Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen sier Raymond må slanke seg

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 20 mar 06, 07:30
Raymond sentralt. Kvisvik har brijert på venstrekanten i en årrekke. I går spilte han førsteomgangen sentralt på midtbanen. Ifølge Knut Torbjørn Eggen er det ennå ikke helt bestemt i hvilken posisjon Kvisvik skal spille i år. - Vi leter litt. Han er tung i steget. Kiloene må ned og motoren opp. Ennå har han ikke kraft nok i motoren. Vi får se hvilken rolle han skal spille i laget. Antagelig på en av sidene, sier Eggen og bedyrer at det slett ikke var intensjonen at Kvisvik skulle spille så dypt i midtbanen i 1 omgang i går. Skriver Demokraten

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 20 mar 06, 14:01
Opprinnelig postet av Patrioten
Raymond sentralt. Kvisvik har brijert på venstrekanten i en årrekke. I går spilte han førsteomgangen sentralt på midtbanen. Ifølge Knut Torbjørn Eggen er det ennå ikke helt bestemt i hvilken posisjon Kvisvik skal spille i år. - Vi leter litt. Han er tung i steget. Kiloene må ned og motoren opp. Ennå har han ikke kraft nok i motoren. Vi får se hvilken rolle han skal spille i laget. Antagelig på en av sidene, sier Eggen og bedyrer at det slett ikke var intensjonen at Kvisvik skulle spille så dypt i midtbanen i 1 omgang i går. Skriver Demokraten

Har ikke allerede Raymond slanket seg 6 kilo?
Det ble da ihvertfall sagt det for en tid siden og at han hadde planer om å gå ned 4 kilo til før seriestart. Men har han kanskje lagt på seg igjen?

Dessuten synes jeg Raymond briljerte mye mere på midtbanen, enn det han gjorde som venstreving i 2. omgang.
Men isteden for å spille en ballfordelerrolle på midten, fungerte han nesten som et anker på midtbanen i 1. omgang.

Ellers synes jeg FFK viste nok en gang at de ikke takler å spille mot dårligere lag, som pakker "alle mann" i forsvar og satser på kontringer, slik både Moss, Sparta og Hønefoss har gjort.
Slike kamper kan man også få noen av i tippeligaen og da bør laget spille på en annen måte enn det som har blitt vist  mot disse 1. divisjonslagene.
Etter min mening så nytter det ikke å bygge opp angrepene til det kjedsommelige mot  lag som ligger med 8-9 mann i forsvar.

---------------------------

FFK på toppen i 2006

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 20 mar 06, 14:33
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Ellers synes jeg FFK viste nok en gang at de ikke takler å spille mot dårligere lag, som pakker "alle mann" i forsvar og satser på kontringer, slik både Moss, Sparta og Hønefoss har gjort.
Slike kamper kan man også få noen av i tippeligaen og da bør laget spille på en annen måte enn det som har blitt vist  mot disse 1. divisjonslagene.
Etter min mening så nytter det ikke å bygge opp angrepene til det kjedsommelige mot  lag som ligger med 8-9 mann i forsvar.

Her har vi for en gangs skyld noe å lære av sydeuropeisk fotball-taktikk. Når man møter lag som legger seg bakpå må man få åpna litt opp, og for å åpne opp må vi "lure" ut en strekk i motstanders lag. Å legge seg i forsvar på bortebane har jo blitt nærmest standard taktikk i Norge, siden serien er jevn og laga føler de har mer å tape enn å vinne. Så og si alle norske lag legger seg i forsvar (i varierende grad, naturligvis) på bortebane.

Drillo ville selvfølgelig vri seg i taktisk smerte, siden det å strekke ut motstanders lag betyr at man må føre ballen mye i den bakre firer/lavt på midtbanen for å lokke ut et par mann i angrep og høy midtbane. Men det er det som funker når motstander har bestemt seg for å forsvare seg. I de mest utrerte tilfellene vil våre bakre firer trille ball i minutter uten at det utløser noen reaksjon fra det defensive laget, men da vil det hele se så jævlig ut at det defensive laget ikke tør annet enn å gå ut og forsøke å presse. Når man så har klart å få opp en 3-4 mann på motstanderlaget kan man begynne angrepet.

Det er klart det er skummelt å la motstander komme opp i ballen lavt på vår egen banehalvdel, men det er nesten bedre enn å stå og stange mot 10 mann en hel kamp.

Dette er jo en kampsituasjon som vi kommer oppi med jevne mellomrom (cup mot dårligere lag, serie mot ultradefensive kjipinger fra Molde eller andre "under-achievers" i norsk tippeliga), så det er nok lurt å få inn metoden for å slå et svært defensivt lag.

