Husk meg
Brukernavn
Passord

Kan denne spilleren være noe å trakte etter ??

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 06 mai 06, 15:05
Endret: 06 mai 06, 15:06

Esbjerg vurderer Viking-reserve

Oslo (ANB):

Det danske eliteserielaget i fotball, Esbjerg, trenger forsvarsspillere til sommeren. Nå vil de ta en nærmere titt på unggutten Alexander Gabrielsen (20).

null Se større bilde Foto: Klubbens hjemmeside. Alexander Gabrielsen kan være på vei bort fra Viking.
Skriv ut denne siden
Tips en venn om denne saken

Esbjergs sportsdirektør, Niels Erik Søndergård, sier det er interessant med en ung norsk midtstopper.

Gabrielsen spilte noen gode treningskamper for Viking i vinter, men har blitt benket etter at Ragnvald Soma kom til klubben.

Han har spilt U21-kamper for Norge, og er spådd en lysende fotballframtid.

Takket nei til kontrakt

Da Rogalands Avis pratet med klubbdirektøren fredag, tente han omgående på tanken om å hente en ung norsk midtstopper.

– En norsk U21-landslagsstopper. Det må jeg se nærmere på, sier Søndergård – og sier at Gabrielsens navn vil bli sjekket ytterligere opp omgående.

20-åringen valgte nylig å takke nei til et kontraktsforslag fra Viking.

– Jeg vil jo egentlig spille i Viking, men 2. divisjon for toerlaget er uaktuelt i lengden, sier Viking-stopperen.

Derfor er han åpen for å høre på hva andre klubber har å tilby, og flytter gjerne på seg til sommeren.

– Jeg vil vurdere tilbud fra alle klubber som er på et høyt nivå, sier Gabrielsen.

Familie i Esbjerg

Han tror dansk fotball vil passe ham fint.

– Dansk fotball er ikke like fysisk som den norske. Det er lavere tempo og mer spill og passer meg fint, sier Gabrielsen.

Gabrielsen har en mor som kommer fra Esbjerg og har flere slektninger i byen. Han sier han har god kontakt med familien i Danmark, og at han kjenner byen rimelig godt.

Esbjerg er for øvrig kjent i Danmark for at de tør satse på yngre spillere. (ANB)

Han kan vel muligens komme opp på nivået til Bertie hvis han får tillit. Eller hur ??

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 06 mai 06, 15:14
Endret: 06 mai 06, 15:15
Jeg har sansen for å satse på U21-spillere, så om Bora gjør det klart for ledelsen at han ikke vil forlenge til sommeren syns jeg absolutt at Gabrielsen kunne vært verdt et forsøk.

Han vil antakeligvis også være en del billigere enn Vidar Martinsen(med tanke på kontraktsituasjon).

Men en budrunde med Esbjerg vet jeg ikke om han er verdt....

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 06 mai 06, 15:23
Jeg tror nok Gabrielsen er bedre enn VM også.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 06 mai 06, 15:33
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Sett han mye eller?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 06 mai 06, 15:35
Endret: 06 mai 06, 15:36
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Sett han mye eller?

Les nøyere hva jeg skriver !!!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 06 mai 06, 15:40
Har gjort det. Ettersom du mener han er bedre enn Marthinsen bør du jo ha sett han en 4-5 kamper minst.....

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 06 mai 06, 15:44
Har gjort det. Ettersom du mener han er bedre enn Marthinsen bør du jo ha sett han en 4-5 kamper minst.....

Du har ikke lest nøye nok hva jeg skrev Bedreviteren.Jeg skrev tror, og ikke at jeg mener. Det er 2 forskjellig ting det. Skjønner du nå eller?? Tenk før du skriver.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 06 mai 06, 15:50

Med andre uttaler du deg om noe du egentlig ikke har greie på da...........

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 06 mai 06, 15:51

Hva så ??

DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 06 mai 06, 16:33
Endret: 06 mai 06, 16:33
utrolig hva folk skal henge seg opp i ass!

---------------------------

Tid Er Penger, Penger er makt, ergo; tid er lik MAKT - AJG - En stor filosof

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 06 mai 06, 16:37

Kanskje jeg ikke skulle ha starta tråden ??

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 06 mai 06, 16:39
du må da vite det rune. bedreviteren uttaler seg alltid om ting han vet. han tror aldri han. også har han jo alltid rett og

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 06 mai 06, 16:50
Helt korrekt.....

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 06 mai 06, 16:52

Kanskje jeg ikke skulle ha starta tråden ??

Joda tråden er helt grei den ,men når du tror Gabrielsen er bedre enn VM er det naturlig at du har sett spilleren. Jeg uttaler meg ikke om spillere jeg ikke har sett.......

