Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvorfor har Soler utelukket oss fra det gode selskap ??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 27 nov 05, 15:29
VIF, RBK, Brann, Viking, LSK, Lyn og Start har potensialet til å kjempe i toppen hvert eneste år. Disse lagene vil alle kunne omsette for mellom 60 og 200 millioner kroner årlig framover, som er en forutsetning for å henge med i Skandinavisk og Europeisk fotball. Øvrige norske klubber vil få det svært vanskelig med å henge med de neste årene. Lag som Glimt og Tromsø vil få det tungt rett og slett på grunn av befolkningsgrunnlaget. For få hoder reduserer muligheten for sponsor- og kommersielle inntekter, og slik ruller snøballen videre. Molde, HamKam og Odd Grenland vil også ha samme problem. Jeg har vanskelig for å se at disse klubbene over tid skal kunne klare seg uten å måtte selge sine beste spillere underveis, noe som alltid vil slå ut negativt. Det finnes mange dyktige mennesker i disse klubbene, men jeg tror de sloss mot overmakten over tid. Dessverre.
Fredrikstad har potensialet, men akkurat per i dag sliter laget og klubben såpass sportslig at veien synes lang. Aalesund har voldsom entusiasme, masse tilskuere og glød - men foreløpig er de for dårlige på banen

Han er vel farga av sitt eget lag regner jeg med. Vi bør vel være med vi og når vi får bygd nytt stadion. Det var i hvertfall det FFK`s styre sa måtte til for å være med i toppen. Holder ikke det nå plutselig ??

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 27 nov 05, 15:39
Endret: 27 nov 05, 15:48
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Han er vel farga av sitt eget lag regner jeg med. Vi bør vel være med vi og når vi får bygd nytt stadion. Det var i hvertfall det FFK`s styre sa måtte til for å være med i toppen. Holder ikke det nå plutselig ??

Det er ikke du som er farga av ditt lag da? :)

Selvsagt betyr ikke nytt stadion automatisk at man blir et topplag, men det er en forutsetning med et moderne stadionanlegg for å etablere seg som en toppklubb.

Vi må erkjenne at VIF, RBK, Brann, Viking og LSK ligger en del hestehoder foran oss. Start og Lyn ligger også et stykke foran, men kanskje ikke like langt. Til tross for at de tok henholdsvis sølv og bronsje i årets serie...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 27 nov 05, 15:45
Enig med Soler her! FFK har til gode å vise at de vil være med i det gode selskapet. FFK har signalisert at det ikke blir så mange spillere inn eller ut i år. De har grunnstammen nå og vil satse på å utvikle spillerene. Dette sier meg at vi ikke vil være med blandt de 6-8 beste i år heller,men håper jeg blir positivt overrasket da.

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 27 nov 05, 15:51
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Det er ikke du som er farga av ditt lag da? :)

Selvsagt betyr ikke nytt stadion automatisk at man blir et topplag, men det er en forutsetning med et moderne stadionanlegg for å etablere seg som en toppklubb.

Vi må erkjenne at VIF, RBK, Brann, Viking og LSK ligger en del hestehoder foran oss. Men lag som Start og Lyn bør være langt unna.

Farga jeg ?? Jeg har vel ikke nevnt at vi skal være der oppe ?? Jeg har bare skrevet det FFK`s styre sa måtte til for å være med der oppe. Men Soler regner ikke med oss i det hele tatt. Da må jeg nesten spørre hvorfor vi ikke skal greie å henge med Start ?? Skal de bygge større stadion enn oss ??

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 27 nov 05, 16:01
Soler regner ikke med oss i det hele tatt?

"Fredrikstad har potensialet, men akkurat per i dag sliter laget og klubben såpass sportslig at veien synes lang."

Det er jo veldig sant. Han sier også at vi har potensialet, men det er jo samtidig et faktum at vi bare har vært 2 sesonger i Tippeligaen de siste drøye 20 årene og begge gangene har vi overlevd med et nødskrik. Ergo er det ikke feil av ham å ikke plassere oss i samme bås som RBK, VIF, Brann, LSK, Lyn, Viking og Start.

