Husk meg
Brukernavn
Passord

Vi bør spille 4-4-2.......

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 02 apr 06, 22:05
Selvfølgelig er en kamp lite å bygge påstanden og den blir heller i bygget på dagens kamp. Men vi har ikke spisser som passer eller er gode nok til en midtspiss rolle alene. Untaket kan være Hoås, men jeg tviler.  West er ikke noe oppspillspunkt og er utelukket. Wiig gjør litt småpene ting innimellom, men blir lite effektiv og er ingen killer foran mål. Toth har kun sin styrke innenfor 5 meteren.  West og Hoås er et klassiskt spisspar og det kommer til å bli enormt viktig å få dem skadefrie og iform, ellers blir det en ny sesong i sumpa......... Kvisvik og Brenne kommer også mer til sin rett med to midtspisser fordi alternativene vil bli fler offensivt. Noe spesielt Kvisvik er avhengig av for å få utnyttet sine servitør egenskaper..........

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 02 apr 06, 22:17
Endret: 02 apr 06, 22:18
er forsåvidt enig, men tror vi kunne lykkes enda bedre med en slags 4-3-1-2 formasjon, med Tarik som offansiv midt og toth og west helt framme, da får vi tyngde i angrepet, samtidig som Kvisvik ville fått flere å slå lisse pasninger på. Itilleg får vi utnyttet West på evt kjappe overganger og kontringer. Det negative er høyere midtbane, vi har ingen som kan måle seg med ferdighetene til Enerly på den plassen, det måtte så tilfelle vært Wiig eller West, men sistnevnte er nok mer nyttig som spiss....

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06

Lagt til: 01 mai 06, 15:07
Endret: 01 mai 06, 15:07
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
er forsåvidt enig, men tror vi kunne lykkes enda bedre med en slags 4-3-1-2 formasjon, med Tarik som offansiv midt og toth og west helt framme, da får vi tyngde i angrepet, samtidig som Kvisvik ville fått flere å slå lisse pasninger på. Itilleg får vi utnyttet West på evt kjappe overganger og kontringer. Det negative er høyere midtbane, vi har ingen som kan måle seg med ferdighetene til Enerly på den plassen, det måtte så tilfelle vært Wiig eller West, men sistnevnte er nok mer nyttig som spiss....

Kan si meg enig i mange ardumenter for 4-3-1-2, men Tarik blir for spe til å være bindeleddet! Der burde det (i mine øyne) ikke være en spe teknikker, men endten en sterk "flikker" som Toth. Eller en med blikket og smartheten til Kvisvik. Hva skjedde egentlig med idèen om Kvisvik som bindeledd,og Mcdonald på kant?! Kan det bli prøvd også i en seriekamp når Yherland kommer tilbake?! Eller blir det kanskje dumt? 

Ellers stemmer vel egentlig jeg også mest for klassiske 4-4-2 til det mannskapet FFK har per dags dato

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 03 apr 06, 22:13
Endret: 03 apr 06, 22:13
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Selvfølgelig er en kamp lite å bygge påstanden og den blir heller i bygget på dagens kamp. Men vi har ikke spisser som passer eller er gode nok til en midtspiss rolle alene. Untaket kan være Hoås, men jeg tviler.  West er ikke noe oppspillspunkt og er utelukket. Wiig gjør litt småpene ting innimellom, men blir lite effektiv og er ingen killer foran mål. Toth har kun sin styrke innenfor 5 meteren.  West og Hoås er et klassiskt spisspar og det kommer til å bli enormt viktig å få dem skadefrie og iform, ellers blir det en ny sesong i sumpa......... Kvisvik og Brenne kommer også mer til sin rett med to midtspisser fordi alternativene vil bli fler offensivt. Noe spesielt Kvisvik er avhengig av for å få utnyttet sine servitør egenskaper..........

Mener helt klart at ffk bør spille 4-4-2, jeg mener også at det var med 4-4-2 formasjonen det beste spillet var ifjor. 4-3-3 eller avarten 4-3-1-2 passer ikke spillerne våre. Sats på 4-4-2 Eggen

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 03 apr 06, 22:51
Ut fra hva Eggen sa på medlemsmøtet, så ville han spille med en spiss og to vinger. Dvs 4-5-1 i forsvar og 4-3-3 i angrep. Med 4-4-2 får man ikke plass til klassisk vingspill.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 03 apr 06, 22:54
Problemet da er at vi må spille oss gjennom midtbanen. Noe vi ikke klarte i går. Blir slått alt for mye langt. Og det var heller ikke så mange antydninger til 4-5-1 i forsvar.

