Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK tildelt midler til spillerutvikling

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 01 feb 06, 15:50

FFK er en av 10 klubber i Tippeligaen som er blitt tildelt midler til spillerutvikling for 2006. 

TFK odkjente følgende søknader i Tippeligaen med virkning fra 1.1.2006:
SK Brann, Fredrikstad FK, FC Lyn, Odd Grenland, Rosenborg BK, Sandefjord Fotball, Stabæk Fotball, IK Start, Tromsø IL og Viking FK skriver hjemmesiden til Sandefjordfotball.no

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 01 feb 06, 16:32
Det er bra. I fjor fikk vi ikke midler, ble ikke godkjent. Så da er nok opplegget med Byprosjektet etc, blitt godkjent i år.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 01 feb 06, 17:31
Byprosjektet må jo være noe av det beste som har kommet til Østfoldfotballen. Er det andre klubber i Norge med en lignende model?

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 01 feb 06, 22:27

Grunne til at FFK ikke mottok noe støtte ifjor var at de ikke søkte/ikke søkte tidsnok. Denne pengestøtten er i direkte sammenheng med at klubben skal ha en toppspillerutvikler. Dette hadde ikke FFK klart tidsnok ifjor og det var dermed uaktuelt med pengestøtte. Disse pengene går til stillingen Harry Hansen har i FFK og har lite med Byprosjektet å gjøre. 
Når det er sagt, så er Byprosjektet ganske unikt i Norge, men en ser nå tendenser til gryende interesse fra andre for hvordan tanken bak Byprosjektet er.

God bedring, Dagfinn!

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til: 02 feb 06, 00:43

Det er riktig A. Scheie! Det er faktisk helt unikt.. Ingen andre som har noe liknende.. De aller fleste andre Toppklubber har ungdomsavdelinger istedenfor.. Helt ned til knøtt..

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 02 feb 06, 13:41
Opprinnelig postet av danieltr

Det er riktig A. Scheie! Det er faktisk helt unikt.. Ingen andre som har noe liknende.. De aller fleste andre Toppklubber har ungdomsavdelinger istedenfor.. Helt ned til knøtt..

Så kan man stille seg det spørsmålet om hva som er best, Byprosjekt eller ungdomsavdelinger ?? Jeg for min del tror mest på ungdomsavdelinger. Mest p.g.a. at trenerne er best i den beste klubben. Det er nok en grunn til at vi ikke greier å få fram spillere til A-lag lenger ( se bort fra Tarik ) . Før greide vi å avle fram spillerne selv . Og jeg tror det at hvis de beste i distriktet hadde vært med på FFK-knøtt og oppover i klubben så hadde vi hatt flere lokale spillere på A-laget.

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 02 feb 06, 13:57
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Og jeg tror det at hvis de beste i distriktet hadde vært med på FFK-knøtt og oppover i klubben så hadde vi hatt flere lokale spillere på A-laget.

Jeg er enig, men man trenger ikke begynne på knøtte-nivå, der er det altfor vanskelig å skille klinten fra hveten. Start gjerne med en ungdomsavdeling i småguttealderen, hvor ferdighetene til spillere kommer mer til syne.

Men det er vel nesten sånn at Trosvik har blitt FFKs ungdomsavdeling.

United we stand, devided we fall!

Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05

Lagt til: 02 feb 06, 14:12
[quote=bønna]

Ja, der er de nødt til å gjøre ting riktig! All honør til dem.

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 02 feb 06, 14:13
Endret: 02 feb 06, 14:14
Opprinnelig postet av bønna
Og jeg tror det at hvis de beste i distriktet hadde vært med på FFK-knøtt og oppover i klubben så hadde vi hatt flere lokale spillere på A-laget.

Jeg er enig, men man trenger ikke begynne på knøtte-nivå, der er det altfor vanskelig å skille klinten fra hveten. Start gjerne med en ungdomsavdeling i småguttealderen, hvor ferdighetene til spillere kommer mer til syne.

Jeg er med i Trosvik`s ungdomsavd. ( gutt ) , så jeg er jo med og bidrar så godt jeg kan.Men det skulle vært sånn at de beste skulle vært samlet under FFK`s undomsavd. Det hadde de hatt best utbytte av. Men kanskje det er for dyrt å drive på denne måten nå for tiden ?? Eller er det sånn at de ikke greier å rekruttere trenere til disse avdelingene ??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914