Bør vi forande på laget til mandag?
Hadde vært gøy å sett Brian West og Øyvind Hoås på topp, som Eggen hadde tenkt til på slutten av kampen mot Brann, men på grunn av utsvisningen, så ble det ikke noe av.
Opprinnelig postet av Patrioten
Vi har jo spillere som Brian West, Christian Berg, Øyvind Hoås og Yherland som ikke spilte fra start, synes dere at noen av de bør få sjansen fra start mot Viking?
Hadde vært gøy å sett Brian West og Øyvind Hoås på topp, som Eggen hadde tenkt til på slutten av kampen mot Brann, men på grunn av utsvisningen, så ble det ikke noe av.
Hoås, Yherland og Berg er vel ikke klare for å spille fra start, men west ville jeg like å se spilt mest mulig av denne kampen.. Hoås kommer vel oxo garantert innpå i løpet av kampen..
---------------------------
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Jeg vil vel i utgangspunktet se West på banen mest mulig, men klarer ikke tydelig å se hvem han skal spille på bekostning av.
- Tarek, nei den gutten var et konstant uromoment, leverte gode løp, dro seg fri, men sviktet i det avgjørende punktet. Men etter selv å spilt sammen med ham, sett ham i utallige kamper, slike sjanser bruker han å sette. Målene kommer.
- Toht, stor som møtende spiss, kunne fort stått kreditert med et mål, kun en fantomredning fra Opdahl frahindret det.
- Kvisvik, ja muligens, men en pasning eller et frispark fra Kvisvik kan være et machvinnende spark, så tøft å sette ut ham.
Så hjelp meg å finne plass til ham...
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"
Opprinnelig postet av pss
Så hjelp meg å finne plass til ham...
Benken, trur jeg.
Jeg synes laget som stilte på mandag gjorde jobben godt nok til å starte på nytt - forutsatt at vi ikke endrer taktikk og spillemønster.
Jeg håper uansett vi ikke drar til Stavanger for å legge oss bakpå - og at vi satser fremover. Sånn som vi herjet med Brann i første omgang (en liten periode var unntaket) viser at vi er gode nok til å spille offensivt også på bortebane.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av Costanza
McDonald er vel skadet? Hoås og Berg er ikke klare til å spille fra start. Hoås har selv sagt at han trenger 3-4 serierunder før han er klar for å starte en kamp. Berg var ikke engang på benken siste tror jeg og er vel enda lenger unna. West er nok nærmest, men matches nok også forsiktig i innledningen av sesongen. Tipper det blir samme lag som sist.
Jeg tror også på det samme laget som sist, og at både West og Hoås kommer inn på.
På hvilket tidsunkt i kampen disse kommer inn vil helt sikkert avhenge av hvordan kampbildet er.
Jeg har faktisk tro på at det kan gå veldig bra i Stavanger. Banen der borte er bra og da setter både Toth og Tarek de sjansene de bommet på sist.
FFK på toppen i 2006
Eneste muligheten til at han starter er at Kvisvik går ned på midtbanen. Da må Ramberg på benken og West kan spille på kanten..
Derimot har han sterkere konkurranse om plassen når det er lov å forvente at FFK skal bidra mer offensivt - og det faktum at vi sliter med å finne plass til Brian i angrepet vårt sier vel egentlig at vi faktisk har det ganske greit med spillere allikevel.
Opprinnelig postet av Patrioten
Grunnen til det er at Brian har vært skadet ganske lenge, hadde han vært skadefri, tipper jeg at det er Toth som har hatt vanskeligheter med å få plass start 11.
Jeg vet ikke helt, jeg. Toth er en spillertype vi har bruk for - selv om Brian er frisk. Toth er sterk med ryggen mot motstanderenes mål - og til å plassere seg i boksen.
Here`s to alcohol, the cause of—and solution to—all life`s problems.
---
http://www.plankehaugen.no
---
Vil du ha GMail ?
Send meg en epost da vel, på frpau@hotmail.com
Opprinnelig postet av Bob Page
Jeg syns vi skal starte med samme 11 som vi gjorde mot Brann og ev sette inn West og Hoås kanskje fra 2. omgang avhengig av kampbildet/stillingen. Hvilke spillere som da ev skal taes ut er jo da en anne diskusjon...
Samme kampforløpet som mot Brann med andre ord ( Hoås skulle inn mot slutten han, men Bertie ble utvist ).
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".
Opprinnelig postet av Møklegård
Jeg er også enig i at Røn må holde seg i nærheten.
