Eie en del av klubben?
Noen som har planer om å eie en bit av klubben?
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060405/FFK/104050026/1017/AKTUELT
Opprinnelig postet av mygg
Noen som har planer om å eie en bit av klubben?
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060405/FFK/104050026/1017/AKTUELT
Slike ting er alltid interessant. Men først får klubben presentere et prospekt, som potensielle investorer kan kikke på. Det er helt uaktuelt å legge penger på bordet før det er på plass.
Uansett hvor mye jeg støtter FFK.
---------------------------
Fuh! Fuh! Fuh!
syntes det ville være mere interresant å legge inn noen kroner i en investorpool, der det lages et styre som er uavhengig av FFK, som skal ha det siste ordet ang spillerkjøp, både av egne talenter og nye utenfra.
der det lages et opplegg for utbetaling av overskudd ved salg. Der kan styret være med å sikre avtalene som blir undertegnet.
I FFK sport vil sannsynligvis pengene aldrig gi noen avkastning .
Et forslag til FFK , kan være å la medlemskontigenten gi en del aksjer, f,eks 75 % av kontigenten kan vært år bli omgjort til aksjer.
Vi som er medlemmer får tilnærmet ikke noe igjen for å være medlemmer i FFK.
der det lages et opplegg for utbetaling av overskudd ved salg. Der kan styret være med å sikre avtalene som blir undertegnet.
Et forslag til FFK , kan være å la medlemskontigenten gi en del aksjer, f,eks 75 % av kontigenten kan vært år bli omgjort til aksjer.
Opprinnelig postet av tomroar
syntes det ville være mere interresant å legge inn noen kroner i en investorpool, der det lages et styre som er uavhengig av FFK, som skal ha det siste ordet ang spillerkjøp, både av egne talenter og nye utenfra.
Nå er det veldig sjelden medlemmer av fotballklubber og andre klubber får så veldig mye igjen for medlemskaps-kronene, da.
Jeg, og mange andre, vil nok også være interesserte i å delta i en investorpool også - men jeg tror ikke helt på den settingen du ser investorpoolen eksistere i... En investorpool vil aldri ha noen makt eller inflytelse på en klubb - det vil i såfall bli helt feil.
Derimot skal klubben kontakte investorpoolen dersom klubben har en spiller eller to på blokka - men som klubben ikke har finanser til å håndtere selv.
Fuh! Fuh! Fuh!
Har ikke sagt at poolen skal finne spillerene , men ha det siste ordet, slik at man slipper å brenne av flere mill på spillere som Raymond, for tilsvarende sum hadde vi fått Occean, det er vel hevet over en hver tvil at det er et mer fremtidsrettet kjøp med potenisale for verdistigning.
Hvorfor skal ikke en investor pool ha makt, tror flere her ned tror at pengene ikke styrer fotballen, det er det samme feilen flere i ffk har gått i før, store sponsorer og investorer skal ha påvirkning på det som skjer med pengene deres, om ikke så vil de ikke være med, enkelt å greit.
Ser på det som en selvfølge at medlemmer får noen fordeler , en av de kunne være om man har sesong kort og medlemmskap , får man velge plasser på ny stadion først,
man kan få fortrinnsrett til biletter på eventuelle cupfinaler og andre viktige kamper.
Hvorfor skal ikke en investor pool ha makt, tror flere her ned tror at pengene ikke styrer fotballen, det er det samme feilen flere i ffk har gått i før, store sponsorer og investorer skal ha påvirkning på det som skjer med pengene deres, om ikke så vil de ikke være med, enkelt å greit.
Ser på det som en selvfølge at medlemmer får noen fordeler , en av de kunne være om man har sesong kort og medlemmskap , får man velge plasser på ny stadion først,
man kan få fortrinnsrett til biletter på eventuelle cupfinaler og andre viktige kamper.
Så du tror Occean ville gå fra Odd til FFK ???
Du tror ikke vi kjøpte Raymond fordi han er en klassespiller som faktisk ville til Fredrikstad ?
Selv om vi har noen få millioner å kjøpe for betyr ikke det at vi kan kjøpe hvem vi vil. Feks. om vi hadde fått 30 millioner og lagt på bordet for Per Ciljan så tviler jeg sterkt på at han ville gått til FFK.....capish ?
Du tror ikke vi kjøpte Raymond fordi han er en klassespiller som faktisk ville til Fredrikstad ?
Selv om vi har noen få millioner å kjøpe for betyr ikke det at vi kan kjøpe hvem vi vil. Feks. om vi hadde fått 30 millioner og lagt på bordet for Per Ciljan så tviler jeg sterkt på at han ville gått til FFK.....capish ?
