Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye spillere til sommeren ?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 12 apr 06, 10:07

3 stk er ledig på markedet.. en som jeg ikke kjenner noe spess til om hvor han kan spille eller brukes, men jeg håper noen kan svare meg på det.. her er dem 3   Jonny Hanssen, Christer George og Roger Risholt.

den jeg ikke kjenner til er jonny hanssen..

les det her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112961

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

(Knut Torbjørn Eggen om Tarik Elyounoussi
"Han er så lett på foten at du ikke ser fotavtrykkene hans i nysnø en gang.")

Lasse Båtstad

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mai 05

Lagt til: 12 apr 06, 10:23

han spiller midtbane sentalt og er en dårligere utgave av tommy svindal larsen...

Lasse Båtstad

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til: 12 apr 06, 10:30
Johnny Hansen er en notorisk bråkmaker. Han trenger vi ikke!! Men som Nils Johan Semb sier. Det ser ut til at spissen mangler.

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 12 apr 06, 10:39
spiss er jo Christer George da..

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 12 apr 06, 10:53
Av disse vil jeg kun ha Rogern - de andre forsterker ikke FFK.

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 12 apr 06, 10:58
Opprinnelig postet av oleberg
roger var ikke spiss

oleberg

Landslagsspiller

Lagt til: 12 apr 06, 11:05
Opprinnelig postet av keiko99
roger var ikke spiss

Har jeg sagt det da? Men her var det snakk om ledige spillere på markedet - ikke en spiss. 
Og av disse 3 så vil jeg ha Roger Risholt. Christer George og Johnny Hansen hever ikke FFK.

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"

Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05

Lagt til: 12 apr 06, 11:20
Dette er helt ut i det blå, men hva med å satse alt på å hente hjem Rune Lange til sommern
Det ville vært noe, men som sagt, ganske langt ut i det blå!
Da hadde vi hvertfall fått oss en mål-scorer.

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 12 apr 06, 11:23

Dette er jeg helt enig i, men når Nils J. Semb uttaler at vi trenger en spiss, så er jeg helt uenig. Synes han er dristig som sier det etter kun å ha sett en kamp og tror tiden ganske snart vil vise at vi har nok gode spisser.

Noe av det mest gledelige ved kampen mot Brann, synes jeg var spillet til Pål Andre Czwartek. Både undertegnede og mange andre har ment at høyrebackplassen var FFK`s svakeste del, men det synes jeg PAC motbeviste kraftig på mandag.

Vår svakeste del er kanskje at vi ikke har gode nok erstattere i forsvarsrekken. Denne lagdelen kan bli vesentlig svekket ved skader/karantener, i motsetning til midtbanen og angrepet, som vi nesten ikke er sårbare for skader/karantener i det hele tatt.

FFK på toppen i 2006

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 12 apr 06, 11:33
Jeg ble faktsik litt beroliget når jeg så hva Toth og Tarik fikk til sammen selv om det lille siste manglet og når vi i tilleg har West med sin spesielle kompetanse som fremtvinger en forandring av motstanders forsvar når han slipper utpå, Kvisvik som har mer å gå på og Hoås som har vist at han kan så synes ikke jeg vi har noen umiddelbar spisskrise. Jeg tror Toth blir han som dukker opp til på rett sted mye denne sesongen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 12 apr 06, 13:32

George har vel brekt benet, og er ute i ca. 6 mnd. Så han kan du nok utelukke.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 12 apr 06, 14:35
Nå vet jeg ikke hva C.Berg står for, men jeg mener vi trenger i midtbanespiller. Så på slutten av kampen mot Brann. Vi ble overspillt gang på gang på midtbanen. Brenne var helt utkjørt. Ramberg var også sliten. Og Kvisvik da. Men da var jo en selvfølge.

Menm som sagt er kanskje C.Berg den mannen jeg savner. Hadde vært godt å ha en Helland-type å satt innpå på slutten av kampen mot Brann.

Fredd

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 12 apr 06, 18:24

hmm.. den helland-typen du snakker om heter kanskje Christian Petersen (hvis Are Tronseth ikke er tilgjengelig)..

