Husk meg
Brukernavn
Passord

Lyn-kampen (Kråkevingen tar avstand)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 02 des 05, 13:31
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article505062.ece

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 02 des 05, 13:48
Jeg forstår Kråkevingens argumenter fullt ut, men det de glemmer er at alt dette ikke kun handler om Dagfinn Enerly som sådan. Det Kråkevingen ikke har fått med seg er at saken er symbolsk i måten norsk presse har skrevet om saken på og hvordan norske supportere har samlet seg for å vise sin sympati for spilleren og ytret sine meninger om slikt aldri skal skje igjen.

Der har vi Moss!

Dagfinn Enerly i våre hjerter!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 02 des 05, 13:52
Kan poste innlegget jeg skrev i diskusjonsforumet til Kråkevingen her også:

Jeg synes det er helt greit at Kråkevingen ikke ønsker noen organisert tur til denne kampen. Jeg kommer heller ikke til å dra på Ullevaal Stadion for å se denne kampen. Selv om jeg bor i Oslo, er medlem av Plankehaugen og liker Dagfinn Enerly veldig godt.

Men jeg er kanskje ikke helt enig med Kråkevingens argumentasjon. Når en så alvorlig skade helt uventet skjer med en profilert spiller i norsk toppfotball, synes jeg faktisk det er helt legitimt å ha en slik kamp hvor inntektene går til spilleren. Akkurat det synes jeg ikke er å blåse ting ut av proporsjoner. Selvsagt er det verre at hundre tusener lider i kjølevannet av jordskjelv og andre naturkatastrofer, med kulde og mangel på mat. Men det vil alltid være hendelser som er mer tragiske enn andre, og det bør ikke være noen grunn til ikke å gi støtte til en slik sak. For Dagfinn og hans familie er dette tragisk nok, og i en slik situasjon er det ingen trøst at andre har det verre.

Dessuten skjedde denne ulykken tett på oss, med en person vi har et forhold til gjennom at han har spilt og bidratt mye både på og utenfor banen i klubbene vi har gitt vårt hjerte. Solidaritet er selvsagt det å hjelpe til økonomisk til de store katastrofene vi ser på tv fra andre strøk i verden, men solidaritet er også å gi god støtte når en som står nær oss har det fryktelig vondt og vanskelig.

Jeg synes imidlertid Morgan Andersen har satt oss supportere, først og fremst de klubbene hvor Enerly selv har spilt, i en litt kinkig situasjon. Jeg vet ikke om Morgan sine intensjoner har vært pr. eller genuin medfølelse. Jeg håper det siste. Likevel synes jeg det er upassende. En Royal League-kamp mellom Lyn og Djurgården på triste Ullevaal Stadion en kald vinterdag? Samtidig ligger Enerly på sykehuset noen hundre meter unna uten at noen tilsynelatende vet omfanget av skaden foreløpig. Dog vi vet at det er svært alvorlig.

Her burde Morgan Andersen likevel hatt is i magen og avventet situasjonen til vi vet mer. Så kunne heller de klubbene som virkelig har et forhold til Dagfinn (Moss, FFK, RBK, Skeid, Grei) arrangert en støttekamp, i samarbeid med supporterklubbene, når vi vet konsekvensene av skaden. Da ville jeg kommet på kamp, og jeg tror flere også ville gjort det. Det ville føltes mer riktig.

Er også enig med deg, Scout, i at dette i stor grad har blitt et symbol - et symbol på at norsk fotball står samlet når slike ting skjer. Og en støttekamp ville etter min mening ikke være å dra ting ut av proporsjoner når slike alvorlige ting skjer, det styrker bare samholdet i norsk fotball. Ingenting negativt kommer ut av det.

Men det er feil tidspunkt og feil kamp!

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 02 des 05, 14:05
helt enig med deg Costanza

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 02 des 05, 14:26

Mye enig med Conztansa her. Alle velger selv hvorvidt de vil gi penger til en veldedig sak. Selv om jeg ønsker alle på jorden alt godt kan jeg ikke sponse alle. Jeg vil derimot sponse Enerly, meg om det.

