Arve Mokkelbost?
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Han bør være voksen og si opp jobben.....Ja, hadde det vært så enkelt... Er det noen som vet hvor lenge en kan være sykemeldt før man blir permitert eller noe?
Er ikke sånne beskyttende kontrakter som spillerne får håper jeg ?
Spark fyren!
Når arbeidsgiverperioden er over etter 16 dagers sykemelding dekker Trygdeetaten arbeidstakerens lønn. Så FFK har ingen utgifter etter dette.
---------------------------
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
Blir ikke overasket om han har fått med dette.
synes mokelbost bør gå ut offentlig å fortelle ståa, så lenge han har vært vekk nå så er det vel på tide å vurdere sin stilling, FFK er ikke tjent med å ha en av de viktigste brikkene i administrasjonen borte på ubestemt tid, for jeg mener, direktør stilling i en eliteserie klubb er vel en viktig jobb..??!!
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»
Opprinnelig postet av Gressvikslampen
Er det noen som vet hvor lenge en kan være sykemeldt før man blir permitert eller noe?
Man kan være sykemeldt i ett år. Så må man enten tilbake i jobb, eller ut i atføring.
Laget vårt, byen vår!!!!
leste at noen fra ledelsen skal møte han i oslo neste uke, er spent på hva som skjer der. For slik situasjonen er nå er den uholdbar,håper han får sin avskjed.
«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»
Opprinnelig postet av bjorn
Det gjelder vanlige regler for de som er ansatt i administrasjonen?
Er ikke sånne beskyttende kontrakter som spillerne får håper jeg ?
Spark fyren!
Er vel ikke lov å sparke folk som er sykemeldt?
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig
Håper (og tror) at FFK og Arve "blir enige om" å avslutte kontrakten.
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
man kan sparke folk fordi om vedkommende er sykemeldt, men årsaken til oppsigelsen kan ikke ha noe med sykemeldingen å gjøre.
Eksempel : vedkommende er sykemeldt pga ryggproblemer, da kan han sies opp f.eks pga udugelighet i sitt arbeide.
Opprinnelig postet av tomroar
man kan sparke folk fordi om vedkommende er sykemeldt, men årsaken til oppsigelsen kan ikke ha noe med sykemeldingen å gjøre.
Eksempel : vedkommende er sykemeldt pga ryggproblemer, da kan han sies opp f.eks pga udugelighet i sitt arbeide.
Hvis det er så ille som rykter vil ha det til, så bør udugelighet i sitt arbeide holde lenge som oppsigelsesgrunn.
Man skal ikke sparke folk som ligger nede, men føler vel her at Arve selv har lagt seg stille og rolig ned på bakken.
FFK på toppen i 2006
Når direktøren ikke gjør jobben sin og tillegg er langtidssykemeldt bør det rasles med sablene.
Håper noen har baller nok til å avskjedige han og få inn en annen kompetent person.
Ser ut som klubben forfølges av slike "uhell".
Det høres sikkert brutalt ut, men det står for mye åp spill for å være snill i denne situasjonen.
Opprinnelig postet av bjorn
Leker ikke fotballklubb, eller ?
Når direktøren ikke gjør jobben sin og tillegg er langtidssykemeldt bør det rasles med sablene.
Håper noen har baller nok til å avskjedige han og få inn en annen kompetent person.
Ser ut som klubben forfølges av slike "uhell".
Det høres sikkert brutalt ut, men det står for mye åp spill for å være snill i denne situasjonen.
Det er vel helt naturlig at en direktør ikke gjør jobben sin hvis han er sykemeldt. Vedkommende er jo ikke på jobb.
Men, som andre har påpekt her inne tidligere, det er ikke enkelt å sparke noen mens de er sykemeldte.Dette lovverket gjelder for ledere såvel som for "ordinære" ansatte.
Jeg har sagt det tidligere, men kan godt si det igjen: FFK har INGEN TING å tape på å opptre redelig i forhold til ansettelsesforhold. Jeg regner med at klubbens styre ser an hva som har skjedd tidligere og at de har et "litt" bedre innblikk i hvilke prosesser som Adm. Dir er involverte i eller ikke - og handler deretter:
-Mokkelbost gjør en dårlig jobb og får sparken i henhold til lover og regler.
-Mokkelbost gjør en god jobb så lenge han ikke er syk og blir værende.
Stort vanskeligere er det ikke.
Fuh! Fuh! Fuh!
Opprinnelig postet av denialsander
-Mokkelbost gjør en dårlig jobb og får sparken i henhold til lover og regler.
-Mokkelbost gjør en god jobb så lenge han ikke er syk og blir værende.
Stort vanskeligere er det ikke.
eller alternativ 3:
Uavhengig om Mokkelbost gjør en god jobb eller ikke (de gangene han faktisk er på jobb), må FFK ha en direktør som faktisk møter på jobb, og blir derfor enig med Arve om en økonomisk sluttpakke...
Vin og blomster på bordet...
