Sveriges landslags sjef på på Stadion i kveld
Publicerad: 2006-05-06 | Skriv ut Textstorlek: |
|
Ramis drömchans
|
GÖTEBORG.
Rami Shaaban och Johan Elmander.
Sportbladet kan avslöja förbundskaptenernas sista två spionresor före VM-uttagningen.
- Då har jag en god chans, säger Shaaban.
- Jag hoppas på fjärde gången gillt, säger Elmander.
Sportbladet kan avslöja förbundskaptenernas sista två spionresor före VM-uttagningen.
- Då har jag en god chans, säger Shaaban.
- Jag hoppas på fjärde gången gillt, säger Elmander.
På tisdag tar Lars Lagerbäck och Roland Andersson ut sin VM-trupp.
Helgens ligamatcher är sista chansen för dem att kolla in aktuella VM-spelare.
Shaaban optimistisk
Sportbladet kan avslöja förbundskaptenernas resor och de väljer att kolla in Rami Shaaban, 30, i norska Fredrikstad och Johan Elmander, 24, i danska Bröndby.
Hur ska vi tolka de här resorna?
- Dem får du tolka hur du vill, säger Lagerbäck.
Rami Shaaban, som gjort succé i Norge i sina fem ligamatcher, tolkar det på sitt sätt:
- Det betyder väl att man har en god chans, säger Shaaban.
- Mitt kunnande har jag aldrig tvivlat på. Det var matchtempo jag behövde, jättekul om det leder till VM.
Medan Shaaban ser VM som en bonus vill Johan Elmander i Bröndby inget hellre än att äntligen få spela ett stort mästerskap.
Han har ratats i sista stund i tre mästerskap i rad sedan EM 2000.
- Jag hoppas på fjärde gången gillt. Den här gången tycker jag att jag är närmare än någon gång tidigare.
Han tror att den sista forwardsplatsen står mellan honom och Markus Rosenberg, Ajax.
Sugen på mittfältsroll
- Men kanske ser de mig ute till höger. Och själv skulle jag gärna vilja prova på den offensiva mittfältspositionen, även om den skiljer sig lite från den roll jag har här i Bröndby, säger Elmander.
Lagerbäck ser dessutom IFK Göteborg-Häcken i kväll med (förutom Teddy Lucic) VM-aktuella Bengt Andersson och Kalle Svensson.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914