Husk meg
Brukernavn
Passord

Noe er på gang?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 19 feb 06, 22:32
Endret: 19 feb 06, 22:32
husk at tarik spilte med skade det er viktig og tenke på. (skaden er ikke alvrolig da.. det var snakk om at han hadde vondt i tærne)

Snakket med bora og han har akilles problemer sa han...

vi trenger ikke spisse, men å trene dem opp trenger vi for wiig mangler litt, men det er lenge til serie start ennå så vi gir han trenigns tid

Toth er i mine øyne en vi kan få masse glede av

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

(Knut Torbjørn Eggen om Tarik Elyounoussi
"Han er så lett på foten at du ikke ser fotavtrykkene hans i nysnø en gang.")

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 20 feb 06, 00:59
Opprinnelig postet av Costanza
Synes fortsatt IKKE det er spiss vi trenger... Wiig, Toth og Tarik (selv om han spilte kant) gjorde alle en god figur i dag mens vi har de to presumptivt beste i Hoås og West i bakhånd!

Nei, det er ikke en spiss vi trenger nå. 

Men behovet for en god høyreback er skrikende etter min mening. Czwartek gjør ikke noen direkte feil idag, men spiller tafatt og fantasiløst. Med en god høyreback tror jeg også Tarek vil vise seg frem enda mere på høyresiden. 

Spissplassene i år vil stå mellom West, Hoås og Toth. Dersom West blir 100% frisk, så mener jeg han er selvskreven i 1. ellveren. Hoås og Toth vil nok bytte litt på den andre spissplassen avhengig av motstander og taktikk. Dersom vi spiller 4-5-1/4-3-3, så mener jeg faktisk at Toth er det beste spissalternativet, men da bør West spille høyreving. 
Wiig er enda ikke god nok til å ta en plass i 1. ellveren. Han er etter min mening kun 85 % god nok på alt forløpig, men det kan jo fort forandre seg. 

Uansett om det kommer flere forsterkninger før seriestart eller ikke, så har jeg tro på en meget god FFK sesong. Men som sagt vi bør/må få på plass en høyreback før sesongstart. Dersom vi ikke får det har jeg faktisk størst tro på at Tronseth tar høyreback plassen.

FFK på toppen i 2006

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 20 feb 06, 01:21
Er veldig enig med deg i at høyreback bør prioriteres. Det er vær akkilleshæl pr. idag. Men som du sier; Czwartek gjør ingen defensivt dårlig kamp i dag (uten at han ble særlig utfordret), men er fantasiløs og bidrar for lite defensivt. Med fantasiløs regner jeg med at du sikter til hva han gjør med ballen den oppbyggende fasen av spillet. Det blir som regel en pasning til en av midtstopperne, eller selv å føre ballen noen meter fremover før han sender av gårde en lang ball uten klar adresse fremover. Som regel uten at det skjer noe fordelaktig. På grunn av hurtigheten og at han sjeldent spiller veldig svakt defensivt (og litt fordi han har vært så lenge i klubben og er en kjærnekar), så er han likevel mitt førstevalg på høyreback. Av de vi har i stallen i dag, vel og merke.

På spissplass mener jeg også at Brian West er et soleklart valg om han er 100% frisk. Hoås og Tóth er nok nærmest den andre plassen, ja, men jeg har også sansen for Martin Wiig... Han er sterk i kroppen, forholdsvis rask og en god avslutter (selv om han ikke viste det i dag). Han hadde jo en vanskelig jobb i dag som enslig spiss i 4-5-1. Han fikk sjeldent ballene rettvendt, men ble spilt opp mot med 2-3 MFK-spillere i rygg. Til tider imponerte han meg veldig med å vinne duellene og like godt ta andreballen også, men oftes ble han tvunget til å spille støttepasning til midtbanen fordi det var mangel på støtte bakfra i form av løp i bakrommet. I banespillet synes jeg også Martin Wiig sålangt er mye bedre enn Tóth, men sistnevnte lukter mål som ingen annen og derfor kan det nok også hende jeg foretrekker vår ungarske venn.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914