Husk meg
Brukernavn
Passord

naivt?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 26 apr 06, 11:39

Etter mye fokus på spillernes innsats i kampen mot Ham-Kam vil jeg gjerne rette litt fokus mot det jeg først og fremst var skuffet over ved kampslutt.

Først og fremst var jeg overasket over at West ble valgt som spiss i denne kampen, og forundringen ble ikke mindre etter hvordan kampen forløp. At Briskeby var et potetjorde var vel ingen overraskelse. At hjemmelaget ville spille på kynisk på egen styrke var heller ikke noe sjokk.

Slik jeg så kampforløpet så slo kamma konsekvent langt til spiss eller kantspillere. På kantene kom enten Øren og Gullerud med fart mot FFK backene, eller at de doblet med backene. Bertelsen og PAC hadde sjelden eller aldri støtte fra midtbanen. Slo Kamma opp på spissene var disse alltid i 2 mot 2 dueller mot Bora og Piroja. Midtbanen til FFK var også her dårlige til både å ta disse duellene og å vinne andreballene. Toth var veldig dyktig som førsteforsvarer mot Brann og Viking. Han lå på de forsvarerne som skulle slå oppspillene og forstyrret dem hele tiden. At West ikke har løps styrke til å gjøre dette en hel kamp overasket vel heller ingen.

Med andre ord virket det på meg som om FFK reiste til Hamar for å spille en annen kamp en den de skulle spille. I mine øyne var taktikken i beste fall naiv. Når dette kollapser som det gjorde synes jeg det blir helt feil å skylde på spillernes, og enkeltspilleres, innsats. Jeg mener at KTE kunne valgt en annen taktikk og et laguttak som kunne takle(bokstavelig talt) den kampsituasjonen de møtte mye bedre. Nå er jeg heller ikke ute etter å henge Eggen fordi jeg mener det må være lov både å ha ambisjoner om å styre spillet på bortebane og å feile.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 26 apr 06, 11:45
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Etter mye fokus på spillernes innsats i kampen mot Ham-Kam vil jeg gjerne rette litt fokus mot det jeg først og fremst var skuffet over ved kampslutt.

Først og fremst var jeg overasket over at West ble valgt som spiss i denne kampen, og forundringen ble ikke mindre etter hvordan kampen forløp. At Briskeby var et potetjorde var vel ingen overraskelse. At hjemmelaget ville spille på kynisk på egen styrke var heller ikke noe sjokk.

Slik jeg så kampforløpet så slo kamma konsekvent langt til spiss eller kantspillere. På kantene kom enten Øren og Gullerud med fart mot FFK backene, eller at de doblet med backene. Bertelsen og PAC hadde sjelden eller aldri støtte fra midtbanen. Slo Kamma opp på spissene var disse alltid i 2 mot 2 dueller mot Bora og Piroja. Midtbanen til FFK var også her dårlige til både å ta disse duellene og å vinne andreballene. Toth var veldig dyktig som førsteforsvarer mot Brann og Viking. Han lå på de forsvarerne som skulle slå oppspillene og forstyrret dem hele tiden. At West ikke har løps styrke til å gjøre dette en hel kamp overasket vel heller ingen.

Med andre ord virket det på meg som om FFK reiste til Hamar for å spille en annen kamp en den de skulle spille. I mine øyne var taktikken i beste fall naiv. Når dette kollapser som det gjorde synes jeg det blir helt feil å skylde på spillernes, og enkeltspilleres, innsats. Jeg mener at KTE kunne valgt en annen taktikk og et laguttak som kunne takle(bokstavelig talt) den kampsituasjonen de møtte mye bedre. Nå er jeg heller ikke ute etter å henge Eggen fordi jeg mener det må være lov både å ha ambisjoner om å styre spillet på bortebane og å feile.

Veldig bra skrevet, kanogvetalt!!!

Er helt enig.

FFK på toppen i 2006

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 26 apr 06, 11:54
Dette kan jo også sees fra en annen side.

HVIS FFK hadde fått til spillet sitt som planlagt og spilt god fotball ut i fra de spillertypene man hadde på banen, ville kritikken fra Ham-Kam være at taktikken med å bruke store og sterke spillere mot fotrappe og tekniske FFK-spillere var feilslått. All ære til Eggen som tok ut laget på egne premisser. Hadde spillerne hatt dagen, ville Eggen nærmest blitt genierklært. Det hender faktisk at et lag som fokuserer på teknikk og hurtighet vinner over mer fysiske lag, men da må førstnevnte lag også ha litt mer innsats i bunnen og få pasningene og bevegelsene til å sitte. Man må ikke på død og liv sette opp laget etter motstanderen. Men det er lett å kritisere i ettertid når ting ikke funket.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 26 apr 06, 11:59
Opprinnelig postet av Costanza

HVIS FFK hadde fått til spillet sitt som planlagt og spilt god fotball ut i fra de spillertypene man hadde på banen, ville kritikken fra Ham-Kam være at taktikken med å bruke store og sterke spillere mot fotrappe og tekniske FFK-spillere var feilslått. All ære til Eggen som tok ut laget på egne premisser. Hadde spillerne hatt dagen, ville Eggen nærmest blitt genierklært. Det hender faktisk at et lag som fokuserer på teknikk og hurtighet vinner over mer fysiske lag, men da må førstnevnte lag også ha litt mer innsats i bunnen og få pasningene og bevegelsene til å sitte. Man må ikke på død og liv sette opp laget etter motstanderen. Men det er lett å kritisere i ettertid når ting ikke funket.