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 12 apr 06, 18:45
Sitter i ferieland og leser om kampen og reaksjoner osv.
Ikke sa uventet at Rami Shaban var banens beste og reddet 1 poeng for FFK, synes jeg.
Dette samtidig som Semb gjentar noe flere vel har sagt / skrevet lenge FFk trenger spissforsterkning.
Tror heller ikke at Roger R hadde gjort seg bort a midtbanen, men foerst og fremst en spiss tror jeg da.
Gledelig at Bertie slapp karantene, trenger han videre.
Haaper at Rami Shaban fortsetter med storspillet slik at FFk kan henge med til spisskompetansen styrkes.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 12 apr 06, 18:52
øøh.. spilte hoås?? er west restituert? spilte toth bra? ja.. vi trenger virkelig ingen nye spisser.. målene kommer..

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til: 12 apr 06, 19:38
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Dette er jeg helt enig i, men når Nils J. Semb uttaler at vi trenger en spiss, så er jeg helt uenig. Synes han er dristig som sier det etter kun å ha sett en kamp og tror tiden ganske snart vil vise at vi har nok gode spisser.

Noe av det mest gledelige ved kampen mot Brann, synes jeg var spillet til Pål Andre Czwartek. Både undertegnede og mange andre har ment at høyrebackplassen var FFK`s svakeste del, men det synes jeg PAC motbeviste kraftig på mandag.

Vår svakeste del er kanskje at vi ikke har gode nok erstattere i forsvarsrekken. Denne lagdelen kan bli vesentlig svekket ved skader/karantener, i motsetning til midtbanen og angrepet, som vi nesten ikke er sårbare for skader/karantener i det hele tatt.

Der kan dere se! Pål er bælfin han! En av mine favoritter som dere sikkert har skjønt..

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 12 apr 06, 20:37
Opprinnelig postet av dracula
Sitter i ferieland og leser om kampen og reaksjoner osv.
Ikke sa uventet at Rami Shaban var banens beste og reddet 1 poeng for FFK, synes jeg.
Dette samtidig som Semb gjentar noe flere vel har sagt / skrevet lenge FFk trenger spissforsterkning.
Tror heller ikke at Roger R hadde gjort seg bort a midtbanen, men foerst og fremst en spiss tror jeg da.
Gledelig at Bertie slapp karantene, trenger han videre.
Haaper at Rami Shaban fortsetter med storspillet slik at FFk kan henge med til spisskompetansen styrkes.

Jeg lurer litt på hvilken kamp Semb så på, for jeg er ikke helt enig med analysen hans...  :-) 

Greit nok at Brann var hakket bedre enn FFK i andre omgang, men å si at FFK ikke hadde sjanser er en betydelig overdrivelse. 

Når det gjelder mål og målscorere er det vel fler lag enn FFK som sliter - siden det ble så mange kamper uten mål i det hele tatt. Det er spekulativt, tabloid-orientert og direkte latterlig å konkludere med noe som helst etter bare 90 spilte minutter av årets sesong. 

De som så kampen med mindre ølbriller en Semb ville kanskje se ting annerledes. 

Hvem er det som bryr seg om Semb uansett?

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 12 apr 06, 21:06
Hva med å fiske etter Sigurd Rushfeldt? Redd han vil lenger nord, men verdt et forsøk. Mannen har jo bevist at han vet hvor kassa står.

-Her Var Det Glatt, Gett-

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 12 apr 06, 22:52
Opprinnelig postet av Rune Haugen

George har vel brekt benet, og er ute i ca. 6 mnd. Så han kan du nok utelukke.

Det rette skal vel være at han har brukket armen og er ute i 2 måneder.

FFK på toppen i 2006

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 13 apr 06, 08:16
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Hva med å fiske etter Sigurd Rushfeldt? Redd han vil lenger nord, men verdt et forsøk. Mannen har jo bevist at han vet hvor kassa står.

Hva må vi betale for Sigurd?  Er han verdt det?  Nei, det kan jeg absolutt ikke tenke meg.

Bør vi ikke heller finsikte det europeiske markedet etter spillere rundt 23-25 års alder som vi kan ha noen år - og som har bevist at de kan noe?  Ser liksom ikke helt poenget med å blåse 95% av pengene på et spillerkjøp som ikke holder mer enn en sesong... 

Vi har kun spilt 90 minutter - og hvis vi fortsetter å spille oss frem til så mange målsjanser som vi gjorde mot Brann vil FFK fort få en skikkelig toppscorer i år. 

Jeg synes egentlig debatten om en ny spiss er skuffende og unødvendig - så lenge vi har så mange spillere som er i stand til å score mål og som har forskjellige kvaliteter. 

