Husk meg
Brukernavn
Passord

Matta på stadion

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04

Lagt til: 27 mar 06, 14:43
http://www.dagbladet.no/sport/2006/03/27/461996.html
Leste denne artikkelen nylig og la merke til at de fleste laga har gjort både det ene og det andre for å få banen klar.
I sandefjord skriver de for eksempel:

- Det ser relativt bra ut med tanke på vinteren vi har hatt. For to uker siden var det en meter snø på banen. Den siste halvannen uka har vi jobba for å få vekk is og tele. Vi har ikke undervarme, men kjører nå varme under en plastduk. V skal ha en brukbar bane til første hjemmekamp 17. april. Men så mye grønt er det ikke, sier banemester Per Ketil Berg.

I Fredrikstad skriver de:

- Banen er snøfri, men vi trenger litt varme for å bli kvitt telen. Det er mulig å spille her, men det er ikke gode forhold. Får vi noen plussgrader skal dette gå bra, sier arrangementsansvarlig Bjørn Bagstevold. 

Er det noen som vet om de kjører eller har planer om å kjøre plasduk på stadion, eller andre ting som gjør at banen skal bli klar? Kan vel ikke bare satse på mildvær??
Finnes det noen bilder fra stadion, og hvordan det ser ut der for øyeblikket??

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 27 mar 06, 14:47
Opprinnelig postet av Marensius
http://www.dagbladet.no/sport/2006/03/27/461996.html
Leste denne artikkelen nylig og la merke til at de fleste laga har gjort både det ene og det andre for å få banen klar.
I sandefjord skriver de for eksempel:

- Det ser relativt bra ut med tanke på vinteren vi har hatt. For to uker siden var det en meter snø på banen. Den siste halvannen uka har vi jobba for å få vekk is og tele. Vi har ikke undervarme, men kjører nå varme under en plastduk. V skal ha en brukbar bane til første hjemmekamp 17. april. Men så mye grønt er det ikke, sier banemester Per Ketil Berg.

I Fredrikstad skriver de:

- Banen er snøfri, men vi trenger litt varme for å bli kvitt telen. Det er mulig å spille her, men det er ikke gode forhold. Får vi noen plussgrader skal dette gå bra, sier arrangementsansvarlig Bjørn Bagstevold. 

Er det noen som vet om de kjører eller har planer om å kjøre plasduk på stadion, eller andre ting som gjør at banen skal bli klar? Kan vel ikke bare satse på mildvær??
Finnes det noen bilder fra stadion, og hvordan det ser ut der for øyeblikket??

Plastduken har da ligget på en stund nå.
Og som jeg har sagt før: FFK har det beste banemannskapet i landet, så banen blir så bra som den kan bli, forholdene tatt i betraktning.

---------------------------

FFK på toppen i 2006

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 27 mar 06, 14:59
Endret: 27 mar 06, 16:21

Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Og som jeg har sagt før: FFK har det beste banemannskapet i landet, så banen blir så bra som den kan bli, forholdene tatt i betraktning.

Herregud, eru med der å ?         

Ser ille ut nå da , men et par dager med værmisær så blir det vel bra.

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mar 06, 15:22
Endret: 27 mar 06, 16:21
Opprinnelig postet av Brukernavn

Herregud, eru med der å ?         

Ser ille ut nå da , men et par dager med værmisær så blir det vel bra.

Neida, jeg er ikke med i banemannskapet. Men når jeg skriver at vi har det beste banemannskapet i Norge, så er det fordi jeg har blitt fortalt dette av flere i klubben og selvfølgelig så er det litt sjåvinisme fra min side også, Brukernavn.

Men fra torsdag av så er det meldt betydelig varmere vær, med sol. Også får vi håpe på den store varmebølgen i neste uke, så blir nok dette bra.

FFK på toppen i 2006

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 27 mar 06, 17:09

Beste banemannskapet finnes på Frøyland her på Jæren. Den matta har jo vært grønn lenge nå, og har rykte på seg langt utover Rogaland for sin flotte gressmatte.

