Brenne takket nei til FFK
---------------------------
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
(Knut Torbjørn Eggen om Tarik Elyounoussi
"Han er så lett på foten at du ikke ser fotavtrykkene hans i nysnø en gang.")
FFK - RBK: 5 - 1
"Det er ikke hver dag ett lag knuser RBK slik, dette var bare morro" Enerly til Tippeligaportalen.
Men Brenne mener det ikke ligger noen dramatikk i hans nei.
– Vi har en åpen dialog og det kan hende jeg skriver under for FFK til sommeren eller til høsten. Men foreløpig er svaret nei, sier han.
Erik Andersen fra Fredrikstad,men bosatt i Moss..
Vil alltid være FFKsupporter!!
Gud gjør underverker,guden er Enerly!
Jeg håper uansett han skriver under ny kontrakt, og hvis ønsket om å spille i utlandet er veldig stort, så signér en kontrakt med FFK med en maks overgangsklausul. Såpass skylder han vel klubben som hentet han fra en mørk tilværelse i en anonym førstedivisjonsklubb hvor han var i ferd med å stagnere.
Men FFKs suksess denne sesongen er jo mye opp til Brenne selv. Fortsetter han der han slapp i enkelte kamper i fjor så er han en viktig brikke på dette laget, men da må han også spille oftere, og ikke sone karantene annenhver kamp utover høsten.
Uttalsen om at han kanskje skriver under til sommeren eller høsten får det mer til å virke som Brenne ser på FFK som Plan B. Finner han seg ikke en ny klubb, så fortsetter han...
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig
Opprinnelig postet av SirLion
Han sier også til f-b at han vil velge en utenlandsk klubb.... VIF, RBK og LSk kan bare kjøsse meg ett visst sted.. går brenne til en av de klubbene, så er ikke han min favorittspiller ihvertfall!!!først bør han bli god nok om han ikke ønsker seg lenger ned i den utalanske klubba
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Opprinnelig postet av Bedreviteren
FFK har bare seg selv å takke, man går ikke i forhandlinger om ny kontrakt med sin beste og kanskje mest verdifulle spiller ett par mnd før han blir Bosman spiller. Det skulle vært gjort for lenge siden. Brenne kan gå mot en kanonsesong og vil nå se hvor langt han kan nå det. En ting er at vi mister vår beste spiller, noe vi kanskje kommer til å gjøre uansett. Men det at vi sitter igjen med lommerusk, vil være svakt håndverk av ledelsen........
Er enig i dette, Bedreviteren, men tror faktisk svaret fra Simen hadde vært akkurat det samme for et halvt eller et år siden.
Uansett så tviler jeg sterkt på at Simen går til en annen Norsk klubb.
FFK på toppen i 2006
fredrikstadpatriot
Ble medlem: 25 okt 03
Lagt til: 25 mar 06, 09:44
Endret: 25 mar 06, 09:59
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Positive trekk i år en innkjøp av Rami Shaban, som KAN bli en reell positiv tilvekst mot "toppen!
Negativt er at FFK ellers har hentet "stallfyll" og ikke forsterka laget med kvalitetspillere, dette kan også henge sammen med manglende profesjonalitet på sponsorsiden.
Min konklusjon er at pr.dato må FFK bedre såvel profesjonalitet på sonsor siden som heve kvaliteten på "stallen" dersom en ønsker å beholde de "toppene" de har.
Har profesjonaliteten i klubben forsvunnet med Høili?
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Hadde gjort det samme selv, for å si det sånn...
FFK i tykt og tynt, på FMV!
Kansksje noe i at en bør selge Simen nå.
Han er jo ikke, Storebror Hæsrad, Grindheim , Gashi eller Strømstad bl.a.
Så erstatninger finnes.
Likevel ethvert lag trenger noen som holder kontinuitet, noen å bygge en stamme rundt, noen som har ett identifiseringsymbol. Kanskje bør Simen Brenne bli dette hos FFK.
Ellers Ebenfalk er jeg ikke enig med deg. Ennå har ikke erstatterne til Risholt og Ringberg har , etter min mening, fyllt hullene etter disse to..
Så tenk kvalitet ikke kvantitet.
Hadde jeg bestemmt i FFK , hadde benken vært neste stoppested. Klubben trenger spillere utepå banen som vil blø for klubben og ha hodet på rett sted for å yte maksimalt. Når fokuset er ny klubb i utlandet meg mye penger i sikte vil det garantert gå utover innsatsen.
Håper også klubben statuerer et eksempel i denne saken.
Og hvis han går til en annen norsk klubb..... så blir jeg skuffet og litt sinna, men ingen kan hindre han i det.
Fredd
Opprinnelig postet av tomroar
egoismen står fortsatt i høysetet i steden for klubb følelseni denne saken, FFK har tross alt betalt en betydelig sum for brenne og da burde han gitt noe tilbake.
