Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK-Hønefoss(treningskamp -06)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 23 feb 06, 00:32
Kan virke som Eggen har tenkt til å kvitte seg med noen spillere og kanskje få noen nye hvis man leser dette

FFK startet kampen med et reservepreget mannskap. Eggen ønsket å teste ut spillere. Og mener han fikk svar.
– Når man får sjansen må man gripe den, det var flere som ikke gjorde i dag. Sånn er toppfotballen, nådeløs og brutal. Vi kan ikke drive snillisme. Når det er sagt, så er jeg også skuffet over at de etablerte spillerne i laget ikke tok mer tak enn de gjorde, sier Eggen.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 23 feb 06, 00:47
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Ja, FFK var jo hurtige på mål ifjor????  Greit du har ventet på en mulighet til å sette Eggen opp mot Drillo, men det blir litt gjennomsiktig,  da FFK  over flere kamper nå har løftet seg mange hakk siden Drillo forlot skuta som kaptein etter Aalesund kampen. Dette var den første dårlige kampen siden dengang....... Forventet mer av deg snæbbusaristokrat!!!!

Forventet mer av meg? 
Hva er det for noe vås? 
Har ikke jeg lov til å ha min egen mening? 
Nå har jeg i et par år blitt kritisert for at jeg skamroser og hyller alt i FFK, og når jeg for en gang skyld kritiserer, så er det også galt.
Jeg setter ikke Drillo opp mot Eggen, men er bekymret for den måten vi har spillt på i de to siste treningskampene, og det har etter min mening vært veldig langt fra det vi var gode på sist år, nemlig ballvinning og fortest mulig rett på mål.
Jeg tar ikke stilling til om Drillo er en bedre eller dårligere trener enn Eggen, men vi spillte ikke kun dårlige kamper under Drillos ledelse, Bedreviteren, og da synes jeg det hadde vært fornuftig å bevare i det minste det vi var bra under Drillo også heller rette på det vi var dårlige til.
Som jeg sa tdligere så understreket jo både Drillo og Eggen at de stort sett var enige i alt.

---------------------------

FFK på toppen i 2006

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 23 feb 06, 11:29
Endret: 23 feb 06, 11:31
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Ja, FFK var jo hurtige på mål ifjor????  Greit du har ventet på en mulighet til å sette Eggen opp mot Drillo, men det blir litt gjennomsiktig,  da FFK  over flere kamper nå har løftet seg mange hakk siden Drillo forlot skuta som kaptein etter Aalesund kampen. Dette var den første dårlige kampen siden dengang....... Forventet mer av deg snæbbusaristokrat!!!!

Forventet mer av meg? 
Hva er det for noe vås? 
Nå har jeg i et par år blitt kritisert for at jeg skamroser og hyller alt i FFK, og når jeg for en gang skyld kritiserer, så er det også galt.
Jeg setter ikke Drillo opp mot Eggen, men er bekymret for den måten vi har spillt på i de to siste treningskampene, og det har etter min mening vært veldig langt fra det vi var gode på sist år, nemlig ballvinning og fortest mulig rett på mål.
Jeg tar ikke stilling til om Drillo er en bedre eller dårligere trener enn Eggen, men vi spillte ikke kun dårlige kamper under Drillos ledelse, Bedreviteren, og da synes jeg det hadde vært fornuftig å bevare i det minste det vi var bra under Drillo også heller rette på det vi var dårlige til.
Som jeg sa tdligere så understreket jo både Drillo og Eggen at de stort sett var enige i alt.

Du skrev i innlegget ditt tidligere at FFK ikke slo langt i går. Det gjorde de til stadighet p.g.a. at bevegelsen på topp var fraværende. På meg så virket det som at forsvaret gjorde dette av ren demonstrasjon mot de lenger framme. Og hvis du mener at Hønefoss spilte Drillo-fotball så er du ut på viddene. Jeg kaller det kontringsfotball. De startet angrepa sine raskt før gutta våres hadde kommet seg tilbake. Og dermed så slet de ræva ta seg mot denne Vegard Voll, som da sto mange ganger mot 2 stoppere som lå for langt oppe på banen.

