Husk meg
Brukernavn
Passord

Kampene på Ullevaal!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 13 apr 06, 16:38
Vil det bli brukt megafon under kampene mot Lyn og Enga? Kunne vært en fordel for å få med seg mest mulig folk på sangene på kortest mulig tid. 

---------------------------

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 13 apr 06, 17:38
Opprinnelig postet av bønna
Vil det bli brukt megafon under kampene mot Lyn og Enga? Kunne vært en fordel for å få med seg mest mulig folk på sangene på kortest mulig tid. 


Jeg håper da inderlig ikke det, bønna!!

Men så har antagelig jeg en annen oppfattelse enn de fleste, vedrørende hva som skal til for å få vår tribunesang til å fungere enda bedre. 

Så det skulle ikke forundre meg om det dukket opp en megafon.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 13 apr 06, 17:42
Hva er ditt forslag Snæbbus#1? Det jeg har sett på flere andre arenaer er det å bruke megafon finfint for å få med seg de aller fleste på sangene når vi er mange. 

---------------------------

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!


Anne_ffk

A-lagspiller

Ble medlem: 22 jul 05
Innlegg: 237

Lagt til: 13 apr 06, 18:01
Opprinnelig postet av bønna
Vil det bli brukt megafon under kampene mot Lyn og Enga? Kunne vært en fordel for å få med seg mest mulig folk på sangene på kortest mulig tid. 



Det der minner meg bare om Lyn, og andre lag som er for få.. Så da bruker de megafon for at de skal høres i det hele tatt...

---------------------------

God bedring, Dagfinn!!!! =)


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 13 apr 06, 18:10
Opprinnelig postet av bønna
Hva er ditt forslag Snæbbus#1? Det jeg har sett på flere andre arenaer er det å bruke megafon finfint for å få med seg de aller fleste på sangene når vi er mange. 


Det har jeg skrevet litt om i en annen tråd, og går kort ut på at vi danner en forsangergruppe bestående av i første omgang 15-20 personer, som skal lære seg sangene 100 %, og som kan blåse til skikkelig. Gruppa må plassere seg sentralt blant FFK supporterne på tribunen, for å få flest mulige til å henge seg på etterhvert i sangene.

Gruppa bør bestå av flest mulig, både gutter og jenter, som støtter laget i flest mulige kamper både borte og hjemme. Dette for at det skal bli en hovedvekt av de samme personene hver gang. Håpet mitt med et slikt kor er at det skal bli attraktivt å være med i, og at derfor koret vil øke i antall sangere etterhvert.,

Jeg mener denne gruppa bør være så gode til å synge sangene våre, at de nesten kan stå på egne ben og alikevel høres godt. På hjemmekampene er det etter min mening ikke så stort behov for dette koret, men på bortebane mener jeg bestemt vi kan bli mye bedre hvis vi får i gang dette.

Denne sanggrupa bør også være dem som bestemmer hvilke sanger vi skal bruke, godkjenning av nye sanger og evt kassering av nye og gamle sanger.  Det er altid mye diskusjon om spesielt nye sanger og ved å la en stor gruppe bestemme dette, så blir det også mest mulig demokratisk behandlet. 
De som evt. blir sure for at de ikke får lov til å bestemme, kan da bare melde seg til tjeneste i sanggruppa.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 13 apr 06, 18:49
megafon er harry

---------------------------

FFK supporter fra hovedstaden


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 13 apr 06, 18:53
Opprinnelig postet av Anne_ffk
Opprinnelig postet av bønna
Vil det bli brukt megafon under kampene mot Lyn og Enga? Kunne vært en fordel for å få med seg mest mulig folk på sangene på kortest mulig tid. 



Det der minner meg bare om Lyn, og andre lag som er for få.. Så da bruker de megafon for at de skal høres i det hele tatt...


Hehe, det er jo ikke meninga at en eller flere personer skal gape i den megafonen hele tiden men at en capo skal dra igang en sang sånn at samtlige skal høre den og synge i takt.

Syns forslaget ditt er veldig bra Snæbbus, men det blir å tenke litt langsiktig nå, vi rekker nok ikke det før kampen mot Enga 7.mai, derfor syns jeg vi kunne hatt bruk for en megafon for å få sangene samstemte og at folk ikke skal dra igang sanger samtidig.

---------------------------

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 14 apr 06, 12:32
Jeg støtter forslaget ditt Bønna. 
Når vi er 4-5000 på ullevål, er det komplett umulig å høre hva forsangrene sier. Jeg går ut ifra at det de sier er fornuftig
så med en megafon kan alle høre infoen som blir gitt.
Og....- selvfølgelig skal ingen andre enn Fredrikstadfansen høre denne megafonen.
Harry? Hvis det er harry å få med seg flest mulig på sangene så gjerne for meg!!

Jeg støtter også "forsangergrupper", noe som vi vel allerede har.
Jeg sto forran "RedBeavers" sist kamp. Det var kjempetrøkk!! Håper de gutta blir med på mange bortekamper!

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 14 apr 06, 12:37
Endret: 14 apr 06, 12:43
Lurer på en ting!!! Snakker vi ikke om kampene på Ullevaal da?? Det er vel tross alt ikke 7 mai 

Er ikke begge kampene på Ullevaal i høst da?? Da må det vel gå ann å fikse det snæbuss sikter til!!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 14 apr 06, 12:44
Stemmer det Wergis. Noen som har blingsa litt på kelendern her ja. På hjemmekampene er det foreløpig ikke nødvendig med megafon.
Vålerenga borte 10.sept
Lyn borte  29. okt

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 14 apr 06, 12:56
Opprinnelig postet av wergis
Lurer på en ting!!! Snakker vi ikke om kampene på Ullevaal da?? Det er vel tross alt ikke 7 mai 

Er ikke begge kampene på Ullevaal i høst da?? Da må det vel gå ann å fikse det snæbuss sikter til!!



