Husk meg
Brukernavn
Passord

Gratulerer 3:16 av Jon Syversen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 12 2

Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 22 nov 05, 12:30
Jeg mener FFK bør følge en meget enkel kjøreregel her:

Ingen tilknytning til religiøse eller politiske organisasjoner.

 

 

Fordi dette er en prinsippsak mener jeg det er feil å slippe til en organisasjon som 3:16. Pauseunderholdningen var uskyldig nok, men som sagt: dette er en prinsippsak.

 

 

Personlig kunne jeg godt klart meg også uten kommersielle bidrag, men slik fotballen er bygd opp i dag er det urealistisk.

 

 

Politikk og religion hører ikke hjemme innen sport.  Enkelt og greit.

 


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 22 nov 05, 14:11
Finn, enkelt og greit helt 100% enig!

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 22 nov 05, 15:43
Jeg kan lese at det er et mangfold av meninger blant oss FFK supportere om dette. Det er vel fordi vi har forskjellig ståsted når det gjelder livssyn. 
Dere som gaper høyest imot at 3:16 og FFK er blitt eninge om et barnepassopplegg, er jo ikke akkurat NØYTRALE i deres livssyn og aggitasjon. 
Denne humanistiske religionen (les livssyn) vil dere PRESSE fram som en statsreligion i FFK. Dette synes jeg er skremmende, krenkende og i strid med mennekserettighetene.
Det synes jeg er litt for ekstremt og kan karaktiriseres som fundamentalisme og har lite med tåleranse å gjøre.

Ja, til et fler-kulturelt, fler-religiøst FFK, ikke et livsnøytralt og påtvunget livssyn på Human-Etisk forbunds premisser!


Kom igjen Freista, Kjempa Freista! 
Hey-Hey-Hey!!!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 22 nov 05, 12:43
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av dracula

Hadde hatt lyst til å høre / se reaksjoner her inne dersom FFk hadde åpnet samarbeid med en islamistisk organisasjon.


Her får du min reaksjon: Go for it!
Hvis de hadde arrangert barnepass/ungdomsklubb ifm. fotballkampene skulle selvsagt disse kunne få reklamere for denne også!!! Ingen ting hadde vært bedre. Kanskje vi tom kunne lokket flere innvandrere og folk med annen bakgrunn til stadion og som ffk-supportere. 
Jo flere vi er jo bedre!

Synes absolutt at vi skal være åpne for alle.

Kanskje en ny klubb/forening kunne presentert seg og sitt opplegg hver kamp? 

Mangfold er sundt!

Noen her er "redd" for å bli utsatt for påvirkning mens de er på stadion. Men det er jo rett og slett noe stort vås. Vi blir påvirket dagen lang av reklame og folk som vil ha penga våre. Det gjør vi på stadion og ellers i livet. Greia er jo bare at vi som enkeltpersoner må lære oss å sile ut det som er viktig for oss. På stadion, som på alle andre arenaer i livet.


Jeg kan ikke få vært mere enig med deg, Bøge Jon. Meget bra skrevet!!

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 22 nov 05, 13:27

Selvfølgelig er hele saken rundt 3:16 blåst ut over alle proposjoner. Slik jeg oppfatter det er det ikke noen sterkere kobling mellom 3:16 og FFK, enn det der mellom Audi og FFK eller alle de andre som betaler for å sponse pauseunderholdningen. Jeg har heller ikke oppfattet at 3:16 har aktivt gått ut å fordømt de som ikke deler deres tro. Hva de måtte mene om oss vanntro i sitt stille sinn, er sikkert ikke hyggelig, men hvem bryr seg? Så lenge de ikke åpent fordømmer eller hetser noen befolkningsgrupper, må de bli behandlet som en hvilken som helst annen sponsor.

I likhet med Syversen, tror jeg det er få unger som blir frelst av 3:16. Det er langt mer trolig at det blir FFK-supportere av de, noe som jo er positivt.

Når det gjelder "et ønske om en velsignet andreomgang" eller hva det var de ønsket oss, så hører jeg til den gruppen som ikke tror på velsignelser eller noe annet i den duren. Likevel klarer jeg ikke å irritere meg over dette. Hvis 3:16 ønsker meg en velsignet aften så er vel det bare hyggelig, og langt mindre dyrt enn om jeg skulle følge oppfordringen til de andre annonsørene om å kjøpe enda en ting jeg ikke trenger.