Og en annen ting du skriver. Du skriver at det vi var gode på sist år, nemlig ballvinning og fortest mulig rett på mål.
Hallo, du mener ikke dette ?? Dette er Drillos filosofi ja. Men det greide ikke FFK å spille i fjor. Så vi spilte langt i fra den fotballen der Snæbb1. Hadde vi gjort det så hadde vi kjempet mye høyere oppe på tabellen.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 23 feb 06, 11:49
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Og hvis du mener at Hønefoss spilte Drillo-fotball så er du ut på viddene. Jeg kaller det kontringsfotball. De startet angrepa sine raskt før gutta våres hadde kommet seg tilbake. Og dermed så slet de ræva ta seg mot denne Vegard Voll, som da sto mange ganger mot 2 stoppere som lå for langt oppe på banen.

Og nå kødder du vel? Du er klar over at Drillostilen er basert på gjennombruddshissighet og kontringer når motstanderen er ute av ballanse? Er ikke sikker på hvem som bør kommer hjem fra viddene, men etter hva du skriver bør du sjekke kompasset ditt, for du er ute av kurs min gode mann...

"det er i oppoverbakke det går oppover" - Morten Gamst Pedersen

veeeeel, sier nå jeg

God bedring Enerly

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 23 feb 06, 12:01
Endret: 23 feb 06, 12:02
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Forventet mer av meg? 
Hva er det for noe vås? 

Du skrev i innlegget ditt tidligere at FFK ikke slo langt i går. Det gjorde de til stadighet p.g.a. at bevegelsen på topp var fraværende. På meg så virket det som at forsvaret gjorde dette av ren demonstrasjon mot de lenger framme. Og hvis du mener at Hønefoss spilte Drillo-fotball så er du ut på viddene. Jeg kaller det kontringsfotball. De startet angrepa sine raskt før gutta våres hadde kommet seg tilbake. Og dermed så slet de ræva ta seg mot denne Vegard Voll, som da sto mange ganger mot 2 stoppere som lå for langt oppe på banen.

Og en annen ting du skriver. Du skriver at det vi var gode på sist år, nemlig ballvinning og fortest mulig rett på mål.
Hallo, du mener ikke dette ?? Dette er Drillos filosofi ja. Men det greide ikke FFK å spille i fjor. Så vi spilte langt i fra den fotballen der Snæbb1. Hadde vi gjort det så hadde vi kjempet mye høyere oppe på tabellen.

Det virker som om vi har litt forskjellig meningere om hva Drillo fotball er, Rune.

Slik jeg har forstått Drillos fotballfilosofi, så skal den lange passningen kun komme dersom motanderlaget er i balanse, dvs. mot etablert forsvar. 

Dersom vi erobrer ballen og motstanderlaget er i ubalanse, skal man ikke bruke den lange passningen, men gå raskest mulig rett på mål, altså det du kaller for kontringsfotball.

Dersom du mener at ikke FFK spilte på denne måten sist år så synes jeg du bør se videone fra 5-1 seieren over Rosenborg og 3-1 seieren over Start. 
Men er enig med deg i en ting, og det er at det var ikke så mange kampene i 2005 vi virkelig fikk til dette spillet, men det var ihvertfall meningen å prøve på det. Og dette er forløpig noe jeg har savnet i de kampene jeg har sett i år, selv om det var litt i nærheten i Bautas cup.

FFK på toppen i 2006

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 23 feb 06, 13:18
Jeg har bare sett kampen mot Moss, og selv om vi tidvis da spilte meget god fotball, så ble det spilt ganske omstendelig med flere støttepasninger enn hva Drillo ville satt pris på. Mot lag i ubalanse så er nok Drillo og Eggen ganske enige om at raske overganger er det beste (hvilke norske trenere er ikke enig her?), men mot etablert forsvar - slik det ble mot Moss da de i store deler av kampen lå ganske dypt - tror jeg nok Eggen tolerer en mer omstendelig oppbygning enn Drillo. Og det fikk vi se mot Moss da ballen ble trillet frem og tilbake (på tvers) rundt midtsirkelen ganske ofte. Jeg vet ikke heller om Eggen ønsker å spille slik, men tror kanskje spillerne føler seg mer frie til å gjøre slikt under han enn de gjorde under Drillo.

