Husk meg
Brukernavn
Passord

Merkelig bytte

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 01 mai 06, 08:03
Etter en slapp førsteomgang i går snakket vi sammen om hvilke bytter Eggen kom til å gjøre i pausa. Vi hadde selvsagt fått med oss at Hoås og Wiig hadde varmet opp en stund. 

Vi var ALLE rørende enige om at Brian West hadde virket slapp, umotivert og hadde en dårlig dag i forhold til plassering og timing av løp. 

Vi var like samstemte om at Toth hadde gjort jobben godt mot LSKs sterke og høye forsvarere.  Han vant dueller, også på hodet, klarte å holde på ballen - og mangelen på hjelp fra medspillerne rundt ham ble tydelig...

Til vår store overraskelse ble West med ut på banen i andre omgang - og Toth igjen i garderoben.  Jeg gledet meg til å se Hoås og Toth i tospann i andre omgang - men ble desverre skuffet.

Er det bare meg (dvs. meg og de jeg satt sammen med i går) som reagerte på dette byttet?  Jeg så virkelig ingenting av West i går som forsvarte dette byttet.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 01 mai 06, 08:19
nei det ekke bare deg.. den eneste grunnen eggen skulle hatt for å ta av toth var hvis han ble skada, men viste ingen tegn til det når omgangen var over.. Synes toth virkelig går inn for oppgavene sine, han jager og presser hele tiden og virker hvertfall mere interresert enn hva flere andre utpå banen gjorde..
Etter min mening var det en gal avgjørelse av Eggen å ta han av banen..

thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 01 mai 06, 08:31
Jeg synes egentlig at det var greie bytt jeg. Utifra forholdene på stadion i går var det ikke noe annet å gjøre. Toth stanget og stanget i LSKs kompakte midtforsvar, han gjorde ikke så mange feil man han er ikke noe giftig goalgetter (ennå). West kom jo ikke frem på kanten, så jeg tror at Eggen ville ha West litt mer med i spillet sentralt. 

Hoås på kanten var jo kjempebra da, selv om ikke han scoret så gjorde han mye veldig bra utpå der. Skulle ihvertfall hatt en soleklar straffe, fa.... ta han dirtbaggen i svart. Når det gjelder Wiig så synes ikke jeg han presterte voldsomt, men en treer på terningen kanskje. Alt i alt fornøyd med byttene i pausen, det er deilig at Eggen tar tak, i motsetning til Drillo i fjor.

Når det gjelder det tredje byttet var jeg ikke helt enig. Synes Hansi var en av de som kjempet mest på sentral midtbane igår, kanskje den beste kampen hans? Det var helt klart andre som var mer usynlig i går.

Nå er det kun tre poeng som gjelder i Kristiansand til Onsdag. Det greier vi guttane!!

Elleve røe og vite kællær

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 01 mai 06, 08:56
Opprinnelig postet av denialsander
Etter en slapp førsteomgang i går snakket vi sammen om hvilke bytter Eggen kom til å gjøre i pausa. Vi hadde selvsagt fått med oss at Hoås og Wiig hadde varmet opp en stund. 

Vi var ALLE rørende enige om at Brian West hadde virket slapp, umotivert og hadde en dårlig dag i forhold til plassering og timing av løp. 

Vi var like samstemte om at Toth hadde gjort jobben godt mot LSKs sterke og høye forsvarere.  Han vant dueller, også på hodet, klarte å holde på ballen - og mangelen på hjelp fra medspillerne rundt ham ble tydelig...

Til vår store overraskelse ble West med ut på banen i andre omgang - og Toth igjen i garderoben.  Jeg gledet meg til å se Hoås og Toth i tospann i andre omgang - men ble desverre skuffet.

Er det bare meg (dvs. meg og de jeg satt sammen med i går) som reagerte på dette byttet?  Jeg så virkelig ingenting av West i går som forsvarte dette byttet.

Det er ikke første gangen, han blir tatt av banen, kanskje Eggen har bestemt seg for at Toth er på vei ut av klubben?

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 01 mai 06, 10:27
Endret: 01 mai 06, 10:27
Helt enig med deg. Toth var veldig positiv. Kriget og skapte det som var framover. Ett meget merkelig bytte. Hvorfor beholder han West på banen når det er helt tydelig at han er helt ute av form? 
Så ble det som jeg hadde fryktet at så fort det butter så ryker Tarek ut. Trodde han skulle satses på jeg? 
Vi snakker veldig mye om spillere her inne, men har Eggen det som skal til for at vi skal bli ett topplag? 8600 på tribunen nå, hvor mange kommer neste gang? Vi spiller jo absolutt ikke attraktiv fotball om dagen. På stadion skal vi angripe, synes ikke vi gjør det. Trykket fra tribunen er også i ferd med å forsvinne. Eggen sier at det ikke er noen krise. Våre to neste kamper er mot Start og Vålerenga. Absolutt ingen lette kamper.
Er så dritt lei den kampen vi har for å overleve på slutten av sesongene. Håpet at denne sesongen skulle bli annerledes. Ser stygt ut nå.
Ble veldig negativt dette, men det er mandag og vi tok null poeng på hjemmebane. Seier på onsdag og alt er snudd til det positive.

