Husk meg
Brukernavn
Passord

Medlemsmøte idag

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 30 mar 06, 02:53
Endret: 30 mar 06, 03:02
Jeg uttalte i en annen tråd at jeg skulle prøve å skrive et referat fra møtet.
Nå ser jeg at F-b.no og Fredrikstad blad skriver en del fra møtet, så jeg vil nøye meg med å  supplere.

Eggen startet møte med å lese et kort dikt, som visstnok var skrevet av gamle Eggen. Og hvis jeg forsto det rett så handlet det om lagbygging og det å få mest mulig ut av det individuelle av hver spiller på et lag.

Dette fortsatte da også Eggen med å fortelle om på en generell måte, og hvilke tanker han hadde i forhold til FFK og hvorfor han synes dette var viktig for å få et best mulig lag.
Han nevnte også viktigheten av at spillerne selv også skulle være med å utvikle spillet og i stor grad tenke selv.
Det jeg personlig tenkte når jeg hørte dette, var at på dette område må det  være stor forskjell på det man lærte av Drillo sist år, hvor man i mye større grad skulle innordne seg sjefens instrukser og hvor det ble fokusert mye på å ikke gjøre feil.

Før Eggen gikk over til å snakke om hvordan han i år har tenkt seg laget og hvordan han bedømte hver enkelt spiller, så var det muligheter til å stille noen spørsmål.
Eggen prøvde å annonsere en kort kaffepause, men forsamlingen ville heller høre mer, når han nå var så godt i gang.
Eggen gikk nå igjennom hver enkelt spiller og skisserte et lag, som han i øyeblikket vurderte som en første ellver, og som blir laget mot Ham-Kam på søndag

Og det var som følger:

Rami
PAC
Bora
Piiroja
Betelsen
Bjørkøy
Brenne
Ramberg
Tarek
Toth
Kvisvik

Han forventet seg mye av Rami, selv om han nå har gått skadet en stund. Han mente at PAC var et soleklart førstevalg på høyrebackplass og at han hadde forbedret seg ytterligere siden sist høst, hvor han jo også gjorde betydelige fremganger. Tronseth ble nevnt både som en utfordrer til Bora/Piiroja og til PAC. 
Boras største problem mente han var fysikken, men karakteriserte ham som en klassespiller. Piiroja fikk også karakteristikken en klassespiller og mente det var den spilleren som blødde mest for drakta i hele troppen.
Ellers mente han at forsvaret var blandt de bedre i tippeligaen, men at vi fortsatt er litt sårbare for skader. 

Midtbanen mente Eggen var vår beste lagdel, hvor 6 spillere kjempet om 3 plasser. Han mente at når Christian Berg er tilbake i form, så ville han være en sterk utfordrer til både Bjørkøy, Brenne og Ramberg. Som spillertype var han nærmest en kopi av Ramberg. 
Michael Røn mente Eggen også hdde hatt fremgang i vinter, men at han kanskje fortsatt var litt for ustabil. 
Til slutt nevnte han Kvisvik, som han tydligvis fortsatt ikke helt har skrinlagt ideen om å bruke mere sentralt.
Men mot Ham-Kam på søndag spiller Kvisvik på venstresiden, men det kan det fort bli en forandring på senere, når Mc Donald blir helt skadefri. 

Tarek mente Eggen vil få sitt store gjennombrudd i år, og vil i år få mye spilletid, men ville også bli matchet litt forsiktig, spesielt i starten, med dårlige gjørmebaner. 
Toth og Wiig mente han kjempet om midtspiss plassen og at Toth forløpig var litt foran, pga, sine muskler og sin spilleforståelse og dyktighet til å fordele baller videre til de andre. 
Kvisvik blir playmakeren, men påpekte at Raymond både kunne komme til å spille sentralt og også på høyresiden i denne sesongen.
På søndag vil antagelig West spille de siste 30 minuttene og ikke fra start pga at han forløpig har en rusten form både fysisk og spilleforståelsesmessig. 
Hoås er også igang igjen og vil høyst sannsynlig få spille de siste 10 minuttene på søndag. Eggen antydet vel også at Hoås fort kan bli en joker i år som blir satt inn på slutten av kamper vi trenger å avgjøre.