Samtidig er det såpass jevnt at det ikke skal så altfor mye til før vi ypper oss.

Og hvor har du det fra at stor stadion automatisk betyr høy plassering på tabellen? Moderne stadion må nok være på plass for at en klubb skal kunne stabilisere seg som toppklubb, men om noen få år vil det finnes over 10 klubber i landet med store og moderne stadionanlegg. FFK må være en av disse for å ha noen mulighet til å hevde seg på sikt, og det skjer altså fra og med 2006! Her har jo styret helt rett.

Jeg ser heller ingen feil med rikssynseren Solérs uttalelser egentlig.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 27 nov 05, 16:12
Opprinnelig postet av Costanza
Soler regner ikke med oss i det hele tatt?

"Fredrikstad har potensialet, men akkurat per i dag sliter laget og klubben såpass sportslig at veien synes lang."

Det er jo veldig sant. Han sier også at vi har potensialet, men det er jo samtidig et faktum at vi bare har vært 2 sesonger i Tippeligaen de siste drøye 20 årene og begge gangene har vi overlevd med et nødskrik. Ergo er det ikke feil av ham å ikke plassere oss i samme bås som RBK, VIF, Brann, LSK, Lyn, Viking og Start.

Samtidig er det såpass jevnt at det ikke skal så altfor mye til før vi ypper oss.

Og hvor har du det fra at stor stadion automatisk betyr høy plassering på tabellen? Moderne stadion må nok være på plass for at en klubb skal kunne stabilisere seg som toppklubb, men om noen få år vil det finnes over 10 klubber i landet med store og moderne stadionanlegg. FFK må være en av disse for å ha noen mulighet til å hevde seg på sikt, og det skjer altså fra og med 2006! Her har jo styret helt rett.

Jeg ser heller ingen feil med rikssynseren Solérs uttalelser egentlig.

Han skriver at øvrige lag ut over de 7 først nevnte kommer til å slite i åra fremover. 
Selvfølgelig er jeg inneforstått med at vi kommer til å slite i begynnelsen. Men dette er et fremtidssenario Soler ser foran seg. 

Det er vel normalt at de med størst stadion har størst fortrinn ( mer penger ). Men det finnes unntak innimellom fra tid til annen.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 27 nov 05, 23:26
Skjønner jo hva Soler mener, vi er ikke noe topplag enda og det vil fortsatt ta noen år å bli det. så istedenfor å hause seg opp syns jeg vi heller skal være fornøyd med at han faktisk ser at vi har potensialet.

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 27 nov 05, 23:43
Se på Lyn de siste årene, gått fra å være en jojo klubb, nå har de fått til ett bra spiller utviklings system som fungerer og atpå til klart å jobbe seg gradvis oppover uten særlig mye resurser. Forskjellen er at FFK har ikke hatt noe grunnlag for toppfotball de årene vi har vært i andre, men nå som utviklinga har begynt å komme så begynner det å skje ting, unge spillere som vet hva som kreves, trenere og spillerutvikere er på vei inn og gjør en god jobb, samtidig som det faktisk er folk i byen med penger som kan hjelpe til å hente den spillern som forsterker stallen og som kan gjøre den jobben ett talent ikke klarer enda. Samtidig er stadionfasilitetene under utbygging, pubilkum og folk i byen er engasjert, ikke minst begynner klubben og få et profesjonelt styre som tenker sportselig utvikling. 

Det som trengs er att FFK kan få til ett godt samarbeid med f. eks Fredrik II og/eller St.Olav angående ett bedre tilbud for talentene slik at de kan utvikles på best mulig måte. Lyn er en klubb FFK burde se på og kopiere eller bruke ideene til på talent siden, unge spillere fra hele landet velger å gå på NTG pga der har de en god mulighet for å komme inn i en satsende klubb, samtidig som konkuransen er stor vil også kvaliteten på spillerne bli bedre.