Gikk litt fort i svingene.

Men megafon er kjekt å ha i forbindelse med populære bortkamper. Tenker da også på Sandefjord-kamp og muligens Kamma.

---------------------------

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 apr 06, 10:58
Endret: 16 apr 06, 11:00
Opprinnelig postet av Møklegård
Jeg støtter forslaget ditt Bønna. 
Når vi er 4-5000 på ullevål, er det komplett umulig å høre hva forsangrene sier. Jeg går ut ifra at det de sier er fornuftig
så med en megafon kan alle høre infoen som blir gitt.
Og....- selvfølgelig skal ingen andre enn Fredrikstadfansen høre denne megafonen.
Harry? Hvis det er harry å få med seg flest mulig på sangene så gjerne for meg!!

Jeg støtter også "forsangergrupper", noe som vi vel allerede har.
Jeg sto forran "RedBeavers" sist kamp. Det var kjempetrøkk!! Håper de gutta blir med på mange bortekamper!


Spørsmålet er vel om det er nødvendig med forsangere foran på slike kamper med 4-5000 FFK supportere tilstede, Møklegård.
Det som er vanskelig ved slike kamper er kommunikasjon, men hvis vi har en sanggruppe på feks. 20 mann plassert sentralt  og kompakt midt på tribunen, så mener jeg det er denne gruppa som skal skal starte og lede sangene og få alle de andre til å henge seg på fortest mulig.
Dersom vi velger å også ha to forsangere (Zoran og Dag Jørun) foran, bør disse plasseres å hver sin ytterkant av tribunen og oppgaven til disse to bør kun være å prøve å mane folk til å følge de sangene sanggrupa setter i gang med. 

Ved å synge de fleste sangene i minimum 3 minutter,  vil vi få muligheten til å få med mange sangere, å få disse til å bli godt samstemte.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 16 apr 06, 11:47
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Møklegård
Jeg støtter forslaget ditt Bønna. 
Når vi er 4-5000 på ullevål, er det komplett umulig å høre hva forsangrene sier. Jeg går ut ifra at det de sier er fornuftig
så med en megafon kan alle høre infoen som blir gitt.
Og....- selvfølgelig skal ingen andre enn Fredrikstadfansen høre denne megafonen.
Harry? Hvis det er harry å få med seg flest mulig på sangene så gjerne for meg!!

Jeg støtter også "forsangergrupper", noe som vi vel allerede har.
Jeg sto forran "RedBeavers" sist kamp. Det var kjempetrøkk!! Håper de gutta blir med på mange bortekamper!


Spørsmålet er vel om det er nødvendig med forsangere foran på slike kamper med 4-5000 FFK supportere tilstede, Møklegård.
Det som er vanskelig ved slike kamper er kommunikasjon, men hvis vi har en sanggruppe på feks. 20 mann plassert sentralt  og kompakt midt på tribunen, så mener jeg det er denne gruppa som skal skal starte og lede sangene og få alle de andre til å henge seg på fortest mulig.
Dersom vi velger å også ha to forsangere (Zoran og Dag Jørun) foran, bør disse plasseres å hver sin ytterkant av tribunen og oppgaven til disse to bør kun være å prøve å mane folk til å følge de sangene sanggrupa setter i gang med. 

Ved å synge de fleste sangene i minimum 3 minutter,  vil vi få muligheten til å få med mange sangere, å få disse til å bli godt samstemte.




Enig her!  Det var jo sånn det var i fjor! De som vill synge synger da! Ikke vanskelig å få med seg i det hele tatt hva som synges

---------------------------

FFK supporter fra hovedstaden


StianLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 17 apr 06, 02:31
Megafon er genialt til og få med alle! Bare den ikke blir "missbrukt"

---------------------------

Dette er signaturen min.


elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03
Innlegg: 156

Lagt til: 17 apr 06, 04:26
Megafon vil bare være teit å bruke. Det er mye bedre som det er foreslått at det er ei gruppe som starter og leder det hele an! Det blir ikke flere som synger med om man bruker megafon enn om man har forsangere. Håper virkelig at vi slipper å se megafon på noen arenaer iår! Vi har klart oss tidligere, og bør vel også klare det nå!!

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 17 apr 06, 11:03
Opprinnelig postet av elin
Megafon vil bare være teit å bruke. Det er mye bedre som det er foreslått at det er ei gruppe som starter og leder det hele an! Det blir ikke flere som synger med om man bruker megafon enn om man har forsangere. Håper virkelig at vi slipper å se megafon på noen arenaer iår! Vi har klart oss tidligere, og bør vel også klare det nå!!


Her tror jeg du har misforstått litt. Det er ikke et valg mellom megafon og forsangere, men at f.eks Zoran  eller Dag setter en megafon forran "stryta" si sånn at stemmen hans bærer rundt til alle de 4-5000 fredrikstadsupporterene.
Skjønner ikke hva som er problemet?!

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03
Innlegg: 156

Lagt til: 17 apr 06, 12:37
Mulig jeg har tenkt litt fort i svingene her, men har skjønt at det ikke er et enten eller.. Mente at kanskje det ville hjelpe å ha noen som er stødige forsangere istedet for megafon! Men er fullt mulig at det ikke vil være så teit med megafon som jeg tror! Inntil det motsatte er bevist skal jeg bøye meg i støvet! =)


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340