Hadde jeg bestemmt i FFK , hadde benken vært neste stoppested. Klubben trenger spillere utepå banen som vil blø for klubben og ha hodet på rett sted for å yte maksimalt. Når fokuset er ny klubb i utlandet meg mye penger i sikte vil det garantert gå utover innsatsen.
Håper også klubben statuerer et eksempel i denne saken.
Denne gangen er jeg faktisk helt enig med deg, tomroar, selv om benken er litt drøyt.
FFK`s mottrekk her bør være å selge Simen, mens man kan få endel penger for ham, og det bør klubben klart og tydelig gjøre Simen oppmerksom på.
Det eneste som da er litt synd er at dersom Simen sier at det er greit for ham, så blir det antagelig til en annen Norsk klubb, for Simen har jo ikke noen A-landskamper å vise til enda.
For Simen bør dette være ugunstig, for det er sikkert ikke en annen Norsk klubb Simen egentlig er interessert i å spille for, men i en utenlansk klubb i en av de større ligaene.
Derfor er mitt råd til Simen: Sørg for å bli enig med FFK så fort som f.., spill deg inn på det Norske landslaget og etabler deg deg. Deretter kan du begynne å vente på det fete tilbudet fra utlandet.
Mitt råd til FFK er: Dersom ikke Simen er interessert i å bli enig om en ny kontrakt, så selg ham og sats pengene på en annen.
FFK på toppen i 2006
Kansksje noe i at en bør selge Simen nå.
Han er jo ikke, Storebror Hæsrad, Grindheim , Gashi eller Strømstad bl.a.
Så erstatninger finnes.
Likevel ethvert lag trenger noen som holder kontinuitet, noen å bygge en stamme rundt, noen som har ett identifiseringsymbol. Kanskje bør Simen Brenne bli dette hos FFK.
Ellers Ebenfalk er jeg ikke enig med deg. Ennå har ikke erstatterne til Risholt og Ringberg har , etter min mening, fyllt hullene etter disse to..
Så tenk kvalitet ikke kvantitet.
Vi har heller erstattet Dagfinn Enerly heller]
Opprinnelig postet av Fredd
Som andre har sagt så skjønner jeg Simen. Men mye avhenger av denne sesongen. Hvis han ikke spiller meget godt denne sesongen så tror jeg han skriver under til sommeren.
Og hvis han går til en annen norsk klubb..... så blir jeg skuffet og litt sinna, men ingen kan hindre han i det.
Hvis ikke han spiller meget godt fram til sommeren, så er han i hvertfall ikke noe å spare på.
... Men mye avhenger av denne sesongen. Hvis han ikke spiller meget godt denne sesongen så tror jeg han skriver under til sommeren...
Tja, mulig naivt av meg, men om han ikke slår til vil jeg ikke ha ham... Da kan han reise mitdfjors for min del....
"det er i oppoverbakke det går oppover" - Morten Gamst Pedersen
veeeeel, sier nå jeg
God bedring Enerly
Han er ganske god, men er ikke riktig i skyene ennå..
Dette må være agent-griller for å få opp prisen, hadde overasket meg om noen av stor-haiene følger med på Simen spesiellt egentlig.
Det er klart, etter sesongen kan han være adskillig mer verdt, men også mindre, burde han ikke få seg en maks deal nå?
Vi må bare innse at moderne fotball har en masse agenter som tjener mest på at det blir salg. Jobben deres er jo å dra opp prisene, og loyalitet til klubben står vel ikke på blokka deres i det hele tatt.
Dette medfører at spillere som egentlig er fornøyd kanskje begynner å kikke over gjerdet etter grønnere gress.
Dont fuck with me bitch, i am the mightiest sorcerer in this land.
Opprinnelig postet av KeJ
... Men mye avhenger av denne sesongen. Hvis han ikke spiller meget godt denne sesongen så tror jeg han skriver under til sommeren...
Tja, mulig naivt av meg, men om han ikke slår til vil jeg ikke ha ham... Da kan han reise mitdfjors for min del....
Det er jo klart det at hvis han ikke presterer så vil vi ikke ha han. Men jeg mener at hvis han spiller som sist sesong, så får han ikke noen kontrakt fra de store klubbene i utlandet. Så for at han skal komme til noen store ligaer i utlandet, så må han prestere bedre enn sist sesong.
Fredd
Opprinnelig postet av Patrioten
Virker som ledelsen har probemer med det meste fortiden, det nye nå er Stadion utbyggingen er forsinket, vet ikke hvor lenge, men det går i hvertfall rykter om det
Selvgfølgelig er nye stadion forskinka.. er vel aldri noe i Fredrikstad som har har blitt fullført til riktig tid.. men uansett så skal vel stadion stå klart til 1. februar 2007 og da er det jo ett par mnd å gå på.