Eneste problem er vel at NTG er privatskole og kan gjøre det på den måten. Kommunale skoler har muligens litt andre regler på hvordan slike sammarbeid kan fungere?

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 28 nov 05, 07:58
Mener at Soler har rett.
 har potensiale, men trenger å bevise noe mer enn "bånn" plasseringer for å bli
regnet med blant "framtidens" lag.
FFK har potensiale, men har også  (fortsatt etter min mening) en evne til å skusle det bort.
F.eks gjennom " feilskæret" med Drillo og nå sin  reinnsettelse av Eggen / Hansen.
Tror dessverre ikke at de nevnte herrer er de rette til å bringe FFK mot toppen.
Tror videre at for å kunne bringe ett lag inn i toppskiktet kreves også ydmykhet og evne til sjølkritikk, 
noe KTE ikke ser ut til å ha i nevneverdig grad. Jfr hans uttalelser i "Gofoten" om at kritikkerne av han i sesongen 2004 var "brønnpissere".
Dessverre har FFK etter min mening skuslet bort sitt største potensiale når de i fjor " kvittet" seg med Terje Høili.
Håper virkelig at dette kan rettes opp igjen, og at KTE viser evne til å kunne se at også " brønnpisserne" hadde mye rett.

Når det gjelder spillerutvikling gjennom skolegang, har vel FFK i dag et godt samarbeid med ST.Olav, bl. a gjennom lærerkrefter. Dette kan og bør selvsagt videreutvikles, men grobunn er der.

Håper selvsagt at FFK klarer å etablere seg  som sikkert TL lag i årene framover, slik at potensiale utnyttes og at FFK om få år er ett skikkelig topplag.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

sveinung

Knøttespiller
Ble medlem: 01 apr 04

Lagt til: 28 nov 05, 09:13

FFK har et like stort potensiale om Start - minst, og glem ikke at FFK tok like mange (få) poeng som Start i høstsesongen.  Med et par forsterkninger til, og noe mindre skader enn i siste sesong, ender FFK foran Start på tabellen i 2006.  Og på sikt vil FFK være bant "THE BIG FIVE":  RBK, VIF, VIKING, BRANN og FFK!

Tippy

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 28 nov 05, 09:43
Jeg mener helt klart at FFK har potensiale til å hevde seg både nasjonalt og internasjonalt. Det er klart veien er lang men med de gigant stegene vi har gjort di siste årene er vi helt klart på rett kurs. Fredrikstad er en stor by (nasjonalt sett) og FFK har muligheten til å bli hele Østfolds lag. Det er der nøkkelen ligger, med hele østfold som potensiale på publikum og sponsor siden vil FFKs grunnlag for internasjonal suksess ligge. RBK er hele trøndelags fotballklubb og så trekker de 16.000 tilskuere på kampene. Hvis vi kan få champions leage matcher mot europas storklubber vil østfoldingene fatte mer og mere interesse. Da kommer de igjen til å følge FFK i serien også. Det er viktig at FFK fortsetter å befeste sin posisjon som østfolds lag gjennom attraktiv fotball og stadig bedre resultater. Det er viktig at vi i 2006 tar steget vekk fra bunn strid og kjemper om Royal Leage istedet. Da vil potensialet forbedres og sesongen forlenges. Det er klart at gamle fredrikstad stadion ikke holder som arena hverken for Royal Leage eller tippeligaen.

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 28 nov 05, 09:51
Jeg mener at Brann, VIF og FFK er de lagene som, takket være sin kultur, har størst potensiale for å få mye oppmerksomhet. 
RBK, Viking, LSK og LYN får oppmerksomhet gjennom resultater. Skulle resultatene forsvinne vil oppmerksomheten dale med dem.
Historisk sett har ikke oppmerksomheten hjulpet Brann, VIF og FFK nevneverdig, men det var før klubbenes markedsverdi ble så viktig som den er i dag. I dag er mye oppmerksomhet det samme som mye penger.