Eggen forklarte også hvorfor man ikke handlet inn flere forsterkninger nå og spesielt ikke tett opp til seriestarten.
Argumentene var at han mente vi hadde en brukbar stall, at det var viktig å skape en trygghet i spillergruppa, både med hensyn til nye spillere og spillere i avgang, og at nye spillere tett på seriestart ville belaste både trenere og spillergruppa i for stor grad. 
Men til sommeren ville det høyst sannsynlig både komme noen nye inn og noen må ut av stallen.

Etter denne gjennomgangen til Eggen kom det mange spørsmål. Et av spørsmålene var selvfølgelig Brennes nei til ny kontrakt med FFK. Eggens svar på dette var at dersom ikke Brenne presterte bedre enn sine konkurenter på midtbanen som også har kontrakt neste år, så ville han bli benket. Eggen antydet også ganske sterkt at dersom ikke Brenne er villig til å skrive under på en ny kontrakt før sommeren, så ville han høyst sannsynlig bli solgt allerede i sommer.
Det kom også frem at Brenne også sist høst hadde fått tilbudt en meget god langtids kontrakt, som han også hadde takket nei til.
Eggen fikk også spørsmål om hvordan han vurderte Kvisvik i år kontra i 2005, og det ble vel antydet at Raymonds innsats i fjor ikke var så bra som man kunne forvente.
Eggen forklarte at Raymond sist år hadde vært plaget av en skade. Han kom også inn på at Raymond nærmest konstant hadde problemer med at han hadde såkalt jo-jo vekt. Men at han i år hadde hatt et eget program som hadde resultert i at han nå nesten var nede på sin idealvekt. Det var helt tydelig at Eggen forventet seg mye av Raymond i år.

Det var selvfølgelig mange spørsmål til Eggen og spesielt ivrig og litt hissig ble han når spørsmålet om kustgress kontra naturgress var en av spørsmålene. På tirsdag hadde Eggen, sammen med en liten delegasjon fra klubben  vært og hatt samtaler med kulturminister Trond Giske, hvor Eggen hadde lagt frem urettferdigheten med at det kun ytes 3,2 millioner i tilskudd til kunstgress og kr 0 i tilskudd til naturgress.

Etter dette takket Eggen for seg, fikk overrakt en liten gave, som kunne se ut som en flaske med et eller annet og fikk fortjent applaus.

En av styremedlemmene orienterte nå medlemmene om klubbens målsetning om å øke medlemsmassen fra nåværende ca. 1200 til minimum 2007 medlemmer i 2007.
Dette skulle foregå ved bla. verving med pemier til de beste ververne og også ved at man nå får muligheten til å tegne familiemedlemskap, hvor hele hustander får et felles medlemskap til kun kr. 550.
Min hustand består av 8 medlemmer, så jeg har allerede øket medlemsmassen med 7 nye medlemmer.

Etter dette skulle Odd Hasselgård besvare spørsmål vedr. vår nye stadion på FMV.
Han startet imidlertid en flott orientering om nærmest alt vedr. det nye stadion. Gikk igjennom hver enkel etasje, snakket om installasjoner av utstyr og orienterte også om fremdriftsplanen. 
Pr. dags dato, så var man ca. en uke forsinket i forhold til planen og det skyldes i hovedsak det store snøfallet i vinter.
Det nye gressteppe, som høyst sannsynlig blir kjøpt ferdig fra England, vil bli lagt på ca. 1. mars neste år. Det er sannsynlig at FFK vil søke forbundet om å få spille den første, og kanskje også den andre serierunden på bortebane, for å få litt mere tid å gå på.
Det var mange spørsmål også til Odd Hasselgåtd. Et av spørsmålene var vedr. utbygging fra 12200 til 15500 tilskuere og om dette ikke hadde lønt seg å gjøre med en gang.
Hasselgård sa det var helt uaktuelt å ta denne utvidelsen nå, at prisen vil være kr 8-10 mill. og at det ikke ville være usannsynlig å foreta denne utbyggingen allerede etter 3-4 år, dersom behovet var tilstede for det. Utvidelsen ville det bli klargjort til på kortsidene, hvor det blir mulig å ta av taket, heve dette og bygge enda en etasje.
Da klokken var 21.00 ble det oppfordret å avslutte møtet til tross for at det fortsatt var noen få som hadde enda flere spørsmål.

En hyggelig aften som hadde fortjent flere medlemmer enn de ca. 60 som møtte opp var nå til ende

---------------------------

FFK på toppen i 2006

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 30 mar 06, 06:16
Ettersom han gikk igjennom stadionplanene. Blir det delte eller hele tribuner på langsiden?

