Husk meg
Brukernavn
Passord

Vil vurdere salg av Stadion navnet for 3. millioner

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 21 apr 06, 08:25

Stadion-navnet ikke til salgs.
I hvertfall ikke foreløpig...

DNB NOR Stadion, eller Brynild Stadion?
FFK kan trolig innkassere titalls millioner ved å selge navnet på sitt nye Stadion til næringslivet.
Klubben stritterimot. Foreløpig.

-Inntil videre ønsker vi ikke å selge navnet. Det sitter veldig langt inne, medgir FFK-leder Bjørn Jensen.
Men legger til:
Alt har sin pris, men det er nok det siste vi vil selge. Likevel kan jeg ikke være bombastisk. Får vi noen gode , konkrete tilbudet på bordet, må det selvsagt vuderes utfra økonomien, sier Jensen.
-På folkemunne vil arenaen bli omtalt bare som Stadion uansett, tror Jensen.

-Beløpet avgjør
Sven Hagenn i FFK Marked mener det det en relativt stor sum til før man selger Stadion-navnet.
-Alt bør vurderes etter tilbud og etterspørsel. Det ligger også ganske mye følelser i dette, fremholder han.
-Men for å ta et eksempel:
hvis klubben skulle betale fire, fem millioner kroner i årlig leie, må man saktens vurdere et tilbud på eksempelvis tre millioner kroner. Det sier seg selv, sier Hagen til Demokraten.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 21 apr 06, 08:44
Ikke fankern om den nye stadion skal få et jallanavn på grunn av PR-kåte sponsorer! Tre millioner i året? Er virkelig sjela til klubben verdt så lite? Skammelig!

Nå er det på tide at ledelsen holder det de har lovet, stadionnavnet blir som det gamle, ingenting annet. Håper klubben viser at ikke alt kan kjøpes for penger.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 21 apr 06, 08:59
Helt uenig! Navnet på stadion betyr da ingen ting for folk her i byen. De vil omtale det som stadion uansett. Grunnen til at næringslivet sponser TL lag er at de vil få frem logo/firmanavn til fotballpublikumet, både på stadion og foran TV`en. Om noen er villig til å bla opp ekstra for å sette navn på den nye stadion på værste så bør FFK publikumet ta det som et kompliment. Å kalle et splitter nytt stadion for "sjela" til klubben er vel å ta i.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 21 apr 06, 09:19
Endret: 21 apr 06, 09:24
*NEKT*
Det å selge stadionavnet, blir å selge sjela til klubben. De får finne andre måter å få oss til å mislike de på, de har jo vært så flinke til det hittil. Helt latterlig hvis den skal bli hetenes noe annet enn nye fredrikstad stadion eller bare fredrikstad stadion.  

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 21 apr 06, 09:44
Hva som står som offisielt navn kan da umulig ha noen betydning, får FFk x-antall millioner for å kalle stadion for f.eks. DnBNOR stadion, og det kan sikre FFK`s økonomi i flere år fremover, ja da bør stadion hete DnBNOR stadion! Jeg mener, som det står i innlegget til Patrioten, at på folkemunnet blir den kalt for STADION uansett! 

Penger er for viktig i dagens fotball til at evt et slikt tilbud bør forkastes!

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 21 apr 06, 09:53
Hvis jeg lager en liste over hva jeg mener er "sjela" til klubben, så vil den se om trent slik ut:
1. Laget = 11 mann på banen uavhengig av hvem de er.
2. Benken og det sportslige støtteapparatet. uansett hvem det måtte være.
3. Klubbens administrative ledelse uavhegig av hvem som fyller posisjonene, samt dugnadsgjengen, old boys, banemann osv.
4. Det publikumet som til enhver tid er på stadion, organisert eller ikke.

Dette er etter min mening sjela til klubben. Det er roller og posisjoner der navnene stadig skiftes ut(med unntak av old boys og noen lenger nede i administrasjons hierarkiet). Et stadion vil også være en institusjon for klubben, men navnet er etter min mening uvesentlig.

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 21 apr 06, 09:59
Selg i vei! 
Jeg driter i hva navnet blir, så lenge klubben sikrer seg økonomisk

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 21 apr 06, 10:05
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Helt uenig! Navnet på stadion betyr da ingen ting for folk her i byen. De vil omtale det som stadion uansett. Grunnen til at næringslivet sponser TL lag er at de vil få frem logo/firmanavn til fotballpublikumet, både på stadion og foran TV`en. Om noen er villig til å bla opp ekstra for å sette navn på den nye stadion på værste så bør FFK publikumet ta det som et kompliment. Å kalle et splitter nytt stadion for "sjela" til klubben er vel å ta i.

