Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye spillere til sommeren ?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 19 apr 06, 23:17
Den fikk du en pluss for, skall, den smakte

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 19 apr 06, 23:26
Endret: 19 apr 06, 23:30
Sant det, er kanskje litt rask på avtrekkeren, men de har konkurranse om plassene. Så lenge vi har Brian West og Øyvind Hoås som også ønsker å spille spiss, må de prestere for å beholde plassene, noe de ikke har gjort, Eggen har jo byttet de ut i de siste kampene, så han har vel ikke vært helt fornøyd han heller. Tarik er hatt flere fete mulighter til å score og avgjøre både mot Brann og Viking, Toth også mot Brann, rett på keeperen.

Hvor mange fete sjanser skal de brenne, før de bør byttes, eller vrakes. Blir poeng av slikt ø

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 19 apr 06, 23:31
Endret: 19 apr 06, 23:47

Opprinnelig postet av Patrioten

Det sier kanskje mest om hvor dårlige spissene våres var i fjor, Martin spilte 23. kamper i fjor, da er det med innbytt også.

Tall og statistikk kan brukes til så mangt... Spørs bare helt på vinklingen. 5 mål på 23 kamper for en spiss høres ikke bra. Scoring i snitt hvert 190. minutt for en som har spilt mer midtbane enn angrep høres ikke så ille ut... 

-----------
De som driter i litt lek med statistikk frarådes av å lese mer av dette innlegget...
-----------

Wiig var på banen i 23 kamper. Totalt spilte han 951 minutter.
Bora var på banen i 24 kamper og spilte totalt 2167 minutter.

Hva med effektiviteten da, statistisk sett? La oss sammenligne Wiigs effektivitet med noen utvalgte. Husk at Wiig spilte mye mer midtbane (i 4-5-1) enn det mange av de andre her gjorde. Ville nesten vært mer rettferdig å sammenligne med midtbanespillere...

Helstad:      13 mål på 1705 spilte min --> ca 131 min mellom hvert mål
Årst:           16 mål på 2348 spilte min --> ca 147 min mellom hvert mål
Østenstad:  14 mål på 2242 spilte min --> ca 160 min mellom hvert mål
Sæternes:    9 mål på 1608 spilte min --> ca 179 min mellom hvert mål
Wiig:            5 mål på   951 spilte min --> ca 190 min mellom hvert mål
Sungdot:     11 mål på 2170 spilte min --> ca 197 min mellom hvert mål
Friend:        10 mål på 2215 spilte min --> ca 221 min mellom hvert mål
Iversen:         7 mål på 1748 spilte min --> ca 250 min mellom hvert mål
Winters:        8 mål på 2240 spilte min --> ca 280 min mellom hvert mål
Brenne:         6 mål på 1887 spilte min --> ca 315 min mellom hvert mål
Flo:               0 mål på  265 spilte min --> Scorer ca aldri..........

---------------------------

God bedring, Dagfinn!

ximo

Juniorspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 20 apr 06, 00:29
Endret: 20 apr 06, 00:29
Er du virkelig Arne Scheie..?

Jeg bor i Moss nå, og bor i Moss neste år.. og jeg skal pendle til Fredrikstad også neste år!
-Knut Thorbjørn Eggen (og ximo) (..ikke Myhre)

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 20 apr 06, 00:46
Opprinnelig postet av ximo
Er du virkelig Arne Scheie..?

Skulle tro det ja....

Fredd

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 20 apr 06, 09:28
Opprinnelig postet av A.Scheie

Det sier kanskje mest om hvor dårlige spissene våres var i fjor, Martin spilte 23. kamper i fjor, da er det med innbytt også.

Tall og statistikk kan brukes til så mangt... Spørs bare helt på vinklingen. 5 mål på 23 kamper for en spiss høres ikke bra. Scoring i snitt hvert 190. minutt for en som har spilt mer midtbane enn angrep høres ikke så ille ut... 

-----------
De som driter i litt lek med statistikk frarådes av å lese mer av dette innlegget...
-----------

Wiig var på banen i 23 kamper. Totalt spilte han 951 minutter.
Bora var på banen i 24 kamper og spilte totalt 2167 minutter.