Veldig enig. Men jeg mener at med alle forhold tatt i betraktning, også baneforholdene, så viste det seg at FFK`s taktikk var naiv. 
Jeg synes det er positivt at KTE har store ambisjoner for FFK ,også på bortebane, og at det derfor må være tillatt å gå på tryne noen ganger.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 26 apr 06, 13:02
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Costanza

Veldig enig. Men jeg mener at med alle forhold tatt i betraktning, også baneforholdene, så viste det seg at FFK`s taktikk var naiv. 
Jeg synes det er positivt at KTE har store ambisjoner for FFK ,også på bortebane, og at det derfor må være tillatt å gå på tryne noen ganger.

Jeg er faktisk ikke enig i at taktikken var naiv. Den eneste feilvurdering KTE gjorde i mine øyne var at han ikke tok full høyde for dårlig bane. Dette forårsaket at Brian begynte kampen. Litt mer realistisk taktikk mht krigen som vi visste det ville bli ville være å bruke Toth på topp i stedet for Brian. Dessuten synes jeg nok at KTE skulle ha gitt sine spillere beskjed om å ikke bli med på krigen sentralt på midten, spesielt ettersom det ble åpenlyst at Ham-Kam jobba som djevler nettop der. FFK kan ikke spille sånn fotball, og da må man forsøke å tvinge kampen over i et annet spor.

MEN, jeg syntes det så ut som om guttane var på etterskudd fra aller første spark på ballen, så sånn sett vil jeg ikke tro at et annet uttak ville ha endra på utfallet av kampen.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 26 apr 06, 13:05
Taktikk handler ikke bare om laguttak og oppstilling. Det handler også om hvordan man har tenkt å spille kampen.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 27 apr 06, 12:47
Er enig med både costanza og kongenoveralt.
Men jeg heller til at det var litt vel optimistisk med tanke på det potetjordet. Jeg håpet på Hoås i den rollen Toth hadde i de 2 første kampene. Det håper jeg vi får se mot lillestrøm. 

Midtbanen vår ble knust av ham-kam sin, enkelt og greit. Midtbanen ble ikke med nok hjem. 
Så på cL i går mellom barca og AC. Fy søren som gutta på midten løper der. Er med opp og ned hver gang. 

KTE har sagt at de prioriterer kondisjon på 6.plass. Hadde det vært noe å prioritere forskjellig ut fra lagdel? 
Jeg syns midtbanen må orke å løpe begge veier i større grad enn de andre lagdelene. Det er en grunn til at de spiller midtbane.

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 27 apr 06, 18:06
Det vi først og fremst tapte på der oppe er etter min mening ikke taktikken, men viljen. Viljen til å vinne dueller, andreballer. Viljen til å gå på løp osvosv....... Når også viktige spillere som Berthelsen, Bora, Ramberg og Kvisvik er langt under pari blir det tøft å vinne på Hamar. Synes faktisk West var en av dem som var minst negativ. Men jeg er enig i det at han passer dårlig som enslig spiss, men det synes jeg også Toth gjør........ 4-4-2, høyt press, sugende tacklinger og innlegg fra kantene og vips, så feier vi over LSK på Søndag.....

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 27 apr 06, 18:29
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Det vi først og fremst tapte på der oppe er etter min mening ikke taktikken, men viljen. Viljen til å vinne dueller, andreballer. Viljen til å gå på løp osvosv....... Når også viktige spillere som Berthelsen, Bora, Ramberg og Kvisvik er langt under pari blir det tøft å vinne på Hamar. Synes faktisk West var en av dem som var minst negativ. Men jeg er enig i det at han passer dårlig som enslig spiss, men det synes jeg også Toth gjør........ 4-4-2, høyt press, sugende tacklinger og innlegg fra kantene og vips, så feier vi over LSK på Søndag.....

Toth er da det beste alternativet vi har som enslig spiss.  Han er sterk i kroppen, god med ryggen mot mål og kan holde på ballen - og avlevere gode pasninger. 

Hvem er det du mener ville fungere best som enslig spiss utenom Toth?

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06

Lagt til: 27 apr 06, 18:56
Jeg mener at det er det samme åssen taktikk det er, men det er laginnsatsen som teller. Taktikk teller også, men ikke så mye som innsats og vilje...

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 27 apr 06, 19:18
Opprinnelig postet av denialsander

Toth er da det beste alternativet vi har som enslig spiss.  Han er sterk i kroppen, god med ryggen mot mål og kan holde på ballen - og avlevere gode pasninger. 

