Husk meg
Brukernavn
Passord

Semb: Simen er erstateren til Koren

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 10 mai 06, 08:24
Endret: 10 mai 06, 08:25

– Han kan erstatte Koren

ÅRÅSEN:

TV2-ekspert Nils Johan Semb mener ikke at LSK må å se utenlands for å finne en Koren-erstatter. Han tror Fredrikstads Simen Brenne kan fylle hullet.

– Simen Brenne er en spiller jeg personlig liker godt som type. Han er blant de fem-seks beste norske midtbanespillerne i Tippeligaen, og slik jeg ser det kan han være en mulig erstatter for Robert Koren dersom han forsvinner fra LSK, sier Nils Johan Semb.

Den tidligere landslagssjefen mener at LSK må sikte høyt om Koren forlater LSK.

– Koren er en av de beste, ja kanskje den aller beste midtbanespilleren i serien, og derfor må LSK opp på landslagsklasse for å erstatte ham. Det betyr at de ikke finnes mange alternativer i Norge, men Brenne er en av dem.

Semb har fulgt Brenne siden tiden på U21-landslaget. Han tror at Fredrikstads offensive midtbanespiller har de kvalitetene som skal til for å lykkes i Koren-rollen bak spissene.

– Først og fremst er han en målscorer. Han har stor kraft til å score fra midtbaneposisjon, er løpssterk og dekker store områder. Jeg har sett potensial i ham en stund, og jeg ser på ham som en mulig landslagsspiller for Norge, sier Semb.

– Hyggelig

Simen Brenne hadde i utgangspunktet en kontrakt som gikk ut til høsten, men rett før seriestart signerte han for ytterligere ett år med Fredrikstad.

25-åringen ønsket ikke utnytte sin Bosman-situasjon. Båndene til Fredrikstad var for sterke. Et mulig klubbskifte er heller ikke noe han tenker på.

– For øyeblikket har jeg mer enn nok med å følge det tette kampprogrammet i mai. Jeg har skrevet under et nytt år med Fredrikstad, og har ikke tenkt så mye på noe annet, sier Brenne.

At Nils Johan Semb ser på ham som både mulig landslagsspiller, og en spiller som er god nok til å erstatte Robert Koren i LSK, synes han er hyggelig.

– Koren er en veldig god spiller, og det er hyggelig å bli sammenliknet med ham. Men det viktigste for meg er å spille godt for Fredrikstad i hver eneste kamp, sier Brenne.

Knuste Vålerenga

Brennes agent er Bjarne Sognnæs. Han har naturlig nok også stor tro på Brenne. Men foreløpig har ikke overgang til en norsk klubb vært tema i samtalene mellom agenten og spilleren.

– Jeg har ikke fått inntrykk av at han har et stort ønske om å spille i en annen norsk klubb, sier Sognnæs.

Ved en eventuell overgang til Åråsen, har Brenne allerede et trumfkort i forholdet til Kanari-Fansen. Søndag ble han FFKs matchvinner mot Vålerenga.

25-åringen spilte også da LSK møtte laget fra plankebyen, men uten at han klarte å utmerke seg spesielt i den kampen.

– Det ble en spesiell kamp med få sjanser. Mye skyldtes vanskelige vindforhold, men LSK er også det desidert vanskeligste laget vi har møtt så langt, innrømmer han.

Om LSK er interessert, og Fredrikstad villig til å selge, blir han kanskje å se i gult og svart en gang i framtida.

LSK-manager Jan Åge Fjørtoft ønsker ikke å snakke om hvor brennhet kandidat Fredrikstad-spilleren er.

– Det eneste vi forholder oss til er at han akkurat har skrevet en ny kontrakt med Fredrikstad, og da er det ikke naturlig å ta kontakt nå. Du går ikke bort til bruden og spør om en klinelåt på bryllupsdagen, sier Fjørtoft.

sveinung

Knøttespiller
Ble medlem: 01 apr 04

Lagt til: 10 mai 06, 08:50
Hvorfor skulle Simen flytte til en mindre klubb på et dødskjedelig sted som Lillestrøm?

---------------------------

Tippy

knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03

Lagt til: 10 mai 06, 08:51
til simen:

gratulerer med godt skussmål. jeg vil også minne om hvor kjedelig det kan være å spille sentralt på det lsk-laget. du kommer ikke til å motta en ball langs bakken. jeg regner med du så ansiktsuttrykket til robert på stadion. han forsvinner garantert til sommeren.

med ffk til champions league!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 10 mai 06, 18:45
Opprinnelig postet av knut
til simen:

gratulerer med godt skussmål. jeg vil også minne om hvor kjedelig det kan være å spille sentralt på det lsk-laget. du kommer ikke til å motta en ball langs bakken. jeg regner med du så ansiktsuttrykket til robert på stadion. han forsvinner garantert til sommeren.

Jeg vil også passe på å gratulere Simen, men hva du skriver om Koren og LSK er bare tull... Koren er vel den spilleren med flest assists hittil - og i tillegg har han puttet en del mål.  Det er på tide å avlive myten om at LSK bare spiller over midtbanen.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 10 mai 06, 19:15
Endret: 10 mai 06, 19:15
Opprinnelig postet av Patrioten

Om LSK er interessert, og Fredrikstad villig til å selge, blir han kanskje å se i gult og svart en gang i framtida.

Herregud da, dette er jo å koke suppe på verdens tynneste spiker. Man drar fram en mer eller mindre fotballfaglig autoritet som mumler noe piss, og plutselig kan spilleren dramatisk og straksens bli solgt vel og merke hvis det ene laget skulle komme til å vise interesse, det andre laget (som neppe vil) har lyst til å selge og spilleren har lyst til å dra dit selv ( og han vil jo utenlands). Ja, jeg ble virkelig livredd nå asså, Simen er garantert på vei til åråsen mens jeg sitter her og skriver. syltynn journalistik det der.

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914