---------------------------

Jeg ønsker meg en 2006 sesong uten intern uro og bråk.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 22 nov 05, 14:08
Opprinnelig postet av BøgeJon

Synes absolutt at vi skal være åpne for alle.

Greia er jo bare at vi som enkeltpersoner må lære oss å sile ut det som er viktig for oss. På stadion, som på alle andre arenaer i livet.


Det er bare politikk og religion som kan engasjere og støte så mye som det har skjedd her.  Brynhild, Audi eller hva det måtte være - engasjerer ikke i nærheten så mye.  Det er ettertrykkelig bevist ved at det ikke er kommet slike reaksjoner når fex en bilsponsor går mye hardere til verks over høytaleranlegget enn det 3.16 gjorde.

At vi som enkeltpersoner må sile ut hva som er viktig for er jo helt korrekt.  På stadion så er det fotball som gjelder intet annet.  For meg er menneskerettigheter, adskillelse av Kirke og Stat samt fjerning av kristen formålsparagraf, blasfemilov og dagens Krl fag mye, mye viktigere enn fotball.  Så derfor er ikke stadion en arena for meg.  Stadion er ikke åpen for alle når man slipper til slike organisasjoner fordi der har mange sterke meninger.

Din reaksjon på et islamistisk tilsvarende initiativ er du i et lite mindretall om.  Ingen reagerer så mye som kirken når Muslimer vil bygge en moske, for egne penger.  Div kirkesamfunn og galematiasen som skriver brev ville reagert voldsomt om en islamsk barnehage hadde vært knyttet opp til FFK`s navn.

Et annet eksempel er at flere her og hos FB har trukket frem Drillos kommunisme som et negativt trekk knyttet til hans trenergjerning.  Og Drillo har aldri forsøkt å fremme sitt politiske syn i en kobling til FFK eller noen annen fotballklubb.  Dette er det kun mediene som graver i.  Tenk om han hadde fått gjøre det over høytalerne på stadion.  En velsignelse er uskyldig, men det er også ordet kamerater.  Endel investorer til FFK, som mest sannsynlig er å finne på høyresiden politisk, ville fått hakeslepp og flyktet fra klubben!

Derfor:  Dette skaper splid og missnøye, få det bort !



---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 22 nov 05, 16:23
Nå tror jeg det har koka fullstendig i topplokket ditt

Opprinnelig postet av DeKjök

Din reaksjon på et islamistisk tilsvarende initiativ er du i et lite mindretall om.


Antagelser. Hva vet du om det??? Er du en slags samfunnsorakel??

Opprinnelig postet av DeKjök
Div kirkesamfunn og galematiasen som skriver brev ville reagert voldsomt om en islamsk barnehage hadde vært knyttet opp til FFK`s navn.


Antagelser og beskyldninger på syltynt grunnlag (Hvis du ser bort fra psycoen da)

Opprinnelig postet av DeKjök

....Endel investorer til FFK, som mest sannsynlig er å finne på høyresiden politisk, ville fått hakeslepp og flyktet fra klubben!


Makan til teite beskyldninger. Skjønner godt at stadion ikke er din arena... 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 22 nov 05, 19:02
Endret: 22 nov 05, 19:03
Det handler vel ikke om å presse frem noe mer mitt livssyn enn noen andres på stadion. Herregud, les innleggene mine Jonek! Nå har jeg, riktig nok ikke i denne tråden, trukket inn Humanetisk Forbund (HEF) hvor jeg er medlem, som en av de som heller IKKE skal slippe til på stadion. Og HEF jobber ikke for å motbevise at Gud ikke finnes el., men for at religion ikke skal påtvinges i skole og andre steder.

BøgeJon Når du begynner å påstå at det koker i hodet mitt så bør ta en titt på hva du står på. Er du skodd for holkeføre?