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 01 mai 06, 11:05
Opprinnelig postet av stenhard
Helt enig med deg. Toth var veldig positiv. Kriget og skapte det som var framover. Ett meget merkelig bytte. Hvorfor beholder han West på banen når det er helt tydelig at han er helt ute av form? 
Så ble det som jeg hadde fryktet at så fort det butter så ryker Tarek ut. Trodde han skulle satses på jeg? 
Vi snakker veldig mye om spillere her inne, men har Eggen det som skal til for at vi skal bli ett topplag? 8600 på tribunen nå, hvor mange kommer neste gang? Vi spiller jo absolutt ikke attraktiv fotball om dagen. På stadion skal vi angripe, synes ikke vi gjør det. Trykket fra tribunen er også i ferd med å forsvinne. Eggen sier at det ikke er noen krise. Våre to neste kamper er mot Start og Vålerenga. Absolutt ingen lette kamper.
Er så dritt lei den kampen vi har for å overleve på slutten av sesongene. Håpet at denne sesongen skulle bli annerledes. Ser stygt ut nå.
Ble veldig negativt dette, men det er mandag og vi tok null poeng på hjemmebane. Seier på onsdag og alt er snudd til det positive.

Kunne ikke sagt det bedre selv. 

Kort oppsumert: 

- merkelige bytter
- Toht taes av tross av at han er LSKs eneste bekymring
- Skal vi slutte å sette spørsmålstegn ved spillerne snart - og heller gjøre det på Eggen?
- Tilskuertallet faller, og det vil fortsette.

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04

Lagt til: 01 mai 06, 11:15
syns byttet av Røn og er rimelig uforståelig. Han jobbet og slet på midten i første omgang, og turde å sette i noen taklinger.. Hvorfor har ramberg f.eks klippekort hos Eggen? jo på bakgrunn av tiden i Moss..for all del , Ramberg er en til tider glitrende spiller, men igår så man at ikke den løsningen på midten fungerte. Da syns jeg det er uforstående at de tar ut Røn som i det minste prøvde på noe offensivt!

FFK i tykt og tynt, på FMV!

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 01 mai 06, 11:39
Den største feilen jeg mener eggen gjør, er å holde fast til 4 3 3 når vi ikke har spillertyper til det.. Han gjør noen rare valg med å ha west i midten i 4 3 3 og bjørkøy på kant.. Jeg mener han bør bruke spillerene der de er best!

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 01 mai 06, 12:29
Opprinnelig postet av ffkfmv
syns byttet av Røn og er rimelig uforståelig. Han jobbet og slet på midten i første omgang, og turde å sette i noen taklinger.. Hvorfor har ramberg f.eks klippekort hos Eggen? jo på bakgrunn av tiden i Moss..for all del , Ramberg er en til tider glitrende spiller, men igår så man at ikke den løsningen på midten fungerte. Da syns jeg det er uforstående at de tar ut Røn som i det minste prøvde på noe offensivt!

Synes absolutt ikke Ramberg er noe spesielt god. Blir bare treg og puslete synes nå jeg. Jeg vil også se en Røn mer.

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 01 mai 06, 12:26
Endret: 01 mai 06, 12:28

Er for såvidt enig - men det er bare det at bytter han ut West, kommer det garantert ikke til å skje noe fremover!!! 

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 01 mai 06, 15:13
Toth har en tilnærmet magisk evne til å ta imot ballen og flikke den videre til en medspiller som kommer bakfra på løp. Til dette er han kriminelt god!  Jeg forstod heller ikke hvorfor Eggen tok Toth av banen. Synes han var den som hadde klart seg best blant de tre der fremme.

Ansvarlig redaktør

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mai 06, 15:22
Opprinnelig postet av Holters
Toth har en tilnærmet magisk evne til å ta imot ballen og flikke den videre til en medspiller som kommer bakfra på løp. Til dette er han kriminelt god!  Jeg forstod heller ikke hvorfor Eggen tok Toth av banen. Synes han var den som hadde klart seg best blant de tre der fremme.

Toths egenskaper krever at vi har spillere som BRUKER egenskapene hans!  Akkurat som Flo-pasningen krevde at spillere gikk på løp når Flo vant den lange pasningen, MÅ våre løpssterke midtbanespillere og Brian West bevege seg når det kommer oppspill mot Toth. 

