Husk meg
Brukernavn
Passord

Skamlig av fb(børsen)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 18 apr 06, 14:12
Syntes det er helt på trynet av dem å gi Raio Piroja 5`er på børsen?Han var jo desidert fredrikstad beste spiller utpå matta, kan ikke fatte og begripe hvordan de andre forsvarspillerne kan få bedre enn han, når det van raio som redde ffk gang på gang. 

rett og slett tragisk....

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 18 apr 06, 14:22
Merkelig det derre der.. Når de hvertfall gir bora og Bertelsen 6!!! Raio styrte jo alt bak der...

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 18 apr 06, 14:24
Syns han vant mange hodedueller i kampen og ofret seg for drakta. Mulig dem ikke er helt oppdaterte i FB, eller, det vet vi jo egentlig at dem ikke er alltid

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 18 apr 06, 15:24
For en gangs skjyld er jeg enig med FB. Synes en femmer er passe... Det er derimot en masse andre karakterer jeg ikke er enig i...

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04

Lagt til: 18 apr 06, 15:41
Opprinnelig postet av Olavesen
For en gangs skjyld er jeg enig med FB. Synes en femmer er passe... Det er derimot en masse andre karakterer jeg ikke er enig i...

Hva gjorde han feil igår a?? Synes han vant alle hodeduellene, ofret seg kosntant gjennom 90 minutter og hadde full kontroll på angriperne! En sterk 7`er eller 8! 
RRaio kan og vil bli veldig viktig om han fortsetter som han har startet i år!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 18 apr 06, 15:42
Piiroja ble kåret til BB på vår børs :)

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

frekkrik

A-lagspiller

Lagt til: 18 apr 06, 15:49
Opprinnelig postet av Costanza
Piiroja ble kåret til BB på vår børs :)

Hehe, synes den børsen var litt streng da..... Hva skal man gjøre som midtstopper for å få 8 da a? Redde to ganger for keepern og samtidig ofre livet resten av kampen..? Det siste gjør jo for øvrig Raio hver kamp uansett Wiig 3 var helt på trynet! Han jobba meget bra i 2 omgang å skapte en del framover... Men men.. Det er jo enhver sin mening...

Nå ser jeg på reprisa å Raio som ofra huet i en dobbelhodeduell og vant begge to hehe

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 18 apr 06, 16:27

Raio spilte glimmrende kamp takket være god forberedelse på kampen. Han vant fiskekonkuransen mot meg. Eller for å si det sånn det var helt dødt med fisk men Raio var suveren i å dra opp sjøgress så alt i alt han vant hvis vi skal veie fangsten da.  

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb

palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04

Lagt til: 18 apr 06, 17:04
syns det å gi Wiig en 3er for innsatsen er totalt feil,ihvertfall sammenlignet med de andre karakterene som er gitt.Han jobbet godt,og bidro med en del meget gode innvolveringer i 2.omgang

PÅL

ARO

Knøttespiller
Ble medlem: 01 jun 03

Lagt til: 18 apr 06, 17:46
Raio spilte en meget god kamp. latterlig spillebørs

Ingen spillere er større enn sin klubb selv om jeg er ganske stor.

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 19 apr 06, 12:33
Endret: 19 apr 06, 12:33

Skal ikke henge meg så mye opp i talla de forskjellige spillerne fikk. Synes dere traff ganske godt, selvom jeg nok hadde hadde oppjustert hele skalaen noe. 

Det jeg lurer på er hva skal til for å spille en 7`er eller 8`er, når Raio gjør en meget god kamp, som dere skriver, og dermed får en sekser?

Engasjert hovedtribunist!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 19 apr 06, 13:25
Endret: 19 apr 06, 13:26
Spillernes prestasjoner i forhold til karakterer er noe som har satt seg i løpet av de sesongene vi har hatt spillerbørs her på siden og vi kan ikke plutselig endre på hvordan vi gir karakterer nå. 6 tilsvarer meget god prestasjon og har gjort det hele tiden, men det er fullt mulig å få både 7 og 8 (men lista ligger høyt!). Simen Brenne fikk vel en 7er mot Brann.

Vi har jo aldri oppgitt noen skala for hvordan karakterne strekker seg, men som oftest ligger de mellom 2 og 7, men både 1 og 8 har i ekstremtilfeller forekommet. Når jeg tenker meg om, så lurer jeg på om vi ikke sprengte skalaen og gav Sørlie 9 på Lerkendal i fjor? (orker ikke sjekke).

Når man gir børspoeng er det mye å tenke på. Karakteren på en spiller må passe overens med hvordan karakterer er gitt tidligere, og man må se det i forhold til de andre spillerne i den kampen det gjelder. Et eksempel: Tarik Elyounoussi fikk en 4er etter Viking-kampen, selv om han kanskje i lys av 2. omgang muligens fortjente en 5er. Men siden vi allerede hadde gitt ham 5 mot Brann, ble det feil å gi ham samme karakter i Viking-kampen fordi han tross alt ikke var like dominerende. Hadde vi vippet Tarik opp på en 6er mot Brann, hadde han faktisk kanskje fått en 5er mot Viking (kanskje vi skal begynne å gi f.eks. 5+ og 6- ved slike tilfeller?). Det er med andre ord mye slikt som også må tenkes på. Av den grunn har vi også gjort det slik at det hver serierunde er én og bare én person som setter opp karakterene, da det blir enklere å få kontinuitet. Det er jo helt individuelt hvordan man vektlegger karakterene, og derfor er det en fordel at samme person gjør det hele tiden, hvis ikke blir det endelige gjennomsnittet ikke helt betegnede.

Vi gjør så godt vi kan, og siden det er jeg som er ansvarlig for børsen her på sidene, så er det jeg som skal ta i mot kritikken. Og det gjør jeg gjerne. Forstår at det vil være uenigheter, men man bør også forstå at det er ulike avveininger som må tas når man setter det opp. Det ligger som oftest faktisk en del arbeid bak spillerbørsen her for å få den så korrekt som mulig, og i hvert fall når det gjelder hjemmekampene så blir de sett to ganger (først på stadion, så video-opptak) før børsen settes. I bortekamper er det som oftest bare en av delene vi rekker.

Derfor håper og tror jeg børsen vår gir et mer rettferdig bilde enn f.eks. Dagbladet, VG, Aftenposten og TV2 sine børser - hvor det tross alt er en journalist eller to som i tillegg til mye annet skal bedømme 22 spillere ved å se kampen én gang.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

frekkrik

A-lagspiller

Lagt til: 19 apr 06, 14:46
Okay, bra forklart
MEN jeg synes fortsatt det blir lit lite forskjell mellom spillerne.. Virker jo nesten som om de har vårt jevngode når de fleste ligger på 4 og 5.. Eventuelt kan dere legge ut en børs fra 0-10 der dagens dårligste får 0 og beste får 10.. 
Neida.. Men en spillerbørs er alltid hva en eller et par mener om spillerne, så skal godt gjøres å få alle fornøyde. Keep up the good work!

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 19 apr 06, 15:40
Simen Brenne fikk vel en åtter på børsen etter 5-1-seieren over RBK i fjor. Syns det er helt greit at man må spille historisk godt for å kunne nå de store tallene på børsen, men det er sikkert en del av dere som er vant med å spille CM/FM der det florerer av 10ere bare noen har scoret to mål i en kamp

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 19 apr 06, 19:50
Endret: 19 apr 06, 19:51
Ja vinner du en kamp på FM med 2 mål eller mere så får du jo bare 8ere, 9ere og 10ere så det er vel ikke så veldig saklig egentlig, men et bra spill da..

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914