VGD: Noen mener...
... at NFF gjorde feil ved å la Bertelsen slippe straffen... her er link: http://vg.transact.no/
Jeg har svart på det, men vet ikke hva dere andre syntes??
---------------------------
FFK - RBK: 5 - 1
"Det er ikke hver dag ett lag knuser RBK slik, dette var bare morro" Enerly til Tippeligaportalen.
Tror, og håper, at det der var ironisk ment...
Erik Andersen fra Fredrikstad,men bosatt i Moss..
Vil alltid være FFKsupporter!!
Gud gjør underverker,guden er Enerly!
Vin og blomster på bordet...
Uansett har rettferdigheten skjedd fyllest her.
-Her Var Det Glatt, Gett-
Uttalelsen NFF kom med i etterkant av denne saken ga inntrykk av at de var redde for at dette skulle bli en "vane". Det var mitt inntrykk hvertfall. Orda de brukte var vel noe sånt som ; "i denne spesielle saken måtte vi gjøre et unntak....." eller sånn.
Er nok usikre på hvor de skal sette grensa for hva som skal vurderes i etterkant på denne måten. Øvrebø tvang saken opp på dagsorden kan man nok si....
Her er de eksakte orda (som alle sikkert har fått med seg fra før)
Utvalget har kommet til at loven gir åpning for at det ikke ilegges karantene i denne spesielle saken. Dommerens redegjørelse og videobildene i etterkant av kampen, gjør at det ville vært både urimelig og i strid med lovens intensjon, sier nestleder Jostein Svendsen i Disiplinærutvalget.
Men om det er gjort noe formellt vedtak på om de kan benytte videodømming vet jeg ikke.
Opprinnelig postet av Slabbedasken
Men om det er gjort noe formellt vedtak på om de kan benytte videodømming vet jeg ikke.
Det er ingenting som hindrer fotballforbundet å sette igang med videodømming i en eller annen form. Det har lenge vært brukt video for å finne ut av kompliserte forhold (som f.eks Molde-Tromsø) hvor dommern åpenbart ikke kan ha hatt oversikt. Han står tross alt i samme høyde som spillerene.
Fotballforbundet kunne satt igang prøveprosjekter med video-dømming imorra, hvis de hadde lyst. Men det har de ikke. Ikke spør meg hvorfor. Hvor mange situasjoner i en kamp krever videodømming? Max en 3-4 situasjoner. Ikke snakk om at det hadde ødelagt "spontaniteten" i norsk fotball.
F.eks kunne man med letthet ha laget et opplegg som hadde definert offside en gang for alle, med sensorer på spillere og ball. Det hadde kanskje kosta noen tusen i anskaffelse, men ville så ha gitt perfekt offisde-dømming i overskuelig framtid.
Jeg begynner å mistenke at fotballforbundene ikke gidder å løfte en finger så lenge de tjener så rått på fotball. Dette gjelder nok kanskje mer det internasjonale forbundet enn vår nasjonale forbund, men jeg må få stille spørsmålstegn ved mange av de vurderingene som blir gjort på toppen.
Hvor er tiltakene for å utvikle norsk fotball? Ballbinger rundt omkring???
MEN: Når det gjelder å sette igang mer omfattende bruk av video og TV-bilder, kan ikke forbundet bare gjøre et vedtak på dette. Siden dette vil endre på de lovene som gjelder i fotballforbundet, MÅ dette opp på fotballtinget.
God bedring, Dagfinn!
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Personlig mener jeg det er helt rett at TEB slapp karantene, men er det vedtatt at videodømming kan overstyre dommerens beslutning i kampen? Mener at det ikke er det...
Uansett har rettferdigheten skjedd fyllest her.
Det gjorde nok sitt at dommeren inrømmet at han hadde gjrt en feil, således overtyrte forbundet ikke dommeravgjørelsen.. Må bare si at dommeren har opptrådt veldig proff i denne saken.
Here`s to alcohol, the cause of—and solution to—all life`s problems.
---
http://www.plankehaugen.no
---
Vil du ha GMail ?
Send meg en epost da vel, på frpau@hotmail.com
Jeg synes han har vært veldig rettferdig i de kampene jeg har sett ham med Fredrikstad. Bortsett fra denne situasjonen med Berthelsen da, da han forøvrig opptrådte meget proffesjonelt i etterkant.
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Ære være Eggen jr.
Opprinnelig postet av Culemart
Øvrebø er Norges beste dommer, uten tvil spør du meg. Dog skal det sies at det er ikke første gang han "ødelegger" for FFK! Husker godt straffesituasjonen mot VIF på stadion første året i TL!
Jeg husker også denne kampen godt, kanskje enda bedre enn deg siden ikke Øvrebø ikke dømte den kampen. Det var Espen Berntsen!
Øverbø dømte oss imidlertid på Stadion i 2003 i en cup-kamp mot LSK da vi spilte i 1. divisjon. Og i den kampen var han direkte svak!
Men at han jevnt over er landets beste dommer synes jeg er opplagt.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Ære være Eggen jr.
Det var helt riktig av NFF å la ham slippe! han var ikke nær Andresen en gang!!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914