Husk meg
Brukernavn
Passord

Vurdering av våre motstandere

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 17 mar 06, 20:58
Hvem blir å finne i Royal League, og hvem vil slite i bunnen, og eventuelt hvorfor? 

Hvis jeg skal prøve å spå utfallet må det bli slik:

I RL finner vi disse klubbene: 

1 Rosenborg (Høgmo har peilet the black & white pearl på riktig kurs igjen)
2 Lillestrøm (Vist seg utrolig sterke og stabile, tyskt krigsmaskineri)
3 Start (Har behold stjernene sine, rydder sikkert opp i bråket med Nordlie)
4 Vif (Reka virker ikke spesielt kompetent, men med fredriksens $ ordner dette seg)
(5 viking) (sterkere enn det folk tror selv om de har mistet bra folk, slo nylig skonto Riga)

I bunnen sliter: 

12 Sandefjord (sensasjonelt klarer de seg takket være meget dyktige Tor Thodesen)
13 Stabæk ( Tynn stall, generelt ikke gode nok)
14 Kamma (desverre) ( mistet nesten alle de gode + ferskt trenerteam)

Ellers: 

Lyn kommer ikke til å følge opp fra ifjor. Det potte tette forsvaret deres vil løsne litt i år. 
Fredrikstad kan ende opp hvorsom helst egentlig. Er passiv og spår dem ikke høyt opp i frykten for å bli skuffet. Bingo.
Brann er litt på hæla, har ikke fått orden på skuta si + kanskje feil mann bak spakene? 
Odd begynner å merke at det koster å være stabile som en relativt liten klubb med mangelfull entusiasme fra publikum. Kommer til å slite mer for hvert år hvis ikke trenden snur. 
Tromsø får kjenne at de ikke får noe gratis ved å selge billig unna til RBK. Fremdeles et godt lag.  

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 17 mar 06, 22:56
Tror at det er disse fire klubbene som kommer til å klore seg fast royal league plassene

1,Lillestrøm (Dette er det beste lsk laget på lang tid, de har svært gode spillere på så å si samtlige plasser, og et minus er det heller ikke at de har spisser som kommer til å score på bestilling)
2,Rosenborg(Ser ut som Høgmo har klart å få fart på dette rbk laget, har spillermatrialle og økonomi til å komme helt opp i tetstriden)
3,Vålerenga (Kommer nok ikke til å gjennta sukseen med å vinne tippeligaen sånn som i fjor,har dog fått på plass en venstraback som virker spennede)
4, ÅPEN ( Tror det er mange lag som kan være med å krige om denne plassen, så tørr rett og slett ikke å tippe på hvem som kan kapre denne plassen

Disse vil slite i bunnen:

14,Stabæk(Nyopprykkede lag sliter vanligvis med å komme høyre opp enn dette, laget må forsterkes betydlig hvis de skal ha målsettning om å ikke slite her,laget er også veldig sårbare for skader pga tynn tropp)
15,Ham Kam (Dette året er det blir det kammas tur til å vinke farvel til tippeligaen, sentrale spillere har forsvunnet uten at laget har blitt styrket, tror ikke en uerfaren trener i grodås og tjernås vil klare å holde dette laget i tippeligaen)
16,Sandefjord (Det blir med en jubelsesong for Sandefjord, dette kommer helt klart til å ende med `kræsjlanding og jumboplass, laget mangler rett og slett gode nok spillere)  

Ellers:

Start kommer til å bli et lag som ikke kommer til å leve opp til forventingene fra i fjor, har hatt en kronglete sesongoppkjøring og kommer til å bli en middelhavsfarer i år, er også inne i den berømte "vansklige 2 sesongen")
Fredrikstad:Hjernen sier at laget vil havne på en 6-8 plass, kommer helt klart til å bli avgjørende at spissene klarer å score mål

En fotballtabell er det ærligste som finnes.
Ivar Hoff

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 18 mar 06, 00:16
LSK Dem vil være med og kjempe om gullet sammen med RBK og VIF. Det er vel en av dem 3 sikre jeg vil si som A9sh at plass 4 er åpen.

plass 14: er sandefjord.. tror nok dette blir veldig tøft for dem i TL.. tipper at dem for ikke mange poenga
13: ham-kam.. Dem slet like mye som oss i fjor og dem kommer til å forsette der..
12: der er kvalikk plassen og jeg tror jaggu på tromsø jeg.. jeg tror nemlig treneren i tromsø vil gå på nesten samme blemme med tromsø som med AAlesund og jeg har sett en likhet mellom Ivar Morten Normark og Harry Redknapp.

Harry Redknapp var trener for Sunderland som går ned og Portsmouth som er på samme vei.. Normark gikk ned med Aalesund og jeg tipper at han ikke gjør det noe bedre med tromsø..

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

(Knut Torbjørn Eggen om Tarik Elyounoussi
"Han er så lett på foten at du ikke ser fotavtrykkene hans i nysnø en gang.")

