Husk meg
Brukernavn
Passord

Fortjener Ramberg plassen?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 07 mai 06, 00:30
Alvorlig talt. Er det et svakhetstegn for Vår midtbane at Hansi starter hver kamp? For all del, han gjør seg vel ikke bort, men han har vel til gode å vise noe mer enn et  middels nivå? Både Simen, Bjørkøy, Kvisvik, Tarik og West har en eller annen slags spisskompetanse, etter min mening er ikke Ramberg annet enn en middels 1. divisjonsspiller? Gjør sjelden store feil, men samtidig varter han sjelden opp med de store prestasjonene. Sammenliknet med f.eks Risholt, som til tider presterte landslagsnivå, men også lavmål. Hvem av spillerne ville DU foretrukket? En gjenomsnittlig ok spiller, eller en spiller som veksler mellom artist og Dumbo uten magiske flygerevner?
Etter min mening er det et svakhetstegn at Hansi platser fast på vår midtbane...

---------------------------

Tarvelig oppsigelse til tross, det var verdt det!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 07 mai 06, 00:36
Så lenge vi spiller med den formasjonen vi gjør nå, så mener jeg helt klart Ramberg fortjener en plass. Jeg kan ikke se hvilken spiller i dagens stall som kunne tatt plassen hans. Dessuten mener jeg Ramberg kanskje var best av de tre på midten i forrige serierunde. Han holder neppe spesielt høyt Tippeliga-nivå jevnt over, det er jeg enig med deg i, men synes han har vært bedre de første kampene denne sesongen enn store deler av fjoråret. Da mente jeg han ikke forsvarte en plass på laget, men i skrivende stund gjør han faktisk det.

I 4-4-2 derimot vil han falle ut av laget etter min mening. Da foretrekker jeg Brenne og Bjørkøy sentralt og Ramberg passer ikke inn i noen kantrolle.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

djpete

Landslagsspiller

Lagt til: 07 mai 06, 00:49
Det er litt av poenget mitt C. Hadde FFK vært et sterkere lag med Ramberg ute? Altså i en 4-4-2 form. Bjørkøy med sin løpskapasitet og, etter min mening, ro med ballen, og Simen med sin kreativitet og defensive kraft utgjør nok av de egenskaper en sentral midtbane trenger å besitte, såfremt man han har "komplementære" ferdigheter på kantene. Dette vil dog kanskje utelukke en startoppstlling med, f.eks Tarik/Mackie og Kvisvik på hver sin kant. Dersom en av våre backer hadde hatt nok offensive egenskper (les, innleggsfot, teknikk) kunne vi ha satt vår lit til denne kanten, på den måten kunne den motsatte siden fanget opp manglende defensiv kraft, ved å være sterk på disse områder, skjønner hva jeg mener? Våre beste alternativer skaper etter min mening, et  litt for offensivt anlagt lag.

Rød.... hvit... og patriot!

djpete

Landslagsspiller

Lagt til: 07 mai 06, 00:51
Hvem skal isåfall starte på topp. Er det et svakhetstegn at vi ikke har noe soleklart førstevalg  som spiss? Savner vi en goalgetter, eller kan Misji, Hoås, West, Wiig evt Tarik/ Mackie gå inn og bli nettopp det?

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 07 mai 06, 01:34
Opprinnelig postet av djpete
Alvorlig talt. Er det et svakhetstegn for Vår midtbane at Hansi starter hver kamp? For all del, han gjør seg vel ikke bort, men han har vel til gode å vise noe mer enn et  middels nivå? Både Simen, Bjørkøy, Kvisvik, Tarik og West har en eller annen slags spisskompetanse, etter min mening er ikke Ramberg annet enn en middels 1. divisjonsspiller? Gjør sjelden store feil, men samtidig varter han sjelden opp med de store prestasjonene. Sammenliknet med f.eks Risholt, som til tider presterte landslagsnivå, men også lavmål. Hvem av spillerne ville DU foretrukket? En gjenomsnittlig ok spiller, eller en spiller som veksler mellom artist og Dumbo uten magiske flygerevner?
Etter min mening er det et svakhetstegn at Hansi platser fast på vår midtbane...

Jeg forstår ikke hvordan du kan si dette, djpete?

Ramberg spiller aldri en fryktelig dårlig kamp slik Risholt kunne gjøre. Risholt var nok bedre enn Ramberg på sitt beste, men Ramberg har også hatt noen kamper, som han har vært i nærheten av "outstanding".