Det blir for dumt å "straffe" Toth fordi hans medspillere ikke gjør det.

I går virket det jo nesten som om spillerne ikke brydde seg om Toth i det hele tatt...

Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05

Lagt til: 01 mai 06, 16:10
Det jeg spør meg selv om, er hvorfor Eggen bruker 4 opprinnelige, sentrale midtbanespillere på midtbanen i en kamp på hjemmebane hvor vi bør styre spillet?! Er dømt til å falle tilbake i forsvarsposisjon da! Og hvorfor MÅ eggen tilpasse vår egen taktikk i forhold til hvem vi møter, kan vi ikke legge opp spillet etter våre ferdigheter og ikke motsandernes??

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mai 06, 20:49
Opprinnelig postet av Gofoten
Det jeg spør meg selv om, er hvorfor Eggen bruker 4 opprinnelige, sentrale midtbanespillere på midtbanen i en kamp på hjemmebane hvor vi bør styre spillet?! Er dømt til å falle tilbake i forsvarsposisjon da! Og hvorfor MÅ eggen tilpasse vår egen taktikk i forhold til hvem vi møter, kan vi ikke legge opp spillet etter våre ferdigheter og ikke motsandernes??

Det er da ikke dumt å tilpasse spillet vårt etter motstanderen. Men det må være PÅ  VÅRE premisser - slik at vi fortsatt skal styre og kontrollere kampen. 

Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05

Lagt til: 01 mai 06, 22:47
Opprinnelig postet av Gofoten

Det er da ikke dumt å tilpasse spillet vårt etter motstanderen. Men det må være PÅ  VÅRE premisser - slik at vi fortsatt skal styre og kontrollere kampen. 

Det er jo selvsagt innlysende...Men man kan for guds skyld ikke begynne å spille på en måte man ikke takler, bare fordi man har for stor respekt for motstandernes taktikk og spillestil.

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 01 mai 06, 23:54
Jeg har også stusset på hvorfor nettop toth blir tatt ut, av det jeg kunne se var han den av spissene som fikk til motakene sine ordentlig, (vet jeg skrev stikk motsatt i ett annet inlegg men etter å ha sett kampen i reprise på video er jeg ikke i tvil) han var helkt klart meget positiv igår! samme synes jeg med bjørkøy, meget god! 

helt ærlig så var det faktisk bare uflaks som gjorde at vi tapte igår, kunne fort ha blitt poengdeling, ihvertfall hvis dommeren hadde hatt øyne..... men å gi dommeren alene hele skylda for at vi tapte blir feil, for selvom toth var god igår, så mangler FFK det lille ekstra som gjør at vi kan skape farlige ssjanser, og ikke minst, å sette de sjansene vi får.....

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 02 mai 06, 09:12
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Jeg har også stusset på hvorfor nettop toth blir tatt ut, av det jeg kunne se var han den av spissene som fikk til motakene sine ordentlig, (vet jeg skrev stikk motsatt i ett annet inlegg men etter å ha sett kampen i reprise på video er jeg ikke i tvil) han var helkt klart meget positiv igår! samme synes jeg med bjørkøy, meget god! 

helt ærlig så var det faktisk bare uflaks som gjorde at vi tapte igår, kunne fort ha blitt poengdeling, ihvertfall hvis dommeren hadde hatt øyne..... men å gi dommeren alene hele skylda for at vi tapte blir feil, for selvom toth var god igår, så mangler FFK det lille ekstra som gjør at vi kan skape farlige ssjanser, og ikke minst, å sette de sjansene vi får.....

Jeg er imponert over at du orket se kampen i reprise. :)    Og jeg synes det er klasse over å innrømme at du tok feil. :)

FFK har en bra stall - også i angrep. Men spillerne må være med på å gjøre hverandre gode. Mot LSK hadde det ikke hjulpet oss noe som helst om vår midtspiss hadde hett Ronaldo, Nistelrooy, Rooney, Morientes, osv, osv.  Det er laget som vinner - svært sjelden enkeltspillerne.

At dommeren har en dårlig dag på jobben må vi bare regne med vil skje igjen.  Neste gang leder vi 2-0 og selv om dommeren er sveiseblind og parkerte førerhunden i garderoben vinner vi allikevel.

Lasse Båtstad

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mai 05

Lagt til: 02 mai 06, 09:59
fy faen toth er god på fm!!!!   scora 55 mål på en sesong!!!

Lasse Båtstad

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 02 mai 06, 12:57
Haha til gjengjeld syns jeg West suger på fm, men Hoås funker enda bedre en Toth

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 02 mai 06, 15:45
Hvis det er noen på ffk som eier på fm så er det yherland...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914