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 18 mar 06, 12:05
Det er ikke så mye avvik i tipsa her, ser det ut som. Det er vel gjengs for alle som tipper utfallet også - at det er noen lag som skiller seg ut i bunn og topp.  Resten av laga kan vel i utgangspunktet kjempe om resten av plassene.  Jeg tror det i år som ifjor kommer til å bli en utrolig jevn sesong.

Now over to the results of the Jury:

1.Rosenborg
2.Lillestrøm
3.Vålerenga
4.Viking
5.Lyn
6.Fredrikstad
7.Start
8.Brann
9.Odd Grenland
10.Stabæk
11.Molde
12.Tromsø
13.Ham-Kam
14.Sandefjord

Enkelt: 
Plass 1-3: Alle laga kan bytte plass innbyrdes.
Plass 4-8: Alle laga kan bytte plass innbyrdes.
Plass 9-14: Alle laga kan bytte plass innbyrdes. 

Begrunnelse:

1.Rosenborg
Virker veldig solide i år. De er godt dekket på alle plasser og har nesten to komplett startelvere... Har også et sug etter å vise seg frem. Høgmo er en luring.

2.Lillestrøm
Owe, pølsetysker, har fått dreisen på LSK.  Har kanskje den mest spennende angrepsrekka i tippeligaen. Sterke og virker også solide bakover. Kan miste futten i motgang, dog. 

3.Vålerenga
Hvis Reka får gjort noe med måltørken har VIF en mer enn god nok stall til å ta medalje. Men da må de score mer mål enn de gjorde ifjor.

4.Viking
Outsider. Viking har i alle år vært enten solide hjemme ELLER borte.  Hvis de får inn litt stabilitet kan de fort gjøre en god sesong. 

5.Lyn
Outsider. Er avhengig av at de unge spillerne fortsetter den gode trenden fra ifjor. Om Henning lykkes med litt motgang gjenstår å se...

6.Fredrikstad
Kan med litt hell og få skader være med helt øverst. Men det avhenger av et litt mer solid forsvar og et angrep som har mer jevn scoringsfrekvens. 

7.Start
Får en skikkelig "nedtur" etter fjorårets kometsesong. Keiko virker veldig sutrete og spillerne som gjorde det bra ifjor (de har nå 11 landslagsspillere i troppen) vil ikke klare å holde en like bra sesong. 

8.Brann
Trenerskifte før sommeren. Brann går på en skikkelig smell i år, men lander på en hederlig 8. plass. :)

9.Odd Grenland
Er avhengig av å skaffe en erstatter etter Occean. Virker som at de har en noe tynn stall. 

10.Stabæk
Synes å være 100% avhengig av Nannskogs scoringsevne. Og han vil oppdage, som andre tidligere, at eliteserien ikke er "helt" det samme som 1. divisjon... 

11.Molde
Stavrum er relativt duggfersk som trener. Synes å være desperate når de henter inn en spiller de i utgangspunktet ikke ønsket å ha med videre... 

12.Tromsø
Normark-effekten er i beste fall en flau bris, eller en trist kebab-promp dagen derpå. Har dog et par bra spillere, men de kommer til å bli solgt i løpet av sommeren...

13.Ham-Kam
Sorry Markus, men Kamma detter ned i divisjonen under kremen i år... Det trenes mye, men det spørs om det er særlig kvalitet på det treneren leverer. Syltynn stall og er avhengige av at Markus putter *mye* mer enn ifjor. 

14.Sandefjord
Off we go, to the show. Er redd Sandefjord går rett ned igjen.

Fuh! Fuh! Fuh!

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 19 mar 06, 00:42
hvorfor ikke,batemans høyst uformelle tabelltips!(tabell konk kommer vel senere mods?)

1.lillestrøm
2.rosenborg
3.vålerenga
4.brann
5.start
6.viking
7.FFK
8.odd
9.lyn
10.stabæk
11.molde
12.tromsø
13.kamma
14.sandefjord

savner "svensk magi" allerede

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 19 mar 06, 13:07
1. RBK, Med Høgmo ved roret tror jeg RBK skuta er på rett vei igjen, noe annet vil overaske meg. Altfor gode spillere til å drite seg ut en gang til.

2. VIF, klarer ikke bragden i år igjen, har ikke flaks 2 år på rad, Sterk stall, men ikke sterk nok.

3. LSK, Sterk stall, med røsler i spissen, nok kompetase til å kjempe om seriegull, men blir litt svake i forhold til VIF og RBK

4-10 plass, FFK, TIL, Start, Stabæk, Viking, Lyn, Brann,men i hvilke rekkefølge er jeg usikker på, men FFK kommer blant de høyeste plasserte i denne middelhavsgruppa. Mange av disse laga som kan overraske med høyere plassering, bla.a. FFK, Viking og Brann.