Under Brann-kampen (jeg satt på J-feltet) var jeg nødt til å overhøre et par "fotballkjennere" som satt rett bak meg. Det de hadde å formidle - etter ca. 15-20 minutters spill - var at Toth stinket (hallo, så de kampen eller hva f__en så de på??) og at han omgående burde byttes ut...  

Det er jo slike supportere vi behøver...  De heiet ikke, ropte ikke, klappet ikke - men fy f__n så flinke de var til å kritisere.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 13 apr 06, 11:12
Toth var god han. Han hamlet opp med bautane til Brann på en bra måte. Det er ikke alle som klarer å ta imot ballene så lett med 2 sterke mann i rygg. Han gjorde mye bra. Scoringene til Toth kommer.....

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 13 apr 06, 13:16
Hadde vært glimrende å fått hjem Roger. Ang. spiss er jeg usikker. synes Tarik viste seg godt frem. Han blir kanskje noe lett i bortekamper,men Toth er jævlig sterk og vant mye dueller mot høgere midtstoppere. Enig at PAC gjorde god jobb.
Som sagt Roger hjem så er jeg lykkelig.

Vlad-Regjerende SiffertipsKonge
Få Roger hjem !!!

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 13 apr 06, 13:32
Enig Vlad, klubben til Roger rykker mest sannsynelig ned og har økonomiske problemer. Roger hadde vært en fin tilvekst på midtbanen vår. 

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 13 apr 06, 15:38
Opprinnelig postet av bønna
Enig Vlad, klubben til Roger rykker mest sannsynelig ned og har økonomiske problemer. Roger hadde vært en fin tilvekst på midtbanen vår. 

Hadde virkelig Roger blitt en tilvekst på midtbanen vår?  På bekostning av hvem?

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 13 apr 06, 15:44
Opprinnelig postet av denialsander

Hadde virkelig Roger blitt en tilvekst på midtbanen vår?  På bekostning av hvem?

Har en ny Risholt nå... Bjørkøy

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 16 apr 06, 14:44
Bjarkøy er bra han,men noen Roger er han ikke.

Vlad-Regjerende SiffertipsKonge
Få Roger hjem !!!

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 16 apr 06, 15:06
Er det ikke noen andre tilsynelatende lojale spillere som er lystne på  å prøve seg i andre klubber da? 

Hva med: 

-Frode Kippe
-Frode Johnsen
-Øyvind Storflor
- Jan G. Solli
- Jone Samuelsen (mulig arvtaker til Brenne?)

Kanskje til og med Winters er lei av benken i Brann snart? 
Hadde ikke vært noen nedtur noen av disse spillerne, selv om jeg ikke mener at de er gode nok til 1.elveren

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05

Lagt til: 16 apr 06, 17:58
Opprinnelig postet av Topscorer
Johnny Hansen er en notorisk bråkmaker. Han trenger vi ikke!! Men som Nils Johan Semb sier. Det ser ut til at spissen mangler.

Semb har da aldri sagt noe vettugt. Grunnen til at han var landslagstrener er at han var kompis med de rette folka i NFF. Når det gjelder ny spiss, så bør vi nok se an ståa i noen kamper. Tarik og Toth har vist i vinter at de er gode. Og når tospannet West/Hoås friskner til så blir det mål i bøtter og spann :)

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 17 apr 06, 07:14
Jeg mener at vi ikke har noe spissproblem, vi har jo mange gode spisser. Og når Hoås kommer i form trur jeg at han kommer til å score en del mål. Og vi har jo Toth og Wiig som er ganske målfarlige da! West skaper mye målsjanser for andre og han kan fort få mange straffer på en sesong.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 17 apr 06, 07:56

Spissene våre har jo ferdigheter. At vi ikke har den rette spisstypen, storscoreren, tror jeg sitter mentalt. Tror både Wiig, Tarik, Hoås og Toth kunne vært toppscorere. Man ser på dem at de ikke er helt sikre på seg selv når det kommer til avslutningene. Det er ikke så mye som skal til se. Det er denne vriene fokusering og i tillegg bli vant til å bare banke inn ballene i mål lenge nok.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 17 apr 06, 09:38

Opprinnelig postet av ffkmufc
Jeg mener at vi ikke har noe spissproblem, vi har jo mange gode spisser. Og når Hoås kommer i form trur jeg at han kommer til å score en del mål. Og vi har jo Toth og Wiig som er ganske målfarlige da! West skaper mye målsjanser for andre og han kan fort få mange straffer på en sesong.