Jeg er ikke noe samfunnsorakel, men man behøver heller ikke være det for å se at det er stor sannsynlighet for at jeg har rett. Det ser du i aviser hver dag og jeg vil minne om alt oppstyret som har vært og er i Oslo hvor jeg bor mht bygging av Moskeer. Se på reaksjonene til innslaget til 3.16, det relativt uskyldige sådann, har fått. Mener du at Islamister ville sluppet lett unna? Jeg ser ikke at du skal klare eller gjør forsøk på å underbygge din påstand om at det ikke vil bli massive reaksjoner dersom hvem som helst skal få spre sitt budskap på stadion.

Du vil jo slippe til alle. Tror du at du finner mange kommunister blant FFK`s investorer? Tror du de ville vært happy dersom et pauseinnslag bestod av røde faner osv? Og for å spare deg noen tastetrykk så sammenligner jeg ikke nå 3.16 innslag med dette eksempelet, men det er dette du synes er greit! I tillegg er jeg AP velger iår, Høyrevelger ved innledningen på regjeringen Bondevik.

Er du forresten klar over at mannen du har avbildet ses på som mindre verdt av de som leder 3.16? Menneskeverd? Rettigheter? Religion er ikke noe uskyldig barnetro. Det er sterke meninger om hvordan vi skal leve og om hvordan det går med dem som ikke tror og hadde kirken fortsatt hatt makt så ville de fortsatt med avstraffelser av slike som meg.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 22 nov 05, 21:24
Opprinnelig postet av DeKjök
Jeg er ikke noe samfunnsorakel, men man behøver heller ikke være det for å se at det er stor sannsynlighet for at jeg har rett. Det ser du i aviser hver dag og jeg vil minne om alt oppstyret som har vært og er i Oslo hvor jeg bor mht bygging av Moskeer. Se på reaksjonene til innslaget til 3.16, det relativt uskyldige sådann, har fått. Mener du at Islamister ville sluppet lett unna? Jeg ser ikke at du skal klare eller gjør forsøk på å underbygge din påstand om at det ikke vil bli massive reaksjoner dersom hvem som helst skal få spre sitt budskap på stadion.


Her kokær det voldsomt ja. Ingen tvil... Du er så jævlig skeptisk og antar og tror i hytt og gevær!! Du snakker om voldsomme reaksjoner. Jeg har kun registrert 15-20 her på forumet som er i mot. Og det er kun en håndfull som har så sterke meninger som deg. Hvis du har vært på stadion og faktisk sett de to innslagene det er snakk om her, hadde du sett at flere tusen på tribunene appluaderte flokken med barn og unge. Du må ikke tro at at den lille verden som vi faktisk representerer her inne på forumet, er representativ for den virkelige verden. Våkn opp!

Du snakker om at islamister skulle slippe unna noe?? Hva da? Og hvorfor bruker du begrepet islamister??
Heldigvis er de fleste mennesker der ute litt mer åpne enn deg. Og hadde det vært en muslimsk organisasjon som arrangerte barnepass, for de som ønsket det, under kampene, så tror jeg at de tusener som klappet for 3.16 hadde gjort det samme for dem... Nå er det jeg som antar og tror, men i motsetning til deg, gjør jeg det på grunnlag av hva jeg har opplevd på stadion...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 22 nov 05, 21:40
BøgeJon: Det er vel ikke snakk om hvordan flesteparten på stadion reagerte på 3:16 greia i pausen. Her snakker vi om en prinsipiell sak. Det spiller overhodet ingen rolle at 3:16 sikkert gjør en god jobb eller at underholdninga er uskyldig.
Fotball, religion og politikk hører overhodet ikke sammen. Hvordan kan man være uenig i det? Mener du at ulike interesseorganisasjoner fritt skal kunne holde på i pausa på stadion? Skal homohatere eller rasister få si sitt? Jeg setter det selvsagt på spissen, men hvor skal man sette grensen? Vanskelig å si. Derfor: la oss slippe politikk og religion på stadion.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 23 nov 05, 00:48
Opprinnelig postet av Finn
BøgeJon: Det er vel ikke snakk om hvordan flesteparten på stadion reagerte på 3:16 greia i pausen. Her snakker vi om en prinsipiell sak. Det spiller overhodet ingen rolle at 3:16 sikkert gjør en god jobb eller at underholdninga er uskyldig.
Fotball, religion og politikk hører overhodet ikke sammen. Hvordan kan man være uenig i det? Mener du at ulike interesseorganisasjoner fritt skal kunne holde på i pausa på stadion? Skal homohatere eller rasister få si sitt? Jeg setter det selvsagt på spissen, men hvor skal man sette grensen? Vanskelig å si. Derfor: la oss slippe politikk og religion på stadion.