Og det er du sikker på? Det er nemlig ikke jeg. Kjenner noen få unnasluntere som faktisk har sykemeldt seg samme dag som de skulle møtt på jobb for å få sparken, hvorpå arbeidsgiver ikke kunne sparke dem likevel ettersom dem var sykemeldt.
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig
Opprinnelig postet av FFK1903
Og det er du sikker på? Det er nemlig ikke jeg. Kjenner noen få unnasluntere som faktisk har sykemeldt seg samme dag som de skulle møtt på jobb for å få sparken, hvorpå arbeidsgiver ikke kunne sparke dem likevel ettersom dem var sykemeldt.
Etter arbeidsmiljøloven er sykefravær ikke saklig grunn til oppsigelse i de første 12 mnd med sykdom. Etter dette har man ikke noe særskilt vern. I løpet av de første 12 mnd kan den sykemeldte selvfølgelig sies opp på samme saklige grunnlag som alle andre ansatte. Skal arbeidsplassen nedbemannes må de sykemeldte nedbebannes på lik linje med alle andre. De skal ikke forskjellsbehandles i den ene eller andre retning.
Når det gjelder Arve er jeg imidlertid ikke sikker på om dette gjelder ham, siden han er arbeidsgiver og ikke arbeidstaker. Tviler på om aml gjelder for ham.
Jeg ønsker meg en 2006 sesong uten intern uro og bråk.
Opprinnelig postet av denialsander
Det er vel helt naturlig at en direktør ikke gjør jobben sin hvis han er sykemeldt. Vedkommende er jo ikke på jobb.
Jo, sant det, men jeg tenkte mer på det som ble gjort, eller heller ikke gjort, alt ettersom mens hans faktisk var til stede
NÅr de skulle presentere han, så kunne de ikke gjøre redefor hva han hadde gjort de siste åra, det var da jeg ble skeptisk , spesiellt når jeg fikk høre hvem konsulent de hadde brukt ( A T).
Here`s to alcohol, the cause of—and solution to—all life`s problems.
---
http://www.plankehaugen.no
---
Vil du ha GMail ?
Send meg en epost da vel, på frpau@hotmail.com
Det var jo ganske opplagt at det kom til å bli en feilansettelse.
NÅr de skulle presentere han, så kunne de ikke gjøre redefor hva han hadde gjort de siste åra, det var da jeg ble skeptisk , spesiellt når jeg fikk høre hvem konsulent de hadde brukt ( A T).
Om ansettelsen av Arve var en "feilansettelse" eller ikke har overhodet ingenting med hvordan hans langtidsjukemelding skal behandles. Arve er ansatt i FFK og har således betydelige rettigheter mht stillingsvern. Det å "benytte anledningen" å si ham opp ville være et grelt overtramp på det meste jeg kommer på av lover, regler, folkeskikk og sunn fornuft.
Sjuke mennesker har betydelig vern, og det er ikke uten grunn; sjuke folk er i utgangspunktet svake, og må få den beskyttelse de kan for ikke å bli støtt ut i uføretrygd med alt det medfører.
FFK-ledelsen må avklare en ting med Arve: Hvor lang sjukemelding det blir snakk om, sånn at man kan ta de grep som trengs for at kompetent personale besetter stillingen i sjukemeldinga.
Ganske ofte blir jeg sjokkert over graden av kynisme her inne. Folk har antipatier for enkeltpersoner i styre og stell og spillerstall, og ønsker dem dit peppern gror helt på tvers av sunn fornuft og lover og regler.
Skjerpings!
Kunne vært moro og dratt frem en del gamle tråder jeg har skrevet om fiaskoansettelsen, men det skal jeg spare enkelte for her inne.......
Så lenge du har sterke meninger vedr. stort sett alt når det gjelder FFK, så må du jo få rett en gang også da bedreviteren.
Gratulerer med rett svar, Bedreviteren.
FFK på toppen i 2006
Opprinnelig postet av Asgeir
Det var jo ganske opplagt at det kom til å bli en feilansettelse.
Om ansettelsen av Arve var en "feilansettelse" eller ikke har overhodet ingenting med hvordan hans langtidsjukemelding skal behandles. Arve er ansatt i FFK og har således betydelige rettigheter mht stillingsvern. Det å "benytte anledningen" å si ham opp ville være et grelt overtramp på det meste jeg kommer på av lover, regler, folkeskikk og sunn fornuft.
Sjuke mennesker har betydelig vern, og det er ikke uten grunn; sjuke folk er i utgangspunktet svake, og må få den beskyttelse de kan for ikke å bli støtt ut i uføretrygd med alt det medfører.
FFK-ledelsen må avklare en ting med Arve: Hvor lang sjukemelding det blir snakk om, sånn at man kan ta de grep som trengs for at kompetent personale besetter stillingen i sjukemeldinga.