11. Stabæk, for svake til å kjempe høyere, men kan fort overraske.

12.Odd Grenland, har klart seg greit de siste åra, men nå er det nok snart slutt for Skiens laget, uten Occean blir det tøfft

13. Ham-Kam, Ferdige, er for svake i forhold til resten av TL, kommer langt bak sammen med Sandefjord

14. Sandefjord, ikke klare for spill på høyeste nivå, har hatt en følelse av at de kan være årets svar på det start gjorde i fjor, men har tattt til vettet å innsett at Sandefjord er oppe på en kort vissit.

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 21 mar 06, 13:56
Et lag jeg sliter med å plassere er Sandefjord. De mistet vel sine 2 - 3 beste spillere i løpet av et par år nå, f.eks han Fevang-fyren. Men de har fått inn mange nye, hvorav en finsk landslagspiller, en del som få veit noe om, men også den gode Ole Tobiassen som har spilt i både København, heerenvern, AaB og Ajax. 
Thodesen er en trener jeg tror er flinkere enn sikkert 50% av trenerne i tippeligaen. Start overrasket ifjor, men hadde kanskje et annet utgangspunkt? 

Sandefjord: et sted mellom 14.plass - 4.plass.

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03

Lagt til: 21 mar 06, 15:37
1. LSK. Viste gode tendenser i fjor. Ble til slutt nummer fire. Har hentet inn Occen som nesten garantert putter på minimum 10 mål. Bertheussen og Trond Olsen er hentet inn, så LSK begynner å få dobbeltdekning. Virker som de har økonomien i stand også. Forsvaret virker tett, og kamp om plassene gjør at alle må stå på 100% Har mye å spille offensivt. Dyktig trener. 

2. RBK er RBK. Er sikker på at de blir seg selv igjen i år. Har klassespillere hele veien. Økonomien og rutinen i laget tror jeg betyr at RBK vil slåss helt i toppen i år.

3. Vålerenga. Tror enga vil havne noen poeng bak de to jeg har tippet øverst. Har et godt lag, med flere dyktige folk i teamet. Har også økonomi til å hente flere.

4. Brann. Umulig å spå noe som helst med brann. Kan bli alt fra topp til bunn. Tipper de gjør det bra i år, faktisk. 

5. Start. Start var gode i fjor, ingen tvil om det. Vil nok plukke mye poeng hjemme. Keiko er dyktig, og vet hva han gjør.

6. Viking. Har mistet nøkkelspillere som Hangeland, Østenstad og Kopteff. Ikke spillere man erstatter på en, to, tre dette. 

7. Lyn. Har mistet Derek og Habsi. Gode spillere begge to. Virker som de har litt tynn tropp, og stoler kanskje litt vel mye på juniorguttene sine. Skiller ikke mange poengene fra bronse i fjor, ned til 7ende i år.

8 . Fredrikstad. Har tatt 32 og 31 poeng de to siste åra. Føler klubben har lært litt, og humøret og troen er tilbake. Med Brian, Raio og Raymond med fra starten av sesongen, tar dem 6-8 poeng mer enn i fjor.

9. Odd. Odd havner alltid på slike plasser. Aldri spennende med tanke på nedrykk eller medalje.

10. Tromsø. Varierer i prestasjonene. Får de en stygg skade på Årst vil dem slite kraftig. Bernier er også veldig viktig for laget.

11. Molde. Berger plassen med nød og neppe. Mistet Kihlberg og sin dykte trener i fjor. Har ikke hentet inn solide erstatninger. Stavrum har til gode å imponere.

12. Stabæk. Nyopprykka lag før det tøft. Stabæk også. Har noen gifte spisser som kan score litt, men spørs om de klarer å tette nok igjen bakover.

13. Ham-kam. Har mistet Solbakken som var sjelen i klubben. Har mistet Peter Sørensen som var sjelen i  laget. vågan Moen er mistet, Storbæk er borte, Smeets er vel vekk. Har ikke fått inn nok kvalitet.

14. Sandefjord. Nyopprykket og vil slite. Har hentet mye, men spørsmålet er om de duger. Har også mistet flere av sine beste. Vi slite

Ære være plankebyen!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 21 mar 06, 16:06
Hei Kjell.
Nesten litt synd at du er før ute enn meg med analysen.
Veldig mye enig med deg bortsett fra at jeg tror at Start og Brann bytter plass.
Når det gjelder FFK er de også totalt avhengig av om Shaban ikke blir skada og lykkes.
Lykkes han 100% han FFK knipe 7-6 plassen, mislykkes han ja da spøker 10-12 plassen.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03

Lagt til: 21 mar 06, 16:14
Godt å høre du er enig. 
Var faktisk veldig i tvil når jeg skulle sette brann en plass. Leser at dem sliter med skader på nøkkelspillere som Soma, Sæternes og Andresen. så blir fort du som får rett

Ære være plankebyen!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914