Ære være Eggen jr.
Opprinnelig postet av Patrioten
Flere klubber benker spillere, som ikke vil skrive under på ny kontrakt, burde Eggen sette han på benken?
Jeg mener det blir bare tull, er han god nok så bør han spille.
Hvis Simen ønsker seg dit han sier så bør han spille en jævlig god vår/sesong for oss, det har vi nytte av.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Den type spillere eller mentalitet "At jeg er større en klubben og laget" tjener ikke FFK. Gi Røn eller McDonald mulighet i steden.
"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"
Ære være Eggen jr.
Jeg vil si Simen er forskjellen på en plass midt på tabellen og nedrykkstriden. Derfor må Simen spille...... Og til deg snæbbusaristokrat. Fint å se du er enig i mitt første innlegg. Men når jeg skrev om det for en tid tilbake var jeg paranoid og det ene med det andre. Du skrev vel også at ledelsen sikkert hadde full kontroll. Det ser det nå ikke ut som at dem har angående Brenne.........
Paranoid er et ord som ikke finnes i mitt vokabular, Bedreviteren.
Ihvertfall ikke noe annet sted enn i mitt eget hus.
FFK på toppen i 2006
Opprinnelig postet av Culemart
Helt enig.. Få Brenne ut av laget. Trenger ikke spillere som helst vil spille for en "større og bedre klubb"!
Det trenger man vel. Man Brenne burde vise mer takknemlighet og ydmykhet for en klubb som satset på en middelmådig 1 divisjonsspiller, og gitt han tillitt og mulighet til å utvikle seg som tippeliga spiller.
Han burde signere en 2-3 års kontrakt med en "Release Clause" hvor han kan gå for et "bestemt beløp" dersom en proffklubb ønsker å kjøpe han. PÅ den måten sikrer han seg selv of FFK.
"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"
Håper eggen lar han råtne på benken hvis han ikke signerer ny kontrakt og viser mer ydmykhet for en klubb som henta og fjerna han fra mosselukta.
«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»
Hvordan i f.... tør dere å kritisere gutten på denne måten og sende ham på benken. Vet dere noe om kontrakt foralget han fikk? Halo ??? Skal du liksom fortsette å jobbe i firma hvor du på lønnsforhandliger får tilbudet som er minst 1/3 mindre enn flere som gjør lik jobb som du ? Og i tillegg så er du f... meg en låvende og fremmedstormedde arbeider. jeg tør å sette flere tusen kroner på ar hvis Simen hadde split en fjorårets sessong på Vålerenga eller Rosenborg så hadde han vært landlagsspiller. Skjønner ikke hva dere skriver om. Skal vi sparke vekk enda en profil som ved siden av glimmrende fotball kunskaper har personlighet og representerer klubben og ikke minst byen på et fantastik mote. Hei .... kom med fakta fra kontrakten og snakk etterpå om klubben , kjærligheten og alt annet. Det er trossalt levebrødet hans.
AT DERE IKKE SKAMMER DERE ; DET SKJØNNER JEG IKKE: OG DERE ER LIKSOM SUPPORTERE OG PATRIOTER:
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
Opprinnelig postet av Klokan
Fy fabian jeg blir så forbanna enkelte ganger så det er helt j....
Hvordan i f.... tør dere å kritisere gutten på denne måten og sende ham på benken. Vet dere noe om kontrakt foralget han fikk? Halo ??? Skal du liksom fortsette å jobbe i firma hvor du på lønnsforhandliger får tilbudet som er minst 1/3 mindre enn flere som gjør lik jobb som du ? Og i tillegg så er du f... meg en låvende og fremmedstormedde arbeider. jeg tør å sette flere tusen kroner på ar hvis Simen hadde split en fjorårets sessong på Vålerenga eller Rosenborg så hadde han vært landlagsspiller. Skjønner ikke hva dere skriver om. Skal vi sparke vekk enda en profil som ved siden av glimmrende fotball kunskaper har personlighet og representerer klubben og ikke minst byen på et fantastik mote. Hei .... kom med fakta fra kontrakten og snakk etterpå om klubben , kjærligheten og alt annet. Det er trossalt levebrødet hans.
AT DERE IKKE SKAMMER DERE ; DET SKJØNNER JEG IKKE: OG DERE ER LIKSOM SUPPORTERE OG PATRIOTER:
Nå har det vært sagt at det var BETYDLIG bedre enn den forrige han hadde, og jeg tror faktisk klubben har gjort alt for å gi han et riktig kontraktforslag. Riktignok har ledelsen vært lovlig sent ute med å tilby kontakta, skulle vært gjort for lenge sida. Uansett, er ikke snakk om å `sparke` noen klokan, men en metode mange klubber bruker for å få spilleren til å signere en ny kontrakt, hvem vil vel sitte på benken i 6 mnd før personen skal ut å finne seg en ny arbeidsgiver? Og ærlig talt (HAN VIL FAKTISK VEKK SELV).
