så nettopp brann-lsk og..
---------------------------
Varme tanker til Dagfinn Enerly....
Men det er jo kamp mot Ham-Kam først, og de har jo også noen hodesterke i kjemper, kanskje spesielt Ringberg og Haraldsen.
Vi må selvsagt være klar over motstandernes styrker, men ikke se oss bline på det slik at det går utover fokus på eget spill. Spesielt på hjemmebane bør FFK først og fremst fokusere på seg selv og den offensive samhandlingen! Synes sånn sett både kampene mot Brann og Viking var oppløftende.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Opprinnelig postet av Costanza
Hoås er sikkert klar til å starte den kampen og vil bidra med bra luftstyrke. Men LSK har jevnt over ikke flere hodesterke spillere enn andre lag, det er i første rekke Ocean og Kippe som er skumle. Regner med at Piiroja og Hoås vil få i oppgave å ta seg av de to.
Hoås er HØY ja, men han mangler vel kvalitet på hodespillet?
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Ble ikke imponert over noen av laga. Florerte av feilpasninger, og de skaper knapt nok sjanser. Samme gjalt kampene i går. Skal dette bli gjennomgangsmelodien i år ?? Lag som knapt tør å angripe. Hvis så blir tilfelle, så kommer også tilskuerantalla til å synke.
Det er en historieløs kritikk. Dette blir jo diskutert etter de føste serierundene nesten hver sesong. Lagene tar få sjanser, vil nødig tape, og det fører til få scoringer. Dette er langt i fra nytt av året, men fra tidligere sesonger viser det seg at ting åpner seg opp, lagene slipper seg mer løs offensivt og målene kommer. Men det tar altså noen serierunder før det skjer. Litt kjedelig, ja, men denne sesongåpningen er nok ikke veldig ulike de vi har lagt bak oss.
Kampen FFK-LSK, tror ikke Piroja får problemer i hodedueller mot Occean, er mere skeptisk til "albuespesialisten" Kippe, hvor mange motspillere han slår bevistløse denne sesongen er spørsmålet!!!!
Kamma kampen tror jeg er viktisgere nå foreløpig, bør ta full pott der.
Men å ta poeng hjemme mot LSK, er vel egentlig "lettere" (som om noe er lett i TL) enn å ta poeng borte mot viking.....
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Opprinnelig postet av Costanza
Lagene tar få sjanser, vil nødig tape, og det fører til få scoringer. Dette er langt i fra nytt av året, men fra tidligere sesonger viser det seg at ting åpner seg opp, lagene slipper seg mer løs offensivt og målene kommer. Men det tar altså noen serierunder før det skjer. Litt kjedelig, ja, men denne sesongåpningen er nok ikke veldig ulike de vi har lagt bak oss.
Sånn sett må jo FFK være en svært positiv tilvekst for norsk fotball, i og med at vi prøver å vinne kamper fra avspark i kamp nr. 1.
:-)
Historieløst eller ikke: Norsk fotball er ikke prega av angrepsvilje og offensiv innstilling. Molde er et godt eksempel i så henseende: Moldes tippeliga-tilværelse blir holdt i live vha økonomisk kunstig åndedrett, og trosser oddsene (les rekrutteringsgrunnlag, publikumsinteresse) hvert år, og blir etterhvert bare gode på en eneste ting: Å vinne kamper som har få målsjanser.
De norske laga som med hånda på hjertet kan sies å gå ut for å vinne hver kamp vha godt spill, mange målsjanser, og derigjennom mål kan telles på ei hånd, i beste fall.
Det er en grunn til at norsk landslags- og klubb-fotball sliter litt ute i verden for tida: Vi har en defensiv innstilling her oppe som latinske lag har funnet mottrekk overfor, rett og slett. Det Drillo sydde sammen i sin tid kom som et taktisk sjokk på hele verden, men det sjokket har lagt seg, og vi står tilbake med den grunnteknikken og fysikken vi alltid har hatt, dvs mye dårligere på mange ting enn sørover i europa. Sånn sett burde vi en gang for alle skrinlegge kondis-idiotien blant norske fotballtrenere. Norsk fotball blir aldri bedre så lenge vi holder på med det tullet der.
"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"
Med Rajo og Bora bak i forsvaret så skal vi nok grisebanke Occean i lufta vi. Er mere rædd for Koren, han virker dritgod i år..
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914