Eggen: - Utelukker ikke flere forsterkninger
På slutten av intervjuet kunne man høre på stemmen til Eggen at det var noe på gang i forhold til nye spillere, han svarte at det måtte være noen som gikk rett inn på laget , bare at det ikke kunne utelukkes at det kunne komme en, eller flere til.
---------------------------
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig
Det mest sansynlige er vel egentlig noen som kan spille på høyresiden. Enten back/ving, eller begge deler?
Det har jo vært uttalt at man har ønsket seg flere spisser, men jeg kan ikke skjønne det når vi har så mange & lovende.
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Vi har nok spisser, men trenger forsterkninger i backrekka. En, eller to skader i den bakre fireren kan bety mange baklengs for FFK. Personlig håper jeg klubben har en dialog med Moss ang. Vidar. Mest fornuftige kjøp FFK kan gjøre på nåværende tidspunkt.
Opprinnelig postet av Funk1
Enig Shadar.
Vi har nok spisser, men trenger forsterkninger i backrekka. En, eller to skader i den bakre fireren kan bety mange baklengs for FFK. Personlig håper jeg klubben har en dialog med Moss ang. Vidar. Mest fornuftige kjøp FFK kan gjøre på nåværende tidspunkt.
Å bruke 3 mill. for å hente VM er ikke fornuftig bruk av pengene.
Burde FFK være klar gull favoritt!!!
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av Olavesen
Det spørs helt hvilke ambisjoner man har! Jeg mener at en høyreback av høy klasse er alt som trenger for at vi skal kunne kjempe om en plass på øvre halvdel...
Ambisjonene må være å ikke havne i nedrykkstriden igjen, for stallen nå sammenlignet med i fjor er den samme, unntatt Shabaan.
Vi har mistet noen middels spillere og fått nye.
Savnet av en god høyreback er jeg enig i men skal vi ta steget noe lenger opp en å slite for å få 10 plassen så må det mer kvalitet inn i troppen!
Opprinnelig postet av dracula
Dersom dere seriøs mener at FFK kun trenger en kvalitetsspiller, nemlig en høyreback :
Burde FFK være klar gull favoritt!!!
Dersom du vil at FFK skal kjøpe seg til gull, så har du selvfølgelig rett, dracula.
Men det er jo noe som heter at Rom ble ikke bygget på en dag, og signaler fra trenerteamet i år har vel vært at nå er tiden inne til å satse på utvikling i større grad og kjøp av spillere i litt mindre grad enn tidligere.
Tiltross for det så er målsettningen i år å ligge på øvre halvdel av tabellen.
Men jeg er også enig med de fleste andre som mener at vi bør forsterke før seriestart med en høyreback, som går rett inn på laget. Det er etter min mening nok til at vi i år bør være med å kjempe om en 3.- 4. plass.
FFK på toppen i 2006
Fredd
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 14 mar 06, 18:25
Endret: 14 mar 06, 18:27
Opprinnelig postet av bjorn
Opprinnelig postet av Olavesen
Det spørs helt hvilke ambisjoner man har! Jeg mener at en høyreback av høy klasse er alt som trenger for at vi skal kunne kjempe om en plass på øvre halvdel...
Ambisjonene må være å ikke havne i nedrykkstriden igjen, for stallen nå sammenlignet med i fjor er den samme, unntatt Shabaan.
Vi har mistet noen middels spillere og fått nye.
Savnet av en god høyreback er jeg enig i men skal vi ta steget noe lenger opp en å slite for å få 10 plassen så må det mer kvalitet inn i troppen!
Det er greit at stallen (på papiret) ikke har blitt vesentlig bedre enn i fjor, men endel ting er bedre generelt for alle i år i forhold til i fjor.
Jeg kan nevne følgende:
1. Hele laget er bedre trent i år og bredden i troppen er bedre.
2. Alle har blitt et år eldre, det vil man spesielt komme til å se på de yngre spillerne i troppen.
3. I år har vi hatt mye mindre skadeproblem i forhold til sist år. Derfor har stammen i laget vært
inntakt i de fleste treningskampene.
4. Gløden, samholdet og troen på egne ferdigheter i troppen er mye bedre i år, dette skyldes
både at Eggen er tilbake som sjefstrener og den tragiske ulykken til Dagfinn.