Og hvis kontrakta er så forbaska dårlig som du sier, hvorfor ikke gå i nye forhandlinger? Hadde han hatt snev av hjerte i klubben hadde han signert en kontrakt og blitt, eller bedt klubben om å solgt han slik at de får penger igjen for han!
Hvorfor vi ikke skammer oss?
FORDI VI SETTER KLUBBEN OVER ENKELTSPILLERE!!!
«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»
Opprinnelig postet av A9$h
hør hør! Helt enig! Klubben FFK er mye større en simen! og vi trenger absolutt ikke spillere som mener de er så gode at de kan gjøre som de vil! selg simen nå, få penger for han og kjøp en erstatter som er villig til å blø!
Jørn Moum
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 25 mar 06, 23:23
Endret: 25 mar 06, 23:25
Man er ikke supportere av enkelt spillere, man er supportere av klubben, Klokan.
Hvis det hadde vært riktig det du sier at hans kontraktforslag var så dårlig, så kunne han jo bare ha sagt til klubben at dere må komme opp med noe som er mye bedre og ikke bare sagt nei og avsluttet forhandlingene.
Men bevares, det er jo en ærlig sak hvis han ønsker seg til en bedre liga i utlandet, men det er jo også en ærlig sak hvis klubben sier til ham at vi vil selge deg nå, for å få litt igjen av det vi har investert i deg, og heller satse på andre spillere å bygge laget rundt. Det er jo ikke noe vits i å bygge laget rundt en spiller som antagelig forlater oss etter denne sesongen.
FFK på toppen i 2006
Enig med SA1 at det nå vil være en helt ærlig sak av klubben å selge ham i frykt for å se at han går gratis, men kun derfor, og ikke for å hevne dårlig lojalitet og andre tåpelige grunner. Og det med å sette en av våre viktigste spillere på benken (og med det kun oppnå å drive han vekk fra klubben) høres utrolig lite gjennomtenkt ut.
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
hør hør! Helt enig! Klubben FFK er mye større en simen! og vi trenger absolutt ikke spillere som mener de er så gode at de kan gjøre som de vil! selg simen nå, få penger for han og kjøp en erstatter som er villig til å blø!
Og du prøver å fortelle meg at Simen har ikke gjort det eller kommer ikke til å gjøre det når serien starter. Pfffffffff........ !!!!!!
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
En ting som ikke har med brenne å gjøre som du olvasen var inn på.. negle biting i år.. vil det si at eggen ikke er så go alikve vel da etter som du føler at det fort kan bli det ?
Opprinnelig postet av keiko99
En ting som ikke har med brenne å gjøre som du olvasen var inn på.. negle biting i år.. vil det si at eggen ikke er så go alikve vel da etter som du føler at det fort kan bli det ?
Tror Eggen er helt riktig trener for ffk. Men tippeligaen er veeeldig jevn, og vi har ikke en av de sterkeste spillertroppene. Så jeg blir ikke overraska om vi nok en gang havner der nede. Forsvarsproblemet er fortsatt ikke løst, tør jeg påstå... Og fremover ser det brukbart ut. Har vel ikke noen annen konklusjon/tips enn at det er så jevnt at det kan bli alt fra 6 plass og nedover...
Her var det mye tull på en gang..
Selvfølgelig må Simen selv bestemme over sin fremtid. Snu det den andre veien, hadde ikke klubben vert fornøyd ville han ikke fått et nytt kontraktsforslag i det hele tatt. Tror også klubben er avhengig av Simens tjenester i år, eller er det noen av bedreviterne som har en erstatter.... Klubben vil gjøre det best mulig, ergo avhengig av de beste spillerne.
Simen har dette som en jobb, har en kontrakt på 3 år, og oppfyller han denne fult ut, må han for p.... gjøre som han vil etterpå. Klubben kunne jo også kommet med et forslag før.... Men dette er livet i fotball, spillere kommer og spillere går. Den eneste grunnen jeg ser til å benke gutten er om hadde skrevet under for en ny klubb, noe han faktisk har lov til med bare et år igjenn av kontrakten.......
Opprinnelig postet av Olavesen
Er det ikke når spillere har 6 måneder igjen av kontrakten at de har lov til å forhandle med nye klubber? eller surrer jeg nå?
Det stemmer det. Er derfor det flere ganger er skrevet at Brenne allerede fra og med sommeren kan bli enig med ny klubb og skrive under avtale med de gjeldende fra og med 1.1.2007 (vet ikke eksakt hvilken dag kontrakten hans går ut, godt mulig det er desember 2006)
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Jeg kan ikke fatte og begripe hvor det skulle være hvis ikke han hever seg 114 hakk i år, da kanskje noen fra en "stor" liga hever øyenbrynet.