Siden du nevner homohatere og rasister, så bør vel ihvertfall grensen settes ved at man ikke bryter Norsk lov.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 23 nov 05, 08:29
Det er nok mye som er egnet til å provosere som ikke bryter norsk lov. Jeg mener derfor at det ikke er nok. Jeg vil også presisere at når jeg mener at politikk og religion ikke har noe med fotball å gjøre snakker jeg først og fremst om dette i forhold til klubben. Klubben må være nøytral.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 23 nov 05, 10:26

Radoslaw - Livssynnøytralt:  Med det mener jeg at enten må FFK slippe til alle og absolutt alle og således ikke ta stilling til budskapet som presenteres eller ingen.  Dvs. satanister på lik linje med kristne.

 

 
Snæbbusaristokrat : Jeg håper ikke at det å avvise noen til et yrke grunnet kjønn og seksuell legning anses å være innenfor norsk lov eller ihvertfall almenn etikk.

BøgeJon,
Jeg har større forståelse for den trakkaserende brevskriveren som sivrer for sitt spesielle syn enn deg som virkelig ser ut til å mene at alle religiøse og politiske organisasjoner fritt bør slipp til på stadion.  Du har gått fra på forsvare innslaget til 3.16 til å åpne slusene for alle og mener at det vil gå helt greit og uten store reaksjoner. 

Jeg mener at:

 

 

-         Homofile skal ha helt like rettigheter i et partnerskap som hetrofile.

 

-         Homofile skal få adoptere på lik linje som alle andre.

 

-         At en persons seksuelle legning eller kjønn er irrelevant mht å være prest.

 

-         At asylsøkere automatisk skal få opphold  Norge og statsborgerskap dersom de ikke kan avvises og sendes ut innen 6 måneder.

 

-         At innvandrere ikke er mer kriminelle enn vi nordmenn, men at innvandrere er like kriminelle som alle andre som lever langt nede på den sosiale rangstigen og at mange innvandrere befinner seg der da de ikke får sjangsen til å vise hva de duger til.

 

-         At når man i en debatt begynner å påstå at det koker i hodet på motdebattanten viser man umodenhet.

<i>Ja jeg vet at alt dette ikke hører hjemme under ffksupporter, men jeg er kalt skeptisk og lite åpen.</i>
 

Er det jeg som er skeptisk eller er jeg bare imot at politikk og religion slipper til på stadion?

 

 

Uttrykket islamister er ikke så vanskelig å forstå, med det mener jeg muslimer.  Jeg tror overhodet ikke at vi representerer den virkelige verden her inne fordi dette er et spesielt forum for en spesiell interesse.  En merkelig antagelse fra din side, jeg har henvist til samfunnet generelt mht hva jeg mener vil komme av reaksjoner poå ulik innslag på stadion.

 

 

Jeg fårstår ikke hvordan du kan sette spørsmålstegn ved min åpenhet når jeg vil ha bort spesielle goder for ett livssyn og at alle skal få slippe til på lik linje. Men religion og politikk hører ikke hjemme på stadion.   Det er ikke jeg som er diskriminerende mot homofile eller kvinner, men det er ledere av organisasjoner som 3.16. Det er ikke jeg som sier at noen lever i synd og fortjener evig straff, det er ledere av 3.16.  

 

 

Og hvis du mener at muslimer møter masse åpenhet i Norge idag så bør du ihvertfall ikke stille spørsmål ved min våkenhet.  De har problemer med å få jobb de er overkvalifisert til (les FB,Aftenposten) og med å få leiligheter i områder hvor det bor mest etniske nordmenn. De møter rasisme og de møter motstand når de vil bygge moskeer for sin religionsutøvelse.  Det hadde blitt stilt masse spørsmål om en muslimsk eller venstre eller høyreradikal organisasjon hadde gått inn som tung sponsor til FFK med hva det måtte medføre av reklame og spredning av et livssyn eller politisk budskap på en idrettsarena.  NFF ville aldri godtatt 3.16, det har Solheim selv uttalt og det er velbegrunnet.