FFK på toppen i 2006
så må de forsterke høyreback, høyre midtbane og spiss:
1. Shabaan
2. ? (Czwartek/Tronseth(Magnussen/Blixt)
3. Bertelsen
4. Zivkovi
5. Piiroja
6. Bjørkøy
7. ? (Røn/Elyounussi/McDonald)
8. Brenne
11. Kvisvik
9. West
10. ? (Toth/Hoås/Wiig)
Det er hvertfall min mening.
"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"
Opprinnelig postet av oleberg
Tror vel disse plassene er sikre - og noe Eggen ikke vurderer å forsterke, mens skal de komme noen inn
så må de forsterke høyreback, høyre midtbane og spiss:
1. Shabaan
2. ? (Czwartek/Tronseth(Magnussen/Blixt)
3. Bertelsen
4. Zivkovi
5. Piiroja
6. Bjørkøy
7. ? (Røn/Elyounussi/McDonald)
8. Brenne
11. Kvisvik
9. West
10. ? (Toth/Hoås/Wiig)
Det er hvertfall min mening.
Jeg synes nok du mangler ihvertfall minst et par spillere, som sikkert også vil få endel spilletid i år, og det er Christian Berg og Hans Erik Ramberg.
Troppen til FFK består i øyeblikket av 25 mann, fordelt på 3 keepere, 7 forsvarsspillere 8 midtbane spillere og 7 angrepsspillere.
Selv om noen spillerne både kan spille midtbane og forsvar, eller midtbane og angrep, så synes jeg det først og fremst er forsvarsspillere eller en høyreback til vi mangler.
De to foregående årene viste vel også helt klart at det er i forsvaret vi er mest utsatt og sårbare for skader.
FFK på toppen i 2006
Så jeg tar gjerne i mot en kjapp høyrekant med god innleggsfot.
HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -
Min blogger: www.holygans.blogspot.com / www.nettpuben.blogspot.com
Opprinnelig postet av RC2
Vi har vel ingen klar utpreget høyre kantspiller på midtbanen heller? Jeg sier "utpreget" fordi vi har flere som kan spille der..men i mangel på bedre alternativer. Både Bjørkøy, Berg og Røn er best sentralt. McD er bedre på venstrekanten og fremme. Tarik best som spiss.
Så jeg tar gjerne i mot en kjapp høyrekant med god innleggsfot.
At Tarek er best som spiss, hvor vi i år har mange andre gode alternativer, er jeg til nød enig i.
Men Tarek er ikke veldig mye dårligere som høyreving. Enda bedre vil han antagelig også bli på den plassen med en kopi av Bertelsen som høyreback.
FFK på toppen i 2006
Opprinnelig postet av Snæbbus1
Men Tarek er ikke veldig mye dårligere som høyreving. Enda bedre vil han antagelig også bli på den plassen med en kopi av Bertelsen som høyreback.
Tror du er inne på noe veldig vesentlig her, dersom Tarek skal lykkes som h. ving trenger FFK en h.back av et annet kaliber enn hva vi har i deg. Faktisk den eneste plassen hvor jeg mener det er svært viktig å forsterke.
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
1måned før seriestart tror jeg disse lagene er sterkere enn oss:
1.lillestrøm- utrolig bra tropp i form av kvalitet og bredde, en engasjert og klok trener, gjort noen glimrende kjøp som occean, riise og t.olsen.
2. rbk- kommer sterkere tilbake i år, har fremdeles en tropp bestående av masse kvalitet, kone virker som et godt kjøp, høgmo en dyktig trener med stor fokus på fysikk.
3. vif- er ute av form nå, TL sesongen er lang vif kommer tilbake, sterk og stor tropp, kanskje på tide å bytte ut reka?
4. brann, viking og start. alle kapable til å kjempe om medaljer med en god sesong.
7. FFK, odd og lyn. vi kan med et par kjøp snuse på en royal league plass, samt må alt klaffe og FFK ha en kjempesesong. odd har et spennende lag med mange nykommere, vinner/taper flere kamper på rad-ingen stabilitet. lyn har absolutt blitt svekket ved spillersalg og powell blir nok ingen hit, berg snakker om gull-DET kan han bare glemme!.
10. stabæk. kjenner lite til stabæk, men vil tro de har et godt lag, flere gode og rutinerte svensker som styrer skuta. stor stjerne på topp i nannskog.
