Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen: - Utelukker ikke flere forsterkninger

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05

Lagt til: 16 mar 06, 12:52
Dere har jo allerede en av divisjonens aller raskeste og bedre høyrebacker. Vent og se når han får full tillit igjen under Eggen. Det FFK mangler er en pålitelig målscorer og høyre kantspiller som kan utfordre og har fart.
Tipper på 4.-7. plass

---------------------------

- sammen for Sarpsborg

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 16 mar 06, 13:11
Opprinnelig postet av spartasupporter
Dere har jo allerede en av divisjonens aller raskeste og bedre høyrebacker. Vent og se når han får full tillit igjen under Eggen. Det FFK mangler er en pålitelig målscorer og høyre kantspiller som kan utfordre og har fart.
Tipper på 4.-7. plass

Jeg tror at angrepet er komplett, med farten til West, Teknikken til Hoas, kraften til Toth og med potensialet til MacDonald og Tarik kan FFK stille med mange varjasjoner i angrep.

Selv om Pac er rask mener jeg han har fått ut maks av sitt potensiale og til tross for at jeg liker gutten svært godt mener jeg desverre at dette er FFKs svakeste punkt.

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 16 mar 06, 16:07

Først Snæbbusa1. Beklager jeg ikke har svart deg tidligere ,men her kommer en liten epistel.

Må innrømme at jeg er en gammel nostalgikker som liker en positiv kontinuitet og lokale personligheter på spillersiden.
Har ikke den store sansen for den politikken som går på " kjøpe seg sukses" for en hver pris.
Dersom jeg forstår deg rett, er vi faktisk enige her SnæbbusA1, men med hånden på et rød/hvitt hjerte er det ikke det FFK har gjort.
Kjøpt seg vei fra 2 til TL og gjennom kjøp også berget plassen.

Over til dagens situasjon.
Synes tidligere / overbevnte annalyse ang . plassering i all hovedsak er god.
Tipper i utgangspkt FFK fra 7-10plass. Alt avhengig av Shaban, lykkes han kan FFK kanskje knipe en 6.plass.
Usikker momentet for meg, ifht høyere plasseringer er om hvordan Tarik, Yherland og Hoås/ Røn utvikler seg.
De kan alle ha en utvikling som hever laget. 

Tippet FFk i fjor på 6.plass, mener fortsatt det var realistisk. 
Likevel tror jeg at andre lag er blitt mer forsterket enn FFK fra seriesrtarten 2005, slik at FFK sin (forhåpentlige) solide forsterkning Rami Shaban tilsier for meg en 7 plass i beste tilfelle 6 plass. Så er opp til unggutta og bevise.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 16 mar 06, 18:22
Jeg har fått signaler om at FFK ikke vil forsterke med flere spillere, Eggen skal være fornøyd med den stallen han har.

Er vel heller slik, at de ikke har penger mer å handle for, hadde de hatt penger i investorpoolen, burde han vil ha brukt de på en back, eller en spiss.

Eller kanskje Eggen kjører solo, med å vise at han kan utvikle spillere og få med det på CV sin.

Trodde han hadde lært etter det første året i Tippeligaen, der gamblet han også med å utvikle de spillerne vi hadde.

Bedre å være bra rustet med engang, istdenfor å leve i spenning, slik vi har gjort det de to siste årene.

Skuffet over at investorene ikke har kommet på banen

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 16 mar 06, 20:09
Da håper jeg at planen er å spare penger til å kjøpe vidar i sommer!

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 16 mar 06, 20:11
Endret: 16 mar 06, 20:11
Var det ikke snakk om at det var litt igjen i kassa fra investeringspoolen etter kjøpet av kvisvik da?mener å huske å ha lest det et sted

Vi står fordi vi ikke klarer å sitte etter å ha blitt knulla knallhardt i rævva- En bitter rbk supporter forklarer innsatsen til spillerne,etter 1-5 nederlaget for FFK

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 16 mar 06, 20:13
JO.. tror det. Det ble sagt det i allefall. Men det vil si at poolen var på over 6 millioner.. Vidar er ikke akkurat gratiss. Begrenset hva det kan ha vært i den dammen da :)

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 16 mar 06, 20:40
Opprinnelig postet av Patrioten
Jeg har fått signaler om at FFK ikke vil forsterke med flere spillere, Eggen skal være fornøyd med den stallen han har.

Er vel heller slik, at de ikke har penger mer å handle for, hadde de hatt penger i investorpoolen, burde han vil ha brukt de på en back, eller en spiss.

Eller kanskje Eggen kjører solo, med å vise at han kan utvikle spillere og få med det på CV sin.

Trodde han hadde lært etter det første året i Tippeligaen, der gamblet han også med å utvikle de spillerne vi hadde.

Bedre å være bra rustet med engang, istdenfor å leve i spenning, slik vi har gjort det de to siste årene.

Skuffet over at investorene ikke har kommet på banen

Nå er det vel ikke sånn at det står og faller på om vi får tak i en god høyreback, Patrioten.