For Drillos "breakdown"-teknikk og ballgjennvinng høyt på banen funker ikke mot lag som ligger veldig lavt...

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til: 20 mar 06, 14:57

Jeg var og så gutta trene rett før de dro til La Manga, og jeg må si jeg synes Raymond så kjempefit ut i forhold til det jeg har sett av ham tidligere..

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05

Lagt til: 20 mar 06, 15:19
Hehe. Det handler jo om taktisk klokskap. Sparta tvang FFK inn i sin taktikk og lyktes til fulle med å avsløre FFKs problemer i raske overganger. "Meget bra kamp" var Eggens dom over Sparta.
Med så mange spillere ute med skader var Sparta nødt til å spille mer sånn enn vanlig spillestil. Synes det fungerte bra også.

- sammen for Sarpsborg

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 20 mar 06, 20:06
[quote=Asgeir]

Her har vi for en gangs skyld noe å lære av sydeuropeisk fotball-taktikk. Når man møter lag som legger seg bakpå må man få åpna litt opp, og for å åpne opp må vi "lure" ut en strekk i motstanders lag. Å legge seg i forsvar på bortebane har jo blitt nærmest standard taktikk i Norge, siden serien er jevn og laga føler de har mer å tape enn å vinne. Så og si alle norske lag legger seg i forsvar (i varierende grad, naturligvis) på bortebane.

[klipp]

For Drillos "breakdown"-teknikk og ballgjennvinng høyt på banen funker ikke mot lag som ligger veldig lavt...[/quote]

Du har helt rett i at Drillos taktikk med raske angrep etter breakdowns ikke fungerer mot defensive lag. Det var selvsagt også derfor Drillo brukte et annet våpen mot etablerte forsvar - nemlig innlegg mot hodesterke spillere.

Det er også en taktikk som mange lag bruker i dag - også sørover i Europa. Det er faktisk slik at man tar en høy risiko (høyere enn med innlegg via luft) når man begynner å trille ball i bakre firer.  Dette er ikke en taktikk jeg kan anbefale NOEN norske lag å følge. Til det har vi altfor mangelfull teknikk og upresishet i pasningsspillet. 

En form for taktikk som benyttes mye er å spille mot hjemvendte spisser (type Gøran Sørloth, ja). Når spissen får ballen vil forsvaret trekke ut mot ballen. Spissen slår deretter en kort ball tilbake mot midten, eller flikker videre til spillere som går på løp, eller ut mot flankene - der selvsagt en innleggssterk beck har kommet på løp. 

Ved spill mot midten kan det bli langskudd. Gjennomløp sier seg selv - og fra flankene forventes det presise innlegg mot sterke angrepsspillere.

Dette er et opplegg som er MYE mindre risikofyllt enn ved å trille ball mellom bakre firer - og jeg kommer til å gråte blod hvis FFK i år har bestemt seg for å bryte så mye med Drillos tankegang at vi satser på dette. Da får vi fort stygge sifre mot oss er jeg redd. 

Når det gjelder Raymond så han uforskammet tynn og veltrent ut for bare kort tid siden, når han ble intervjuet på TV etter en eller annen treningskamp. Har vanskelig for å tro at han har proppet seg med så mye snop at han allerede har mistet farta og spensten...

Fuh! Fuh! Fuh!

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 21 mar 06, 02:51
Veldig enig med deg deni.. Kan jo ta med det som var bra hos drillo. Jeg håper eggen klarer å hindre flere baklengsmål enn forrige gang han var trener for FFK 
Men det skal jo legges til at den oppgaven var tøff. Har troa, har alltid troa..

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 22 mar 06, 22:35
Opprinnelig postet av denialsander

<snip>
Du har helt rett i at Drillos taktikk med raske angrep etter breakdowns ikke fungerer mot defensive lag. Det var selvsagt også derfor Drillo brukte et annet våpen mot etablerte forsvar - nemlig innlegg mot hodesterke spillere.

Det er også en taktikk som mange lag bruker i dag - også sørover i Europa. Det er faktisk slik at man tar en høy risiko (høyere enn med innlegg via luft) når man begynner å trille ball i bakre firer.  Dette er ikke en taktikk jeg kan anbefale NOEN norske lag å følge. Til det har vi altfor mangelfull teknikk og upresishet i pasningsspillet. 

En form for taktikk som benyttes mye er å spille mot hjemvendte spisser (type Gøran Sørloth, ja). Når spissen får ballen vil forsvaret trekke ut mot ballen. Spissen slår deretter en kort ball tilbake mot midten, eller flikker videre til spillere som går på løp, eller ut mot flankene - der selvsagt en innleggssterk beck har kommet på løp. 

Ved spill mot midten kan det bli langskudd. Gjennomløp sier seg selv - og fra flankene forventes det presise innlegg mot sterke angrepsspillere.