Det jeg synes Kråkevingen burde gjort er å lagt ut info på sidene sine om kampen og formålet, det var det NSA ba om. Ikke nødendigvis at de skulle støtte saken på andre måter eller møte opp selv.

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03

Lagt til: 02 des 05, 15:48
Tar vi "avstand"? Vi velger å ikke delta. Det er ikke det samme som at vi "tar avstand".

MFK - Østfolds stolthet!

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 02 des 05, 16:10
Opprinnelig postet av Bjørnen
Tar vi "avstand"? Vi velger å ikke delta. Det er ikke det samme som at vi "tar avstand".
Bruker kraakevingen denne saken for å få litt oppmerksomhet tro?

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".

Bjørnen

A-lagspiller

Lagt til: 02 des 05, 16:12
Nei.

MFK - Østfolds stolthet!

Møklegård

Landslagsspiller

Lagt til: 02 des 05, 16:23
Endret: 02 des 05, 16:23
Har lest litt på forumet deres nå, der er det mange som burde hatt munnkurv! Det kan faktisk virke som det er oppmerksomheten dere er ute etter.

Etterlysning:

Bjørnen

A-lagspiller

Lagt til: 02 des 05, 16:26
Endret: 02 des 05, 16:28
På vårt eget forum? Hvorfor munnkurv? Hvem skriver noe der som ikke burde ha vært skrevet om denne saken? Oppmerksomhetshunger? Les hva begrunnelsen til vårt standpunkt er så ser du at det er meget gjennomtenkt. Det handler ikke om noe annet enn nettopp det Rune Viken skriver. 

MFK - Østfolds stolthet!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 02 des 05, 16:26
Endret: 02 des 05, 16:28
Jeg ser heller ikke helt hvorfor de har valgt å gjøre en "stor" sak ut av dette, noe de har gjort ved å lage en hovedsak på nettsidene sine om at de ikke ønsker å være med. Alt de ble bedt om å gjøre fra Norsk Supporterallianse  var å legge ut samme artikkel som skeid.no og andre supporterklubber har lagt ut på sine nettsider, noe Kråkevingen helt klart kunne ha gjort selv om de ikke vil organisere noen tur selv. Det er bare snakk om informasjon slik at hvert enkelt medlem selv kan bestemme hva de føler er rett og vil gjøre. Synes det er unødvendig å lage en slik sak ut av dette.

Jeg synes for øvrig ikke begrunnelsen er spesielt god heller.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Bjørnen

A-lagspiller

Lagt til: 02 des 05, 16:30

Ikke overraskende at dere klarte å ta dette negativt.

MFK - Østfolds stolthet!

Møklegård

Landslagsspiller

Lagt til: 02 des 05, 17:20
Det er nok veldig mange som deler Kraakevingens syn. Noen i alle klubber tenker jeg. Og det er de stolte av på kraakeforumet.

Etterlysning:

Bjørnen

A-lagspiller

Lagt til: 02 des 05, 17:28

Hehe! Ja, vi er virkelig stolte av at vi bestemte oss for å ikke delta. STOLTE SOM HANER!

MFK - Østfolds stolthet!

Møklegård

Landslagsspiller

Lagt til: 02 des 05, 18:33
Mine meninger er også delte ang. denne kampen mellom Lyn og Djurgården. Men det er trygt og godt å se at så mange støtter opp om et medlem av den store fotballfamilien som har vært uheldig. Uansett om pengene kommer fra en upopulær kamp eller "narkopenger" for den saks skyld, så vil det hjelpe en i familien!

Etterlysning:

Superboy

Juniorspiller

Ble medlem: 21 aug 05

Lagt til: 02 des 05, 23:37
Glimrende innlegg av Constanza for en gangs skyld...

Er helt enig!

"Fredrikstadgutter våre veier går igjennom kamp til seier"

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 03 des 05, 16:25
Opprinnelig postet av Bjørnen

Ikke overraskende at dere klarte å ta dette negativt.

Men det er overraskende at du ikke klarer å se Costanzas meget gode argumenter. Virker ikke bare en smule snålt, men et helt brød!