Tilsynelatende så mener de fleste at Czwartek er lagets svake punkt og at vi derfor må forsterke med en ny høyreback. Men husk vi har også andre spillere som kanskje er nærmere å bli valgt som førstevalg på høyrebackplassen, enn Czwartek. Jeg tenker da først og fremst på Tronseth, men også Bjørkøy bør være aktuell som høyreback. Det siste tror jeg godt kan bli en realitet, fordi vi i år har mange andre gode midtbane spillere som kjemper om ganske få plasser.

Kvisvik kommer antagelig til å spille mere sentralt i år, vi har Brenne, Ramberg, Røn og Christian Berg, som også er sentrale midtbanespillere, dessuten kan Tronseth både spille i forsvar og som midtbanespiller.

Jeg er litt usikker på hvordan Eggen har tenkt at vi skal spille i år, men iflg. det jeg har hørt så skal vi spille med kun 1 spiss, og da er det vel nærliggende å tro at det blir et  4-4-1-1 system, med Kvisvik som ballfordeler bak den enslige spissen. Dersom min antagelse er riktig, så blir det jo spennende å se hvem som blir valgt til å spille alene på topp. Etter min mening er det Toth som spillertype den som passer best til denne plassen, men hva da med spillere som Hoås, West, Tarek og Mc Donald. 
Tarek og West er vel aktuelle til å spille høyreving og Mc Donald vil vel i år være høyaktuell på venstrevingplassen, når han blir frisk og kansje blir også Kvisvik flyttet ut på denne plassen igjen.

Uansett hvilke spillere som blir valgt, så komme vi til å ha veldig gode midtbane og angrepsspillere på benken i år, bedre enn i 2005 etter min mening, dersom alle er friske og skadefrie.

Min konklusjon er at det er ingen krise dersom vi ikke får noen flere forsterkninger nå, selv og det hadde vært ønskelig med en god høyreback, som går rett inn på laget. 
Men fordelen med å vente til sommeren er jo at da kan man klarere se nøyaktig hva det er behov for.

FFK på toppen i 2006

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 16 mar 06, 20:52
Interssant det du skriver om. Enig med deg i midtbane-problemet. Men er også bekymret over at vi har spillere som Hoås, Tarik og Wiig, som er inne i en viktig utviklingsfase og trenger å få spille
Jaja.. skal kanskje ikke undervurdere effekten av konkurranse!? 

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 16 mar 06, 20:56
Opprinnelig postet av Shadar
Interssant det du skriver om. Enig med deg i midtbane-problemet. Men er også bekymret over at vi har spillere som Hoås, Tarik og Wiig, som er inne i en viktig utviklingsfase og trenger å få spille
Jaja.. skal kanskje ikke undervurdere effekten av konkurranse!? 

Uff ja, også glemte jeg selvfølgelig Wiig, han er jo også høyaktuell i år, men bør jo spille spiss og ikke ving.

FFK på toppen i 2006

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 16 mar 06, 21:01
Dette kan tyde på at vi faktisk har et godt lag med god bredde i stallen, et sunt tegn. Men vi skal nok ikke se bort i fra at det blir litt murring etterhvert som noen blir lei av benken. Avisene er jo som regel ikke trege om å fyre oppunder..

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 17 mar 06, 00:44
jeg er enig med shadar og snæbbus.. men rart å tenke på at det er mange her som vil ha enda en spiss... hehe.. da blir det for mange kokkær...

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 17 mar 06, 01:10
Opprinnelig postet av Husgutt
jeg er enig med shadar og snæbbus.. men rart å tenke på at det er mange her som vil ha enda en spiss... hehe.. da blir det for mange kokkær...

For min del kan de godt kvitte seg med to av spissene de har nå, hvis de klarer å hente en som scorer stabilt med mål, heller litt kvalitet fremfor kvantitet

Så når folk sier at de ønsker seg en spiss, så ligger det nesten automatikk i at en må ut, og da er det vel ikke så veldig rart?

En fotballtabell er det ærligste som finnes.
Ivar Hoff

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 17 mar 06, 01:54
Ja.. mulig det.. Hvem vil vel ikke det. Men hvilket tippeligalag har råd til å kjøpe en spiss som Garantert dundrer inn med mål? Kanskje bare lilestrøm har gjort akkurat det. Men selv de er ikke sikre på at han kommer til å score mange mål. Ikke engang Rosenborg har kjøpt en baker toppscorer. 

Se det på denne måten: Vi har mange potensielle toppscorere:

Tarik: årets unge comet ala Hæstad, Grindheim etc...

Wiig: Viste at han kunne score mål i fjorårssesongen, og virker bare bedre og bedre..

Toth: Spissen som i fjor skuffet etter mye positiv omtale har kommet seg og trener knalltøft, scorer jevnt og trutt i treningskamper.

Hoås: Hva kan den tidligere u-21 spilleren klare i år, etter en variabel og interessant fjorårssesong? Mål kunne han lage iallefall. Stort potensial. Det kan både objektive supportere, Eggen & Drillo konstantere. 

West: Lynkjapp spiss som scorer med jevne mellomrom, til nå ofte skadet og omtalt som joker. Tippeligaens hurtigste.

Med tanke på prisene på slike toppspisser du ønsker (om de finnes), så veit jeg ikke. Bingo spør du meg. Enten kan det går dårlig, eller så kan det bli jackpot med de vi allerede har. 

Det er nå i allefall slik jeg ser det for øyeblikket.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914