Hva med effektiviteten da, statistisk sett? La oss sammenligne Wiigs effektivitet med noen utvalgte. Husk at Wiig spilte mye mer midtbane (i 4-5-1) enn det mange av de andre her gjorde. Ville nesten vært mer rettferdig å sammenligne med midtbanespillere...

Helstad:      13 mål på 1705 spilte min --> ca 131 min mellom hvert mål
Årst:           16 mål på 2348 spilte min --> ca 147 min mellom hvert mål
Østenstad:  14 mål på 2242 spilte min --> ca 160 min mellom hvert mål
Sæternes:    9 mål på 1608 spilte min --> ca 179 min mellom hvert mål
Wiig:            5 mål på   951 spilte min --> ca 190 min mellom hvert mål
Sungdot:     11 mål på 2170 spilte min --> ca 197 min mellom hvert mål
Friend:        10 mål på 2215 spilte min --> ca 221 min mellom hvert mål
Iversen:         7 mål på 1748 spilte min --> ca 250 min mellom hvert mål
Winters:        8 mål på 2240 spilte min --> ca 280 min mellom hvert mål
Brenne:         6 mål på 1887 spilte min --> ca 315 min mellom hvert mål
Flo:               0 mål på  265 spilte min --> Scorer ca aldri..........

Takk, Scheie! 

Som jeg har sagt tidligere er jeg dritt lei de som allerede nå (det tok ikke mer enn 15-20 minutter av kampen mot Brann før et par idioter bak meg på tribunen begynte å hetse Toth og skrek etter bytte...) maser etter nye spillere.

Jeg vet jo at fotballsupportere er verdens mest utålmodige personer, men vi skal for eff støtte spillerne våre, skal vi ikke?

Og kritikk basert på magefølelse er sjelden et vakkert syn. 

Derfor er det godt å få litt statistikk - selv om statistikk kan vrenges til det ugjenkjennelige.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 20 apr 06, 09:30

Hvor mange fete sjanser skal de brenne, før de bør byttes, eller vrakes. Blir poeng av slikt ø

Hvor mange kamper spilte Liverpools Crouch før han begynte å score?

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 20 apr 06, 11:40
Opprinnelig postet av denialsander

Flere enn to hvertfall.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 20 apr 06, 15:10

tror nok det er på tide å selge ødegård fra viking igjen, han har ikke scoret på de to kampene han har spilt for viking han heller......

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 20 apr 06, 16:20
Ingen som vil kjøpe Ødegård vel?

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til: 20 apr 06, 16:24
Opprinnelig postet av Husgutt
hehe.. tror vi begge liker å kverulere

hehe... Får være forsiktig med å kverulere for mye, ellers får dere stempelet...

2006: CL, RL, "the double"...

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 20 apr 06, 16:43
Opprinnelig postet av wergis
Opprinnelig postet av denialsander

Flere enn to hvertfall.

Men, mener du at Brian West og Øyvind Hoås skal sitte på benken skadefrie og se at Toth og Tarik brenner sjanser, uten at de får sjansen fra start?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 20 apr 06, 20:46
Trenerteamet ser spillerene på trening, og er nok mer kompetente til å gjøre de vurderingene en oss som bare ser kampene. Synes personlig at Toth og Tarik har vært svært gode til nå.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05

Lagt til: 21 apr 06, 08:28
Tror det er viktig å få stabilitet i 1 ellveren, og ikke variere for mye. Mye variasjon for å prøve å finne nye måter å sette sammen laget på hører til "før-sesongen". Å begynne å trikse for mye i etterkant kan skape usikkerhet, og kan utad virke som at man ikke helt vet hvordan laget best spiller sammen. Se hvordan Rosenborg mekka på laget i fjor...Tror Toth og Tarik bør få mere tid sammen, gutta skaper noe, og det kommer til å løsne for Tarik. Toth er involvert i mye av det som skjer selv om han ikke har scoret enda. Han var involvert i begge scoringene vi har hatt så langt. Jeg tror det er veldig bra at vi har så forskjellige spiss kompetanser som vi har, slik at vi har muligheten til å sette inn toltalt andre kvaliteter senere i kampen. Dette kan skape uro i motstanderene, når plutselig et fyrtorn kommer inn, og Brian begynner å løpe rundt forsvarerene. Tror ikke vi har ett spiss problem. Det er viktigere å få inn flere "backuper" bakover. Det kan bli litt krise der ved evnt skader og utestengelser.