Erik Solèr gikk ut sommeren 04 å sa at Start skulle ta over RBK`s hegemoni i norsk fotball i løpet av 5 år. Når man legger listen så høyt er det naturlig at det påvirker både spilleres innsats på trening, spillerkjøp, sponsorer og publikums interressen.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 28 nov 05, 10:23
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Jeg mener at Brann, VIF og FFK er de lagene som, takket være sin kultur, har størst potensiale for å få mye oppmerksomhet. 
RBK, Viking, LSK og LYN får oppmerksomhet gjennom resultater. Skulle resultatene forsvinne vil oppmerksomheten dale med dem.
Historisk sett har ikke oppmerksomheten hjulpet Brann, VIF og FFK nevneverdig, men det var før klubbenes markedsverdi ble så viktig som den er i dag. I dag er mye oppmerksomhet det samme som mye penger.

Erik Solèr gikk ut sommeren 04 å sa at Start skulle ta over RBK`s hegemoni i norsk fotball i løpet av 5 år. Når man legger listen så høyt er det naturlig at det påvirker både spilleres innsats på trening, spillerkjøp, sponsorer og publikums interressen.

Nå ja.. vet ikke helt om jeg er enig i det men. RBK har aldri før hatt så mange tilskuere som i denne sesongen, og aldri før har de gjort det så dårlig etter at de kom opp i tippeligaen! Det argumentet er uholdnart. Her opp i Trøndelag er det en generell interesse for fotball. Jeg har studert dette her. Bor i Trondheim selv. Det eneste Trondheim har, det er RBK. Også i Stavanger og lillestrøm er det en stor fotballinteresse. De har alltid mye folk på kampene sine. 
Jeg tror du umulig kan ha rett i det du sier her.

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 28 nov 05, 10:48
Opprinnelig postet av Shadar

Nå ja.. vet ikke helt om jeg er enig i det men. RBK har aldri før hatt så mange tilskuere som i denne sesongen, og aldri før har de gjort det så dårlig etter at de kom opp i tippeligaen! Det argumentet er uholdnart. Her opp i Trøndelag er det en generell interesse for fotball. Jeg har studert dette her. Bor i Trondheim selv. Det eneste Trondheim har, det er RBK. Også i Stavanger og lillestrøm er det en stor fotballinteresse. De har alltid mye folk på kampene sine. 
Jeg tror du umulig kan ha rett i det du sier her.

Du tok meg på ordet, og det er ok. Jeg burde uttrykt meg tydeligere. Det jeg mener er at man ikke tidligere har hatt den samme kulturen som i Bran, VIF og FFK. Jeg tror fortsatt at om disse andre klubbene får 5-6 sesonger med middelmådige resulteter og kanskje noen sesonger i lavere divisjoner, vil pipa få en annen låt. 1-2 sesonger er selvfølgelig ikke nok.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til: 28 nov 05, 10:54
Tror vel også at FFK har potensiale til å "slite" littt i toppen, for å velge den innfallsvinkelen..

-Vi har ingen kultur for profesjonell fotball - virkligheten var helt  annerledes på 80-tallet. (FFK hadde ikke så gode publikumstall på slutten)
-Etter at Høili trakk seg, så har vi ingen åpenbart vil gi masse grun til klubben
-Næringslivet i Fredrikstad er fortsatt vledig industripreget, uten å ha hovedkontorfunksjonene - det gjør de tunkt å selge VIP tjenester. etc.
-FFK har ikke lenger noen profesjonelle eiere. Det kan skape suboptimalisering. Soler er en profesjonell eier i Start, jeg tror det er sunt med den type eiere, spesielt når klubben ikke har erfaring og kompetanse innenfor området. 
-Jeg frykter at en evnt suksess vil gå i hode på både klubb og publikum. Når mann er på topp er det desverre bare en vei... og den motgangen som måtte komme etter en evnt suksess, vil kunne ta drepen på klubben... Se bare på all eder og galle som kom etter årets angivelige nedtur....

