Husk meg
Brukernavn
Passord

Brenne takket nei til FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 26 mar 06, 17:21
Overgangsvinduet stenger om fem dager, kanskje han forvinner alt da, noen som har tenkt på det?

Her signerte han for FFK http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20031213/FFK/501550340&SearchID=73239661643380

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 26 mar 06, 17:33
da tror jeg heller ledelsen gambler på at han ikke får noen  andre tilbud..

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 26 mar 06, 17:53
Fant denne saken fra Moss Dagblad fra 2004

– Vi har også lagt inn en inntektspost for spillersalg, men det er fordi vi får en halv million kroner dersom Simen Brenne, Rob Friend og Patrice Bernier spiller flere kamper for sine nye klubber. Skulle Bernier, Friend, Brenne eller for den saks skyld, Øyvind Storflor, bli solgt. Vil MFK få 30 prosent av salgssummen, sier Evensen og krysser fingrene.

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 26 mar 06, 18:09
Endret: 26 mar 06, 18:11
Og nå vil visst Brann supporterne ha han...  

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=5732

Men seriøst Brenne.. Går du til en annen Norsk klubb så kan du virkelig BRENNE!

---------------------------

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 27 mar 06, 00:08
Skjønner ikke hvordan han kan stille slike krav. Han har ingen internasjonal erfaring å skilte med! De eneste utenlandske klubbene som vil ha han er klubber som RR spiller i nå, klubber som sliter og må kjøpe spillere de ikke har peiling på. Faen! Blir forbanna nå! Hvor er hjertet hans?

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 27 mar 06, 10:24
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Denne gangen er jeg faktisk helt enig med deg, tomroar, selv om benken er litt drøyt.
FFK`s mottrekk her bør være å selge Simen, mens man kan få endel penger for ham, og det bør klubben klart og tydelig gjøre Simen oppmerksom på. 
Det eneste som da er litt synd er at dersom Simen sier at det er greit for ham, så blir det antagelig til en annen Norsk klubb, for Simen har jo ikke noen A-landskamper å vise til enda.

For Simen bør dette være ugunstig, for det er sikkert ikke en annen Norsk klubb Simen egentlig er interessert i å spille for, men i en utenlansk klubb i en av de større ligaene.

Derfor er mitt råd til Simen: Sørg for å bli enig med FFK så fort som f.., spill deg inn på det Norske landslaget og etabler deg deg. Deretter kan du begynne å vente på det fete tilbudet fra utlandet.

Det paradoksale i folks reaksjon her inne er  i mine øyne det faktum at FFK og Simen Brenne har langt på vei sammenfallende interesser. Et godt FFK vil være Simens beste fortrinn, og en god Simen vil være FFKs fortrinn. Jeg synes det er helt unaturlig at FFK skulle sette krefter inn på  å selge, i og med at FFK vil få mye mer penger for ham i det øyeblikk han er skikkelig attraktiv ute på markedet, og han blir neppe attraktiv ute på markedet uten at FFK gjør det godt. Som jeg ser det har ikke FFK noenting å tape på å vente med å selge, i og med at han har forholdsvis begrensa markedsverdi akkurat nå.

Simen har et yrke, folkens, og det ville være for mye forlangt at han skulle risikere en kort yrkeskarrière for FFKs skyld. Hvem kan anklage Simen for å være illojal for å velge en annen arbeidsgiver som betaker si 5 ganger så mye? Hvem av oss her inne har et forhold til vår arbeidsgiver som skulle tilsi at vi ikke var "til salgs" for det femdobbelte av det vi har idag?

Greit nok at FFK er klubben i våre hjerter, men det får da fankern meg være grenser for urealistisk syn på verden.

Simen Brenne skal spille kamp etter kamp etter kamp for FFK så lenge han er det beste alternativet for FFK, helt uansett hans kontraktssituasjon. Såpass proffe må FFKs sportslige ledelse være. Jeg kan heller ikke tenke meg at KTE på noen måte aksepterer å bruke benken som noe "kontraktsforhandling"-verktøy.

