Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen truer med å slutte dersom kunstgresset

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 mai 06, 13:35
Jeg vil si at jeg er enig med eggen om kunst gress..

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article55582.ece

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 04 mai 06, 14:05
Er helt enig med han, kunstgress tar bort så utrolig mye av sjarmen i fotball!!

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 04 mai 06, 14:44

Opprinnelig postet av A9$h
Er helt enig med han, kunstgress tar bort så utrolig mye av sjarmen i fotball!!


Hvilken del av sjarmen da? Lukta?

 

---------------------------

Jeg kjenner jeg begynner å bli mindre og mindre tolerant overfor mennesker som til enhver tid vet best, men som når alt kommer til alt faktisk ikke vet noe som helst...


God bedring Enerly


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 04 mai 06, 15:18

Toppfotball skal spilles på naturgress!!!
Ikke på den forbanna plastiken!

---------------------------

I år skal vi slå klart ned på holding for å få bort problemet en gang for alle!! HAHA!!! TIDENES APRILSPØK!!! UT med norske dommere!! For FAEN!!!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 04 mai 06, 15:22
nja, ffk`s spill vil profitere på jevn bane. Hvis man klarer å få til representativ bane med naturgress er det greit, hvis ikke går jeg for kunstgress, men dette med sjarmen skjønner jeg ikke, det var ikke mye sjarm mot lillestrøm.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 04 mai 06, 16:46
Endret: 04 mai 06, 16:55
Mulig løsningen for å gjøre norsk fotball bedre ikke er kunstgress, men noe må ihvertfall gjøres. For sånne baner vi spiller på i tippeligaen nå bidrar ikke akkuratt til å fremheve offensiv fotball. Vi blir i resten av verden sett på som destruktive i stilen. Det er ikke så veldig rart det, når man tenker på at spillerne til daglig spiller kamper på en bane der det ikke går ann å spille på en annen måte enn å ligge bakpå og sikre 0-0. Når de så kommer ut og skal spille mot andre lag og i andre land, er det ikke lett og forandre den mentaliteten man har vært vant til å spille med i den hjemlige serien. Man blir formet av det som spiller, når man blir vant til at det viktigste er å spille klokt defensivt. Og det er faktisk sånn at det viktigste er å ikke slippe inn mål, da taper man ihvertfall ikke. Så får man heller gjøre som ham-kam, og satse på å være sterkest i duellspillet og score et og annet mål på dødball. Den taktikken har lyktes mye bedre enn FFK`s og Starts mer spillende stil sålangt i år.

Og det skal ikke være sånn at man i de 6-8 første serierundene beklager seg etter kampen med at det var vanskelig å spille på en humpete bane. Til nå har vi spillt 5 runder, i nesten hver eneste kamp i hele serien har det blitt klaget på banen, og jeg tror ikke det rekker bli noe særlig bedre før helga. Og i litt mer værutsatte steder i landet tar det kanskje lenger tid. Når vi fra før av har verdens korteste kampsesong, så kan vi ikke godta at vi skal spille halvparten av kampene på dårlig bane. Regner med at de dårlige banene kommer tilbake utover høsten. Husker med skrekk kampene på ullevaal i fjor høst, med cup-finalehelgen og Tsjekkia-kampen i spissen. Er ikke rart om andre ser på Norge som et land som spiller rævva-fotball, når landets store festaften, cup-finalen, blir som en eneste stor gjørmekrig.

Mulig undervarme og andre løsninger er tingen for å bevare naturgresset, men det virker dyrt, og er ikke en løsning som hjelper veldig på problemet med at sesongen er altfor kort. Med kunstgress vil man kunne spille fotball hele året. Da kanskje vi kunne fått norske lag i europa-cupene som hadde vunnet kamper etter jul også.

Jeg stemmer for kunstgress!

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 04 mai 06, 17:24
Helt enig med Eggen, ikke noe er som å spille en kamp på naturgress.... Jeg har spilt litt på kunstgress og syntes det er noe elendige greier.... FFK slet ifjor på Color Line Stadion, der var det kunstgress, vil si at FFK er ett naturgress lag, om jeg kan kalle det det

---------------------------

FFK - RBK: 5 - 1
"Det er ikke hver dag ett lag knuser RBK slik, dette var bare morro" Enerly til Tippeligaportalen.


