Husk meg
Brukernavn
Passord

Fortjener Ramberg plassen?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03

Lagt til: 08 mai 06, 00:05

Hehe=) Den så ikke jeg! Godt at de er vet hva som skal skrives da!

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 08 mai 06, 00:06
Ramberg er god han, spilte en bra kamp idag, synd han ikke scorte... Syntes hele laget vikret sikkert idag, en annen en som skal bli veldig vanskelig å ta fra plassen er Are Tronseth og Raio, som er kongen i lufta, han har vel en magnet i hue som trekker til seg alle ballene.. hehe... Bra innsats, grattis med tre poeng ikveld folkens... og bra innsats i PH ikveld

---------------------------

FFK - RBK: 5 - 1
"Det er ikke hver dag ett lag knuser RBK slik, dette var bare morro" Enerly til Tippeligaportalen.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 08 mai 06, 01:17
ingen tvil om at Ramberg fortjener plassen.. han  leka seg og spilte veldig  bra....  

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05

Lagt til: 08 mai 06, 07:29
Ramberg har hevet seg godt siden fjoråret, og fortjener absolutt en plass i lagoppstillingen. Bare se på kampen mot Enga. Han gjør en kjempekamp; synd at han ikke putter mål på 100% sjansen da.. litt uheldig der.

Riktig dømming er viktig for riktig resultat. La teknologien komme til fotballen også, slik den har gjort sin intogsmarsj i resten av samfunnet. JA!! til video-dømming!

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 08 mai 06, 10:16
Opprinnelig postet av kjell

Personlig mener jeg at Ramberg er undervurdert.  
Folk har en tendenes til å skryte spillere opp i skyene hvis dem tar et par finter og slår et godt innlegg. 3-4 slike finter, så får spillerne 7 på børsen. De trenger ikke å ha jobbet tilbake på egen banehalvdel en eneste gang, folk skryter av fintene.

Føler at Ramberg faller litt inn der. Han styrer midtbanen. Løper og kjemper i 90 minutter. Gjør i 99 av 100 situasjoner kloke valg. Slår nesten aldri en feilpasning. Binder sammen lagdeler.

Egentlig, så kan han minne meg litt om Rekdal på landslaget under Drillo. Han ble aldri kåret til banenes beste, eller var den som fikk skryt,  men to dager etter, når drillo hadde analysert kampen, så viste det seg at han hadde gjort en kjempekamp!

Min mening er at laget trenger en type som Ramberg, i alle fall i 4-5-1 formasjonen.

Ramberg har en spillestil som er lite prangende, og hvor brorparten av innsatsen ikke synes, fordi den legges ned defensivt, inklusive det defensive spillet hvor Hans-Erik ikke er i kontakt med ballen (typisk press mot ballfører som indirekte medfører overgang flere trekk senere). Jeg ser ofte Ramberg "tetter igjen et hull" på midtbanen som jeg i mine villeste fantasier ikke kan forestillle meg Brenne gjøre, for eksempel.

Offensivt mener jeg Ramberg er forholdsvis god til å holde på ballen, og plassering, men har veldig mye å gå på i avlevering og oppspill, men dette har også blitt mye bedre i det siste. Å påstå at Ramberg er førstedivisjonsspiller er latterlig, for i øyeblikket har han fast plass på et tippeligalag, og da er han tippeligaspiller pr. definisjon!

Jeg tror også at Ramberg er nødvendig i 4-3-3, siden det har lett for å bli store høydeforskjeller på de tre på midten, Brenne ligger jo i perioder veldig høyt, og da må man ha noen for å balansere bakover, og der er Ramberg en glimrende mann.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 08 mai 06, 10:32
Jeg synes det er leit at folk starter tråder som dette. En meningsløs tråd. De som ikke ser at Ramberg er god kan ikke kunne noe som helst om fotball. Da er det vel ikke lenge til tv2 lager sak om at FFK-fansen vil bli kvitt`n regner jeg med.

Kjeder meg på jobb!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 08 mai 06, 12:27
Ramberg er en god fotballspiller, men ikke akkurat en kriger. Minner litt om Sverre Brandhaug(tidl RBK spiller som var kjent for å aldri takle. Hadde det som på hockeyspråket heter egg i buksene) i spillestilen. Håper han fikk kjeft for at han unnlot å presse Storbæk før målet til VIF. Han skal ta en stor del av skylden for dette. Jeg synes han gjorde en ok kamp(ikke noe mer) på et meget bra FFK lag, og at han generelt har vært den svakeste av de de 3 på midtbanen til nå i sesongen, uten at han har spilt seg ut av laget.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914