Ganske ofte blir jeg sjokkert over graden av kynisme her inne. Folk har antipatier for enkeltpersoner i styre og stell og spillerstall, og ønsker dem dit peppern gror helt på tvers av sunn fornuft og lover og regler.
Skjerpings!
Er helt enig i alt du skriver vedr. sammenblandingen av sykdom og feilansettelse, Asgeir, og at syke mennesker har et betydelig vern.
Men når det er sagt så har også en arbeidsgiver krav på å få en klarhet i hvor alvorlig en sykdom er, og hvor langt sykefraværet forventes å bli.
Når eller dersom Arve Mokkelbost blir friskmeldt og kommer tilbake på jobb må hans tid som friskmeldt direktør i FFK evalueres, hvis det ikke allerede er gjort.
Dersom "ryktene" om hans innsats i FFK viser seg å være riktige, så tror jeg denne saken kun kan få en utgang, nemlig at Arve Mokkelbost blir sparket ut av klubben.
Den beste og mest behagelige løsningen for Arve Mokkelbost tror jeg kan være at han og klubben blir "enige" om at han fortsatt skal være sykemeldt inntil han kan gå over på attføring, ufør eller alderspensjon.
FFK på toppen i 2006
mitt innlegg gjaldt generellt og ikke Mokkelbost, om de kan si opp han på et eller annet grunnlag kjenner jeg ikke til
Om du skal si opp en person under en sykemeldingsperiode, må du ha gode beviser på det du skal bruke som oppsigelses grunn.
mitt innlegg gjaldt generellt og ikke Mokkelbost, om de kan si opp han på et eller annet grunnlag kjenner jeg ikke til
Om du skal si opp en person under en sykemeldingsperiode, må du ha gode beviser på det du skal bruke som oppsigelses grunn.
For at denne regelen kan brukes, så må nærmest personen det gjelder ha gjort noe kriminelt, og det er det vel lite trolig at Arve Mokkelbost har gjort, som direktør i FFK, tomroar.
FFK på toppen i 2006
Bedreviteren
Ble medlem: 14 sep 03
Lagt til: 02 apr 06, 16:38
Endret: 02 apr 06, 16:41
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Kunne vært moro og dratt frem en del gamle tråder jeg har skrevet om fiaskoansettelsen, men det skal jeg spare enkelte for her inne.......
Så lenge du har sterke meninger vedr. stort sett alt når det gjelder FFK, så må du jo få rett en gang også da bedreviteren.
Gratulerer med rett svar, Bedreviteren.
Jeg har hatt sterke meninger om Forsberg virkelige agenda i FFK, Ringberg salget, og om Drillo var rett mann for FFK. Med fasit i hånd føler jeg at jeg ikke har noe å skamme meg over der. Det jeg føler FFK virkelig trenger nå er en sterk sportsjef.......... Så kanskje om et år eller to så har vi nok det ........
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Er helt enig i alt du skriver vedr. sammenblandingen av sykdom og feilansettelse, Asgeir, og at syke mennesker har et betydelig vern.
Men når det er sagt så har også en arbeidsgiver krav på å få en klarhet i hvor alvorlig en sykdom er, og hvor langt sykefraværet forventes å bli.
Når eller dersom Arve Mokkelbost blir friskmeldt og kommer tilbake på jobb må hans tid som friskmeldt direktør i FFK evalueres, hvis det ikke allerede er gjort.
Dersom "ryktene" om hans innsats i FFK viser seg å være riktige, så tror jeg denne saken kun kan få en utgang, nemlig at Arve Mokkelbost blir sparket ut av klubben.
Den beste og mest behagelige løsningen for Arve Mokkelbost tror jeg kan være at han og klubben blir "enige" om at han fortsatt skal være sykemeldt inntil han kan gå over på attføring, ufør eller alderspensjon.
Når en person i en nøkkelposisjon sjukmeldes, så må det kommuniseres og avklares hvem som skal bekle rollen i sjukemeldingas løp, og etterpå, ikke minst. Siden det her er snakk om en viktig rolle vil jeg nok si at ASA bør satse på å ha en ny person inn i Mokkelbosts rolle i størrelsesordnen "sesong".
Hvis en direktør blir langtidssjukemeldt må bedriften få inn kompetent personale i mellomtida, også utover sjukemeldingsperioden hvis det er det som må til for at en person skal kunne gjøre en god jobb for bedriften.
Men, det kommer vel noe info snart fra ledelsen. Om hvem som skal inn i Mokkelbosts rolle, og hvor lenge. Jeg sitter liksom litt med følelsen at HH ikke er i sitt ess i direktørstolen. Han har nok lyst til å jobbe med helt andre ting.
Og til alle andre som var skeptisk til ansettelsen av Mokkelbost: Etterpåklokskap er den eneste eksakte vitenskap, ikke tvil om det. Hvis man er skeptisk til enhver hendelse i klubben vil man før eller siden kunne si: "Hva sa jeg", men hva slags nytte er det i det, liksom?
Ring Manpower!
"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."
-Ullo
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914