Husk meg
Brukernavn
Passord

Feildisponeringer av Eggen?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Mager

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 20

Lagt til: 11 sep 03, 11:57
Jeg har den største respekt for Eggen og hans kvaliteter, men i etterpåklokskapens ånd stiller jeg spørsmål til noen av disponeringene i kampen mot Bærum.

Selve lagoppstillingen var grei nok, selv om jeg hadde foretrukket Jørgen fremfor Vebjørn på venstrebacken. Mener Vebjørn for ofte blir overspilt pga. både manglende plasseringsevne og hurtighet. Riktig nok har han en bedre pasningsfot enn Jørgen, men hadde heller valgt sistnevntes defensive styrke.

Det er likevel under kampens gang jeg stiller spørsmål til byttene og rokkeringene. Da Tore P. måtte gå ut mener jeg det var feil å sette inn Jørgen (har ikke glemt at han scoret ett minutt seinere). I stedet mener jeg Helland skulle vært trukket tilbake, og at Bjørnar skulle vært satt inn på midtbanen. Forklarer dette med at Helland har vært utrolig god de gangene han har spilt midtstopper, ja faktisk bedre enn både Tore P. og Trondsen. På sentral midtbane derimot mener jeg han blir for statisk og for lik Risholt i spillerstilen. Her burde vi hatt en med mer gjennombruddshissighet, noe vi har i en spiller som Bjørnar. Mener også den sleipe banen var som skapt for ham og hans løpskapasitet, noe han også viste de få minuttene han fikk spille på slutten av kampen. Etter Bjørnars innhopp var det tilløp til panikk i Bærums forsvar.

Stiller meg også noe kritsk til disposisjonene etter Dadasons innhopp. For meg blir det helt feil å sette vår stjernespiss og fremste målscorer ned som bindeledd mellom midtbane og angrep. Gang på gang har Ringberg vist sin evne til å avgjøre jevne kamper til vår fordel. Jeg mener derfor at han skulle fortsatt på topp ved siden av Dadason, og at Welton skulle tatt høyre flanke etter at Petersen (helt riktig) ble byttet ut. Tror Weltons rykk, hurtighet og teknikk kommer vel så mye til sin rett på denne plassen. Han har kanskje noen defensive begrensninger, men mot et lag som Bærum bør det tenkes offensivt. Frykter at ett poeng på Nadderud var to for lite når status skal gjøres opp.

Magic18

Juniorspiller

Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 118

Lagt til: 11 sep 03, 13:59
Jeg fatter egentlig ikke hva Petersen gjør i 1. elleveren i det hele tatt! Han har ihvertfall ikke imponert meg!

---------------------------

#18™


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 11 sep 03, 14:36
Å si at Vebjørn har manglende plasseringsevne er vel å bomme litt? Det er jo plasseringsevnen sammen med passningsfoten som gjør at han holder seg i 1.div. Farta er jo helt på høyde med det værste fra utlande....

Helt enig med bruken av ringberg. Han har så mange ganger scoret mål ut av ingenting, og ofte sent i kampene, så jeg forstår ikke hvorfor eggen brukte han som hengende spiss. Planen var vel at marcus skulle stusse til dadason, og hadde det lykkes hadde eggen igjen blitt genierklært. Men det gjorde det ikke...

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 12 sep 03, 08:48
enig med mye av det du skriver mager.

mest enig i er jeg at det er bedre å trekke melo ned på midtbanen i stedenfor markus for å få plass til dadason. håper petersen starter neste på benken. trenger ikke defansive kvaliteter mot start heller :). dessuten er olof mannen hvis det skulle trenges.

når det gjelder bjørnar er jeg enig i at han skulle kommet inn tidligere. ikke for tore p, for jeg tror jørgen gjør en vel så god som stopper som helland og en annen ting var at det bare var helland som fungerte på midtbanen denne søndagen. jeg synes heller at byttet med risholt skulle kommet mye før. både håper og vet at tenninga vil være max tilbake da han møter gamle kjenninger til søndag............

---------------------------

med ffk til champions league!


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 12 sep 03, 17:53
Så ikke kampen mot Bærum.
Men er enig i at Hagen har problemer med å velge plassereing pga manglende fart som sideback. Mot en rask vinge vet han at han blir tatt på farta, og tør ikke gå i løpsduell, og har derfor vanskelig for å komme in på ballfører tidlig nok. Dette har vært mindre framtredende når han har spilt midtstopper, da kan han rydde og klarere og har fordel av at angripende ballfører har mindre rom for løp.
Mener at Jørgen gjennomgående har vært bedre som venstre back i år.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 14 sep 03, 09:50
Persnolig skulle jeg gjerne sett mer av den midtbanefirern som starta sesongen i år... Den vet vi at fungerer, samt at jeg mener personlig at Bjørnar faktisk er mer oppoffrende og har større løpskapasitet enn CP...

:ffk::ffk::ffk:

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340