Arve Mokkelbost?
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Han bør være voksen og si opp jobben.....Ja, hadde det vært så enkelt... Er det noen som vet hvor lenge en kan være sykemeldt før man blir permitert eller noe?
Er ikke sånne beskyttende kontrakter som spillerne får håper jeg ?
Spark fyren!
Når arbeidsgiverperioden er over etter 16 dagers sykemelding dekker Trygdeetaten arbeidstakerens lønn. Så FFK har ingen utgifter etter dette.
---------------------------
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
Blir ikke overasket om han har fått med dette.
synes mokelbost bør gå ut offentlig å fortelle ståa, så lenge han har vært vekk nå så er det vel på tide å vurdere sin stilling, FFK er ikke tjent med å ha en av de viktigste brikkene i administrasjonen borte på ubestemt tid, for jeg mener, direktør stilling i en eliteserie klubb er vel en viktig jobb..??!!
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»
Opprinnelig postet av bjorn
Det gjelder vanlige regler for de som er ansatt i administrasjonen?
Er ikke sånne beskyttende kontrakter som spillerne får håper jeg ?
Spark fyren!
Er vel ikke lov å sparke folk som er sykemeldt?
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig
Håper (og tror) at FFK og Arve "blir enige om" å avslutte kontrakten.
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
man kan sparke folk fordi om vedkommende er sykemeldt, men årsaken til oppsigelsen kan ikke ha noe med sykemeldingen å gjøre.
Eksempel : vedkommende er sykemeldt pga ryggproblemer, da kan han sies opp f.eks pga udugelighet i sitt arbeide.
Opprinnelig postet av tomroar
man kan sparke folk fordi om vedkommende er sykemeldt, men årsaken til oppsigelsen kan ikke ha noe med sykemeldingen å gjøre.
Eksempel : vedkommende er sykemeldt pga ryggproblemer, da kan han sies opp f.eks pga udugelighet i sitt arbeide.
Hvis det er så ille som rykter vil ha det til, så bør udugelighet i sitt arbeide holde lenge som oppsigelsesgrunn.
Man skal ikke sparke folk som ligger nede, men føler vel her at Arve selv har lagt seg stille og rolig ned på bakken.
FFK på toppen i 2006
Når direktøren ikke gjør jobben sin og tillegg er langtidssykemeldt bør det rasles med sablene.
Håper noen har baller nok til å avskjedige han og få inn en annen kompetent person.
Ser ut som klubben forfølges av slike "uhell".
Det høres sikkert brutalt ut, men det står for mye åp spill for å være snill i denne situasjonen.
Opprinnelig postet av bjorn
Leker ikke fotballklubb, eller ?
Når direktøren ikke gjør jobben sin og tillegg er langtidssykemeldt bør det rasles med sablene.
Håper noen har baller nok til å avskjedige han og få inn en annen kompetent person.
Ser ut som klubben forfølges av slike "uhell".
Det høres sikkert brutalt ut, men det står for mye åp spill for å være snill i denne situasjonen.
Det er vel helt naturlig at en direktør ikke gjør jobben sin hvis han er sykemeldt. Vedkommende er jo ikke på jobb.
Men, som andre har påpekt her inne tidligere, det er ikke enkelt å sparke noen mens de er sykemeldte.Dette lovverket gjelder for ledere såvel som for "ordinære" ansatte.
Jeg har sagt det tidligere, men kan godt si det igjen: FFK har INGEN TING å tape på å opptre redelig i forhold til ansettelsesforhold. Jeg regner med at klubbens styre ser an hva som har skjedd tidligere og at de har et "litt" bedre innblikk i hvilke prosesser som Adm. Dir er involverte i eller ikke - og handler deretter:
-Mokkelbost gjør en dårlig jobb og får sparken i henhold til lover og regler.
-Mokkelbost gjør en god jobb så lenge han ikke er syk og blir værende.
Stort vanskeligere er det ikke.
Fuh! Fuh! Fuh!
Opprinnelig postet av denialsander
-Mokkelbost gjør en dårlig jobb og får sparken i henhold til lover og regler.
-Mokkelbost gjør en god jobb så lenge han ikke er syk og blir værende.
Stort vanskeligere er det ikke.
eller alternativ 3:
Uavhengig om Mokkelbost gjør en god jobb eller ikke (de gangene han faktisk er på jobb), må FFK ha en direktør som faktisk møter på jobb, og blir derfor enig med Arve om en økonomisk sluttpakke...
Vin og blomster på bordet...
Opprinnelig postet av denialsander
Det er vel helt naturlig at en direktør ikke gjør jobben sin hvis han er sykemeldt. Vedkommende er jo ikke på jobb.
Jo, sant det, men jeg tenkte mer på det som ble gjort, eller heller ikke gjort, alt ettersom mens hans faktisk var til stede
Opprinnelig postet av tomroar
Og det er du sikker på? Det er nemlig ikke jeg. Kjenner noen få unnasluntere som faktisk har sykemeldt seg samme dag som de skulle møtt på jobb for å få sparken, hvorpå arbeidsgiver ikke kunne sparke dem likevel ettersom dem var sykemeldt.
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914