For øvrig et meget bra resymé!

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 30 mar 06, 08:18
Opprinnelig postet av FFK1903
Ettersom han gikk igjennom stadionplanene. Blir det delte eller hele tribuner på langsiden?

For øvrig et meget bra resymé!

Er ikke riktig sikker på hva du mener, men hovedtribunen mot øst blir ikke delt, mens hovedtribunen mot vest blir med en nedre og øvre del, uten at tribunedelene kommer over hverandre.  Nedre og øvre del blir delt med  bla. vip avdeling.

FFK på toppen i 2006

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 30 mar 06, 08:45
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Er ikke riktig sikker på hva du mener, men hovedtribunen mot øst blir ikke delt, mens hovedtribunen mot vest blir med en nedre og øvre del, uten at tribunedelene kommer over hverandre.  Nedre og øvre del blir delt med  bla. vip avdeling.

Tror jeg fikk noenlunde svar på det jeg lurte på

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 30 mar 06, 09:09
Ser ikke poenget med å dra på medlemsmøter når man får det så godt referert her

Plankehaugen avd kr.sand!!!

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 30 mar 06, 09:37

Ser her at han nevner at Tarik skal få mye spilletid, nevnte han noe om Macdonal?

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 30 mar 06, 10:55
Opprinnelig postet av Kristian B
Ser ikke poenget med å dra på medlemsmøter når man får det så godt referert her

Da får du heller ikke svar på event. spørsmål du sitter inne med Kristan B. Sjøl synes jeg det er greit å være til stede.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 30 mar 06, 11:53
Opprinnelig postet av A9$h

Ser her at han nevner at Tarik skal få mye spilletid, nevnte han noe om Macdonal?

Joda, Mc Donald ble nevnt, men som det ble sagt, så er han fortsatt ikke fit for fight, pga. sin lille kneoperasjon. Han ble nevnt som en sterk kandidat til venstrevingplassen, spesielt. dersom Raymond blir valgt å spille mere sentralt.

Det var selvfølgelig endel ting som ble nevnt på møte som jeg ikke har fått med, eller tatt med i mitt referat, men det er jo sånn det blir når man ikke noterer noe ned under møtet og tar alt etter hukommelsen, når man kommer hjem.

FFK på toppen i 2006

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 30 mar 06, 12:11
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av A9$h

Joda, Mc Donald ble nevnt, men som det ble sagt, så er han fortsatt ikke fit for fight, pga. sin lille kneoperasjon. Han ble nevnt som en sterk kandidat til venstrevingplassen, spesielt. dersom Raymond blir valgt å spille mere sentralt.

Det var selvfølgelig endel ting som ble nevnt på møte som jeg ikke har fått med, eller tatt med i mitt referat, men det er jo sånn det blir når man ikke noterer noe ned under møtet og tar alt etter hukommelsen, når man kommer hjem.

Godt gjort i det hele tatt å få med seg såpass som du har gjort.Jeg kunne supplert deg, men jeg kommer ikke på noe som ikke du har beskrevet. Det eneste kanskje er det med formasjonene på banen, 4-3-3 i angrep osv., med mer rene vinger.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 30 mar 06, 12:38
Endret: 30 mar 06, 12:38
helt enig med eggen. for det første tror jeg våre forsterkninger er bedre enn de fleste her inne tror. blir for dumt å kalle f.eks berg og tronseth stallfyll. hvor mange av dere har sett berg for eksempel? ganske vanskelig når han ikke har spilt enda.. og tronseth har absolutt ikke gjort seg bort de gangene jeg har sett han.

må da være mye bedre å kjøpe to kvalitetsspillere i sommer, enn å gjøre to panikkjøp nå..  

Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06

Lagt til: 30 mar 06, 16:10
Det var et snertent referat snæbbusaristokrat 1!  Uten å skryte for mye kan jeg iallefall si et jeg har fulgt med her inne et par år, og synes du har en høy grad av saklighet i innlegga dine. Enig og uenig er jo en helt annen sak, men synes du får frem argumentene dine på en fin og ryddig måte. Det gjelder forøvrig mange andre her inne også. I motsetning til ymse folk på andre forum (fb) som stinker ut av pc`n!

Vin og blomster på bordet...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914