Han er ikke SÅ god.
Opprinnelig postet av Costanza
Er det ikke når spillere har 6 måneder igjen av kontrakten at de har lov til å forhandle med nye klubber? eller surrer jeg nå?
Det stemmer det. Er derfor det flere ganger er skrevet at Brenne allerede fra og med sommeren kan bli enig med ny klubb og skrive under avtale med de gjeldende fra og med 1.1.2007 (vet ikke eksakt hvilken dag kontrakten hans går ut, godt mulig det er desember 2006)
Ja nettopp derfor bør klubben gi ham et ultimatum. Og det bør være at dersom ikke ham og klubben er blitt enige om en ny kontrakt før overgangsvinduet åpner til sommeren, så vil han bli solgt.
Da vil klubben ha hele det overgangsvinduet til å finne en erstatter, som helst bør være bedre enn Simen.
Forøvrig så er jeg enig med Keiko i at Simen enda ikke er klar til å reise ut å spille i en god liga på øverste nivå.
Dersom det er det han ønsker, så bør han etter min mening ta det i denne rekkefølgen:
1. Forlenge med FFK
2. Sørge for at både FFK og ham selv får en knallsesong i år.
3. Komme seg inn i landslagstroppen
4. Og helst etablere seg der.
5. Da først kan han lene seg tilbake å vente på en fet kontrakt fra utlandet.
Disse fem rådene ga jeg ham også personlig når jeg møtte ham i butikken i går, uten at jeg ble noe klokere av det.
FFK på toppen i 2006
fredrikstadpatriot
Ble medlem: 25 okt 03
Lagt til: 26 mar 06, 13:21
Endret: 26 mar 06, 13:24
Og du prøver å fortelle meg at Simen har ikke gjort det eller kommer ikke til å gjøre det når serien starter. Pfffffffff........ !!!!!!
har aldri sagt at han ikke er interesert i å blø for FFK, men en ting er helt klart, simen er ikke interisert i å være FFK spiller lenger, og da er vel det en måte å si at han ikke er så interesert i å sattse så alt for hart på FFK. Selg han nå! Trenger ikke spillere som ikke er interisert i å sattse 100% på klubben som redda han fra 1 div og moss!
Jørn Moum
har aldri sagt at han ikke er interesert i å blø for FFK, men en ting er helt klart, simen er ikke interisert i å være FFK spiller lenger, og da er vel det en måte å si at han ikke er så interesert i å sattse så alt for hart på FFK. Selg han nå! Trenger ikke spillere som ikke er interisert i å sattse 100% på klubben som redda han fra 1 div og moss!
Det er jo akkurat det du sier
Hvis Simen skal ha noen sjans på å få noe tilbud bør han være mer skjerpet og heve seg masse i alle prestasjoner, han har ikke fått noen kontrakt ennå, tror du den vil komme hvis han gir faen ?
Viktig å ikke glemme han må først overbevise noen før de vil ha han, det kan vi utnytte.
Spillere kommer og går.
Opprinnelig postet av bjorn
Det er jo akkurat det du sier
Hvis Simen skal ha noen sjans på å få noe tilbud bør han være mer skjerpet og heve seg masse i alle prestasjoner, han har ikke fått noen kontrakt ennå, tror du den vil komme hvis han gir faen ?
Viktig å ikke glemme han må først overbevise noen før de vil ha han, det kan vi utnytte.
Spillere kommer og går.
ja okay da, litt selvmotsigene skrevet av meg kanskje... men jeg mener faktisk det jeg skriver! Tror ikke FFK er tjent med å ha en spiller som "forventer" at en storklubb skal plukke han opp!
Jørn Moum
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Jeg vil si Simen er forskjellen på en plass midt på tabellen og nedrykkstriden. Derfor må Simen spille...... Og til deg snæbbusaristokrat. Fint å se du er enig i mitt første innlegg. Men når jeg skrev om det for en tid tilbake var jeg paranoid og det ene med det andre. Du skrev vel også at ledelsen sikkert hadde full kontroll. Det ser det nå ikke ut som at dem har angående Brenne.........
Nei, feil av meg snæbbusaristokrat........ Letet det fram. Det du skrev når jeg tok opp problemstillingen i Januar var at du ikke håper ledelsen har like mye panikk som meg og at ledelsen hadde full kontroll i forhold til Simen Brenne........
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
auda, får ikke håpe det!!
Var vel ikke det han hadde lyst til heller.
Her signerte han for FFK http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20031213/FFK/501550340&SearchID=73239661643380
– Vi har også lagt inn en inntektspost for spillersalg, men det er fordi vi får en halv million kroner dersom Simen Brenne, Rob Friend og Patrice Bernier spiller flere kamper for sine nye klubber. Skulle Bernier, Friend, Brenne eller for den saks skyld, Øyvind Storflor, bli solgt. Vil MFK få 30 prosent av salgssummen, sier Evensen og krysser fingrene.