Dagfinn Enerly i våre hjerter!

janrafn

Juniorspiller

Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til: 03 des 05, 23:24
Endret: 03 des 05, 23:38
Costanza:
Det eneste vi har gjort er å sende et svar til NSA, og legge ut dette på våre nettsider. At du mener vi lager en stor sak ut av det ved å offentliggjøre svaret styret gir til våre medlemmer får være din mening. Vi mener medlemmene våre har krav på å få vite dette.

Du har ikke forstått så mye av vår argumentasjon  for å si nei til denne aksjonen virker det som. . Vi er helt uenige med deg og Plankehaugen at man skal samle inn penger til en såpass ressurssterk person som Enerly når det fins mange andre i nøyaktig samme situasjon som han. Dette poenget ser ikke du fordi du er for opptatt av spilleren Enerly. 

Eksempelet med Pakistan hadde også dette som misjon: Å få folk til å sette denne saken i et større perspektiv, og om mulig, få fram at fotballsupportere noen ganger har et større verdensbilde enn stadion og fotball, noe vi mener denne ensidige fokuseringen deres er et uttrykk for.  Du gjør en stor feilslutning når du hevder at vi setter disse sakene opp mot hverandre.

Å ha en støttekamp for Enerly kan vi gjerne være med på, men hvorfor dette enorme pengefokuset? Er det noen som har bedt om penger? Stoler dere ikke nok på at FFK og forsikringsselskapet gjør jobben sin overfor Enerly?

Det er dette pengeaspektet vi ikke forstår og som vi synes er blitt ganske klamt.  Husk i den anledning at vi var de første i fotballNorge som viste omtanke ved å lage banner for Dagfinn dagen etter ulykken. 

Jeg har tatt meg tid til denne klargjøringen her inne da dette er det eneste stedet jeg har sett motstand mot vårt tilsvar til NSA.

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til: 03 des 05, 23:47
Endret: 03 des 05, 23:48
Helt enig med janrafn. Folk må for all del gå på kampen om de ønsker å støtte Enerly, men jeg synes ikke det er økonomisk støtte han trenger, han blir sørget for av staten, FFK og forsikringsselskap. Vi har uttrykt massiv støtte til ham her på forumet som blir gitt ham i bokform, og det tror jeg han setter mer pris på. <br>
Jeg er som noen andre her også litt usikker på Lyns motiver her, tror som noen har nevnt, at det er en måte å prøve å unngå å tape penger på, da "husleie" på stadion nok blir dyrere enn billettinntektene. Kanskje litt overdrevent skeptisk og kynisk av meg, men det er nå det jeg sitter med en følelse av.

2006: CL, RL, "the double"...

Møklegård

Landslagsspiller

Lagt til: 03 des 05, 23:48
Endret: 03 des 05, 23:56
Fint at noen bryr seg om resten av verden også da....skjer jo så mye elendighet. Ja, Janrafn konkuransen om å komme med det første banneret vant dere! Men hva er problemet med å gi Dagfinn mye penger. Han bruker sikkert pengene fornuftig. Han er en fornuftig kar......det trenger ikke du å bekymre deg for!

Etterlysning:

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 04 des 05, 12:03
Endret: 04 des 05, 12:03
Jeg skjønner ikke hvorfor alt må blåses opp. Jeg har ikke mulighet å bli med til Oslo men for min del holder det vel å kjøpe billeten og så ferdig..

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 04 des 05, 17:25
Opprinnelig postet av Klokan
Jeg skjønner ikke hvorfor alt må blåses opp. Jeg har ikke mulighet å bli med til Oslo men for min del holder det vel å kjøpe billeten og så ferdig..

Dette var faktisk veldig smart, Zoran. 
Nå finnes det ingen unnskyldning som heter at  "jeg har desverre ikke tid til å dra".

Kjøp ihvertfall bilett!!!

FFK på toppen i 2006

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 04 des 05, 19:01
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Klokan

Dette var faktisk veldig smart, Zoran. 
Nå finnes det ingen unnskyldning som heter at  "jeg har desverre ikke tid til å dra".

Kjøp ihvertfall bilett!!!
  jeg har satt inn penger på dagfinn sin konto jeg. like smart det

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

134912

Juniorspiller
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 09 des 05, 15:45
bra sagt!

Enerly # 8 på drakta mi neste år...

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914