Hvordan kan du si at Martin Wiig er målfarlig?
Han scoret fem i fjor, treningskampene i år har det blitt tre, eller fire, er ikke noe goalgetter da.

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 17 apr 06, 09:44
Med tanke på at han spilte mye kant i fjor så syns jeg han scora ganske mye. Det var ikke veldig mye han spilte spiss i fjor. Han scora jo mest av døm som skal væra spissene våre!

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 17 apr 06, 11:27
Opprinnelig postet av ffkmufc
Med tanke på at han spilte mye kant i fjor så syns jeg han scora ganske mye. Det var ikke veldig mye han spilte spiss i fjor. Han scora jo mest av døm som skal væra spissene våre!

Det sier kanskje mest om hvor dårlige spissene våres var i fjor, Martin spilte 23. kamper i fjor, da er det med innbytt også.

oleberg

Landslagsspiller

Lagt til: 19 apr 06, 10:22

Tja - han er hvertfall ikke dårligere enn Bjørkøy eller Ramberg

oleberg

Landslagsspiller

Lagt til: 19 apr 06, 10:26
Hadde vi fått Roger Risholt, Vidar Martinsen og Andreas Tegstrøm så hadde det vel vært bra forsterkninger?

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 19 apr 06, 10:43
Endret: 19 apr 06, 10:43
Slik vi spiller nå med 3 "sentrale" midbanespillere hadde Roger vært en glimrende tilvekst. Men når det er sagt har jeg tro på Røn også i en av de posisjonene etterhvert. Noe rullering må det jo bli....

Frode

Frode
- FFK nr. 4 i tippeligan 06

Husgutt

Landslagsspiller

Lagt til: 19 apr 06, 22:04
morsomt hvordan patrioten alltid skal vende alt over til det negative.. helt utrolig...

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 19 apr 06, 22:20
Endret: 19 apr 06, 22:26

Negativit? Er det ikke sant Husgutt, spissene er har ikke levert, du kan vel ikke mene noe annet?

Men, det som er positivt er forsvaret og midtbanen de har gjort det bra.

Simen Brenne, Hans Erik Ramberg Pål og Raio, de har imponert og er kanskje bærebjelkene i laget.
Oi, jeg var jo positiv, mr Husgut, smil litt nå a?

Når det gjelder spille typer som klubben er interesert i,  er det backer, midtstopper, kant og bakroms spiss som jeg har nevnt tidligere.

Husgutt

Landslagsspiller

Lagt til: 19 apr 06, 22:32
hehe.. tror vi begge liker å kverulere

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 19 apr 06, 23:16
Det er spilt 2 kamper patrioten så hugger nesten hua av spissa våres.. for i treningskamper har dem skåret...

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 19 apr 06, 23:17
Den fikk du en pluss for, skall, den smakte

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 19 apr 06, 23:26
Endret: 19 apr 06, 23:30
Sant det, er kanskje litt rask på avtrekkeren, men de har konkurranse om plassene. Så lenge vi har Brian West og Øyvind Hoås som også ønsker å spille spiss, må de prestere for å beholde plassene, noe de ikke har gjort, Eggen har jo byttet de ut i de siste kampene, så han har vel ikke vært helt fornøyd han heller. Tarik er hatt flere fete mulighter til å score og avgjøre både mot Brann og Viking, Toth også mot Brann, rett på keeperen.

Hvor mange fete sjanser skal de brenne, før de bør byttes, eller vrakes. Blir poeng av slikt ø

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 19 apr 06, 23:31
Endret: 19 apr 06, 23:47

Opprinnelig postet av Patrioten

Det sier kanskje mest om hvor dårlige spissene våres var i fjor, Martin spilte 23. kamper i fjor, da er det med innbytt også.

Tall og statistikk kan brukes til så mangt... Spørs bare helt på vinklingen. 5 mål på 23 kamper for en spiss høres ikke bra. Scoring i snitt hvert 190. minutt for en som har spilt mer midtbane enn angrep høres ikke så ille ut... 

-----------
De som driter i litt lek med statistikk frarådes av å lese mer av dette innlegget...
-----------

Wiig var på banen i 23 kamper. Totalt spilte han 951 minutter.
Bora var på banen i 24 kamper og spilte totalt 2167 minutter.

Hva med effektiviteten da, statistisk sett? La oss sammenligne Wiigs effektivitet med noen utvalgte. Husk at Wiig spilte mye mer midtbane (i 4-5-1) enn det mange av de andre her gjorde. Ville nesten vært mer rettferdig å sammenligne med midtbanespillere...