Røn blir nok sittendes på benken han hvis det ikke blir noen skader eller slikt tidlig i kampen.. Tipper West kommer inn på tidllg i 2. omgang for Tarik, Hoås kommer inn de siste 20 min for Toth, mens de siste 10 min. kommer Wiig innpå for Ramberg som bytter plass med Kvisvik..Men dette forutsetter at de stiller med samme lag som sist.
Dermed tror jeg Berg kommer forran Røn til å spille mot slutten av kampen hvis FFK skulle lede..
Er bekymret over for mange Angrepsbytter. Jeg synes det er ille at Midtbanen blir værende igjen på motstandernes banehalvdel når vi mister ballen.
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 15 apr 06, 14:12
Endret: 15 apr 06, 14:14
Opprinnelig postet av Shadar
Ja. Enten Røn eller Berg i allefall. Kanskje Brenne bør ut hvis han blir like sliten som mot Brann i 2.omgang.
Er bekymret over for mange Angrepsbytter. Jeg synes det er ille at Midtbanen blir værende igjen på motstandernes banehalvdel når vi mister ballen.
Er forsåvidt enig i at når vi har så mange gode midtbanespillere som vi har så må de som er på banen være innstilt på å bli byttet ut når de er tomme for krefter, slik de så ut til å være på slutten av kampen mot Brann.
Vi supportere tenker nok litt for mye på å kun bytte inn på angrepsspillere, så jeg håper ikke Eggen ser det på samme måte. Det er nok arbeidsmaurene Bjørkøy, Brenne og Ramberg som er de første som blir trøtte og dersom de da ikke får avlastning, så er det jo fare for at vi "gir" bort kampene på slutten.
FFK på toppen i 2006
Det var fryktelig sitte på tribunen de siste 15-20 minuttene av Brann-kampen hvor spesielt Brenne hadde løpt seg helt tom og bare jogget veldig rolig tilbake når Brann kjørte fremover. Og Brenne var ikke alene om det.
Spesielt på en så tung bane vil midtbanespillerne fort bli veldig slite mot slutten av kampen. Da bør hvert fall den mest slitne av de tre sentralt på midten forlate banen til fordel for en av de gode midtbanespillerne vi har på benken...
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Er det så feil å ta seg ut såpass mye i 1.omgang slik vi så mot brann? Jeg mener, hadde vi omsatt noen fler av sjansene våre hadde vi jo vunnet.
Jeg tenker på det Eggen sa i forbindelse med å vite når man skal presse og styre kampen og ikke. Litt interessant tema egentlig. Heller sikkert ikke lett å vite heller.
Synes absolutt vi bør stille med det samme laget som startet kampen mot Brann. De leverte 60 solide minutter, og uten mye hell kunne kampen på det tidspunktet vært avgjort.
Enhver logisk sjel stiller seg bak den som først sa at den mest slitne av midtbanespillerne bør byttes til fordel for Røn, Peters eller en annen uthvilt spiller som sikler etter å komme på banen. Det er jo innlysende..
Til sist sitter jeg med en følelse at vi har to spisser på vei tilbake, som for min del passer best i spann med en annen spiss, altså en (4-4-2). Toht er mere en typ enslig spiss, mens de to andre passer best sammen med en annen spiller med komplementære ferdigheter. Vagt, ja kanskje??
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"
Opprinnelig postet av Shadar
Kan det være en fordel å bruke røn fra start når matta er spesielt tung? Med tanke på løpskapasiteten hans..
Er det så feil å ta seg ut såpass mye i 1.omgang slik vi så mot brann? Jeg mener, hadde vi omsatt noen fler av sjansene våre hadde vi jo vunnet.
Jeg tenker på det Eggen sa i forbindelse med å vite når man skal presse og styre kampen og ikke. Litt interessant tema egentlig. Heller sikkert ikke lett å vite heller.
Det er vel forferdelig vanskelig å ta en slik avgjørelse før en kamp. Man må styre intensitet og slik etter kampbildet - det kan jo tenkes at en motstander går ut enda hardere enn FFK gjorde mot Brann - og da kan det kanskje være lurt å avvente litt.
Men du har selvsagt et godt poeng Shadar: Hadde FFK scoret på noen av sjansene i 1. omgang hadde nok Brann slitt mer med å motivere seg for et stormløp som de leverte i andre omgang.
Men vi får prøve å ungå et tidlig motmål i morgen. Jeg tror ikke viking tapte mer en 2 kamper i fjor i de kampene de scorte først.. Det er en tankevekker.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914