Hvem er det du mener ville fungere best som enslig spiss utenom Toth?

Er enig i at den eneste spissen vi har som "kan" spille alene på topp er Toth.
Men alikevel så håper jeg vi vil spille i et 4-4-2 system mot Lillestrøm og med West og Toth på topp.

Lillestrøm spiller ikke så ulikt Ham-Kam, og da må vi ha krigere i alle lagdeler.
Tarek er veldig god til å snappe ballen fra motstanderen, men blir muligvis for lett mot store og sterke lillestrømspillere og bør kanskje få hvile mot Lillestrøm.

Ramberg sto over treningen idag pga. føling med influensa og Raymond fikk føling med en strekk, da kan det jo hende vi får se denne midtbanen: Bjørkøy - C. Berg - Brenne - Røn/Wiig.
Dersom det blir noen forandring i back rekke, tror jeg kanskje Tronseth tar plassen fra Bora.

FFK på toppen i 2006

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 27 apr 06, 19:30
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Tarek er veldig god til å snappe ballen fra motstanderen, men blir muligvis for lett mot store og sterke lillestrømspillere og bør kanskje få hvile mot Lillestrøm.

Hvis jeg ikke tar feil, så har LSK de siste kampene spilt med Shane Stefanutto på venstreback og Robert Koren på venstre midtbane. Det blir dermed fortrinnsvis disse to spillerne Tarik som regel vil støte mest på hvis han spiller høyre kant, og ingen av de to er spesielt store og sterke, snarere tvert i mot!

Jeg håper Eggen fortsetter å gi Tarik tillit.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 27 apr 06, 20:41
Synes Toth har vist i de to første kampene at han er farlig inne i boksen, selvom han ikke har scoret. Derimot synes jeg han var dårligere utenfor 16 meteren og at han var svak til å holde på ballen til midtbanespillerene eller kantene kom etter. Noe som er viktig som enslig spiss. Som enslig spiss tror jeg Hoås iform er FFKs klart beste løsning......

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 27 apr 06, 21:00
Derimot synes jeg han var dårligere utenfor 16 meteren og at han var svak til å holde på ballen til midtbanespillerene eller kantene kom etter.

Bra å si eller, tror ikke du henger helt med hvis du mener han er et dårlig oppspillspunkt og dårlig til å holde på ballen. Det er jo akuratt på dette området hvor han skiller seg fra de andre spissene vi har.

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 27 apr 06, 21:40
Kan garantere deg at jeg henger bedre med enn deg ja...... Hvis Toth var så fantastisk til å holde på ballen i de to første kampene, synes du ikke det er litt rart da at Eggen satt han ut av laget.......... Men Eggen henger vel ikke helt med han heller sammenlignet med deg?

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 27 apr 06, 22:47
Er enig med pss her. Toth sin fremste styrke har vært å ta i mot ball, holde på den og flikke videre til motspillere. Veldig god og sterk i kroppen med mann i rygg, samt bra overblikk og touch til å sende ballen videre.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 27 apr 06, 23:09

Han var god på det den første halvtimen mot Brann, etter det har han vært usynlig utenfor 16 meteren....... Kanskje ikke bare hans feil, men endog.......

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 28 apr 06, 07:55
Endret: 28 apr 06, 07:56

Han var god på det den første halvtimen mot Brann, etter det har han vært usynlig utenfor 16 meteren....... Kanskje ikke bare hans feil, men endog.......

ja, og hvilke(n) kamp har du sett?? De to jeg har sett med Toth har han vært meget god i sin rolle, og bare vent, han kommer! Han har allerede tegnet seg for to assist(av to mulige!) 
Jeg er ganske så sikker på at han putter nå på søndag hvis han får spille, (noe jeg regner med at han gjør) vi må ha store sterke spillere som kan gi kippe og co kamp om ballen og det er bl.a. det Toth er god på, og med mann i ryggen og ryggen mot mål er han meget god til å holde i ballen, og avlevere i rett tid til medspillere, (se måla til bjørkøy og ramberg så ser du hva jeg mener)

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 28 apr 06, 08:49
Hvis vi skal spille i ett 4-3-3 system som jeg er helt i mot. Det er RBK som spiller sånn, ikke vi. Og skal vi han en enslig spiss så må jo det bli Toth. Helt uenig med Bedreviteren der. Problemet er at midtbanen må komme etter med en gang. Toth har begrenset med tid på seg der framme. Løpene må komme. Jeg mener at når ballen blir spilt langt mot Toth så skal alle på laget vite hvor han kommer til å spille den. Kan ikke vente å se om klarer han den eller ikke. Det hele virker litt tilfeldig i angrep. 
Vil 2 spisser på topp. Vi er Fredrikstad ikke Rosenborg.

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1

Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 28 apr 06, 09:04
Opprinnelig postet av stenhard

Vil 2 spisser på topp. Vi er Fredrikstad ikke Rosenborg.

Og hva var det som var FFKs formasjon i så å si alle år før Eggen kom da. Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil men mener å huske at FFK har spilt 4-3-3 i alle år. Noen som mener noe annet?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914