Helstad:      13 mål på 1705 spilte min --> ca 131 min mellom hvert mål
Årst:           16 mål på 2348 spilte min --> ca 147 min mellom hvert mål
Østenstad:  14 mål på 2242 spilte min --> ca 160 min mellom hvert mål
Sæternes:    9 mål på 1608 spilte min --> ca 179 min mellom hvert mål
Wiig:            5 mål på   951 spilte min --> ca 190 min mellom hvert mål
Sungdot:     11 mål på 2170 spilte min --> ca 197 min mellom hvert mål
Friend:        10 mål på 2215 spilte min --> ca 221 min mellom hvert mål
Iversen:         7 mål på 1748 spilte min --> ca 250 min mellom hvert mål
Winters:        8 mål på 2240 spilte min --> ca 280 min mellom hvert mål
Brenne:         6 mål på 1887 spilte min --> ca 315 min mellom hvert mål
Flo:               0 mål på  265 spilte min --> Scorer ca aldri..........

God bedring, Dagfinn!

ximo

Juniorspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 20 apr 06, 00:29
Endret: 20 apr 06, 00:29
Er du virkelig Arne Scheie..?

Jeg bor i Moss nå, og bor i Moss neste år.. og jeg skal pendle til Fredrikstad også neste år!
-Knut Thorbjørn Eggen (og ximo) (..ikke Myhre)

Fredd

Landslagsspiller

Lagt til: 20 apr 06, 00:46
Opprinnelig postet av ximo
Er du virkelig Arne Scheie..?

Skulle tro det ja....

Fredd

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 20 apr 06, 09:28
Opprinnelig postet av A.Scheie

Tall og statistikk kan brukes til så mangt... Spørs bare helt på vinklingen. 5 mål på 23 kamper for en spiss høres ikke bra. Scoring i snitt hvert 190. minutt for en som har spilt mer midtbane enn angrep høres ikke så ille ut... 

-----------
De som driter i litt lek med statistikk frarådes av å lese mer av dette innlegget...
-----------

Wiig var på banen i 23 kamper. Totalt spilte han 951 minutter.
Bora var på banen i 24 kamper og spilte totalt 2167 minutter.

Hva med effektiviteten da, statistisk sett? La oss sammenligne Wiigs effektivitet med noen utvalgte. Husk at Wiig spilte mye mer midtbane (i 4-5-1) enn det mange av de andre her gjorde. Ville nesten vært mer rettferdig å sammenligne med midtbanespillere...

Helstad:      13 mål på 1705 spilte min --> ca 131 min mellom hvert mål
Årst:           16 mål på 2348 spilte min --> ca 147 min mellom hvert mål
Østenstad:  14 mål på 2242 spilte min --> ca 160 min mellom hvert mål
Sæternes:    9 mål på 1608 spilte min --> ca 179 min mellom hvert mål
Wiig:            5 mål på   951 spilte min --> ca 190 min mellom hvert mål
Sungdot:     11 mål på 2170 spilte min --> ca 197 min mellom hvert mål
Friend:        10 mål på 2215 spilte min --> ca 221 min mellom hvert mål
Iversen:         7 mål på 1748 spilte min --> ca 250 min mellom hvert mål
Winters:        8 mål på 2240 spilte min --> ca 280 min mellom hvert mål
Brenne:         6 mål på 1887 spilte min --> ca 315 min mellom hvert mål
Flo:               0 mål på  265 spilte min --> Scorer ca aldri..........

Takk, Scheie! 

Som jeg har sagt tidligere er jeg dritt lei de som allerede nå (det tok ikke mer enn 15-20 minutter av kampen mot Brann før et par idioter bak meg på tribunen begynte å hetse Toth og skrek etter bytte...) maser etter nye spillere.

Jeg vet jo at fotballsupportere er verdens mest utålmodige personer, men vi skal for eff støtte spillerne våre, skal vi ikke?

Og kritikk basert på magefølelse er sjelden et vakkert syn. 

Derfor er det godt å få litt statistikk - selv om statistikk kan vrenges til det ugjenkjennelige.

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 20 apr 06, 09:30

Hvor mange fete sjanser skal de brenne, før de bør byttes, eller vrakes. Blir poeng av slikt ø

Hvor mange kamper spilte Liverpools Crouch før han begynte å score?

