ikke først og fremst bør rettes mot den enkelte spiller, som trolig gjør så godt han kan. 
Kritikken kan derfor rettes mot de som hevder at de har kvalitet nok, sier de ikke trenger forsterkninger og oftest henter kvantitet istenfor kvalitet.

Ikke alltid vi er enige, Dracula, men dette var GODT SAGT!

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 14 mai 06, 13:19
Opprinnelig postet av dracula
Spillerne spiller nok utfra de kvalitetene de har. 
Tror dessverre at for mange av de ikke har den rette kvaliteten til å ha den nødvendige stabiliteten. Skippertak kan de klare, men stabilitet, nei.
Dersom f.eks 5 / 6 av spillerne på banen ikke har de rette kvalitetene, må dette selvsagt også smitte på enkelte andre, slik virker bare ett fellesskap.

Dette føyer seg inn i rekken av gale svar på et mindre komplisert problem etter min mening.
Jeg hevder at FFK har en god nok stall til å hevde seg i TL. De har også en god nok trener til å gjøre det. Jeg tror ikke alle spillerene ble late til kampene mot kamma og Molde. Jeg tror treneren valgte feil taktikk til disse kampene. Planen var ganske enkelt for dårlig i disse 2 kampene. Dette beviser ikke at noen er generelt udugelige, men at man var det i disse 2 tilfellene. Jeg tror KTE generelt har respekt i spillergruppa. Derimot så styrker han ikke denne når han skylder på spillerene denne gangen også. Det å snakke om forsterkninger er helt patetisk. TL er så jevn at det er laget med den beste planen som vinner. Ikke laget med de beste enkeltspillerene. Eggen ble satt sjakk matt av Grodan og Stavrum. Det tror jeg han også innser. Synd at han ikke kan vær så ydmyk at han ikke kan si det rett ut.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mai 06, 13:30
Man kan alltid diskutere innholdet i trenerens plan. Og man kan si at en taktikk er feil. Men uansett hvor dårlig en taktikk er, uansett hvor dårlig dag enkeltspillerene har, uansett hvor dårlig kollektivet fungerer.... Det er alltid en ting man kan forvente, nemlig innsats. Og hvis du så gårsdagens kamp, er det i mine øyne SOLEKLART at man kan forvente mer når det gjelder det innsatsmessige. Da er spillerne ikke gode nok.

Og for å ta et konkret eksempel på hvorfor det ikke er kvalitet nok: Mikael Røn. Mener ikke å henge han ut, hyggelig fyr. Men per dags dato er han ikek god nok for tippeligaen. Et lag med plass til Røn i startelleveren er i mine øyne ikke god nok for tippeligaen.

God bedring, Dagfinn!

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mai 06, 13:43
Endret: 14 mai 06, 13:43
Fortsatt er jeg veldig glad for jeg ikke "kan og vet alt".

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mai 06, 14:08
Opprinnelig postet av A.Scheie
Man kan alltid diskutere innholdet i trenerens plan. Og man kan si at en taktikk er feil. Men uansett hvor dårlig en taktikk er, uansett hvor dårlig dag enkeltspillerene har, uansett hvor dårlig kollektivet fungerer.... Det er alltid en ting man kan forvente, nemlig innsats. Og hvis du så gårsdagens kamp, er det i mine øyne SOLEKLART at man kan forvente mer når det gjelder det innsatsmessige. Da er spillerne ikke gode nok.

Og for å ta et konkret eksempel på hvorfor det ikke er kvalitet nok: Mikael Røn. Mener ikke å henge han ut, hyggelig fyr. Men per dags dato er han ikek god nok for tippeligaen. Et lag med plass til Røn i startelleveren er i mine øyne ikke god nok for tippeligaen.

Kan du forklare hva som skulle motivere spillerene til å IKKE yte max?

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mai 06, 14:16
Tute de øra fulle om hvor gode er, slik at de selger skinnet før bjørnen er skutt.
Sier eller påstår ikke at det blir gjort, men det er en måte for å hindre max.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 14 mai 06, 14:34
Endret: 14 mai 06, 14:36
Altså ... Dere har lest dagens F-B vel. Saken er biff og har vært biff hele tiden. Ja vi kan kreve forsterkninger og kjente navn men realiteten er noe helt annet- FFK og Fredrikstad som by er fortsatt bakgården når det gjelder fotball. Ja vi kan sikkeret snakke om tradisjoner og gamle dager men per i dag er det ikke mange spillere som har lyst å spille her i byen kun for spiker og FFK navnet. Penger har vi ikke og slik er det . Derfor er det vel logisk at "forsterkningene" kjøpes fra den nederste hylla.... Tror vi må vare litt , litt littegran tolmodige og vente til neste år. Være glad at vi overlever i år og satse frisk til neste sessong? hvorfor ?? Jo vi får ny stadion og jeg regner med at med stadion kommer litt mer investører og mer penger. Men en ting til da... T.o.m. når disse kommer så må vi dessverre belage oss på å vente til det "store" .. vi er for små og kan glede oss til 4-5 plasser og eventuelt lykkelig kup seier.... Slik er det dessverre men det tar tid til å bygge noe stort i dagens fotball Norge. Vi må innrømme at LSK, RBK ,VIF , Viking, t.om. Brann har større muligheter enn oss og slik er det bare.... 

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mai 06, 15:31
Skal gi et kort svar siden jeg ikke har tid til, noe lengre akkurat nå. 

To muligheter fra kampen mot Molde:

A) Spillerne gjorde så godt de kunne og hadde max innsats.

B) Spillerne hadde ikke max innsats.

I begge tilfeller mener jeg de ikke er gode nok. Enten pga ferdigheter eller pga holdning. Man kan godt si at Eggen har valgt feil "plan" i flere kamper. Det er jeg enig i. Men en del ting må være tilstede FØR man kan skylde på taktikken. Taktikken kan være så perfekt det går an, men man må sørge for å sette seg selv og laget i posisjon til å få satt taktikken ut i livet. For å få til det, må man få tak i ballen og for å få tak i ballen må man ha innsats. Hvis du så kampen mot Molde mener jeg man trygt kan si at innsatsen enten var for dårlig eller at spillerne ikke var gode nok. DERETTER mener jeg man kan skylde på taktikken.

God bedring, Dagfinn!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mai 06, 19:34
Opprinnelig postet av A.Scheie
Skal gi et kort svar siden jeg ikke har tid til, noe lengre akkurat nå. 

To muligheter fra kampen mot Molde:

A) Spillerne gjorde så godt de kunne og hadde max innsats.

B) Spillerne hadde ikke max innsats.

I begge tilfeller mener jeg de ikke er gode nok. Enten pga ferdigheter eller pga holdning. Man kan godt si at Eggen har valgt feil "plan" i flere kamper. Det er jeg enig i. Men en del ting må være tilstede FØR man kan skylde på taktikken. Taktikken kan være så perfekt det går an, men man må sørge for å sette seg selv og laget i posisjon til å få satt taktikken ut i livet. For å få til det, må man få tak i ballen og for å få tak i ballen må man ha innsats. Hvis du så kampen mot Molde mener jeg man trygt kan si at innsatsen enten var for dårlig eller at spillerne ikke var gode nok. DERETTER mener jeg man kan skylde på taktikken.

Jeg synes du overvurderer fotballspillerenet, og undervurderer fotballspillet.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914