Stadion tomta til salgs for 30 mill!
fredrikstadpatriot
Ble medlem: 25 okt 03
Lagt til: 29 apr 06, 00:58
Endret: 29 apr 06, 00:59
f-b.no:
I disse dager legges Fredrikstad Stadion med tomt ut for salg. FFK har engasjert et Oslo-basert meglerfirma, Colliers Bjørdal Partners, til salget. Fordi man ønsker å frem både lokalt og nasjonalt.
Megler Geir D. Rønnestad sier til Fredriksstad Blad at han tror eiendommen er verd minst 30 millioner kroner. Selv om prisantydningen i prospektet heter "Åpen for bud".
Hele saken
Et megler firma har "satt prisen" til 30 mill, og sier det kan overstige denne summen også, skal bli spennende å se hvem som ender opp som kjøper, og hvor mye sånn ca FFK får i Egen kapital til Nye Stadion. Kommer til å skje ting fort nå, budfristen er allerede 31 mai!
Jeg for min del "gruer" meg til de skal rive gamle stadion, blir rart å se ett minnes monument bli revet vekk! Håper å få sikkret meg en "bit" av stadion når den evt rives , Men på den lyse siden, vi får snart ett flott nytt stadio!
---------------------------
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
f-b.no:
I disse dager legges Fredrikstad Stadion med tomt ut for salg. FFK har engasjert et Oslo-basert meglerfirma, Colliers Bjørdal Partners, til salget. Fordi man ønsker å frem både lokalt og nasjonalt.
Megler Geir D. Rønnestad sier til Fredriksstad Blad at han tror eiendommen er verd minst 30 millioner kroner. Selv om prisantydningen i prospektet heter "Åpen for bud".
Hele saken
Et megler firma har "satt prisen" til 30 mill, og sier det kan overstige denne summen også, skal bli spennende å se hvem som ender opp som kjøper, og hvor mye sånn ca FFK får i Egen kapital til Nye Stadion. Kommer til å skje ting fort nå, budfristen er allerede 31 mai!
Jeg for min del "gruer" meg til de skal rive gamle stadion, blir rart å se ett minnes monument bli revet vekk! Håper å få sikkret meg en "bit" av stadion når den evt rives , Men på den lyse siden, vi får snart ett flott nytt stadio!
Dette har FFK visst en stund nå, men har ikke ønsket og gå ut med det. Det er jo noe som heter at man ikke skal selge skinnet før bjørnen er skutt.
FFK eiendom a/s vil eie 75% av det som blir stadiondelen i det nye stadionet på Værste, Denne delen er beregnet til å koste 102 mill. kroner.
I budsjettet er det kalkulert med at verdien på gamle stadion vil være 15 mill. kroner og da sier det seg selv at dersom prisen blir 30 mill. eller mer så åpner det seg mange muligheter for FFK.
Man kan feks. velge å bygge ut den nye stadion til å ta imot 16000 tilskuere med en gang, en merutgift, som er beregnet til 8-10 mill.
Men det er nok også flere andre ting som klubben ønsker å bruke disse pengene til og jeg tipper at en del av pengene vil bli investert i noe som vil gi en sikker og god avkastning for klubben i fremtiden, for å gjøre klubben mindre avhengig av at man alltid må ha sportslig success.
FFK på toppen i 2006
Lasse Båtstad
Lasse Båtstad
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914