Sundgot er ledig
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=111037
Her er det bare å hive seg på tråden! FFK kan ikke gjøre noe sikrere spiss-kjøp for fire - fem millioner kroner enn dette. Sungodt har banket inn mål på mål år etter år. Her er det bare å legge inn bud. Har Stabæk råd - så har vi.
---------------------------
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Tror ikke vi kan gjøre sikrere spisskjøp for den summen nei...
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Er ikke han klar for Stabæk da? En spiss er vel ikke det FFK først og fremst trenger?
.....å hvilke stjernespisser (som lager mer enn 10 mål i serien) er det vi har da? West (3 mål), Toth (1 mål), Hoås (2 mål) og Wiig (4 mål).
Sundgot lager jo flere mål enn alle disse tilsammen - så svaret er vel kort og greit: "Value For Money"
"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"
Opprinnelig postet av oleberg
Er ikke han klar for Stabæk da? En spiss er vel ikke det FFK først og fremst trenger?
.....å hvilke stjernespisser (som lager mer enn 10 mål i serien) er det vi har da? West (3 mål), Toth (1 mål), Hoås (2 mål) og Wiig (4 mål).
Sundgot lager jo flere mål enn alle disse tilsammen - så svaret er vel kort og greit: "Value For Money"
Uten å ha regnet på det tror jeg alle de fire nevnte FFK spissene var mer effektive enn Sundgot hvis man tar i betraktning hvor mye spille tid de hadde som spisser( Hoås og Wiig ble også benyttet som kantspillere).
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
-
Klubbene enige, opp til spilleren
Håper vi i hvertfall prøver å snappe han fra stabæk,personlige kontrakta er han jo ikke enig om ennå
Må vi ty til mailmetoden nok engang?
Prestere - da snakker jeg om poeng,ikke den fordømte underholdninga
-Drillo
Vi står fordi vi ikke klarer å sitte etter å ha blitt knulla knallhardt i rævva- En bitter rbk supporter forklarer innsatsen til spillerne,etter 1-5 nederlaget for FFK
Hvorfor er man avhengig av å ha en stjernespiss som scorer mer enn ti mål?
Hva om denne spissen blir skada?
I år var det kun 4 spisser som scoret fler enn 10 mål.
Ole Martin Årst, Tromsø, 16 mål
Egil Østenstad, Viking , 14 mål
Thorstein Helstad, Rosenborg, 13 mål
Arild Sundgot, Lillestrøm, 11 mål
Siden ingen av disse lagene tok medalje, så er ihvertfall ikke en stjernespiss ett kriterie som skal til for å hevde seg i toppen.(Tromsø var jo i nedrykkstriden)
Lyn, Lillestrøm og Viking er lag som i år kun scorte to mål mer enn oss, men havnet på 3-5 plass.
Den store forskjellen ligger ikke der, men i antall innsluppne mål.
(Lyn slapp inn 21 mens vi slapp inn 44)
Jeg tror derfor at det kanogvetalt mente var at det er mer prekært å styrke forsvaret enn angrepet, noe jeg er helt enig i.
Billigere toppscorer finner du ikke,hent han før det er for sent
-Drillo
Vi står fordi vi ikke klarer å sitte etter å ha blitt knulla knallhardt i rævva- En bitter rbk supporter forklarer innsatsen til spillerne,etter 1-5 nederlaget for FFK
"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen
"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen
"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen
Opprinnelig postet av JJunior
Hvorfor er man avhengig av å ha en stjernespiss som scorer mer enn ti mål?
Hva om denne spissen blir skada?
I år var det kun 4 spisser som scoret fler enn 10 mål.
Ole Martin Årst, Tromsø, 16 mål
Egil Østenstad, Viking , 14 mål
Thorstein Helstad, Rosenborg, 13 mål
Arild Sundgot, Lillestrøm, 11 mål
Siden ingen av disse lagene tok medalje, så er ihvertfall ikke en stjernespiss ett kriterie som skal til for å hevde seg i toppen.(Tromsø var jo i nedrykkstriden)
Lyn, Lillestrøm og Viking er lag som i år kun scorte to mål mer enn oss, men havnet på 3-5 plass.
Den store forskjellen ligger ikke der, men i antall innsluppne mål.
(Lyn slapp inn 21 mens vi slapp inn 44)
Jeg tror derfor at det kanogvetalt mente var at det er mer prekært å styrke forsvaret enn angrepet, noe jeg er helt enig i.