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 20 apr 06, 11:40

Flere enn to hvertfall.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 20 apr 06, 15:10

tror nok det er på tide å selge ødegård fra viking igjen, han har ikke scoret på de to kampene han har spilt for viking han heller......

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 20 apr 06, 16:20
Ingen som vil kjøpe Ødegård vel?

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til: 20 apr 06, 16:24
Opprinnelig postet av Husgutt
hehe.. tror vi begge liker å kverulere

hehe... Får være forsiktig med å kverulere for mye, ellers får dere stempelet...

2006: CL, RL, "the double"...

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 20 apr 06, 16:43
Opprinnelig postet av wergis

Flere enn to hvertfall.

Men, mener du at Brian West og Øyvind Hoås skal sitte på benken skadefrie og se at Toth og Tarik brenner sjanser, uten at de får sjansen fra start?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 20 apr 06, 20:46
Trenerteamet ser spillerene på trening, og er nok mer kompetente til å gjøre de vurderingene en oss som bare ser kampene. Synes personlig at Toth og Tarik har vært svært gode til nå.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05

Lagt til: 21 apr 06, 08:28
Tror det er viktig å få stabilitet i 1 ellveren, og ikke variere for mye. Mye variasjon for å prøve å finne nye måter å sette sammen laget på hører til "før-sesongen". Å begynne å trikse for mye i etterkant kan skape usikkerhet, og kan utad virke som at man ikke helt vet hvordan laget best spiller sammen. Se hvordan Rosenborg mekka på laget i fjor...Tror Toth og Tarik bør få mere tid sammen, gutta skaper noe, og det kommer til å løsne for Tarik. Toth er involvert i mye av det som skjer selv om han ikke har scoret enda. Han var involvert i begge scoringene vi har hatt så langt. Jeg tror det er veldig bra at vi har så forskjellige spiss kompetanser som vi har, slik at vi har muligheten til å sette inn toltalt andre kvaliteter senere i kampen. Dette kan skape uro i motstanderene, når plutselig et fyrtorn kommer inn, og Brian begynner å løpe rundt forsvarerene. Tror ikke vi har ett spiss problem. Det er viktigere å få inn flere "backuper" bakover. Det kan bli litt krise der ved evnt skader og utestengelser.

Riktig dømming er viktig for riktig resultat. La teknologien komme til fotballen også, slik den har gjort sin intogsmarsj i resten av samfunnet. JA!! til video-dømming!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 21 apr 06, 09:46
Opprinnelig postet av innvandrer
Tror det er viktig å få stabilitet i 1 ellveren, og ikke variere for mye. Mye variasjon for å prøve å finne nye måter å sette sammen laget på hører til "før-sesongen". Å begynne å trikse for mye i etterkant kan skape usikkerhet, og kan utad virke som at man ikke helt vet hvordan laget best spiller sammen. Se hvordan Rosenborg mekka på laget i fjor...Tror Toth og Tarik bør få mere tid sammen, gutta skaper noe, og det kommer til å løsne for Tarik. Toth er involvert i mye av det som skjer selv om han ikke har scoret enda. Han var involvert i begge scoringene vi har hatt så langt. Jeg tror det er veldig bra at vi har så forskjellige spiss kompetanser som vi har, slik at vi har muligheten til å sette inn toltalt andre kvaliteter senere i kampen. Dette kan skape uro i motstanderene, når plutselig et fyrtorn kommer inn, og Brian begynner å løpe rundt forsvarerene. Tror ikke vi har ett spiss problem. Det er viktigere å få inn flere "backuper" bakover. Det kan bli litt krise der ved evnt skader og utestengelser.

Helt enig! Jeg var skit nervøs når Bertelsen lå ann til karantene! Hvem skulle vi hatt på venstre back plass?? 

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 21 apr 06, 10:59

3 stk er ledig på markedet.. en som jeg ikke kjenner noe spess til om hvor han kan spille eller brukes, men jeg håper noen kan svare meg på det.. her er dem 3   Jonny Hanssen, Christer George og Roger Risholt.

den jeg ikke kjenner til er jonny hanssen..

les det her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112961

Johnny Hanssen og Roger Risholt har mye til felles. f.eks. dårlige holdninger, dårlig arbeidsmoral, ikke glade i å trene, elendig lagmoral. Begge burde drive en individuell idrett og ikke lagidrett.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 22 apr 06, 10:09
Opprinnelig postet av innvandrer
Det er viktigere å få inn flere "backuper" bakover. Det kan bli litt krise der ved evnt skader og utestengelser.