Fredd

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 03 apr 06, 22:57
Endret: 03 apr 06, 22:59
Da kunne vi jo ha hatt Drillo likevel, med langpasninger

Så fra medlemsmøte på Tv 2 i sta, spillerne skulle skjerpe seg til
seriestart ble det sagt og en supporter, var redd at FFK kom til å
ligge i bunn

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 03 apr 06, 23:21
Alle trenere som sverger til samme spillesystem er ikke like gode eller like dårlige for den sak skyld........

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 04 apr 06, 00:22
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Ut fra hva Eggen sa på medlemsmøtet, så ville han spille med en spiss og to vinger. Dvs 4-5-1 i forsvar og 4-3-3 i angrep. Med 4-4-2 får man ikke plass til klassisk vingspill.

Med diamantformasjon på midten kan man få vingspill som bare det, men det fordrer at de to sentrale er utrolig løpssterke (langt hjem for den "høyeste" sentral midten) og går på hauger og lass av løp uten ball.

Etter mitt syn er det litt unaturlig å ha to vingspillere helt på topp, delvis fordi det da stiller så strenge krav til kondis, delvis fordi det er så store rom på sidene uansett at man kan få til underverker i overgangsspill/rask oppbygging med to vinger ikke helt på topp. Vingspellere skal også være oppspillspunkter, og det er vanskelig hvis de ligger helt på topp. Da blir det rektignok lange flate osv (klassisk vingspill?), men noe oppspillspunkt kan man ikke kalle dem...

Ellers vil jeg si at jeg elsker vingspill. Det er herlig at skue en god ving. Og laaaange cross-pasninger... Mmmmm...

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 04 apr 06, 01:38
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Du kan vel ikke mene at det ikke er plass til klassisk vingspill i 4-4-2!Spillesystem har selvsagt veldig mye med mannskap å gjøre, men etter mitt syn ville en 4-4-2 passe bedre for FFK enn 4-5-1 med dagens mannskap.

Men når det er skrevet: jeg tror vel at Eggen vet best når det gjelder hvilken spillestil som passer best til mannskapet han til enhver tid har til rådighet :-)

Bjørn Jervell Hansen

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 23 apr 06, 20:09
Jeg sier det igjen. Spissene våre passer ikke i 4-3-3.......

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 23 apr 06, 22:12
Jeg sier det igjen. Spissene våre passer ikke i 4-3-3.......

Synes det er avhengig av hvem som spiller spiss.  West fungerte ikke i dag, og det overasket meg at han skulle begynne på topp.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 23 apr 06, 23:16
Eggen gjør feil etter feil med  4-3-3 formasjonen..  Dette er jo total mangel på trener kunskap snart...

hoås---west---wiig  etter kvisvik ble byttet ut.. jaha.. jeg ser hoås legger inn i felte... oi 1 feil.. hoås til west.. hva meg west til hoås.. det hadde klinget bedre...om west kunne spilt på venstre da

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mai 06, 12:43
Startet denne tråden før seriestart, og ja jeg har fått vann på mølla. Vi har ikke angrepspillere som passer i 4-3-3 formasjon. Vi har scoret ett spillemål på 4 kamper og etter den første halvtimen mot Brann har vi nesten ikke skapt målsjanser. Så Eggen gå nå tilbake til 4-4-2 som du hadde suksess med i 2 Div og 1 div.........

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mai 06, 13:02
Startet denne tråden før seriestart, og ja jeg har fått vann på mølla. Vi har ikke angrepspillere som passer i 4-3-3 formasjon. Vi har scoret ett spillemål på 4 kamper og etter den første halvtimen mot Brann har vi nesten ikke skapt målsjanser. Så Eggen gå nå tilbake til 4-4-2 som du hadde suksess med i 2 Div og 1 div.........

Helt uenig. problemet er heller at midtbanespillerene ikke "passer til denne formasjonen" når de spiller som i går. Toth gjør en kjempejobb i 1. omgang. Men når han spiller/flikker ballen videre til midtbanespillerne, som noen få ganger, kom på løp så får fikk han aldri ballen tilbake. Da kan han heller ikke få avsluttet.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 01 mai 06, 13:53
Det Toth er best på er inne i 5 meteren. Med 4-4-2 vil vi komme til flere sjanser med flere folk og Toth vil komme mer til sin rett........ Dem 3 siste kampene har vi nesten ikke skapt en målsjanse!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914