Jeg er ikke spesielt sentimentalt anlagt, men det å selge navnet på stadion får det til å vrenge seg inni meg, altså. Greit nok at man kan få inn masse penger for det, men likavæl, jeg synes det er viktig at ikke alt skal være til salgs for penger.

Estetisk mener jeg det burde være helt uaktuelt å kalle Fredrikstad Stadion for Brynildsen Stadion (Carnegie Hall var jo unektelig et morsomt forslag). Det er ikke spørsmål om hva stadion vil hete for lokalbefolkninga; det er signalene det gir utover i verden, at navnet på et av byens viktigste bygg, i hvertfall ut over byens grenser er kjøpt og betalt.

Visse ting kan ikke selges, et klubbnavn er av en sånn art, et stadionnavn på samme måte.

Det skal være byens befolkning som skal gjøre en stadion til et bygg for store opplevelser, ikke "Color Line". Og siden det er byens befolkning som gjør en stadion stor kulturelt skal stadion hete "Fredrikstad Stadion", intet annet.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 21 apr 06, 10:14
Til og med den udugelige ledelsen i Brann som hindrer klubben i å gjenta 1963 selger ikke stadion-navnet sitt. En skam om vi gjør det. Det holder med å selge Ringberg spør du meg. Ikke ta en bit til av sjela. Hvis det hadde vært 30 millioner, så hadde jeg skjønt det bedre, men 3?? 

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 21 apr 06, 10:26
Opprinnelig postet av Asgeir

Jeg er ikke spesielt sentimentalt anlagt, men det å selge navnet på stadion får det til å vrenge seg inni meg, altså. Greit nok at man kan få inn masse penger for det, men likavæl, jeg synes det er viktig at ikke alt skal være til salgs for penger.

Estetisk mener jeg det burde være helt uaktuelt å kalle Fredrikstad Stadion for Brynildsen Stadion (Carnegie Hall var jo unektelig et morsomt forslag). Det er ikke spørsmål om hva stadion vil hete for lokalbefolkninga; det er signalene det gir utover i verden, at navnet på et av byens viktigste bygg, i hvertfall ut over byens grenser er kjøpt og betalt.

Visse ting kan ikke selges, et klubbnavn er av en sånn art, et stadionnavn på samme måte.

Det skal være byens befolkning som skal gjøre en stadion til et bygg for store opplevelser, ikke "Color Line". Og siden det er byens befolkning som gjør en stadion stor kulturelt skal stadion hete "Fredrikstad Stadion", intet annet.

Som om jeg skulle sagt det sjøl. Stadionnavnet er noe som bør kunne bæres med stolthet av oss supportere, og som bør kunne gi et godt signal utad til resten av fotballnorge. Selv synes jeg at måten de endte opp med å gjøre det i Ålesund er helt latterlig. "Color Line Stadion" er rett og slett et stygt navn, og det er noe jeg som utenforstående mener. Hva vil resten av Norge si dersom vi ender opp med "Europris Stadion" eller "Høili Stadion"? Jeg blir flau bare ved å tenke på det!

Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)

Fortsatt god bedring Dagfinn!

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 21 apr 06, 10:27
Vet ikke jeg, i dag tenker jeg:  IKKE selg navnet.
Samtidig hindrer vel dette at vi ikke får noen storhaier i fremtiden....?

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...

innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05

Lagt til: 21 apr 06, 10:29
Opprinnelig postet av Shadar
Til og med den udugelige ledelsen i Brann som hindrer klubben i å gjenta 1963 selger ikke stadion-navnet sitt. En skam om vi gjør det. Det holder med å selge Ringberg spør du meg. Ikke ta en bit til av sjela. Hvis det hadde vært 30 millioner, så hadde jeg skjønt det bedre, men 3?? 

For det første: Spillere og trenere kommer og går; Ringberg har ingenting med sjela til klubben å gjøre. For det andre: Det du sier er jo at du ville vurdert å selge sjela, bare prisen var riktig.. det blir litt selvmotsigende

Riktig dømming er viktig for riktig resultat. La teknologien komme til fotballen også, slik den har gjort sin intogsmarsj i resten av samfunnet. JA!! til video-dømming!