Jeg har personlig veldig snansen for Czwartek, men han har for øyeblikket ingen reell konkurranse på backplassen. Kanskje Jørgen Tengesdal kunne tenkt seg å ta opp konkurransen med Czwartek?
(Er ikke 100% sikker på nivået til Tengesdal. Noen som kan litt om ham utenom statistikk?)

Det hadde heller ikke vært dumt å hatt en backup for Bertelsen også, men venstrebacker florerer det kanskje ikke av på det norske markedet....
(Jeg regner ikke med Blixt siden jeg tror han forsvinner iløpet av året)

Fredd

Landslagsspiller

Lagt til: 22 apr 06, 12:32
Sagt om Jørgen Tengesdal av en Viking-supporter for 2 min siden: "Han er sikkert god i 1.div" Han mener at FFK ikke burde satse på han.

Fredd

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 22 apr 06, 13:40
Er Jørgen Tengesdahl aktuel for FFK?

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 22 apr 06, 13:51
Vet bare at han ønsker seg til østlandet, så jeg lurte på om det var noen som visste hvilket nivå han holdt.

Om han ikke er bedre enn Blixt (greit 1.divisjonsnivå) så er han selvfølgelig ingenting for FFK.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 22 apr 06, 14:39
Hei Invandrer.
Må si jeg stussa da jeg kom tilbake fra ferielandet og så "logoen" under ett innlegg.
Greit nok det.
Men ting kan gå i surr.
Nye spillere til FFK , tror det trengs dersom en ikke fortsatt skal være fornøyd med plasser fra 10 og nedover.

Tror de trenger en allrounder i forsvarer, mener de er vel sårbare ved skader.
Midtbane, tja, men forsvinner Brenne, må det forsterkes skikkelig.
Mener forsatt at hullet etter Roger R ikke er skikkelig tetta.
Angrep.
Hoås har potensiale, men er usikker på om han klarer å helt få utnytta det, iallefall tviler jeg på om det skjer i år.
West ypperlig skadefri, men trenger god og helst sterk makker.
Tarik/ Yherland meget lovende men holder trolig ikke en hel sesong enda.
Toth, middelhavsfarer som har sett sine beste dager, mener derfor at FFK trenger minium en skikkelig målfarlig spiss.
MAO forsterkning i alle tre ledd og helst forsterkning ikke fyllmasse.

Dersom penger ikke strekker til, er det bedre en en kvalitet enn tre kvantitet.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 22 apr 06, 21:34
Opprinnelig postet av dracula
Hei Invandrer.
Må si jeg stussa da jeg kom tilbake fra ferielandet og så "logoen" under ett innlegg.
Greit nok det.
Men ting kan gå i surr.
Nye spillere til FFK , tror det trengs dersom en ikke fortsatt skal være fornøyd med plasser fra 10 og nedover.

Tror de trenger en allrounder i forsvarer, mener de er vel sårbare ved skader.
Midtbane, tja, men forsvinner Brenne, må det forsterkes skikkelig.
Mener forsatt at hullet etter Roger R ikke er skikkelig tetta.
Angrep.
Hoås har potensiale, men er usikker på om han klarer å helt få utnytta det, iallefall tviler jeg på om det skjer i år.
West ypperlig skadefri, men trenger god og helst sterk makker.
Tarik/ Yherland meget lovende men holder trolig ikke en hel sesong enda.
Toth, middelhavsfarer som har sett sine beste dager, mener derfor at FFK trenger minium en skikkelig målfarlig spiss.
MAO forsterkning i alle tre ledd og helst forsterkning ikke fyllmasse.

Dersom penger ikke strekker til, er det bedre en en kvalitet enn tre kvantitet.

Når gjelder Toth sier Eggen følgende om han, – Jeg vil gi ham pari pluss og pari minus for kampene mot Brann og Viking, sier han.
Det lover vel ikke godt for han, når overgangsvinduet åpner noen måneder. Han har kniven på strupen og må prestere, Eggen ga jo han denne sjansen til å bevise at han er god nok.
Snæbbus nevnte vel i fjor, at de hadde laget et sluttpakke til han, hvem vet hva som står den, kanskje han har fått sjansen uten juni og uten å overbevise da, er nok sluttpakken er klar for Toth

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 23 apr 06, 09:35
Hva slags spillere tror dere FFK kommer til å forsterke seg med til sommeren? 

