Husk meg
Brukernavn
Passord

qxl som hovedsponsor?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 17 mar 06, 00:50
har de nok spenn a? ser de skal sponse ffk uansett. moro. men liker ikke den oransje logoen.. blir ikke akkurat pen på ffk drakta..

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 17 mar 06, 01:57
De kan kanskje fikse på fargene på logoen. En lik sak pågitt i Trondheim her forleden da det var snakk om at Narvesen skulle ha de fargerike logoene sine på RBK sine drakter. Det ble protestert høylytt. De går for en nedtonet variant som både klubb, sponsor og supportere kan leve med. 
Håper vi i allefall går for en lignende løsning. Angående karateristikken til qxl om hvorfor de velger FFK kunne jeg ikke vært mer enig :) 

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 17 mar 06, 08:32
Blir litt tivoli over drakten med den fargen ja.

Men tone den ned i litt FFK-rødt på den hvite drakten?

Det viktigeste er uansett at vi får en hovedsponsor, og at det er en stor og kjent nasjonal aktør gjør vel klubben mer attraktiv for andre nasjonale selskaper enn om vi hadde hatt "Bertas Smultringer" smurt ut over drakta.

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 17 mar 06, 12:50
Hvis sponsor-logoen krasjer for mye med drakta, da blir vi til latter. Tror du det er attraktivt for sponsorer? Det kan være nok å ha rød skrift istedet for orange..

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 17 mar 06, 13:15
Nei, da sier man bare til sponsoren at de godt kan bli hovedsponsor, men vi vil ikke ha logoen deres på drakta fordi den ikke matcher. Det går nok hjem.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 17 mar 06, 14:00
Opprinnelig postet av FFK1903
Blir litt tivoli over drakten med den fargen ja.

Men tone den ned i litt FFK-rødt på den hvite drakten?

Det viktigeste er uansett at vi får en hovedsponsor, og at det er en stor og kjent nasjonal aktør gjør vel klubben mer attraktiv for andre nasjonale selskaper enn om vi hadde hatt "Bertas Smultringer" smurt ut over drakta.

Det er ikke den orange eller gule fargen jeg reagerer mest på, men den blå.

FFK på toppen i 2006

FFK1903

Moderator

Lagt til: 17 mar 06, 14:57
Den gule skal sikkert ikke være med, fant bare ikke en ren logo. Ei heller bruker dem kanskje ikke .no? Aner ikke jeg, men hvis det bare blir QXL så bør den jo tones ned til noen pene farger. Rema 1000-reklamen på RBK-drakta i fjor ble jo faktisk pen når det var i svarthvitt.

Men ja, blå er ikke bra på en FFK-drakt, selv om det vel var noe sånt vi spilte med de første årene?

Kampbillett 120 kroner

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 17 mar 06, 15:12
Synes denne diskusjonen er helt fantastisk, all den tid klubben ikke har en hovedsponsor på plass. Kanskje forumet skulle opprette et etisk designråd som kan fortelle klubbledelsen hvilke firmaer som har logofarger og et budskap som kler FFK best? Det vil kanskje ikke bedre klubbens økonomi, men du verden hvor stilig!

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

FFK1903

Moderator

Lagt til: 17 mar 06, 15:17
Når skrev jeg i det første innlegget at det viktigeste faktisk var å få en hovedsponsor. Men jeg syns likevel ikke vi skal nøye oss med hva som helst. RBK-fansen reagerte da også voldsomt på en farget Narvesen-logo.

Og det er jo litt viktig, eller hadde du vært likegyldig til om FFK fikk skriften 3:16 med grelle farger som prydet drakta? Den skal jo være noe flott å se på, ikke kun regnes som en inntektskilde.

Kampbillett 120 kroner

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 17 mar 06, 15:44
Egentlig burde det vært en regel som sa at reklame på drakt overhode ikke var lov.  Det blir likt for alle og bedre drakter.

Dersom 3:16 hadde dukket opp på FFK drakta så hadde jeg sporenstreks slettet min bruker her, tatt en tur til Ullevål og blitt Lyn supporter.  Da kunne jeg også vært på hytta hver helg med god samvittighet :-) 

Jag tycker du är ful med hängbröst och påsar under ögonen (Gunvald/Beck)

http://www.human.no/templates/Page____168.aspx

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 17 mar 06, 18:14
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Nei, da sier man bare til sponsoren at de godt kan bli hovedsponsor, men vi vil ikke ha logoen deres på drakta fordi den ikke matcher. Det går nok hjem.