Jeg gleder meg til å se Simen igjen, og håper han bidrar til sin egen og FFKs framgang i størst mulig grad.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 27 mar 06, 11:08
Opprinnelig postet av Asgeir

Denne gangen er jeg faktisk helt enig med deg, tomroar, selv om benken er litt drøyt.
FFK`s mottrekk her bør være å selge Simen, mens man kan få endel penger for ham, og det bør klubben klart og tydelig gjøre Simen oppmerksom på. 
Det eneste som da er litt synd er at dersom Simen sier at det er greit for ham, så blir det antagelig til en annen Norsk klubb, for Simen har jo ikke noen A-landskamper å vise til enda.

For Simen bør dette være ugunstig, for det er sikkert ikke en annen Norsk klubb Simen egentlig er interessert i å spille for, men i en utenlansk klubb i en av de større ligaene.

Derfor er mitt råd til Simen: Sørg for å bli enig med FFK så fort som f.., spill deg inn på det Norske landslaget og etabler deg deg. Deretter kan du begynne å vente på det fete tilbudet fra utlandet.

Det paradoksale i folks reaksjon her inne er  i mine øyne det faktum at FFK og Simen Brenne har langt på vei sammenfallende interesser. Et godt FFK vil være Simens beste fortrinn, og en god Simen vil være FFKs fortrinn. Jeg synes det er helt unaturlig at FFK skulle sette krefter inn på  å selge, i og med at FFK vil få mye mer penger for ham i det øyeblikk han er skikkelig attraktiv ute på markedet, og han blir neppe attraktiv ute på markedet uten at FFK gjør det godt. Som jeg ser det har ikke FFK noenting å tape på å vente med å selge, i og med at han har forholdsvis begrensa markedsverdi akkurat nå.

Simen har et yrke, folkens, og det ville være for mye forlangt at han skulle risikere en kort yrkeskarrière for FFKs skyld. Hvem kan anklage Simen for å være illojal for å velge en annen arbeidsgiver som betaker si 5 ganger så mye? Hvem av oss her inne har et forhold til vår arbeidsgiver som skulle tilsi at vi ikke var "til salgs" for det femdobbelte av det vi har idag?

Greit nok at FFK er klubben i våre hjerter, men det får da fankern meg være grenser for urealistisk syn på verden.

Simen Brenne skal spille kamp etter kamp etter kamp for FFK så lenge han er det beste alternativet for FFK, helt uansett hans kontraktssituasjon. Såpass proffe må FFKs sportslige ledelse være. Jeg kan heller ikke tenke meg at KTE på noen måte aksepterer å bruke benken som noe "kontraktsforhandling"-verktøy.

Jeg gleder meg til å se Simen igjen, og håper han bidrar til sin egen og FFKs framgang i størst mulig grad.

Jeg er ikke blandt dem som mener at Brenne bør settes på benken, Asgeir, og er enig med deg i at både FFK og Simen har de samme interessene i år, nemlig at både Brenne og FFK gjør det best mulig.

Når det er sagt så synes jeg du glemmer en vesentlig ting og det er at pr. dags dato så er Simen Brenne antageligvis verdt er overgangssum på kr 3 mill., kanskje mer. Og i Oktober/November, så er han ikke verdt en dritt, for da går han gratis hvor han vil.

FFK på toppen i 2006

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mar 06, 11:21
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Jeg vil si Simen er forskjellen på en plass midt på tabellen og nedrykkstriden. Derfor må Simen spille...... Og til deg snæbbusaristokrat. Fint å se du er enig i mitt første innlegg. Men når jeg skrev om det for en tid tilbake var jeg paranoid og det ene med det andre. Du skrev vel også at ledelsen sikkert hadde full kontroll. Det ser det nå ikke ut som at dem har angående Brenne.........