11. tromsø, molde, kamma og sandefjord. vil nok alle kjempe i bunnen i år...kamma har blitt ribbet for gode spillere og en god trener. sitter igjen med en umerritert trener og en tynn stall. tjærnås sin kompetanse blir avgjørende om de klarer å redde plassen. molde har også mistet et par spillere og vil nok igjen kjempe i bunnen...tromsø tar nok uansett nok poeng hjemme til å redde plassen, er altfor avhengig av årst. mistet essidiri og et par solide veteraner. sandefjord er for dårlige! de hadde et sterkere lag ifjor enn hva tilfellet er nå. laget rykker endelig opp-3 profiler forsvinner.hmmm
savner "svensk magi" allerede
Opprinnelig postet av bateman
tippeligaen er jevnere enn noensinne. så og si umulig å spå utfallet 1måned før seriestart. en ny klassespiller på hback er ikke alene løsningen for at FFK skal bli nm4 eller bedre. FFK har et BRA lag, men det er flere lag som har noe på gang, sånn sett kan man si opprykket kom 2-3år for sent, da TL ikke var så jevn og tøff. samtidig kan man også si at opprykket kom akkurat tidsnok i forhold til nivåøkningen i TL og klasseforskjellen det nå har blitt mellom TL og 1div.
1måned før seriestart tror jeg disse lagene er sterkere enn oss:
1.lillestrøm- utrolig bra tropp i form av kvalitet og bredde, en engasjert og klok trener, gjort noen glimrende kjøp som occean, riise og t.olsen.
2. rbk- kommer sterkere tilbake i år, har fremdeles en tropp bestående av masse kvalitet, kone virker som et godt kjøp, høgmo en dyktig trener med stor fokus på fysikk.
3. vif- er ute av form nå, TL sesongen er lang vif kommer tilbake, sterk og stor tropp, kanskje på tide å bytte ut reka?
4. brann, viking og start. alle kapable til å kjempe om medaljer med en god sesong.
7. FFK, odd og lyn. vi kan med et par kjøp snuse på en royal league plass, samt må alt klaffe og FFK ha en kjempesesong. odd har et spennende lag med mange nykommere, vinner/taper flere kamper på rad-ingen stabilitet. lyn har absolutt blitt svekket ved spillersalg og powell blir nok ingen hit, berg snakker om gull-DET kan han bare glemme!.
10. stabæk. kjenner lite til stabæk, men vil tro de har et godt lag, flere gode og rutinerte svensker som styrer skuta. stor stjerne på topp i nannskog.
11. tromsø, molde, kamma og sandefjord. vil nok alle kjempe i bunnen i år...kamma har blitt ribbet for gode spillere og en god trener. sitter igjen med en umerritert trener og en tynn stall. tjærnås sin kompetanse blir avgjørende om de klarer å redde plassen. molde har også mistet et par spillere og vil nok igjen kjempe i bunnen...tromsø tar nok uansett nok poeng hjemme til å redde plassen, er altfor avhengig av årst. mistet essidiri og et par solide veteraner. sandefjord er for dårlige! de hadde et sterkere lag ifjor enn hva tilfellet er nå. laget rykker endelig opp-3 profiler forsvinner.hmmm
En god analyse, jeg tillater meg allikevel å være uenig i deler av den. Når det gjelder LSK, Vif og RBK er vi temmelig enige. (Men ikke i at Reka bør byttes ut) Det som jeg slettes ikke er enig i er at Brann, Viking og Start er bedre enn FFK. Når det gjelder Brann underpresterte de i hele fjorårs sesongen og har fortsatt slik i treningskampene. Det at de kanskje får tilbake Martin A. i form er for usikkert og Petter V. Moen kan ikke dra et lass alene. Men man vet aldri, kanskje de overrasker.
Viking har en veldig god tropp, tåler skader bedre enn mange av de andre allikvel mener jeg at de mangler toppene. Start har en del interne stridigheter og misfornøyde spillere. Videre hadde de mye stang inn i fjor. Start gjenpresterer ikke og havner bak FFK. Lyn tror jeg kan bli farlige, men de har en veldig lav gjennomsnittsalder og derfor blir dem for ustabile (håper jeg....) Så jeg tror vi kan klare en fjerdeplass og får noen av de store kanonene (VIF,LSK,RBK) en dårligere sesong enn ventet så ligger medaljene å venter forutsatt at vi løser back problemet.
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914