Dommerne klare for neste år - ingen utlendinger?
Ser at dere har lagt ut hvilke dommere som kommer til å dømme i neste års Tippeligaen. Men er det bestemt om det kommer dommere fra andre land i år? I fjor var det en utveklsing mellom Norge og Romania, etter det jeg skjønner så var det bare en kamp rumenerne fikk med seg i Norge, og i den kampen fikk han da også bra karakter av VGs dommerbørs, noe som litt komisk gjorde at han toppet børsen. Det tyder vel på at vi kunne trengt å fått inn dommere fra andre land med jevne mellomrom? Jeg er i hvert fall ikke imponert over dommerstanden i Norge, selv Terje Hauge som får dømme toppkamper i Europa gjør merkelige ting når han dømmer hjemme. Kanskje han ikke ser på det som særlig utfordrende?
Uansett, hva mener resten av dere om å bruke flere utenlandske dommere i Tippeligaen? Jeg er for.
Uansett, hva mener resten av dere om å bruke flere utenlandske dommere i Tippeligaen? Jeg er for.
---------------------------
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig
Jo da. Det hadde vært greit med flere dommere fra utlandet. Dem kjenner ikke oss så godt som dem norske og derme dømmer dem på an annen måte...
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
jeg så kampen mellom Lyn og Bodø Glimt (tror jeg), da han ene rumeneren dømte... nivået lå milevis unna den norske dommerstanden!!
det jeg merket meg mest var at dommeren lot mye mer gå enn vanlig... i situasjoner der 8 av 10 norske dommere ville blåst frispark, lot han spillet gå.. dette resulterte i mer flyt i spillet og mindre stopp.. virka som det var uvant for spillerne, men dommeren førte en konsekvent linje og var etter min nøytrale oppfatningg rettferdig mot begge lag..
jeg ble veldig imponert ihvertfall
Ja .... f....... Er tross alt utlending jeg ...... he he he
jeg sa jo til dommerkommiteen at jeg vil til tippeliggaen men de ga blaffen. Ok det ble opprykk til 5. divisjon på meg i hvrtfall. Er kjempefornøyd med dette også...
jeg sa jo til dommerkommiteen at jeg vil til tippeliggaen men de ga blaffen. Ok det ble opprykk til 5. divisjon på meg i hvrtfall. Er kjempefornøyd med dette også...
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
Opprinnelig postet av Husgutt
jeg så kampen mellom Lyn og Bodø Glimt (tror jeg), da han ene rumeneren dømte... nivået lå milevis unna den norske dommerstanden!! det jeg merket meg mest var at dommeren lot mye mer gå enn vanlig... i situasjoner der 8 av 10 norske dommere ville blåst frispark, lot han spillet gå.. dette resulterte i mer flyt i spillet og mindre stopp.. virka som det var uvant for spillerne, men dommeren førte en konsekvent linje og var etter min nøytrale oppfatningg rettferdig mot begge lag.. jeg ble veldig imponert ihvertfall
Hehe.. det er ikke bra for Fredrikstad som faktisk fikk flest frispark av samtlige lag i tippeligaen :)
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914