Riktig dømming er viktig for riktig resultat. La teknologien komme til fotballen også, slik den har gjort sin intogsmarsj i resten av samfunnet. JA!! til video-dømming!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 21 apr 06, 09:46
Opprinnelig postet av innvandrer
Tror det er viktig å få stabilitet i 1 ellveren, og ikke variere for mye. Mye variasjon for å prøve å finne nye måter å sette sammen laget på hører til "før-sesongen". Å begynne å trikse for mye i etterkant kan skape usikkerhet, og kan utad virke som at man ikke helt vet hvordan laget best spiller sammen. Se hvordan Rosenborg mekka på laget i fjor...Tror Toth og Tarik bør få mere tid sammen, gutta skaper noe, og det kommer til å løsne for Tarik. Toth er involvert i mye av det som skjer selv om han ikke har scoret enda. Han var involvert i begge scoringene vi har hatt så langt. Jeg tror det er veldig bra at vi har så forskjellige spiss kompetanser som vi har, slik at vi har muligheten til å sette inn toltalt andre kvaliteter senere i kampen. Dette kan skape uro i motstanderene, når plutselig et fyrtorn kommer inn, og Brian begynner å løpe rundt forsvarerene. Tror ikke vi har ett spiss problem. Det er viktigere å få inn flere "backuper" bakover. Det kan bli litt krise der ved evnt skader og utestengelser.

Helt enig! Jeg var skit nervøs når Bertelsen lå ann til karantene! Hvem skulle vi hatt på venstre back plass?? 

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 21 apr 06, 10:59
Opprinnelig postet av keiko99

3 stk er ledig på markedet.. en som jeg ikke kjenner noe spess til om hvor han kan spille eller brukes, men jeg håper noen kan svare meg på det.. her er dem 3   Jonny Hanssen, Christer George og Roger Risholt.

den jeg ikke kjenner til er jonny hanssen..

les det her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112961

Johnny Hanssen og Roger Risholt har mye til felles. f.eks. dårlige holdninger, dårlig arbeidsmoral, ikke glade i å trene, elendig lagmoral. Begge burde drive en individuell idrett og ikke lagidrett.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 22 apr 06, 10:09
Opprinnelig postet av innvandrer
Det er viktigere å få inn flere "backuper" bakover. Det kan bli litt krise der ved evnt skader og utestengelser.

Jeg har personlig veldig snansen for Czwartek, men han har for øyeblikket ingen reell konkurranse på backplassen. Kanskje Jørgen Tengesdal kunne tenkt seg å ta opp konkurransen med Czwartek?
(Er ikke 100% sikker på nivået til Tengesdal. Noen som kan litt om ham utenom statistikk?)

Det hadde heller ikke vært dumt å hatt en backup for Bertelsen også, men venstrebacker florerer det kanskje ikke av på det norske markedet....
(Jeg regner ikke med Blixt siden jeg tror han forsvinner iløpet av året)

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 22 apr 06, 12:32
Sagt om Jørgen Tengesdal av en Viking-supporter for 2 min siden: "Han er sikkert god i 1.div" Han mener at FFK ikke burde satse på han.

Fredd

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 22 apr 06, 13:40
Er Jørgen Tengesdahl aktuel for FFK?

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 22 apr 06, 13:51
Vet bare at han ønsker seg til østlandet, så jeg lurte på om det var noen som visste hvilket nivå han holdt.

Om han ikke er bedre enn Blixt (greit 1.divisjonsnivå) så er han selvfølgelig ingenting for FFK.

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914