Endelig kunne jeg skrive noe om Jæren og, he he.

Gleder meg til vi får nytt banedekke til neste år jeg, for etter TV-bildene fra Viking - Brann å bedømme, så var matta på Viking Stadion gullfin!

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mar 06, 17:17
Endret: 27 mar 06, 17:17
Opprinnelig postet av FFK1903

Beste banemannskapet finnes på Frøyland her på Jæren. Den matta har jo vært grønn lenge nå, og har rykte på seg langt utover Rogaland for sin flotte gressmatte.

Endelig kunne jeg skrive noe om Jæren og, he he.

Gleder meg til vi får nytt banedekke til neste år jeg, for etter TV-bildene fra Viking - Brann å bedømme, så var matta på Viking Stadion gullfin!

Som sikkert de fleste vet så er klima på Jæren og Fredrikstad veldig forskjellig, FFK 1903. 
Spesielt de siste to månedene har nok gjennomsnittstemperaturen på Jæren vært kanskje 3-4 grader høyere enn her i Fredrikstad.
Men bevares, de er nok flinke der borte også, FFK 1903.

FFK på toppen i 2006

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 27 mar 06, 17:27

Som sikkert de fleste vet så er klima på Jæren og Fredrikstad veldig forskjellig, FFK 1903. 
Spesielt de siste to månedene har nok gjennomsnittstemperaturen på Jæren vært kanskje 3-4 grader høyere enn her i Fredrikstad.
Men bevares, de er nok flinke der borte også, FFK 1903.

Mulig, mulig. Det har vel variert mellom -10 og et par varmegrader. Og en iskald vind som ikke ligner grisen.

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04

Lagt til: 27 mar 06, 18:47
Endret: 27 mar 06, 18:49
duken på stadion har blitt tatt litt av igjen, men det gjør at regnet hjelper til med å fjerne tælen i bakken.....
forhåpentligvis borte til i morgen da vi skal legge tilbake dukene igjen..........

Matta er snø fri, is fri, men litt tæla i.......

ellers kan det rapporteres fra stadion at:

Gressviktribunen er så å si fri for snø.
plankehaugen feltet, minimalt.......
nye tribunen snøen minker
Klokkesvingen..
fortsatt mye snø
Hovedtribunen
mye snø nederste radene, ellers minker bra....

Når det gjelder det med varmere osv..........
Koster dette flesk.
1. man må ha spesial duker som kan tåle slikt
2. man må leie slikt utstyr
 ikke akkuratt billig, konstant overvåking pga varmen og hva man bruker å fyre med(diesel eller parafin)

en liten feil der så har man en stk ødelagt matte fram til sommerferien.......

bare kryss fingre for at det blir litt varmere og + grader om natten så ordner dette seg......

Vi skal klare, men om matta er fin etter kampen?  THATS the question....................

+ kan vel si at matta har gått fra hvit-grønn til gul--- så nå våkner gresset snart til liv:=)

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 27 mar 06, 19:01
Opprinnelig postet av mr_max
duken på stadion har blitt tatt litt av igjen, men det gjør at regnet hjelper til med å fjerne tælen i bakken.....
forhåpentligvis borte til i morgen da vi skal legge tilbake dukene igjen..........

Matta er snø fri, is fri, men litt tæla i.......

ellers kan det rapporteres fra stadion at:

Gressviktribunen er så å si fri for snø.
plankehaugen feltet, minimalt.......
nye tribunen snøen minker
Klokkesvingen..
fortsatt mye snø
Hovedtribunen
mye snø nederste radene, ellers minker bra....

Når det gjelder det med varmere osv..........
Koster dette flesk.
1. man må ha spesial duker som kan tåle slikt
2. man må leie slikt utstyr
 ikke akkuratt billig, konstant overvåking pga varmen og hva man bruker å fyre med(diesel eller parafin)

en liten feil der så har man en stk ødelagt matte fram til sommerferien.......

bare kryss fingre for at det blir litt varmere og + grader om natten så ordner dette seg......