Ingen som sier at gode lag må ha en målskorer - men når gode lag i tillegg har en flittig målskorer - blir de ikke lenge gode, men veldig gode. Trenger du eksempler: Arsenal (Henry), Rosenborg (Brattbakk), Man U (Van Nistelroy), Barcelona (Eto), Milan (Tschevtschenko), eller for den skyld FFK i 2003 og 2004 (Ringberg).
Det letter trykket endel og gir laget en ny dimensjon pga. denne spillerens avslutningsegenskaper
"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"
synes det er helt greit at han ikke drar til østfold
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Opprinnelig postet av Husgutt
jeg jobber på strømmen med bare kanarifans rundt meg.. ingen her som syns det gjør noe at han forsvinner.. de mener rett og slett at han ikke er noe særlig god. og han scorer visst aldri mer enn 10 mål...
synes det er helt greit at han ikke drar til østfold
HALLO?!?!?
De har kjøpt Oliver Occean,er det rart de ikke har noe imot at Sungodt går da eller?
Når de i tillegg har Powell,haddad og Mido
Og hvis han ikke er særlig god og scorer rundt 10-12 mål i løpet av en sesong lurer jeg på hva som skal bli sagt om ffk spissene som ikke kommer over 5-6
-Drillo
"- Jeg vil anta at rundt 90 prosent ønsker at han fortsetter i klubben, men de har også vært en liten gruppe som aldri har blitt overbevist av ham. "
Hadde dog ikke takket nei til dette.
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig
arild sundgot vil være et steg tilbake. hvorfor hente inn en spiller som er svakere enn markus ringberg? greit, han scorer OK med mål, men gutten mangler tekniske ferdigheter og hurtighet. lsk kommer mye rundt på kantene og det er hovedgrunnen til alle målene hans. nei mener at både hoås og west er bedre spisser selv om de har andre kvaliteter enn sundgot. la oss heller styrke forsvaret med en stopper og hback, samt en ny hving! eventuelt hvis midler og den riktige spilleren er tilgjengelig en spiss og sentral midtbane spiller.
savner "svensk magi" allerede
Opprinnelig postet av bateman
hvorfor hente inn en spiller som er svakere enn markus ringberg? greit, han scorer OK med mål, men gutten mangler tekniske ferdigheter og hurtighet.
He, he Så du mener hurtighet var Markus sin sterke side
Og angående Henke; Et urealistisk forslag. Dessuten er han jo egentlig bare en gammel svenske med brukket bein som vil krever million-lønn Nei, kom opp med et realistisk alternativ til Sundgodt, så kan vi diskutere der i fra. Uansett synspunkter på Hoås/West, så tror jeg flere alternativ på spiss-plass vil komme godt med.
Opprinnelig postet av bateman
arild sundgot vil være et steg tilbake. hvorfor hente inn en spiller som er svakere enn markus ringberg? greit, han scorer OK med mål, men gutten mangler tekniske ferdigheter og hurtighet. lsk kommer mye rundt på kantene og det er hovedgrunnen til alle målene hans. nei mener at både hoås og west er bedre spisser selv om de har andre kvaliteter enn sundgot. la oss heller styrke forsvaret med en stopper og hback, samt en ny hving! eventuelt hvis midler og den riktige spilleren er tilgjengelig en spiss og sentral midtbane spiller.
Finner ikke sammenheng i det du sier her
Først sier du at han er svakere enn ringberg, hvordan kan du mene det når gutten bøtter inn med mål?
Og hvis du tenker på fysisk svakere enn ringberg,så tar du jo også feil. Ringberg kriga men var sjeldent han vant krigene.
Det er vel akkurat samme hvordan måla kommer,bare de går i nettet? Vi har jo kvisvik som kan komme rundt på kanten og få slått innlegg?
Og det du sier om at feks hoås og west er bedre spisser selv om de har andre kvaliteter faller jo på sin egen urimlighet ,når de to til sammen ikke klarer å lage så mange mål som det sungodt gjør. Det hjelper ikke at en er rask eller har verdens beste teknikk når en ikke scorer nok mål, nn spiss blir bedømt ut ifra hvor mange mål som scores,og det er enkelt og greit oppgaven dens.
Vi må jo helt klart kvitte oss med noen spisser hvis det skal komme inn ny, da er det bare å sende toth med sluttpakke på første fly hjem og wiig leies ut til sparta/ eller et annet lag.
-Drillo
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914