firenis

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 mar 06
Innlegg: 22

Lagt til: 05 mai 06, 03:34
Selv Santiago Bernabeu har et kunstgressinnhold på 55%, så jeg kan ikke se vitsen med å ikke satse på å utvikle kunstgresset videre. Etterhvert MÅ vi ha det her i Norge likevel. Vi bor langt mot nord og vil aldri i verden få en bra bane i Mars/April. Jeg vil se fotball langs bakken, ikke i lufta hele tiden. Så Nadderud i dag også. Herregud så fin den er. Det er bare synd ikke alle baner er sånn såpass tidlig. Norges fremtid er kunstgress, så enkelt er det. Om man ikke vil fortsette å være gampefotball-landet da.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 mai 06, 03:44
bygge stadio med  tak i stedet... tak som du kan åpne og lukke

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 mai 06, 03:47
Endret: 05 mai 06, 03:49
Opprinnelig postet av firenis
Etterhvert MÅ vi ha det her i Norge likevel. Vi bor langt mot nord og vil aldri i verden få en bra bane i Mars/April. Jeg vil se fotball langs bakken, ikke i lufta hele tiden. Så Nadderud i dag også. Herregud så fin den er. Det er bare synd ikke alle baner er sånn såpass tidlig. Norges fremtid er kunstgress, så enkelt er det. Om man ikke vil fortsette å være gampefotball-landet da.


Nadderud er da naturgress, så hvorfor mener du at Norge MÅ ha kunstgress for å få fine baner i mars/april når Nadderud er et eksempel på det motsatte?

Det er så vidt jeg vet også planer om å "sy inn" kunstgress på stadion, men at majoriteten skal være naturgress. Hva skal identiteten til fotballen være hvis pengersterke firmaer skal bestemme hva klubbene skal hete, hvor de skal spille og hvordan draktene skal se ut, mens høyteknologi skal avgjøre på hvilket underlag det skal spilles på. Nå må vi ikke miste totalt sjarmen med fotballen heller da.

For øvrig ganske utrolig å bli slått av Keiko på å svare et innlegg klokka ti på fire på natta!

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 05 mai 06, 09:52
Jeg er faktisk 50/50 når det gjelder denne diskusjonen. Jeg kjøper argumentene om naturgressets fantastiske egenskaper når det er grønnt, jevnt og tett. Men la oss si at dette er tilfelle i under 50% av kampene som spilles i Norge, da må man være åpen for andre alternativer.

Kunstgresset har blitt mye bedre...men er det bra nok erstattning ennå ?

Hvis jeg hadde vært El Presidente i FFK hadde jeg lagt undervarme og naturgress nå. Forsøkt det i ett perspektiv på 5 år. Deretter revurdert resultatet, sett på avlyste kamper, kvaliteten på underlaget, samt vurdert hvor mye bedre kunstgresset er da...om 5 år.... Men da hadde jeg sikkert vært sparka som El Presidente likevel...hehe

Artig debatt, siden det finnes mange gode og få dårlige argumenter på begge sider :-)

---------------------------

Frode
- FFK nr. 4 i tippeligan 06


firenis

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 mar 06
Innlegg: 22

Lagt til: 05 mai 06, 18:09
Endret: 05 mai 06, 18:13
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av firenis
Etterhvert MÅ vi ha det her i Norge likevel. Vi bor langt mot nord og vil aldri i verden få en bra bane i Mars/April. Jeg vil se fotball langs bakken, ikke i lufta hele tiden. Så Nadderud i dag også. Herregud så fin den er. Det er bare synd ikke alle baner er sånn såpass tidlig. Norges fremtid er kunstgress, så enkelt er det. Om man ikke vil fortsette å være gampefotball-landet da.


Nadderud er da naturgress, så hvorfor mener du at Norge MÅ ha kunstgress for å få fine baner i mars/april når Nadderud er et eksempel på det motsatte?


Om du trenger forklaring på det, så har ikke du titta ut av vinduet på vinteren. Da har ikke du spilt på en bane i mars/april. Du har heller ikke sett hvilket land vi bor i og at det faktisk spilles fotball andre steder i Norge enn bare her på østlandet. Det er viktig for å skape bedre bredde (nordover) også. Nadderud er så langt sør så de kan ha bra forhold i April. Det er ren logikk det der. Man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå det. Og sjarm? Hvilken sjarm tar du vekk? Fotball er da fotball. Man kunne jo spilt bedre på en slett grusbane enn på mange av de banene som er her nå. Fotballens sjarm i form av møkk og gress på draktene da eller?

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 05 mai 06, 18:40
jeg vil nå ikke påstå at nadderud ligger så veldig mye lenger  sør en fredrikstad

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340