Vi skal klare, men om matta er fin etter kampen?  THATS the question....................

+ kan vel si at matta har gått fra hvit-grønn til gul--- så nå våkner gresset snart til liv:=

Hvordan vet du dette?

Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)

Fortsatt god bedring Dagfinn!

polvott

Juniorspiller

Ble medlem: 04 nov 04

Lagt til: 30 mar 06, 01:27
Hmmm. Ja det var ett virkelig imponerende svar ja. Men de kronene det koster å bruke på varm luft må vell være småpenger i forhold til en ødlagt bane, til langt ut i juni? :)

Laget vårt, byen vår!!!!

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 01 apr 06, 19:43
noen som vet hvordan matta ser ut nå? har vel vært stort sett plussgrader denne uka.. bør ha hjulpet endel vel.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 02 apr 06, 09:53
Nå snør det, spendt på hvordan det går

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 02 apr 06, 10:10
Igår var det jo strålende med sol og varme, men det ser værre ut nå, for å si det mildt. Det laver jo ned.

Hva skjer med billetter hvis kamper blir avlyst? Refundert, eller? Bor i Oslo, sø...

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 02 apr 06, 10:19

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 02 apr 06, 15:42

Stoler ikke på meterologer jeg da, vill se det selv.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 02 apr 06, 16:19
Ifølge min værstasjon, så viser den at dt kommer sol... den har hatt rett lenge nå.. så vi får se :)

FFK - RBK: 5 - 1
"Det er ikke hver dag ett lag knuser RBK slik, dette var bare morro" Enerly til Tippeligaportalen.

mr_max

A-lagspiller

Lagt til: 02 apr 06, 16:22
vel kan si følgende.......

snøen er borte igjen... matta blir gradvis bedre, MEEEN
mere regn etter tirsdag så blir nok matta som da det ble spilt landskamp fotball her...

Uansett matta blir Hardt Skada i første kamp uansett vær, så kryss fingre for god vær/oppholdsvær denne uka nå folkens

matta går gradvis fra gul/grå til grønn (er ikke så grønn enda) men blir bedre dag for dag.... 

er faktisk litt tæla par steder enda på banen.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 02 apr 06, 18:53
Får håpe på bare sol og mange varmegrader framover da!!!

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03

Lagt til: 02 apr 06, 18:57
Synes banen til kamma ser brukbar ut, sånn etter forholda. Hvis vår  får 8 dager ekstra, så bør den da bli grei nok? Tross alt mere snø og kaldere der opp også! :)

Ære være plankebyen!

mr_max

A-lagspiller

Lagt til: 02 apr 06, 19:10
en vesentlig ting må jo taes med da når man sammenligner disse 2 banene

Kamma har undervarme... det har ikke vi enda.. men neste år på den nye stadion har vi det:)

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 06, 11:56
Siste nytt i dag 

Fredrikstad Stadion: - Den ser grei ut, selv om vi ikke har vært heldige med været. Vi håper på opphold i morgen (mandag), men kamp blir det uansett. Akkurat nå har vi duk over hele banen, og jeg tror folk vil bli overrasket over hvor godt gressteppet egentlig er, sier arrangementansvarlig Bjørn Bagstevold i FFK.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 09 apr 06, 13:42
Er jo meldt fint vær i morra så trur vi får se en god bane i morra kveld jeg!

JH382

Juniorspiller

Ble medlem: 08 jan 06

Lagt til: 09 apr 06, 14:03
Endret: 09 apr 06, 14:03
Når det er leid inn spesialister på feltet for å få banen bra, er det vel ikke så mye å lure på da...
Eneste måtte jo ha vært om de kanskje startet opptiningen litt vel seint og kunne fått et bedre resultat med litt mer langvarig oppvarming ?!

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 09 apr 06, 20:51
Sykla innom istad og tror matta blir grei jeg.

Vlad-Regjerende SiffertipsKonge
Få Roger hjem !!!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914