Har prisen på Norske fotballspillere blitt for høy? Den nye medieavtalen har i allefall presset prisene et godt stykke oppover. Lurer på om de ikke ser seg om i Sverige og eller kanskje Danmark. Det er vel også stor sansynlighet for at vi kjøper en god lovende 1.div spiller. Har egentlig ingen formening om hvor mye FFK kan handle for i sommer, men jeg går ut i fra at de ikke har råd til all verdens profilerte tippeligaspillere. 

Håper fremdeles på Martinsen jeg da.. 
Tror dere det noen gang vil bli aktuelt å kjøpe Jon Andre Fredriksen, han er vel kanskje ikke god nok heller men?

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 23 apr 06, 09:57
Hvis vi skal kjøpe flere fra Moss så trur jeg det blir han høyrekanten Amin Askar. Visstnok et stort talent som er en typisk kantspiller. Kan kanskje bli en hit i tippeligaen hvis han fortsetter utviklinga si. Han Fredriksen var god den kampen jeg så på tv, da døm spilte mot Molde. Men er vel kantspiller, eller er han back? Er han back kan han væra aktuell.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 23 apr 06, 12:48
Fredriksen er spiss.. Har alltid vært det før i allefall, siden karrieren i Råde IL :) 
Mulig han er omskolert til mer kant. I allefall offensiv. 
Spørsmålet er jo om han er god nok. Men serriøs, det er han. Trente godt i jula og ikkno fanteri.

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 23 apr 06, 12:58
Ok er han spiss så trenger vi han værtfall ikke.. Der har vi nok som er bedre enn han.. Han var kant den kampen jeg så han, og er kant/back på fm så trudde han var det jeg..

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 23 apr 06, 13:02
ok.. Kan jo hende at han er back og. Stoler veldig på cm :) hehe
Enig at det ikke er spiss vi trenger først. Men han klarer noe spissene våre kunne gjort bedre. Han har etterhvert blitt er freidig avslutter. Veldig hissig på avslutninger som han selv er flink til å komme til. 

Har du troa på at Vidar kommer da?   

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 23 apr 06, 13:09
Jeg har faktisk ganske stor tru på det, for jeg trur at Eggen skjønner at Bora ikke holder så mange år til og vi veit jo at Martinsen er en bra stopper. Håper han kommer i sommer, men håper ikke han kommer for enhver pris. Han har jo til gode å bevise hva han står for på et høyt nivå. Men jeg både håper og trur at han kommer i løpet av året!

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 23 apr 06, 13:14
Han beviste nok mye mot Molde. Jeg har halveis trua selv, men jeg tror også det avhenger litt av hvordan Moss ligger an etter halvspilt sesong. Men å kjøpe spillere fra Moss er jo bankers :) Bare se hvor alle landets profilerte spillere kommer fra :) 

Erland Johnsen, Simen Brenne, Leif Erik Andersen, Myhre, Raymond Kvisvik, Storflor, Martin Andresen, Bernier, Enerly, og snart Martinsen.. Bare for å nevne noen :)

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 23 apr 06, 13:19
Det er sant, var veldig god mot Molde og sånn sett veit vi jo litt hvor god han er..
Mange gode derfra ja...

Terje42

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 mai 06

Lagt til: 19 mai 06, 23:51
Endret: 19 mai 06, 23:52
Opprinnelig postet av Shadar
Hva slags spillere tror dere FFK kommer til å forsterke seg med til sommeren? 

Har prisen på Norske fotballspillere blitt for høy? Den nye medieavtalen har i allefall presset prisene et godt stykke oppover. Lurer på om de ikke ser seg om i Sverige og eller kanskje Danmark. Det er vel også stor sansynlighet for at vi kjøper en god lovende 1.div spiller. Har egentlig ingen formening om hvor mye FFK kan handle for i sommer, men jeg går ut i fra at de ikke har råd til all verdens profilerte tippeligaspillere. 

Håper fremdeles på Martinsen jeg da.. 
Tror dere det noen gang vil bli aktuelt å kjøpe Jon Andre Fredriksen, han er vel kanskje ikke god nok heller men?

Hadde vært fint med Fredriksen, jeg ble iallefall overbevist etter kampen mot Sparta.

Ikke spesielt dårlig skussmål fra treneren i Moss heller.
http://www.moss-dagblad.no/mfk-magasinet/article2105191.ece

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914