 

 

Jeg har flere ganger presisert at innslaget i seg selv var uskyldig og ikke problemet så det er tåpelig å trekke dette innslaget frem igjen.  Problemet er sammenblanding av fotball og religion i form av at 3.16 og FFK er samarbeidspartnere og at 3.16 får promotere seg selv på stadion.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 23 nov 05, 10:55
Opprinnelig postet av DeKjök

bla bla
bla
bla
bla


Dette temaet er faktisk ikke så viktig for meg at jeg har tid/mulighet/lyst til å svare på dine flotte redegjørelser. 

Du vant!

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 23 nov 05, 11:37
Jeg foreslår at DeKjøk (eller moderator) flytter dette temaet og tråden over på kategorien "Åpent forum" istedetfor under "FFK", da dette har blitt en livssynsdebatt om hvem som  har de riktige meningene, hvem som er diskriminerende osv.
La denne kategorien handle om FFK og fotball.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 23 nov 05, 12:06

Som forventet BøgeJon, du klarer ikke å imøtegå noen argumenter fordi du ikke selv tror på at det du skriver.  Bla, bla, bla - virkelig lekkert!  Debattseier på tid..........

Forsåvidt enig i at tråden ikke hører hjemme her.  Skulle ønske stadion også var et sted bare for fotball!

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 23 nov 05, 12:38
Opprinnelig postet av DeKjök
Som forventet BøgeJon, du klarer ikke å imøtegå noen argumenter fordi du ikke selv tror på at det du skriver.  Bla, bla, bla - virkelig lekkert!  Debattseier på tid.......... 


Yeah right. Orakelet slår til igjen og legger meninger i andres munn.

Det er ikke alle som har like god tid som deg, og jeg har i hverfall ikke anledning til å besvare dine laaange innlegg i detalj. Makan til ordknuser har jeg ikke sett på lenge....

Derfor vinner du på tid.
 
Men siste ordet får du aldri

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 23 nov 05, 13:09
Det er greit for meg om ikke jeg får siste ord.  Det er ikke så viktig det så lenge jeg føler at den jeg diskuterer med er fullt inneforstått med hva jeg mener og ikke hevder at jeg mener eller er noe annet enn det jeg er som fex. skeptisk, lite tolerant, kokende, orakel etc.  At det er din debatteknikk for så være.

Nå har vi også valgt avatarbilde i hver ende av skalaen for utseende så særlig enige her blir vi sikkert aldri!

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 23 nov 05, 13:53
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av DeKjök

 

bla bla
bla
bla
bla


Dette temaet er faktisk ikke så viktig for meg at jeg har tid/mulighet/lyst til å svare på dine flotte redegjørelser. 

Du vant!

 



Er nok helt enig med BøgeJon her, selv om jeg kanskje hadde brukt litt andre ord.

Det bør være en grense for hvor lenge det er hensiktsmessig å diskutere et hvilket som helst tema frem og tilbake.

Jeg har også vært med på å diskutere tråden vedr. 3:16, men for meg har denne tråden forlengst gått over sine grenser.

Jeg tror nok alle som har fulgt med på dette temaet allerede har fått med seg hvilket standpunkt DeKjøk, BøgeJon og alle de andre har her, og da får man vel bare bli enige om at vi er endel som er uenige.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 23 nov 05, 14:27

Det er jo lett for dere å si at temaet er utdebbatert som synes koblingen til 3.16 er grei.  Dere vil jo legge ballen død og synes det er greit at dette fortsetter.  Jeg sitter igjen med at klubben min har gjort noe jeg er veldig, veldig imot, og det verste er at det fortsetter sannsynligvis såsnart dette har dempet seg.

Dette er en sak som engasjerer meg mye!  At mine innlegg er blitt lange er jeg enig i, men når jeg kalles orakel, intolerant og skeptisk når jeg opplever meg selv som det stikk motsatte så svarer jeg.  Og hvis det blir sedvane at man kan slenge ut meninger og avslutte med jeg har ikke tid, eller begynne å kalle motdebattanten for det ene og det andre uten hold så blir dette et tåpelig forum.

Jeg har dog fått sagt hva jeg mener og essensen er at religiøse eller politiske organisasjoner ikke har noe på stadion å gjøre i noen sammenheng.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 12 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340