Paranoid er et ord som ikke finnes i mitt vokabular, Bedreviteren. 
Ihvertfall ikke noe annet sted enn i mitt eget hus.

Nei, feil av meg snæbbusaristokrat........ Letet det fram. Det du skrev når jeg tok opp problemstillingen i Januar var at du ikke håper ledelsen har like mye panikk som meg og at ledelsen hadde full kontroll i forhold til Simen Brenne........

Saken er vel den at klubben aldri kan ha full kontroll på om Simen Brenne skal svare ja eller nei til en ny kontrakt.
Men i denne saken så er det vel veldig sannsynlig at svaret fra Simen også hadde vært nei for et halvt år siden.
Husk det er jo først til sommeren det er lov for andre klubber å kontakte ham.

FFK på toppen i 2006

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 27 mar 06, 11:56
...kanskje like greit, det holder ikke med små lysglimt de gangene han ikke hadde karantene.
Håper Simen må stille seg bakerst i køen til 1.11èrn, så våre talenter får mest mulig kamptrening.

Du, Snæbbussaristokrat 1, som føller med på treningene, tror du at en av "våre" klarer å erstatte han.

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mar 06, 12:02
Opprinnelig postet av Brukernavn
...kanskje like greit, det holder ikke med små lysglimt de gangene han ikke hadde karantene.
Håper Simen må stille seg bakerst i køen til 1.11èrn, så våre talenter får mest mulig kamptrening.

Du, Snæbbussaristokrat 1, som føller med på treningene, tror du at en av "våre" klarer å erstatte han.

Nei, etter min mening så har vi ingen spillere i stallen pr. dags dato, som kan erstatte Simen Brenne.
Ingen av de andre midtbanespillerne har Simens offensive kvaliteter. Når det er sagt så klarte vi oss jo mange kamper sist år uten Brenne på banen, men Brenne er verdifull, ingen tvil om det.

FFK på toppen i 2006

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 27 mar 06, 13:28
Opprinnelig postet av A9$h
Opprinnelig postet av Klokan
Fy fabian jeg blir så forbanna enkelte ganger så det er helt j.... 
Hvordan i f.... tør dere å kritisere gutten på denne måten og sende ham på benken. Vet dere noe om kontrakt foralget han fikk? Halo ??? Skal du liksom fortsette å jobbe i firma hvor du på lønnsforhandliger får tilbudet som er minst 1/3 mindre enn flere som gjør lik jobb som du ? Og i tillegg så er du f... meg en låvende og fremmedstormedde arbeider. jeg tør å sette flere tusen kroner på ar hvis Simen hadde split en fjorårets sessong på Vålerenga eller Rosenborg så hadde han vært landlagsspiller. Skjønner ikke hva dere skriver om. Skal vi sparke vekk enda en profil som ved siden av glimmrende fotball kunskaper har personlighet og representerer klubben og ikke minst byen på et fantastik mote. Hei .... kom med fakta fra kontrakten og snakk etterpå om klubben , kjærligheten og alt annet. Det er trossalt levebrødet hans. 

AT DERE IKKE SKAMMER DERE ; DET SKJØNNER JEG IKKE: OG DERE ER LIKSOM SUPPORTERE OG PATRIOTER:

Nå har det vært sagt at det var BETYDLIG bedre enn den forrige han hadde, og jeg tror faktisk klubben har gjort alt for å gi han et riktig kontraktforslag. Riktignok har ledelsen vært lovlig sent ute med å tilby kontakta, skulle vært gjort for lenge sida. Uansett, er ikke snakk om å `sparke` noen klokan, men en metode mange klubber bruker for å få spilleren til å signere en ny kontrakt, hvem vil vel sitte på benken i 6 mnd før personen skal ut å finne seg en ny arbeidsgiver? Og ærlig talt (HAN VIL FAKTISK VEKK SELV). 
Og hvis kontrakta er så forbaska dårlig som du sier, hvorfor ikke gå i nye forhandlinger? Hadde han hatt snev av hjerte i klubben hadde han signert en kontrakt og blitt, eller bedt klubben om å solgt han slik at de får penger igjen for han!