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=5732
Men seriøst Brenne.. Går du til en annen Norsk klubb så kan du virkelig BRENNE!
Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!
Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!
Denne gangen er jeg faktisk helt enig med deg, tomroar, selv om benken er litt drøyt.
FFK`s mottrekk her bør være å selge Simen, mens man kan få endel penger for ham, og det bør klubben klart og tydelig gjøre Simen oppmerksom på.
Det eneste som da er litt synd er at dersom Simen sier at det er greit for ham, så blir det antagelig til en annen Norsk klubb, for Simen har jo ikke noen A-landskamper å vise til enda.
For Simen bør dette være ugunstig, for det er sikkert ikke en annen Norsk klubb Simen egentlig er interessert i å spille for, men i en utenlansk klubb i en av de større ligaene.
Derfor er mitt råd til Simen: Sørg for å bli enig med FFK så fort som f.., spill deg inn på det Norske landslaget og etabler deg deg. Deretter kan du begynne å vente på det fete tilbudet fra utlandet.
Det paradoksale i folks reaksjon her inne er i mine øyne det faktum at FFK og Simen Brenne har langt på vei sammenfallende interesser. Et godt FFK vil være Simens beste fortrinn, og en god Simen vil være FFKs fortrinn. Jeg synes det er helt unaturlig at FFK skulle sette krefter inn på å selge, i og med at FFK vil få mye mer penger for ham i det øyeblikk han er skikkelig attraktiv ute på markedet, og han blir neppe attraktiv ute på markedet uten at FFK gjør det godt. Som jeg ser det har ikke FFK noenting å tape på å vente med å selge, i og med at han har forholdsvis begrensa markedsverdi akkurat nå.
Simen har et yrke, folkens, og det ville være for mye forlangt at han skulle risikere en kort yrkeskarrière for FFKs skyld. Hvem kan anklage Simen for å være illojal for å velge en annen arbeidsgiver som betaker si 5 ganger så mye? Hvem av oss her inne har et forhold til vår arbeidsgiver som skulle tilsi at vi ikke var "til salgs" for det femdobbelte av det vi har idag?
Greit nok at FFK er klubben i våre hjerter, men det får da fankern meg være grenser for urealistisk syn på verden.
Simen Brenne skal spille kamp etter kamp etter kamp for FFK så lenge han er det beste alternativet for FFK, helt uansett hans kontraktssituasjon. Såpass proffe må FFKs sportslige ledelse være. Jeg kan heller ikke tenke meg at KTE på noen måte aksepterer å bruke benken som noe "kontraktsforhandling"-verktøy.
Jeg gleder meg til å se Simen igjen, og håper han bidrar til sin egen og FFKs framgang i størst mulig grad.
Opprinnelig postet av Asgeir
Det paradoksale i folks reaksjon her inne er i mine øyne det faktum at FFK og Simen Brenne har langt på vei sammenfallende interesser. Et godt FFK vil være Simens beste fortrinn, og en god Simen vil være FFKs fortrinn. Jeg synes det er helt unaturlig at FFK skulle sette krefter inn på å selge, i og med at FFK vil få mye mer penger for ham i det øyeblikk han er skikkelig attraktiv ute på markedet, og han blir neppe attraktiv ute på markedet uten at FFK gjør det godt. Som jeg ser det har ikke FFK noenting å tape på å vente med å selge, i og med at han har forholdsvis begrensa markedsverdi akkurat nå.
Simen har et yrke, folkens, og det ville være for mye forlangt at han skulle risikere en kort yrkeskarrière for FFKs skyld. Hvem kan anklage Simen for å være illojal for å velge en annen arbeidsgiver som betaker si 5 ganger så mye? Hvem av oss her inne har et forhold til vår arbeidsgiver som skulle tilsi at vi ikke var "til salgs" for det femdobbelte av det vi har idag?
Greit nok at FFK er klubben i våre hjerter, men det får da fankern meg være grenser for urealistisk syn på verden.
Simen Brenne skal spille kamp etter kamp etter kamp for FFK så lenge han er det beste alternativet for FFK, helt uansett hans kontraktssituasjon. Såpass proffe må FFKs sportslige ledelse være. Jeg kan heller ikke tenke meg at KTE på noen måte aksepterer å bruke benken som noe "kontraktsforhandling"-verktøy.
Jeg gleder meg til å se Simen igjen, og håper han bidrar til sin egen og FFKs framgang i størst mulig grad.
Jeg er ikke blandt dem som mener at Brenne bør settes på benken, Asgeir, og er enig med deg i at både FFK og Simen har de samme interessene i år, nemlig at både Brenne og FFK gjør det best mulig.