Styrkende til Ramberg er: Et arbeidsjern med stor løpskapasitet, en god ballvinner og et godt fotballhode.

FFK på toppen i 2006

djpete

Landslagsspiller

Lagt til: 07 mai 06, 01:51
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Ramberg spiller aldri en fryktelig dårlig kamp slik Risholt kunne gjøre. Risholt var nok bedre enn Ramberg på sitt beste, men Ramberg har også hatt noen kamper, som han har vært i nærheten av "outstanding".

Styrkende til Ramberg er: Et arbeidsjern med stor løpskapasitet, en god ballvinner og et godt fotballhode.

Hva vil du frem til Snæbb? Du protesterer jo stort sett alltid på alt jeg mener, men jeg finner sjelden noe konstruktivt med noe av det du svarer. Hovedpoenget mitt er IKKE hvorvidt Ramberg er bedre, eller dårligere enn Risholt, det var kun en sammenlikning.  Jeg stiller et spørsmål: Er det et svakhetstegn for FFK, at Ramberg stiller fra start i hver kamp? Hvor god er han, og evt i hvilke andre tippeligaklubber ville en spiller som Rmaberg ha startet samtlige kamper?  Slutt å protestere bare for å protestere, jeg snakker ikke om favorittreneren din nå, men stiller et enkelt og greit spmtegn ved en helt spesifikk spillers fotballegenskaper.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 07 mai 06, 03:00
JA, han fortjener plassens isn! ranberg er god han! og han fortjenerr ploassen sin! i kveld tar vi enga! blir 2-1 til ffk! 

nu er detr nattan!

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 07 mai 06, 10:20

Hva vil du frem til Snæbb? Du protesterer jo stort sett alltid på alt jeg mener, men jeg finner sjelden noe konstruktivt med noe av det du svarer. Hovedpoenget mitt er IKKE hvorvidt Ramberg er bedre, eller dårligere enn Risholt, det var kun en sammenlikning.  Jeg stiller et spørsmål: Er det et svakhetstegn for FFK, at Ramberg stiller fra start i hver kamp? Hvor god er han, og evt i hvilke andre tippeligaklubber ville en spiller som Rmaberg ha startet samtlige kamper?  Slutt å protestere bare for å protestere, jeg snakker ikke om favorittreneren din nå, men stiller et enkelt og greit spmtegn ved en helt spesifikk spillers fotballegenskaper.

Slutt å bli personlig djpete!!

Når jeg svarer deg så er det selvfølgelig utelukkende fordi jeg er uenig i sak. 
Det er jo ikke så vanskelig å finne ting å være uenig med deg om, da du ganske ofte fremviser meninger som du står svært alene om. 
Dette gjelder selvfølgelig ikke meningene om han du kaller for min favorittrener, for der fikk du jo ganske mange andre med deg etterhvert. Diskusjonene om ham anser jeg meg ferdig med men jeg tror nok du vet at det jeg først og fremst har kritisert deg for når det gjelder ham var at du allerede dømte ham som totalt ubrukelig før han startet på sin første trening med klubben. Det vi kanskje har vært mest enig om når det gjelder Drillo er at han passer betydelig bedre til å trene et landslag enn til å trene et klubblag.
Du er ofte veldig rask med å kritisere nye spillere som kommer til klubben, og så vidt jeg husker så var Rami Shaaban en av de siste sakene  vi var uenige om. 
Du påsto en stund før seriestart at det var ugler i mosen i forhold til hvor god han egentlig var og at du mente at han ikke kom til å bli vårt førstevalg.
Da tillot jeg meg å spørre om hva du bygde dine uttalelser på.

FFK på toppen i 2006

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 07 mai 06, 10:34

Slutt å bli personlig djpete!!

Når jeg svarer deg så er det selvfølgelig utelukkende fordi jeg er uenig i sak. 
Det er jo ikke så vanskelig å finne ting å være uenig med deg om, da du ganske ofte fremviser meninger som du står svært alene om. 
Dette gjelder selvfølgelig ikke meningene om han du kaller for min favorittrener, for der fikk du jo ganske mange andre med deg etterhvert. Diskusjonene om ham anser jeg meg ferdig med men jeg tror nok du vet at det jeg først og fremst har kritisert deg for når det gjelder ham var at du allerede dømte ham som totalt ubrukelig før han startet på sin første trening med klubben. Det vi kanskje har vært mest enig om når det gjelder Drillo er at han passer betydelig bedre til å trene et landslag enn til å trene et klubblag.
Du er ofte veldig rask med å kritisere nye spillere som kommer til klubben, og så vidt jeg husker så var Rami Shaaban en av de siste sakene  vi var uenige om. 
Du påsto en stund før seriestart at det var ugler i mosen i forhold til hvor god han egentlig var og at du mente at han ikke kom til å bli vårt førstevalg.
Da tillot jeg meg å spørre om hva du bygde dine uttalelser på.