Dette er et opplegg som er MYE mindre risikofyllt enn ved å trille ball mellom bakre firer - og jeg kommer til å gråte blod hvis FFK i år har bestemt seg for å bryte så mye med Drillos tankegang at vi satser på dette. Da får vi fort stygge sifre mot oss er jeg redd. 

Det er ikke snakk om å "satse" på å trille ball i bakre firer, men når motstander ligger ekstremt lavt (sånn som f.eks Molde og Start på stadion gjorde ifjor), så har man rett og slett mye mindre å tape på å la ballen gå, gjerne med en del trekk  "ekstra", for å få strukket ut motstander litegranne, for å få litt ekstra rom til å slå pass, få kontroll på ballen og få ballen inn foran målet med høyere presisjon. Hvis man jager framover, og skyver ballen inn i sekstenmeteren så er det rett og slett flaks om man klarer å avgjøre kampen med mindre man har ekstrem hodestyrke i sonen. De med hodestyrke har problemer med at de blir avblåst hele tida pga frispark, i tillegg til det å være feilvendt, og jeg har sett så uendelig mange kamper med poling inn i seksten uten resultat. Man har rett og slett ikke mye å tape på å gjøre ting annerledes.

FFK har et lag som tjener stort på å få åpent spill, med høy hastighet på ball og spillere over store flater, og da er vi nødt til å forsøke å få motstander inn i et spor som passer oss, og det er typisk ikke mot lavt forsvar og etablert angrepsspill for oss.

Jeg syntes det var en lidelse å se FFK på bortebane ifjor, så ultradefensive og totalt uten vilje til å vinne kamper. Jeg mener bestemt at angrep er det beste forsvar, og jeg mener også at vi skal være 110% fokusert på eget spill, og skal forsøke å tvinge motstander over i vårt eget spill, og det kan typisk inkludere det å "lokke" ut motstander fra egen seksten. Dette vil naturligvis ødelegge rytmen og planen til motstander, og de vil føle at de ikke er med på notene i det hele tatt. Så vil moralen bli dårligere og dårligere, inntil man gir etter, og så vinner FFK kampen. :-)

Norsk fotball ligger i "det defensive skyggeland" for tida, og jeg ville elske å se FFK som en fanebærer for kompromissløst angrepsvillig fotball. Så får vi heller gå på endel forsmedelige nederlag pga overmot. Hvis vi skal ned, så skal det bli med flagget til topps, ikke med duknakke og lua i handa!

SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06

Lagt til: 23 mar 06, 13:04
Raymon kan vel knapt bli feitere enn det han var ifjor.

Magen hang nett over shortslinningen  ikke bra.

Men får bare håpe at han finner formen i år (og da mener jeg ikke den runde formen)
Har stor tro på Ray i go`form

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 23 mar 06, 14:32
Opprinnelig postet av SpaceBob

Men får bare håpe at han finner formen i år (og da mener jeg ikke den runde formen)

Nå bør du jo ikke overdrive heller, SpaceBob!

Det som er sannheten er at Raymond faktisk er ganske fin å slank nå, har gått ned 6 kilo og har planer om å gå ned 4 kilo til før seriestart.
Når Eggen kom til å nevne at Raymond var tung i kroppen, så tror jeg nok både journalisten og de fleste andre misforsto hva han egentlig mente.
Det han mente var at Raymond pr. dags dato er stinn av trening og at han derfor er tung i kroppen. Han nevnte også at om ca. 14 dager vil motoren og farten i bena være der det skal være. 

FFK på toppen i 2006

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 23 mar 06, 17:16
Opprinnelig postet av SpaceBob

Nå bør du jo ikke overdrive heller, SpaceBob!

Det som er sannheten er at Raymond faktisk er ganske fin å slank nå, har gått ned 6 kilo og har planer om å gå ned 4 kilo til før seriestart.
Når Eggen kom til å nevne at Raymond var tung i kroppen, så tror jeg nok både journalisten og de fleste andre misforsto hva han egentlig mente.
Det han mente var at Raymond pr. dags dato er stinn av trening og at han derfor er tung i kroppen. Han nevnte også at om ca. 14 dager vil motoren og farten i bena være der det skal være. 

Kvisvik er vel ikke akkurat kjent for å ha en motor ( der er det mer av og på spør du meg ), og fart vil jeg ikke si den gutten har. Han er nok heller kjent for teknikk og pasningsfot.

SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06

Lagt til: 23 mar 06, 18:03
Beklager Snæbb1, mente at han var "litt vel" ifjor.
I år ser`n faktisk, som tidligere nevnt, slank ut. Og det er flott det.

Enig Rune, får se i år om han blir litt tøffere og lett på tå

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914