Hvorfor vi ikke skammer oss?

FORDI VI SETTER KLUBBEN OVER ENKELTSPILLERE!!!

Dette er noe av det bedre svar/innlegget jeg kan huske å ha sett her inne. Stort pluss for konstruktiv svar. Støttes 100%.

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"

oleberg

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mar 06, 13:30
Opprinnelig postet av Olavesen
200% enig med Klokan her..Når 3-års kontrakten til Brenne er ute skylder han ikke klubben noe som helst. Da må klubben kunne ha et bra tilbud til ham for at han skal ville spille her. Og det er nok ikke det økonomiske det trykker på, men det sportslige... Vi har vært farlig nære nedrykk i to år, og det er laaaaangt fra sikkert at vi ikke biter negler til siste slutt i år også.   For å si det pent: For en spiller med ambisjoner om landslagsspill og proffspill er det IKKE positivt å skrive ny 3-års kontrakt og deretter rykke rett ned. Ser ikke noen dramatikk i at han avventer situasjonen. Det er faktisk ikke umulig at han skriver under senere. Fotballspillere uten kontrakt "eier seg selv". Og det er helt greit at dere ikke setter enkeltspillere over klubben, men ingen enkeltspillere setter klubben over seg selv, INGEN.

Enig med SA1 at det nå vil være en helt ærlig sak av klubben å selge ham i frykt for å se at han går gratis, men kun derfor, og ikke for å hevne dårlig lojalitet og andre tåpelige grunner. Og det med å sette en av våre viktigste spillere på benken (og med det kun oppnå å drive han vekk fra klubben) høres utrolig lite gjennomtenkt ut. 

Takk og lov for at det ikke finnes så mange slike spillere med slike holdninger som det du har Olavesen - MAKAN. 

Skylder klubben ingenting!!! Hørt sånt sprøyt!!!

Simen Brenne skylder FFK mye - og FFK skylder Brenne en ny kontrakt. Basta.

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"

oleberg

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mar 06, 13:33
Opprinnelig postet av bjorn
Er det noen som har en formening om hvor Simen eventuelt kunne havnet ?
Jeg kan ikke fatte og begripe hvor det skulle være hvis ikke han hever seg 114 hakk i år, da kanskje noen fra en "stor" liga hever øyenbrynet.

Han er ikke SÅ god.

Ja,ja. Det er rart hvor fort pipa snur da. Ikke lenge siden samtlige av oss ville ha med Simen på landslaget. Man må jo også huske på at Brenne ble toppscorer i fjor fra midtbaneposisjon for et lag som kjempet i bunnen av tabellen.

Tror nok Simen har bedre kort på hånda enn mange av oss tror. Men han bør signere ny kontrakt.

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 27 mar 06, 13:37
[Nei, etter min mening så har vi ingen spillere i stallen pr. dags dato, som kan erstatte Simen Brenne.
Ingen av de andre midtbanespillerne har Simens offensive kvaliteter. Når det er sagt så klarte vi oss jo mange kamper sist år uten Brenne på banen, men Brenne er verdifull, ingen tvil om det.[/quote]

Da får vi håpe at han satser på å gjøre skikkelig reklame for seg selv i år.
Kan det være at det er en spiller på vei, som kan ta hans plass, at det er det som er grunnen til at han slutter ?

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 27 mar 06, 14:01
Brenne er vel som de fleste andre interessert i å lykkes og gjerne vinne noe.
Har hatt inntrykk av at Simen Brenne er en seriøs ballspiller som satser på sitt yrke.
Dette sjølsagt om det finnes bedre spillere.
Derfor skjønner jeg faktisk Simen brenne.Satsning mot toppen?
Han satser seriøs, men opplever han at FFk gjør det samme.
Eller opplever han at mye bare er fine ord.
Hva med satsingen foran årets sesong.
Slik jeg ser det har  FFK kun hentet  1-en forsterkning, nemlig Rami Shaban ( dersom han slipper skade).