Når det er sagt så synes jeg du glemmer en vesentlig ting og det er at pr. dags dato så er Simen Brenne antageligvis verdt er overgangssum på kr 3 mill., kanskje mer. Og i Oktober/November, så er han ikke verdt en dritt, for da går han gratis hvor han vil.
FFK på toppen i 2006
Nei, feil av meg snæbbusaristokrat........ Letet det fram. Det du skrev når jeg tok opp problemstillingen i Januar var at du ikke håper ledelsen har like mye panikk som meg og at ledelsen hadde full kontroll i forhold til Simen Brenne........
Saken er vel den at klubben aldri kan ha full kontroll på om Simen Brenne skal svare ja eller nei til en ny kontrakt.
Men i denne saken så er det vel veldig sannsynlig at svaret fra Simen også hadde vært nei for et halvt år siden.
Husk det er jo først til sommeren det er lov for andre klubber å kontakte ham.
FFK på toppen i 2006
Håper Simen må stille seg bakerst i køen til 1.11èrn, så våre talenter får mest mulig kamptrening.
Du, Snæbbussaristokrat 1, som føller med på treningene, tror du at en av "våre" klarer å erstatte han.
Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...
Opprinnelig postet av Brukernavn
...kanskje like greit, det holder ikke med små lysglimt de gangene han ikke hadde karantene.
Håper Simen må stille seg bakerst i køen til 1.11èrn, så våre talenter får mest mulig kamptrening.
Du, Snæbbussaristokrat 1, som føller med på treningene, tror du at en av "våre" klarer å erstatte han.
Nei, etter min mening så har vi ingen spillere i stallen pr. dags dato, som kan erstatte Simen Brenne.
Ingen av de andre midtbanespillerne har Simens offensive kvaliteter. Når det er sagt så klarte vi oss jo mange kamper sist år uten Brenne på banen, men Brenne er verdifull, ingen tvil om det.
FFK på toppen i 2006
Nå har det vært sagt at det var BETYDLIG bedre enn den forrige han hadde, og jeg tror faktisk klubben har gjort alt for å gi han et riktig kontraktforslag. Riktignok har ledelsen vært lovlig sent ute med å tilby kontakta, skulle vært gjort for lenge sida. Uansett, er ikke snakk om å `sparke` noen klokan, men en metode mange klubber bruker for å få spilleren til å signere en ny kontrakt, hvem vil vel sitte på benken i 6 mnd før personen skal ut å finne seg en ny arbeidsgiver? Og ærlig talt (HAN VIL FAKTISK VEKK SELV).
Og hvis kontrakta er så forbaska dårlig som du sier, hvorfor ikke gå i nye forhandlinger? Hadde han hatt snev av hjerte i klubben hadde han signert en kontrakt og blitt, eller bedt klubben om å solgt han slik at de får penger igjen for han!
Dette er noe av det bedre svar/innlegget jeg kan huske å ha sett her inne. Stort pluss for konstruktiv svar. Støttes 100%.
200% enig med Klokan her..Når 3-års kontrakten til Brenne er ute skylder han ikke klubben noe som helst. Da må klubben kunne ha et bra tilbud til ham for at han skal ville spille her. Og det er nok ikke det økonomiske det trykker på, men det sportslige... Vi har vært farlig nære nedrykk i to år, og det er laaaaangt fra sikkert at vi ikke biter negler til siste slutt i år også. For å si det pent: For en spiller med ambisjoner om landslagsspill og proffspill er det IKKE positivt å skrive ny 3-års kontrakt og deretter rykke rett ned. Ser ikke noen dramatikk i at han avventer situasjonen. Det er faktisk ikke umulig at han skriver under senere. Fotballspillere uten kontrakt "eier seg selv". Og det er helt greit at dere ikke setter enkeltspillere over klubben, men ingen enkeltspillere setter klubben over seg selv, INGEN.
Enig med SA1 at det nå vil være en helt ærlig sak av klubben å selge ham i frykt for å se at han går gratis, men kun derfor, og ikke for å hevne dårlig lojalitet og andre tåpelige grunner. Og det med å sette en av våre viktigste spillere på benken (og med det kun oppnå å drive han vekk fra klubben) høres utrolig lite gjennomtenkt ut.
Takk og lov for at det ikke finnes så mange slike spillere med slike holdninger som det du har Olavesen - MAKAN.
Skylder klubben ingenting!!! Hørt sånt sprøyt!!!
Simen Brenne skylder FFK mye - og FFK skylder Brenne en ny kontrakt. Basta.
Opprinnelig postet av bjorn
Er det noen som har en formening om hvor Simen eventuelt kunne havnet ?
Jeg kan ikke fatte og begripe hvor det skulle være hvis ikke han hever seg 114 hakk i år, da kanskje noen fra en "stor" liga hever øyenbrynet.
