Husk meg
Brukernavn
Passord

Her er laget til i morgen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 07 mar 06, 10:42
Opprinnelig postet av FFK1903
Og jeg som trodde vi var ferdig med 4-5-1 nå, fikk vi ikke bevist i fjor at vi ikke takler den formasjonen? Eller er det fortsatt slik at FFK uten West automatisk blir 4-5-1?

Helt ærlig så ser jeg ikke den store forskjellen på 4-5-1 og 4-3-3.
FFK beviste vel at de slet med både 4-4-2, 4-3-3 og 4-5-1 i forrige sesong.
Siden det virker som om det er mer trygghet i laget denne sesongen så har jeg stor tro på en 4-3-3/4-5-1 formasjon med det spillematriellet vi har denne sesongen.

Skader ikke å kunne spille i flere mønstre for å kunne bytte litt utifra kampforløpet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 07 mar 06, 11:10
Endret: 07 mar 06, 11:12
I selve formasjonen er det ikke rare forskjellen mellom 4-3-3 (for å skrive det riktig denne gangen, he he) og 4-5-1, men det har vel mer med spillerne som blir brukt. Har vi fem på midtbanen er som regel dette fem midtbanespillere, kjører vi tre på topp så spilles det med spillere med spissferdigheter.

Nå er riktignok Wiig en spisstype som kan bli brukt som venstrekant i 4-5-1, men vil tro Kvisvik er bankers der. Så da har vi kanskje Kvisvik og Bjørkøy på kantene i 4-5-1 og Wiig/Hoås og West med Hoås/Toth i midten i en eventuell 4-3-3-formasjon? Det er i hvert fall der jeg føler forskjellen ligger. Og hvis vi skal bruker bare en spiss, så bør dette være en som takler den rollen, og jeg syns ingen av våre spisser takler ned rollen. Vi har ulike spisstyper i troppen som utfyller hverandre, noe de ikke gjør hvis en er på banen og den andre på benken...

Det er greit å kunne flere spillermønstre, det er jeg helt enig i, men det bør likevel være en som er fremtredende. Vi burde med andre ord ikke legge opp formasjonen så mye etter motstanderen (som det virker litt som vi gjør nå), men heller være trygge på vårt eget spill og tar føringen i kampene med det vi er gode på...

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 07 mar 06, 11:48
Opprinnelig postet av JJunior
Siden det virker som om det er mer trygghet i laget denne sesongen så har jeg stor tro på en 4-3-3/4-5-1 formasjon med det spillematriellet vi har denne sesongen.

Jeg synes det spillematerialiet vi har skriker etter 4-4-2. Vi har mange spissalternativer og hvis vi endrer til 4-5-1/4-3-3, frykter jeg at Eggen plasserer noen av spissene i andre posisjoner. Jeg hadde helst sett at vi forsøkte å spille inn et lag i en 4-4-2-formasjon i vinter, men den gang ei...

4-3-3 og FFK har jeg nesten utelukkende dårlige erfaringer med - vi spilte vel det alle år i 2. divisjon (foruten litt 4-5-1 under Gustafsen?) før Eggen kom og la om til 4-4-2. Hvorfor endre på det nå?

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 07 mar 06, 12:12
Costanza..  du spør om hvorfor endre det nå... jeg vil ikke og mener ikke dette som noe spydig måte, men er ikke dette bare en tall kobinasjon da slik Enerly f.eks. sa unner drillo tiden ?

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

(Knut Torbjørn Eggen om Tarik Elyounoussi
"Han er så lett på foten at du ikke ser fotavtrykkene hans i nysnø en gang.")

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 07 mar 06, 12:19
Selvsagt er det ikke bare en tallkombinasjon selv om noen setter det litt på spissen og sier det. En formasjon gir føringer på hvordan laget spille. Selvsagt kan 4-5-1 være offensivt om laget ligger høyt på banen (skal vel være 4-3-3 i angrep og 4-5-1 i forsvar), men med 4-4-2 har man sikret to midtspisser som samarbeider og er ikke like avhengig av midtbanen, dersom det ikke blir slk som deler av fjorsesongen da Ringberg som en av de to spissene i realiteten ble en offensiv midtbanespiller.

Uansett, jeg foretrekker å se FFK i 4-4-2.

Selv om vi viste i 1. omgang mot Moss at vi kan være gode, også offensivt, i 4-5-1 (motstanden er noe bedre i Tippeligaen)

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03

Lagt til: 07 mar 06, 12:32
Er enig at 4-4-2 passer oss best. Mest med tanke på spissene våre. Brian passer ikke som ensom spiss. Heller ikke Hoås. Toth kan være der alene, men da blir brått West og Hoås satt ut på kanten/benken. 

West og Hoås på topp derimot vil, i alle fall i teorien, funke bra sammen. Hoås kan stusse lange oppspille fra bakcen gjennom til West som løper ifra og scorer alene med keeper! (dere husker vel hjemmekampen mot Tromsø i fjor?)

Ellers er jeg spent på om Eggen vil bruke Tarek når serien starter. Ser for meg høyrekanten blir fylt opp med litt av hvert i år. Bjørkøy, Berg, Peters, Wiig, Hoås? Mackie?

Ære være plankebyen!

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 07 mar 06, 15:54
Tror nok Eggen vil bruke Tarik i år . Han er en klassespiller, og fungerer meget bra som høyre kant!

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 07 mar 06, 16:09
Opprinnelig postet av Møklegård
Tror nok Eggen vil bruke Tarik i år . Han er en klassespiller, og fungerer meget bra som høyre kant!

Blir spennende å se om Tarik holder elite-nivå. Hvis ikke har vi uansett West som et knallgodt alternativ på høyrekant dersom vi skal spille med  én hovedspiss.

Fuh! Fuh! Fuh!

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 07 mar 06, 17:09

Ingen av våre beste spillere må bli offer for en "tallkombinasjon".

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 07 mar 06, 17:20
For å få det beste ut av Hoås og West bør det spilles 4-4-2........ West på flanken, blir som LP og Aune var på flanken i sin tid........

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 07 mar 06, 19:15

Ja west er helt klart best som spiss og jeg håper vi vil spille 442 med west som en av to spisser i år. Tarik er vel den beste høyrekanten vi har i øyeblikket.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914