Han er het i Sverige nå http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=579945

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 07 mai 06, 11:51
Endret: 07 mai 06, 11:52

Etter min mening forsvarer Ramberg plassen akkurat som som f.eks Toth.
 Dette ikke fordi de har gode TL kvaliteter, men fordi FFK ikke har en bedre spillergruppe.
Derfor er kjernen i diskusjonen etter min mening, har FFK en god nok spillestall, eller må FFK fortsatt  stille på banen med spillere som kun holder god nok 1.Divosjons nivå!
HVa jeg mener bør vel være klart FFK trenger en kvalitets forsterkning i alle ledd, minst. Når jeg sier kvalitet mener jeg ikke kvantitet, 1.Divisjon kvantitet er det nok av. 
Dersom situasjonen  er slik at FFK ikke har økonomi til å styrke stallen med annet enn kvantitet, så bør de være modige nok til å se på den administrative og økonomisk ansvarlige biten.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03

Lagt til: 07 mai 06, 14:18

Personlig mener jeg at Ramberg er undervurdert.  
Folk har en tendenes til å skryte spillere opp i skyene hvis dem tar et par finter og slår et godt innlegg. 3-4 slike finter, så får spillerne 7 på børsen. De trenger ikke å ha jobbet tilbake på egen banehalvdel en eneste gang, folk skryter av fintene.

Føler at Ramberg faller litt inn der. Han styrer midtbanen. Løper og kjemper i 90 minutter. Gjør i 99 av 100 situasjoner kloke valg. Slår nesten aldri en feilpasning. Binder sammen lagdeler.

Egentlig, så kan han minne meg litt om Rekdal på landslaget under Drillo. Han ble aldri kåret til banenes beste, eller var den som fikk skryt,  men to dager etter, når drillo hadde analysert kampen, så viste det seg at han hadde gjort en kjempekamp!

Min mening er at laget trenger en type som Ramberg, i alle fall i 4-5-1 formasjonen.

Ære være plankebyen!

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 07 mai 06, 14:24
synes ramberg har startet veldig bra jeg.. positivt overraska

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 07 mai 06, 18:58
Syns han har starta godt i år... Var flere kamper i fjor jeg var mere missfornøyd med han.. Han er selvskrven med den 4 3 3 formasjonen vi spiller nå.

Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04

Lagt til: 07 mai 06, 21:15
Ikke no stor måljeger, fikk vi se i dag, da...

Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 07 mai 06, 21:40
Var litt uheldig foran målet idag ja, men det var det vel flere som var. Synes forøvrig Ramberg gjorde en kjempekamp idag og viste at han absolutt fortjener en plass på laget. Kanskje han hadde vært innom her og ønsket å gi ett svar :)

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 07 mai 06, 22:07
Ramberg var til og med kanskje banens beste spiller i dag!

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03

Lagt til: 07 mai 06, 23:54
Opprinnelig postet av Costanza
Ramberg var til og med kanskje banens beste spiller i dag!

Og det er jo Dagbladet heeelt enig i!   http://www.dagbladet.no/pls/dbprod/fotball.viskampfakta?kamp_id=6431&ligaid=95

Bra spilt av Ramberg i dag!!

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 07 mai 06, 23:58
"Hjemmelaget holdt trøkket bra oppe også etter hvilen, og var uheldige som ikke tok alle tre poengene."

Ære være Plankebyen

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 08 mai 06, 00:00
Endret: 08 mai 06, 00:01
Opprinnelig postet av Per Egil
"Hjemmelaget holdt trøkket bra oppe også etter hvilen, og var uheldige som ikke tok alle tre poengene."

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 08 mai 06, 00:03
Opprinnelig postet av wergis
Opprinnelig postet av Per Egil

Dagbladets noe underlige oppsummering av kampen. Se linken til Elin.

Ære være Plankebyen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914