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 06 mai 06, 18:59
Dårlig humør idag Bedreviteren? Ellers så vil jeg også si at jeg har tru på denna spilleren (jeg har heller aldri sett han), men han høres ut som et stort talent. Og jeg har hørt fra mange viking suppoertere jeg kjenner at de mener han skal prioriteres foran Abelson, så han er nok ikke så dårlig!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 06 mai 06, 20:44
Opprinnelig postet av ffkmufc
Dårlig humør idag Bedreviteren? Ellers så vil jeg også si at jeg har tru på denna spilleren (jeg har heller aldri sett han), men han høres ut som et stort talent. Og jeg har hørt fra mange viking suppoertere jeg kjenner at de mener han skal prioriteres foran Abelson, så han er nok ikke så dårlig!

Ja, kanskje det. Er ihvertfall fyllesjuk idag........ Drar til Spania imorgen, så da blir det dårlig med konstruktive, meningsfulle, gjennomtenkte og intelektuelle innlegg fra meg dem neste 14 dagene........

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 06 mai 06, 23:03
Det som er sikkert er at vi må kvitte oss med spillere.. Jeg vil ha vekk.. Lars Blixt (kansje vi blir kvitt han) Hornseth (kansje han å)  Røn ville jeg leid ut.. Christian petersen. så er jeg ikke så veldig posetiv til wiig.. jeg syns ikke han klarer å heve seg.. mulig vi kunne leid han ut så lenge da...  Inn må vi ha en som er bedre en pac (ikke at han er dårlig, men skade så har vi sikring) samme med Bertelsen...  jeg vet ikke hva dere andre mener om dette ?

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 07 mai 06, 00:33
smart valg å kvitte seg med PAC, som er vårt soleklare førstevalg på plassen sin.

Bli bra igjen, du må bli bra igjen... Jahn Teigen skrev, og sang sangen kun for deg Keiko:-)

Tarvelig oppsigelse til tross, det var verdt det!

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 07 mai 06, 00:39
Endret: 07 mai 06, 00:39
Opprinnelig postet av djpete
smart valg å kvitte seg med PAC, som er vårt soleklare førstevalg på plassen sin.

Bli bra igjen, du må bli bra igjen... Jahn Teigen skrev, og sang sangen kun for deg Keiko:-)
ja du er jo noe som jeg kan kall blind.. jeg sier at FFK må ha en som erstatter PAC...
prøv å les dette en gang til: Inn må vi ha en som er bedre en pac (ikke at han er dårlig, men skade så har vi sikring) samme med Bertelsen...  jeg vet ikke hva dere andre mener om dette ?

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

djpete

Landslagsspiller

Lagt til: 07 mai 06, 00:55
Så det nå Keiko, missforstod din mening med innlegget, beklager. Etter min mening er Pac mer enn god nok defensivt, men skulle gjerne ønske at han hadde hatt en litt bedre innleggsfot, og litt mer kreativitet/selvtillit offensivt. Kort sagt; en ny/bedre høyreback, er ikke øverst på min prioriteringsliste. Det var vel egentlig det jeg mente å protestere mot.

Rød.... hvit... og patriot!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 07 mai 06, 01:26

Keiko skriver vel ingenting om at han vil ha vekk PAC, djpete.

FFK på toppen i 2006

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 07 mai 06, 01:29
Så det nå Keiko, missforstod din mening med innlegget, beklager. Etter min mening er Pac mer enn god nok defensivt, men skulle gjerne ønske at han hadde hatt en litt bedre innleggsfot, og litt mer kreativitet/selvtillit offensivt. Kort sagt; en ny/bedre høyreback, er ikke øverst på min prioriteringsliste. Det var vel egentlig det jeg mente å protestere mot.
på en måte skal jeg godta den på en annen måte skal jeg ikke... Hvorfor jeg sier ikke er at du igjen ikke tenker over at han kan bli skadet.. en skade kan komme og da er det greit å ha en som kan puste pac i nakken på lik linje som are har gjort mot bora..det er ikke mye å forlange... vi har ingen å sette inn for pac eller bertelsen..  bjørkøy kan ikke spille både høyre og venstre på en og samme kamp f.eks. Greit at vi ikke skal prioitere, men vi bør ha det i tankene

djpete

Landslagsspiller

Lagt til: 07 mai 06, 02:06
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Keiko skriver vel ingenting om at han vil ha vekk PAC, djpete.

Du er fortsatt på hugget mot meg du Snæbb...er det mulig, har ikke vært her på 1-2 mnd, men ingenting har forandret seg:-) moro det da iallefall

Rød.... hvit... og patriot!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914