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
for meg er en investeringspool noe som er ment som å skulle gi noe tilbake til de som investerer.
Raymond er i mine øyne direkte avskrivning, poolen vil ikke få noen avkastning på han.
Klubben kan kjøpe spillere som avskrives direkte, men ikke en investeringspool, hvertfall ikke med mine penger.
Hvem som vil gå til FFK vet ingen bedre enn andre, i hovedsak strander alt på lønn.
Raymond er i mine øyne direkte avskrivning, poolen vil ikke få noen avkastning på han.
Klubben kan kjøpe spillere som avskrives direkte, men ikke en investeringspool, hvertfall ikke med mine penger.
Hvem som vil gå til FFK vet ingen bedre enn andre, i hovedsak strander alt på lønn.
Joda vi er ikke så uenige.
Eldre spillere svelger oftere lønnskameler enn andre. De har ikke så mange år igjen å spare til alderdommen, så de tar nok oftere høytlønnede jobber i "mindre" klubber. De unge talentene som du mener en spillerpool skal kjøpe vil ALLE ha, også klubber som er mer attraktive enn FFK. Når vi ikke klarer å gi vesentlig høyere lønn, kan ikke en spillerpool operere med en slik strategi. En spillerpool tjener penger ved å oppdage talenter som ikke er oppdaget av andre. Med andre ord er det meeeget vanskelig å tjene penger.....de fleste slike pooler taper vel penger.....
Eldre spillere svelger oftere lønnskameler enn andre. De har ikke så mange år igjen å spare til alderdommen, så de tar nok oftere høytlønnede jobber i "mindre" klubber. De unge talentene som du mener en spillerpool skal kjøpe vil ALLE ha, også klubber som er mer attraktive enn FFK. Når vi ikke klarer å gi vesentlig høyere lønn, kan ikke en spillerpool operere med en slik strategi. En spillerpool tjener penger ved å oppdage talenter som ikke er oppdaget av andre. Med andre ord er det meeeget vanskelig å tjene penger.....de fleste slike pooler taper vel penger.....
Frode
- FFK nr. 4 i tippeligan 06
Opprinnelig postet av tomroar
for meg er en investeringspool noe som er ment som å skulle gi noe tilbake til de som investerer.
Investorpoolen ønsket en profilert spiller, som de kan benytte som frontfigur og som klubben kan ha nytte av sportslig. Kvisvik var vel da det beste kjøpet de kunne gjøre.
Alt strander ikke på penger! En ung tippeligaspiller med ambisjoner vil velge den klubben som kan gavne hans karriere mest. Ikke nødvendigvis den som betaler best. Det endelige målet vil være en storklubb i utlandet uansett. F.eks så valgte Bertelsen FFK fremfor et bedre tilbud fra Viking, fordi Drillo lovet ham spilletid som ikke Viking kunne love.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Hmmm hvordan får jeg kjøpt disse aksjene da. Har ikke peiling på aksje handel og slikt jeg. hadde vært kult og hatt 5 aksje eller noe da bare for å kunne skryte av att du var medeier hehe.
Laget vårt, byen vår!!!!
Regner med at det kommer på www.fredrikstadfk.no - eller at det iallefall kommer noe her... Jeg vil også tro at FFK setter en eller annen form for minsteantall man kan kjøpe. Det koster nemlig ganske mye penger å administrere veldig mange aksjonærer, og det ideelle vil garantert være 10 nye store investorer.
Men penger er penger - og mange småaksjonærer kan være med å befeste FFKs støtte blant folket. :)
Men penger er penger - og mange småaksjonærer kan være med å befeste FFKs støtte blant folket. :)
Fuh! Fuh! Fuh!
Når dem legger ut aksjene for salg igjen så er det vel kanskje kult å eie litt mer en 5 aksjer ??
Er vel ikke så stas å kunne skryte av at en har sponset klubben med 5 kroner ??
Er vel ikke så stas å kunne skryte av at en har sponset klubben med 5 kroner ??
hadde du spurt investorpoolen i dag, så tror jeg de angrer på Kvisvik, spesiellt når det blåste rundt ham i sommer.
Er nabo med en av investorene, han var lite fornøyd både med spilleren og ledelsen som ikke karte å holde han i øra
Er nabo med en av investorene, han var lite fornøyd både med spilleren og ledelsen som ikke karte å holde han i øra
denialsander
Ble medlem: 06 jul 05
Lagt til: 10 apr 06, 13:38
Endret: 10 apr 06, 13:38
http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeligaen/viking/article607278.ece
"Som første norske klubb-aksjeselskap noen gang utbetaler Viking Fotball ASA utbytte. "
Ikke store greiene, men det er en interessant "trend"... :)
Fuh! Fuh! Fuh!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914