Takk Lyn
Takk Lyn, takk de som stilte opp fra PH igår og takk til alle som ga ifra seg fortjeneste til inntekt for Enerly igår.
Og så noen ord til de som ikke bare fant ut at de ikke ville gå på denne kampen eller støtte opp om initiativet, men i tillegg fant det verdt å stille innsamlingen i et negativt lys:
Dette var en innsamling noen hadde tatt initiativ til for Enerly. Man kan ikke da komme å si at det skulle vært samlet inn til noen andre. Det er alltid noen som har det verre. Dersom man er så engasjert i en annen sak så er det bare å komme med initiativ til egen innsamling.
Det er sagt utrolig mye dumt om denne kampen. Jeg er enig med dem som mente det var feil kamp på feil tid, men hvorfor flagge det så mye og ødelegge for dem som ville gjøre noe for Enerly? På vg nett har det florert med sladder om Morgen Andersen og Lyns intensjoner, om at Lyn er kjedelige å se på og at dette er et forsøk på å skaffe seg flere supportere. Kråkevingen kalte det hele usmakelig og stilte det opp mot fex. Pakistan. Og den linja har andre i FB fulgt opp og stilt seg bak kråkevingen. Vi kan jo da per definisjon ikke samle inn til noen så lenge vi har et Pakistan og det vil vi alltid ha. Heller ikke nakkeskadde generelt kan konkurrere mot Pakistan.
En slik aksjon skal ikke stille opp mot noe annet. Enten støtter man eller lar være! Dette er ikke noe som blir påtvunget noen.
---------------------------
Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.
Greit nok at for de som samler inn så er det vel et uttrykk for støtte og omsorg, men tror man at penger er alt? Jeg har ikke så lyst til å slanke lommeboken bare for at staten skal spare penger på noe som er dens selvfølgelige oppgave.
Jeg tenker også litt på husbyggingen til Kvisvik. Supporterne burde tenke på hvordan hvordan man skulle hjelpe klubben FFK og det gjør man best gjennom innsats på kampene. For å få til det stabilt og med med styrke så burde man bygge miljø ved å ta vare på og hjelpe hverandre internt. Plankehaugen hadde to forsangere som begge trengte hjelp til husbygging, men Plankehaugen selv prioriterte å svime rundt en allerede rik kjendisspiller som virker bare måtelig interessert i å yte noe for FFK.
Enig i mye av hva du sier om skatt, jeg betaler også den med visshet om at dette faller samfunnet tilgode. Det er ikke snakk om at staten skal slippe unna. Staten har et visst ansvar mht tilretelegging, behandling etc. for Enerly og det støtten før han på lik linje med alle andre. Penger er ikke alt, men en skade som Enerlys med værst utfall krever mange omstillinger for omgivelsene rundt ham.
Men her har noen reagert og gjort noe ekstra for Enerly. Og det kan du støtte eller la de som vil støtte gjøre det som de vil. Man kan uansett ikke komme å peke på eksempler som Pakistan når man ikke gjør noe spesielt mer for dem selv. For det er en helt annen sak og der er det flere innsamlinger igang.
At noen ville hjelpe Kvisvik får også være deres sak, det var vel uansett mer et jippo. Ingen er tvunget til det. Folk må faktisk få bruke tiden sin som de vil.
Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.
Skal man ikke reagere eller uttrykke seg hvis man er uenig i saker da eller DeKjøk? Det er heldigvis ikke et diktatur vi lever i, folk får uttrykke seg fritt også om betente saker som dette her. Det virker som du mener alle som er uenige skal holde kjeft, det er ingen farbar vei mener jeg..
Opprinnelig postet av janrafn
Du drar vel den konklusjonen rimelig langt? Jeg uttrykker jo bare mn mening her! Hvis du er uenig i målet for en innsamling og vil at det skal samles inn til noe annet så bare sett igang. Jeg forstår bare ikke poenget med å sette en innsamling i et dårlig lys når den ikke rammer deg på noen måte.Skal man ikke reagere eller uttrykke seg hvis man er uenig i saker da eller DeKjøk? Det er heldigvis ikke et diktatur vi lever i, folk får uttrykke seg fritt også om betente saker som dette her. Det virker som du mener alle som er uenige skal holde kjeft, det er ingen farbar vei mener jeg..
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914