Usikkehetsmomentet er hvordan unggutta slår til i år.
De kan bli en forsterkning, men det er langt fra sikkert.
Uansett har laget også mista Dagfinn Enerly!.

Etter min mening er FFK faktisk svakere på banen (ser vekk fra Rami) nå enn foran forrige sesong.
Unggutta må slå til, og Rami storspille, dersom FFK skal lukte på noe annet enn 10 plassen.

Derfor ser jeg det som helt naturlig at Simen Brenne stiller spørsmå¨l om seriøs satsning fra FFK sin side.

Ser man dette sammen med Sposor situasjonen, tillater jeg meg påny å spørre
" Forsvant profesjonalismen i FFK med Høili"
Håper selvsagt jeg tar feil, men nå er det på tide å bevise kvalitet.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 27 mar 06, 16:17
Opprinnelig postet av dracula
Etter min mening er FFK faktisk svakere på banen (ser vekk fra Rami) nå enn foran forrige sesong.
Unggutta må slå til, og Rami storspille, dersom FFK skal lukte på noe annet enn 10 plassen.

Jeg er ikke enig i at FFK har en svakere stall i år enn i fjor. Med unntak av Enerly, som tross alt hadde en under middels sesong i fjor, har vi beholdt alle av betydning. Og nå som de yngre spillerne har en sesongs tippeligaerfaring bak seg, vil jeg si at troppen i verste fall er på samme nivå som i fjor. Personlig synes jeg vi ser styrka ut, spesielt med tanke på at vi i fjor hadde store skadeproblemer i oppkjøringa.

Bjørn Jervell Hansen

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mar 06, 17:02
Opprinnelig postet av bjervell
Opprinnelig postet av dracula

Jeg er ikke enig i at FFK har en svakere stall i år enn i fjor. Med unntak av Enerly, som tross alt hadde en under middels sesong i fjor, har vi beholdt alle av betydning. Og nå som de yngre spillerne har en sesongs tippeligaerfaring bak seg, vil jeg si at troppen i verste fall er på samme nivå som i fjor. Personlig synes jeg vi ser styrka ut, spesielt med tanke på at vi i fjor hadde store skadeproblemer i oppkjøringa.

Man skal være veldig pessimistisk anlagt, for ikke å være enig med deg, bjervell.

Men det er mange faktorer som spiller inn. Man kan ikke matematisk regne ut lagets styrke i forhold til hvordan laget ser ut på papiret. Et godt eksempel på det er vel Rosenborgs sesong i 2005.

En ting som jeg mener er veldig viktig, er at laget har den rette flyten allerede fra den første kampen, derfor er det nok veldig viktig at vi slår Brann i den første kampen i år. 
Deretter har vi to "vanskelige" borte kamper mot Viking og Ham-Kam og en vanskelig hjemme kamp mot FFK dødaren Lillestrøm.

Vi bør ha 7-8 poeng på disse fire kampene for å si at vi er godt i gang i år.

FFK på toppen i 2006

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 30 mar 06, 00:03
dette er hærlig å jeg støtter eggen.. Brenne kan bli benka: http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060330/FFK/103300033

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

(Knut Torbjørn Eggen om Tarik Elyounoussi
"Han er så lett på foten at du ikke ser fotavtrykkene hans i nysnø en gang.")

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 30 mar 06, 00:13
står jo også at han ble tilbudt kontrakt i høst. langtidskontrakt.  kanskje ledelsen ikke er så på jordet allikevel?

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 30 mar 06, 00:17
Tror nok folka i ProFotball bransjen har litt i huet. Dette betyr at huer som oss kanskje slpipper å minne dem på ting?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914