Men vi har jo sett, spesielt høsten 2004, at FFK under Eggen også kan spille mye langt mot etablert fotball og finne den raskeste veien til motstanderens mål. Den høsten spilte jo FFK veldig Drillo-inspirert, om man kan si det sånn, og fikk veldig gode resultater!

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 23 feb 06, 13:23
Opprinnelig postet av KeJ
Og hvis du mener at Hønefoss spilte Drillo-fotball så er du ut på viddene. Jeg kaller det kontringsfotball. De startet angrepa sine raskt før gutta våres hadde kommet seg tilbake. Og dermed så slet de ræva ta seg mot denne Vegard Voll, som da sto mange ganger mot 2 stoppere som lå for langt oppe på banen.

Og nå kødder du vel? Du er klar over at Drillostilen er basert på gjennombruddshissighet og kontringer når motstanderen er ute av ballanse? Er ikke sikker på hvem som bør kommer hjem fra viddene, men etter hva du skriver bør du sjekke kompasset ditt, for du er ute av kurs min gode mann...

Drillo-fotball er vel basert på ballgjenvinning på midten, og ikke kontringsfotball bakfra ?? Hønefoss starta sine raske raid helt bakifra.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 23 feb 06, 13:28
Opprinnelig postet av KeJ

Drillo-fotball er vel basert på ballgjenvinning på midten, og ikke kontringsfotball bakfra ?? 
Hønefoss starta sine raske raid helt bakifra.

Hvor de erobrer kula er vel avhengig av kampforløpet, er det ikke? Potet, Potitt... Ballen skal vinnes og raskt frem....

"det er i oppoverbakke det går oppover" - Morten Gamst Pedersen

veeeeel, sier nå jeg

God bedring Enerly

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 23 feb 06, 14:42
[quote=Rune Haugen][

De startet angrepa sine raskt før gutta våres hadde kommet seg tilbake. Og dermed så slet de ræva ta seg mot denne Vegard Voll, som da sto mange ganger mot 2 stoppere som lå for langt oppe på banen.

.[/quote]

Hønefoss behøvde jo ikke akkurat skynde seg for å angripe før FFK`s midtbane rakk tilbake. Det var flere ganger at alle FFK`s fem midtbane spillere sto på motstanderens 16-meter når hønefoss avsluttet.

Jeg synes midtbanen har vært generelt veldig dårlig de 2 siste treningskampene. Eneste jeg mener har vært godkjent er Tarik mot Moss og Garro mot Hønefoss. Av de øvrige har Bjørkøy og Wiig(mot Hønefoss) vært minst dårlig, mens Peters, Røn, MacDonald, Kvisvik, Brenne og Ramberg har vært mye dårligere enn jeg hadde forventet. Og det tatt i betraktning at det ikke er alle jeg forventer så mye av!

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 23 feb 06, 15:40
[quote=kanogvetalt][quote=Rune Haugen][

De startet angrepa sine raskt før gutta våres hadde kommet seg tilbake. Og dermed så slet de ræva ta seg mot denne Vegard Voll, som da sto mange ganger mot 2 stoppere som lå for langt oppe på banen.

.[/quote]

Hønefoss behøvde jo ikke akkurat skynde seg for å angripe før FFK`s midtbane rakk tilbake. Det var flere ganger at alle FFK`s fem midtbane spillere sto på motstanderens 16-meter når hønefoss avsluttet.

Jeg synes midtbanen har vært generelt veldig dårlig de 2 siste treningskampene. Eneste jeg mener har vært godkjent er Tarik mot Moss og Garro mot Hønefoss. Av de øvrige har Bjørkøy og Wiig(mot Hønefoss) vært minst dårlig, mens Peters, Røn, MacDonald, Kvisvik, Brenne og Ramberg har vært mye dårligere enn jeg hadde forventet. Og det tatt i betraktning at det ikke er alle jeg forventer så mye av!

[/quote]

Resonnementet dit er jeg helt enig med deg i.Men det gikk da radig unna hver gang denne Voll kom opp i der ??