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 28 nov 05, 11:03
Enig med Soler om FFK, men ikke helt om Start.  For Start har mye gått på skinner iår, med lite motgang og lite bråk.  Hvis de klarer å gjenskape nogenlunde det samme neste år så kanskje ja. Men de kan fort vise seg å ende opp slik det har gått for flere lag i TL de siste årene.  Utfordrer til seriemesterskapet det ene året, bunn det neste.  De har et ungt lag som ikke klarte å prestere når det virkelig gjalt. Men de har mye bra å bygge på og en god trener.  Soler er sikkert også en god brikke å ha mht økonomi, spilleremateriale for kjøp og salg etc.

Start har kanskje et større publikums og sponsorpotensial enn FFK, de har mindre konkurranse i regionen, men jeg mener de må prestere mer før de kan settes sammen med VIF og RBK.  Og egentlig tror jeg det er bare de to lagene som er i en klasse for seg selv og muligens Viking.  LSK og Brann ser ikke ut til å nå opp til tross for lang stabilitet i TL.

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.

Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04

Lagt til: 28 nov 05, 11:59
Jeg har inntrykket av at Østfoldfotballen sliter med at mange husker gammel storhet, for diverse klubber.
Alle vil tilbake til gammel storhet, og ingen vil avgi spillere til "fienden" over ælva, eller til nabobyen etc.
Det har vært perioder som det har vært 4-5 klubber fra østfold i øverste divisjon (muligens flere også), og alle disse vil tilbake i toppen.
Jeg husker ett år da Selbak gikk ut med målsetning å gå forbi FFK, og de skulle ikke avgi noen spillere til dem nei (ja, det var tidlig i det mørke 90-tallet).

Så vidt jeg kan skjønne så er det bare å gå til med krum nakke og være helproffe som klubb. Da vil vi langsomt nærme oss de mere etablerte klubbene, "det gode selskap". Sannsynligvis kommer vi til å rote nede ved nedrykkstreken et par år til, Rom ble ikke bygget på en dag.

Angående Start så regner jeg med at de kommer til å gjøre det adskillig dårligere neste år. De har ridd på en bølge av undervurdering, denne er ikke der lenger. Samme gjorde kamma i fjor, og de gjorde det dårligere i år. 

Start har brukt mye av "tur" kvota i år, og dette jevner seg ut over langen.

Det Soler har i Start er vyene, han satser mot toppen. Det burde vi også ha, og feks satse på større stadion med en gang, 15k burde det default være plass til..

Ivar Hoff, fotballens erke-gnom.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 28 nov 05, 13:41
Opprinnelig postet av DeKjök
Enig med Soler om FFK, men ikke helt om Start.  For Start har mye gått på skinner iår, med lite motgang og lite bråk.  Hvis de klarer å gjenskape nogenlunde det samme neste år så kanskje ja. Men de kan fort vise seg å ende opp slik det har gått for flere lag i TL de siste årene.  Utfordrer til seriemesterskapet det ene året, bunn det neste.  De har et ungt lag som ikke klarte å prestere når det virkelig gjalt. Men de har mye bra å bygge på og en god trener.  Soler er sikkert også en god brikke å ha mht økonomi, spilleremateriale for kjøp og salg etc.

Start har kanskje et større publikums og sponsorpotensial enn FFK, de har mindre konkurranse i regionen, men jeg mener de må prestere mer før de kan settes sammen med VIF og RBK.  Og egentlig tror jeg det er bare de to lagene som er i en klasse for seg selv og muligens Viking.  LSK og Brann ser ikke ut til å nå opp til tross for lang stabilitet i TL.

Denne her var etter min smak. Start har omtrent samme potensial som FFK har. Soler burde ikke være så bastant når det gjelder hvilke lag som kommer til å kjempe i toppen i lang framtid ( topp 7 ). Jeg snakker ikke om de nærmeste åra. Husk vi er et så godt som nyopprykka lag. Vi må legg sten på sten og bygge opp laget vårt.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914