Bør vi forande på laget til mandag?
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 15 apr 06, 14:12
Endret: 15 apr 06, 14:14
Opprinnelig postet av Shadar
Ja. Enten Røn eller Berg i allefall. Kanskje Brenne bør ut hvis han blir like sliten som mot Brann i 2.omgang.
Er bekymret over for mange Angrepsbytter. Jeg synes det er ille at Midtbanen blir værende igjen på motstandernes banehalvdel når vi mister ballen.
Er forsåvidt enig i at når vi har så mange gode midtbanespillere som vi har så må de som er på banen være innstilt på å bli byttet ut når de er tomme for krefter, slik de så ut til å være på slutten av kampen mot Brann.
Vi supportere tenker nok litt for mye på å kun bytte inn på angrepsspillere, så jeg håper ikke Eggen ser det på samme måte. Det er nok arbeidsmaurene Bjørkøy, Brenne og Ramberg som er de første som blir trøtte og dersom de da ikke får avlastning, så er det jo fare for at vi "gir" bort kampene på slutten.
---------------------------
FFK på toppen i 2006
Det var fryktelig sitte på tribunen de siste 15-20 minuttene av Brann-kampen hvor spesielt Brenne hadde løpt seg helt tom og bare jogget veldig rolig tilbake når Brann kjørte fremover. Og Brenne var ikke alene om det.
Spesielt på en så tung bane vil midtbanespillerne fort bli veldig slite mot slutten av kampen. Da bør hvert fall den mest slitne av de tre sentralt på midten forlate banen til fordel for en av de gode midtbanespillerne vi har på benken...
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Er det så feil å ta seg ut såpass mye i 1.omgang slik vi så mot brann? Jeg mener, hadde vi omsatt noen fler av sjansene våre hadde vi jo vunnet.
Jeg tenker på det Eggen sa i forbindelse med å vite når man skal presse og styre kampen og ikke. Litt interessant tema egentlig. Heller sikkert ikke lett å vite heller.
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Synes absolutt vi bør stille med det samme laget som startet kampen mot Brann. De leverte 60 solide minutter, og uten mye hell kunne kampen på det tidspunktet vært avgjort.
Enhver logisk sjel stiller seg bak den som først sa at den mest slitne av midtbanespillerne bør byttes til fordel for Røn, Peters eller en annen uthvilt spiller som sikler etter å komme på banen. Det er jo innlysende..
Til sist sitter jeg med en følelse at vi har to spisser på vei tilbake, som for min del passer best i spann med en annen spiss, altså en (4-4-2). Toht er mere en typ enslig spiss, mens de to andre passer best sammen med en annen spiller med komplementære ferdigheter. Vagt, ja kanskje??
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"
Opprinnelig postet av Shadar
Kan det være en fordel å bruke røn fra start når matta er spesielt tung? Med tanke på løpskapasiteten hans..
Er det så feil å ta seg ut såpass mye i 1.omgang slik vi så mot brann? Jeg mener, hadde vi omsatt noen fler av sjansene våre hadde vi jo vunnet.
Jeg tenker på det Eggen sa i forbindelse med å vite når man skal presse og styre kampen og ikke. Litt interessant tema egentlig. Heller sikkert ikke lett å vite heller.
Det er vel forferdelig vanskelig å ta en slik avgjørelse før en kamp. Man må styre intensitet og slik etter kampbildet - det kan jo tenkes at en motstander går ut enda hardere enn FFK gjorde mot Brann - og da kan det kanskje være lurt å avvente litt.
Men du har selvsagt et godt poeng Shadar: Hadde FFK scoret på noen av sjansene i 1. omgang hadde nok Brann slitt mer med å motivere seg for et stormløp som de leverte i andre omgang.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Men vi får prøve å ungå et tidlig motmål i morgen. Jeg tror ikke viking tapte mer en 2 kamper i fjor i de kampene de scorte først.. Det er en tankevekker.
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914