Saken er at man kan ikke ødelegge den merkevaren man skal sponse. Den saken er grei, ellers så har ikke sponsoren noe å hente. De som ikke skjønner dette trenger ikke delta i denne diskusjonen :) 

Når jeg sier tone ned litt, så mener jeg ikke å si at de ikke får ha logoen sin på drakta vår. Bare så det er klart kongenoveralt. Det går an å tilpasse fargene på logoen. Dette bør være mulig. Derfor trakk jeg en parallell til hvordan de ordnet dette mellom Narvesen og RBK i Trondheim.. 

Dette har sikkert qxl tenkt på i forkant av årsaker beskrevet overnfor..

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 17 mar 06, 19:16
[quote=Shadar]
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette har sikkert qxl tenkt på i forkant av årsaker beskrevet overnfor..

Det burde de iallefall. For logoen til QXL er rett og slett schtøgg.

Men dersom de spytter inn et tredvetalls millioner samlet de neste tre åra kan jeg tilogmed akseptere dårlig smak og manglende kunnskap om fontvalg/-design til logotyper. 

Logoen i sorthvitt hadde funka. :-)

Fuh! Fuh! Fuh!

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 17 mar 06, 20:59
Enig med deg denialsander. Selv om det ikke er sansynlig det der med design og 30 mill :) 
Med jeg tror det kan være aktuelt med andre logo-farger.. For eksempel sort/hvit, eller rødt istedet for orange..

ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03

Lagt til: 17 mar 06, 22:20
Tror ikke dere skal beskymre dere for den orange logoen jeg ..... ikke på fremsiden av drakta i vart fall ..... hehe

Er det noen som klarer det er det du D

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 18 mar 06, 19:55
Skal jeg være helt ærlig synes jeg ikke den svære røde klædden med Brynhild merke var mye å skryte av heller...... Uansett, pengene er det viktigeste og jeg tviler sterkt på at qxl blir neste hovedsponsor......

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 18 mar 06, 21:25
Opprinnelig postet av DeKjök
Egentlig burde det vært en regel som sa at reklame på drakt overhode ikke var lov.  Det blir likt for alle og bedre drakter.

Dersom 3:16 hadde dukket opp på FFK drakta så hadde jeg sporenstreks slettet min bruker her, tatt en tur til Ullevål og blitt Lyn supporter.  Da kunne jeg også vært på hytta hver helg med god samvittighet :-) 

Det sier jo litt om hvor furten du er, og hvor lite du egentlig har FFK kjär!
Jeg regner jo med at du har meldt deg ut av FFK (det  lovte du i höst), så da kan du jo melde deg inn i Lyn.
Lykke til!

Jeg stötter FFK samme hvilken sponsor de velger. FFK betyr mer for meg enn hvilken sponsor de bruker.

FORZA FREDRIKSTAD FK!

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 19 mar 06, 12:54
Endret: 19 mar 06, 12:55
Opprinnelig postet av Jonek
Jeg stötter FFK samme hvilken sponsor de velger. FFK betyr mer for meg enn hvilken sponsor de bruker.
FORZA FREDRIKSTAD FK!

Helt enig! Bare vi får en hovedsponsor med midler nok, så er det samme åssen logoen ser ut vel?? Støtter forslaget om QXL som hovedsponsor, stort selskap som er annerkjent over hele norge! og forresten, det er de eneste som virkelig tør å gå ut med at de ønsker å sponse FFK, alle de andre er jo en KJEMPE hemelighet....

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 19 mar 06, 13:31
Endret: 19 mar 06, 15:59
Det jeg tenker mest på når jeg hører qxl.no er hvor mye penger de eventuelt ville spytta inn,  fargene/logo er minste bekymring.
Hvis FFK noengang klarer å skaffe seg en hovedsponsor så håper jeg det blir noen som virkelig vil trå til økonomisk.
Det er ingen heldig situasjon å bli litt smådesperat etter å få noen helt på tampen, ser for meg det kanskje skrives kontrakt med den første som viser reell interesse.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 20 mar 06, 00:53
Ja.. det hadde vært skrekken. Men det værste er vel at det faktisk er reelt.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914