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 23 feb 06, 16:56
Selvfølgelig spilte FFK bra kamper under Drillo, det skulle vel bare mangle, når du leder laget i 30-40 kamper. Og ja i forhold til raske overganger, soneforsvar, tette lagdeler osvosv var det ikke stor forskjell på Eggen og Drillo. Men det å skape entusiasme og gi spillere litt mer frihet på banen skiller dem to hverandre vesentlig. Utover det synes jeg Drillo og Eggen sammenligningen nå bør legges død, ikke sant snæbbusaristokrat.......  Dessuten synes jeg egentlig Mosse kampen var positiv, bortsett fra en liten periode i 2 omg og resultatet selvfølgelig. Men i treningskamper er det vel litt viktig å se bak resultatene........ Hønefoss kampen var derimot en kraftig nedtur, men en dårlig treningskamp bør vi tåle. Blir det flere slike blir det en annen låt..........

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 23 feb 06, 20:32
Selvfølgelig spilte FFK bra kamper under Drillo, det skulle vel bare mangle, når du leder laget i 30-40 kamper. Og ja i forhold til raske overganger, soneforsvar, tette lagdeler osvosv var det ikke stor forskjell på Eggen og Drillo. Men det å skape entusiasme og gi spillere litt mer frihet på banen skiller dem to hverandre vesentlig. Utover det synes jeg Drillo og Eggen sammenligningen nå bør legges død, ikke sant snæbbusaristokrat.......  Dessuten synes jeg egentlig Mosse kampen var positiv, bortsett fra en liten periode i 2 omg og resultatet selvfølgelig. Men i treningskamper er det vel litt viktig å se bak resultatene........ Hønefoss kampen var derimot en kraftig nedtur, men en dårlig treningskamp bør vi tåle. Blir det flere slike blir det en annen låt..........

Nå var det absolutt ikke min mening å fyre opp under en sammenligning mellom Drillo og Eggen. Jeg burde ikke brukt navnet til Drillo i det hele tatt når det gjalt min bedømming av FFK kamp mot Hønefoss.

Mange ser jo helt rødt, spesielt her i Fredrikstad bare man snakker om Drillo og hans spillerstil, men faktum er jo at nesten alle lag i Norge i hvertfall i de to øverste divisjonene spiller med en spillerstil som er sterkt farget av Drillos fotball filosofi. Og denne filosofien synes jeg har vært nesten totalt fraværende i det FFK har vist i de siste treningskampene. 

Isteden for å trekke inn navnet Drillo burde jeg heller ha sammenlignet FFK, med slik FFK spillte under Eggen i vår gode periode på høsten 2004.

Når det gjelder din beskrivelse av forskjellen på Drillo og Eggen, så er jeg forøvrig helt enig, Bedreviteren.
Eggen er en perfekt klubbtrener, som evner å spre spillerglede og entusiasme hver dag. Drillo er en perfekt landslagstrener som kan få spillere til nesten å tro på det umulige, men som kan få til det  fordi han som landslagstrener er sammen med spillerne kun en gang i mellom.

Som sikkert alle andre, så er jeg spent på fortsettelsen, men jeg både håper og tror at FFK vil bygge videre på det spillet vi presterte på høsten 2004 og utvikle det videre.

FFK på toppen i 2006

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 23 feb 06, 22:00
Bare så det er sagt, så er det ikke Drillos fotballkompetanse eller hans spillestil som var mitt ankepunkt mot Drillo. Derimot hans evne til å drepe fotballspilleres kreativitet og entusiasme........ Og der var jeg ferdig med Drillo vs Eggen......

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 23 feb 06, 23:59

Jammen forandrer verden seg, nå er det faktisk blitt helt stuereint å si at fordi om Hr. Olsen var en god landslagstrener så har han aldri overbevist som klubbtrener. Verden går framover, bare man får hylt fra seg.

Ellers gidder jeg stort seg ikke kommentere treningskampene, tar de ikke så alvor. Trening i februar er trening, tenker en enkel sjel.
Likevel kanskje godt med noen dårlige treningskamper, ellers hadde FFK trolig vokst inn i skyene etter noen trenings tureringsseire o.a. 
Apropo treningskamper, så at Olof`en Watson hadde scora seiersmålet for Odd på straffe. 
Verden forandrer seg stadig, knapt nok brukenes for FFK i 1 og 2DIV , og uten framtidspotensiale, men ja ja, treningskamper er trening.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 24 feb 06, 10:08
Kanskje på tide å ta tilbake det gamle "nicket" ditt nå da eller:)

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914