Husk meg
Brukernavn
Passord

Satser egentlig FFK?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 23 feb 06, 22:53
Kunne vært greit å hørt deres mening om vi virkelig satser og hva legger dere i ordet satsing.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 24 feb 06, 00:44
Endret: 24 feb 06, 00:45
Opprinnelig postet av Patrioten
Kunne vært greit å hørt deres mening om vi virkelig satser og hva legger dere i ordet satsing.

For å satse må man gjøre det på mange fronter, både når det gjelder det sportslige og det administrative. 
For å gjøre som FFK, å klatre fra 2. divisjon til tippeligaen på to år, for så å bite seg fast der, er man nødt til å kjøpe å forbruke mange spillere og man er nødt til å øke administrasjonen flere nivåer.  
Men dette er ikke noe man ensidig kan holde på med hvert år. På et tidspunkt må man flate ut kjøp og satse større på å få fram egne talenter. Dette tidspunktet har etter min mening startet for FFK i år. Nå har vi bygget opp en stamme i laget, som skal være gode nok til å klare seg godt i tippeligaen, selv om nivået øker litt hvert år. 
I år har vi to talenter, som etter min mening ikke bare kommer til å spille seg inn på laget, men som også har gode sjanser til å bli såkaldte slagere i tippeligaen. Jeg tenker da først og fremst på Tarek, men også på Mc Donald.
Bak disse følger Jørgen M. og Garro, som også har muligheter til å få prøvd seg i år.
Dersom man ser flere år frem, så er det vel mange år siden FFK har hatt så mange gode talenter fra 15 til 18 år.

Det eneste svake punktet vi har i øyeblikket etter min mening og som jeg mener vi må forsterke med en ny spiller utenfra er høyreback plassen. Den plassen tror jeg også vil bli forsterket før vinduet stenger 1. april.

Men tilbake til spørsmålet ditt, Patrioten. 
Om FFK virkelig satser og hva legger vi i ordet satse. Selvfølgelig har FFK satset enormt for å komme tilbake til tippeligaen og for å klore seg fast der. Men man når vel til et punkt hvor man også må satse litt langsommere, og det er vel der FFK er nå. 
Ingen trær gror jo som sagt inn i himmelen

---------------------------

FFK på toppen i 2006

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 24 feb 06, 02:23
Denne sesongen ser jeg konjunkturene av at FFK satser langsiktig i hvert fall. De to foregående sesongen har det blitt mye spontankjøp, særlig på sommeren. I år ser det ut som klubben har tenkt litt før de handler inn, Shaaban er eksempelet på det. I to sesonger har vi byttet ut og testet spillere, nå ser det ut som vi sakte men sikkert har fått en grunnstamme vi vil ha og i at vi i årene fremover kjøper inn få kvalitetspillere for å styrke førsteelleveren, fremfor å kjøpe mange spillere som forsterker troppen. Dette vil på lang sikt gi en sterkere førsteellever, men også tropp, ettersom de beste på laget nå, vil bli brukt til rotasjon fordi nye og bedre spillere kommer inn.

Så ja, FFK satser, men på en annen måte enn før, og som det blir nevnt, så vokser og gror det i de yngre rekker nå også.

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 24 feb 06, 09:37

Langt på vei enig FK1903, et sundt tegn på satsning bør være å tenke kvalitet og ikke kvantitet, samtidig som en klarer å løfte blikket framover.
Men fortsatt ser jeg ikke helt en endring i FFK sin filosofi som tilsier en bevisst langsiktig kvalitetsmessig tankegang, men håpet er der.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914