Han er ikke SÅ god.
Ja,ja. Det er rart hvor fort pipa snur da. Ikke lenge siden samtlige av oss ville ha med Simen på landslaget. Man må jo også huske på at Brenne ble toppscorer i fjor fra midtbaneposisjon for et lag som kjempet i bunnen av tabellen.
Tror nok Simen har bedre kort på hånda enn mange av oss tror. Men han bør signere ny kontrakt.
Ingen av de andre midtbanespillerne har Simens offensive kvaliteter. Når det er sagt så klarte vi oss jo mange kamper sist år uten Brenne på banen, men Brenne er verdifull, ingen tvil om det.[/quote]
Da får vi håpe at han satser på å gjøre skikkelig reklame for seg selv i år.
Kan det være at det er en spiller på vei, som kan ta hans plass, at det er det som er grunnen til at han slutter ?
Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...
Har hatt inntrykk av at Simen Brenne er en seriøs ballspiller som satser på sitt yrke.
Dette sjølsagt om det finnes bedre spillere.
Derfor skjønner jeg faktisk Simen brenne.Satsning mot toppen?
Han satser seriøs, men opplever han at FFk gjør det samme.
Eller opplever han at mye bare er fine ord.
Hva med satsingen foran årets sesong.
Slik jeg ser det har FFK kun hentet 1-en forsterkning, nemlig Rami Shaban ( dersom han slipper skade).
Usikkehetsmomentet er hvordan unggutta slår til i år.
De kan bli en forsterkning, men det er langt fra sikkert.
Uansett har laget også mista Dagfinn Enerly!.
Etter min mening er FFK faktisk svakere på banen (ser vekk fra Rami) nå enn foran forrige sesong.
Unggutta må slå til, og Rami storspille, dersom FFK skal lukte på noe annet enn 10 plassen.
Derfor ser jeg det som helt naturlig at Simen Brenne stiller spørsmå¨l om seriøs satsning fra FFK sin side.
Ser man dette sammen med Sposor situasjonen, tillater jeg meg påny å spørre
" Forsvant profesjonalismen i FFK med Høili"
Håper selvsagt jeg tar feil, men nå er det på tide å bevise kvalitet.
Opprinnelig postet av dracula
Etter min mening er FFK faktisk svakere på banen (ser vekk fra Rami) nå enn foran forrige sesong.
Unggutta må slå til, og Rami storspille, dersom FFK skal lukte på noe annet enn 10 plassen.
Jeg er ikke enig i at FFK har en svakere stall i år enn i fjor. Med unntak av Enerly, som tross alt hadde en under middels sesong i fjor, har vi beholdt alle av betydning. Og nå som de yngre spillerne har en sesongs tippeligaerfaring bak seg, vil jeg si at troppen i verste fall er på samme nivå som i fjor. Personlig synes jeg vi ser styrka ut, spesielt med tanke på at vi i fjor hadde store skadeproblemer i oppkjøringa.
Bjørn Jervell Hansen
Opprinnelig postet av bjervell
Opprinnelig postet av dracula
Jeg er ikke enig i at FFK har en svakere stall i år enn i fjor. Med unntak av Enerly, som tross alt hadde en under middels sesong i fjor, har vi beholdt alle av betydning. Og nå som de yngre spillerne har en sesongs tippeligaerfaring bak seg, vil jeg si at troppen i verste fall er på samme nivå som i fjor. Personlig synes jeg vi ser styrka ut, spesielt med tanke på at vi i fjor hadde store skadeproblemer i oppkjøringa.
Man skal være veldig pessimistisk anlagt, for ikke å være enig med deg, bjervell.
Men det er mange faktorer som spiller inn. Man kan ikke matematisk regne ut lagets styrke i forhold til hvordan laget ser ut på papiret. Et godt eksempel på det er vel Rosenborgs sesong i 2005.
En ting som jeg mener er veldig viktig, er at laget har den rette flyten allerede fra den første kampen, derfor er det nok veldig viktig at vi slår Brann i den første kampen i år.
Deretter har vi to "vanskelige" borte kamper mot Viking og Ham-Kam og en vanskelig hjemme kamp mot FFK dødaren Lillestrøm.
Vi bør ha 7-8 poeng på disse fire kampene for å si at vi er godt i gang i år.
FFK på toppen i 2006
Opprinnelig postet av keiko99
dette er hærlig å jeg støtter eggen.. Brenne kan bli benka: http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060330/FFK/103300033
Godt å se.
FFK kjøpte han for 1 mill, og det har han sanderlig vært verdt! I stedet for å sutre, børe dere heller fortsette å juble for ham, så kanskje han kommer tilbake hit etter endt proffkarriere.
Jeg ønsker meg en 2006 sesong uten intern uro og bråk.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914