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 21 apr 06, 11:10
Nå synes jeg det er byen og entusiasmen som skapes rundt klubben som er hjertet i denne sjelen. Den gamle stadion byttes ut med en helt ny, og jeg er 100% sikker på at sjelen heller styrkes enn svekkes. Ergo, stadion har ikke noe med sjelen å gjøre, men den aktive stadion er en fysisk manifestasjon av sjelen, det samme som aktive spillere er. Det er viktig å se at sjelen ligger over alt dette. Spillere, supportere, stadion og alt det er kun midlertidig...sorry guys :-)

For å være saklig :-) Jeg synes det er mektig å ikke la seg selge, slik som Barcelona som ikke har drakt sponsor. Det er ett tegn på uavhengighet og styrke. Men jeg må inrømme at vi ikke er i den posisjonen. Jeg kan akseptere en sponsor i stadion navnet bare ordet Fredrikstad er med. Som feks. Fredrikstad Carnegie Stadion, eller Carnegie Hall Fredrikstad....hehe.

Men helst ser jeg at vi har dette som en slags reserve, vi kan selge i fremtiden hvis klubben skulle trenge penger i en krisesituasjon.

F

Frode
- FFK nr. 4 i tippeligan 06

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 21 apr 06, 11:16
Opprinnelig postet av Frode

Men helst ser jeg at vi har dette som en slags reserve, vi kan selge i fremtiden hvis klubben skulle trenge penger i en krisesituasjon.

Hvis klubben havner i en slik krisesituasjon, hva er det som får deg til å tro at noen vil gå inn med penger?  Å selge navnet på stadion/annen reklameplass gjøres best når klubben er i positiv driv og har gode tider... Det er da pengene - av størrelse - sitter lettest. 

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 21 apr 06, 11:20
Nja...selger vi navnet nå vil ikke pengene være der i en krise. Det er ihvertfall 100% sikkert.

Hvilken vei har sponsormarkedet gått ? Kun oppover....oppover og oppover. Så selv om FFK ligger desidert sist i tippeligaen om 7 eller 13 år og har tom kasse tror jeg 3 mill er småpenger i forhold til det som kan dras inn da...

Håper dette viser seg og være hypotetisk selvsagt.

Frode
- FFK nr. 4 i tippeligan 06

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 21 apr 06, 11:26
neei.. ikke selg for f....

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 21 apr 06, 12:40
Opprinnelig postet av Scout
Opprinnelig postet av Asgeir

Som om jeg skulle sagt det sjøl. Stadionnavnet er noe som bør kunne bæres med stolthet av oss supportere, og som bør kunne gi et godt signal utad til resten av fotballnorge. Selv synes jeg at måten de endte opp med å gjøre det i Ålesund er helt latterlig. "Color Line Stadion" er rett og slett et stygt navn, og det er noe jeg som utenforstående mener. Hva vil resten av Norge si dersom vi ender opp med "Europris Stadion" eller "Høili Stadion"? Jeg blir flau bare ved å tenke på det!

Det er vel strengt tatt ikke verre med et firmanavn på stadion, enn at Stadion og drakter er dekorert med firmalogoer.

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 21 apr 06, 13:19
Det er vel strengt tatt ikke verre med et firmanavn på stadion, enn at Stadion og drakter er dekorert med firmalogoer.

Det kan jeg saktens være enig i, men man kan se det på motsatt måte også: det er ille nok at drakta ikke ser ut pga. sponsorene om man ikke skal selge stadionnavnet i tillegg!

Min personlige drøm er å bli så stenrik at jeg kan kjøpe opp all reklameplassen på drakta slik at drakta kan bli fin og ren igjen :-)

Bjørn Jervell Hansen

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 21 apr 06, 13:24

Vet ikke om jeg ser det på den måten. Det med sponsor på drakta er innarbeidet over lang tid og aksepteres av de fleste. Å sponse stadionnavn vil innebære å sprenge en ny barriere og trekke kommersialiseringen enda et skritt videre. Det er forståelig at mange reagerer på det. Dessuten er stadionnavn og drakt to vidt forskjellige ting. Et stadionnavn er nemlig et NAVN. Det er identitet. For veldig mange er navnet "Fredrikstad Stadion" av stor betydning i forhold til FFK, selv om det nå blir en ny Stadion. Navnet bør absolutt bevares.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 21 apr 06, 13:24
Opprinnelig postet av Shadar
Hvis det hadde vært 30 millioner, så hadde jeg skjønt det bedre, men 3?? 

Hællæ! Våkn opp. Det er jo snakk om 3 mill per år!!!!

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914